Česta pitanja

Društvene mreže

Kako se može ciljati na Facebooku?

Ciljati (eng. target) publiku za Facebook oglase može se na nekoliko načina. Na primjer, može se stvoriti prilagođena publika koju određujemo prema određenim postojećim informacijama, prema lokaciji, dobu, spolu, jeziku, prema poveznicama s drugim korisnicima i slično. 

Facebook ciljanje publike
Facebook ima više od milijardu aktivnih korisnika, od čega je 1 900 000 korisnika iz Hrvatske, te je stoga važno da ciljate samo one koji su potencijalno zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu. 

Kako bi stvorili Facebook publiku, otiđite u Facebook Manager i pod sekcijom “Assets” odaberite “Audience”.

Facebook Manager Audience

Na stranici Audience (publika) možete dobiti pregled svih spremljenih publika i stvoriti nove. Kako bi razumjeli širok raspon opcija ciljanja koje dolaze s Facebook oglasima, počnimo s osnovnom podjelom publike:
  • Saved Audience (spremljena publika)
  • Custom Audience (prilagođena publika)
  • Lookalike Audience (publika slična postojećoj publici)
Svi ovi tipovi publike pružaju brojne dodatne mogućnosti za stvaranje savršene ciljane publike. 

1. Saved Audience (spremljena publika)

Spremljena publika je publika koja se može definirati odabirom:
  • interesa
  • lokacije
  • dobi
  • spola
  • korištenjem vrste uređaja (mobiteli, računala, iOS, Android)
  • razinom prihoda
Spremljenu publiku možete stvoriti u razini postavljanja Facebook kampanje ili u Audience Manageru (upravitelju publike).

Facebook spremljena publika


Ciljanje Facebook oglasa na temelju lokacije


Facebook omogućuje ciljanje publike prema određenim lokacijama uključujući:
  • države
  • gradove
  • županije
  • poštanski broj
  • radijus oko specifične lokacije
 

Ciljanje Facebook oglasa na temelju demografskih podataka


Osnovna tri elementa su:
  • Dob - odredite dobni raspon ciljane publike
  • Spol - odaberite ciljanje određenog spola
  • Jezik - ako se oglašavate na određenom jeziku, možda želite ciljati samo osobe koje razumiju vaše oglase.


Ciljanje Facebook oglasa na temelju interesa


Interesi su jedan od najboljih (i najlakših) opcija ciljanja jer omogućuju ciljanje korisnika koji su posebno zainteresirani za temu koja se odnosi na vaš proizvod ili uslugu. 

Na primjer, možete ciljati osobe koje zanimaju vaši konkurenti ili ciljati širi tržišni segment, časopise i blogove koji pokrivaju vaše tržište.

Interesi se temelje lajkovima i interesima, aplikacijama koje koriste, stranicama koje su lajkali i još mnogo toga. 


Ciljanje Facebook oglasa na temelju ponašanja


Za razliku od preciznih interesa, ciljanje prema ponašanju omogućuje ciljanje korisnika na temelju povijesti kupnje, događajima koji im se sviđaju, obljetnicama, itd. Facebook prikuplja te podatke analizirajući mnoge čimbenike i koristeći vanjske setove podataka. 

Tako možete ciljati ljude koji trenutno putuju, planiraju svoje sljedeće putovanje ili su tek diplomirali. Provjerite može li ciljanje prema ponašanju raditi i za vašu tvrtku.

2. Custom Audience (prilagođena publika)

Prilagođena publika je publika s najvećom vrijednošću jer omogućuje ponovno ciljanje posjetitelja vaše web lokacije i korisnika koji su stupili u interakciju s vašom FB stranicom (lajkovi, komentari, dijeljenja) ili sa sadržajem na aplikaciji. 

Prilagođenu publiku možete stvarati na temelju:
  • Postojećih podataka klijenata (liste e-mailova, telefonski brojevi ili ID aplikacija). Odličan način za ciljanje postojećih pretplatnika na newsletter ili korisnika aplikacija.
  • Online prometa. Odličan način za retargeting korisnika koji su se angažirali na vašoj web lokaciji. Radi se o publici s velikom vrijednošću jer su pokazali interes za vaše proizvode ili usluge. Kako bi mogli stvoriti ovu vrstu publike, potrebno je imati Facebook Pixel.
  • Aktivnosti na aplikaciji. Želite li doprijeti do osoba koje koriste vašu aplikaciju na iOS ili Androidu, morate registrirati svoju aplikaciju i postaviti događaje (app events).
  • Angažiranosti publike. Možete ciljati publiku koja je pokazala interes za vaš sadržaj na Facebooku, npr. gledali su vaše videozapise ili im se svidjela objava. Isto tako možete ciljati one koju su kliknuli na CTA gumb, poslali poruku na vašu stranicu ili spremili vašu stranicu i objave.

3. Lookalike Audience (publika slična postojećoj publici)

Lookalike publika omogućuje da dođete do onih koji su slični vašoj postojećoj bazi podataka klijenata. 

Kako bi izradili Lookalike publiku, najprije morate izraditi prilagođenu publiku (custom audience) kako bi pokazali Facebooku koju vrstu korisnika želite doseći.
Elena Majer