Česta pitanja

Društvene mreže

Koja je razlika između boostanja postova i Facebook Adsa?

Ukratko, boostanjem Facebook objave jedino možete promovirati već postojeću objavu u svom Newsfeedu po veoma pojednostavljenom procesu. Boost primarno služi za povećanje vidljivosti vašeg posta. S druge strane, Facebook oglasi imaju mnogo više opcija, kao postavljanje ciljeva koje želite doseći, odabir na kojem će se mjestu oglasi prikazivati i još mnogo toga.

Što je boostanje Facebook objava?

Boostanjem zapravo promovirate već postojeću objavu u vlastitoj vremenskoj traci (timeline).
Možete odabrati:
    
  • ciljanu publiku,
  • 
  • ukupni budžet za promociju i
  • 
  • trajanje promocije.
Boostati mogu i drugi administratori Facebook stranice, ali samo ako imaju pristup vašem računu.

Boostani postovi služe za povećanje vidljivosti objave koju promovirate te za dobivanje što više reakcija i angažmana Facebook publike. Boostanje je odlično za povećanje svijesti o brendu, a poticanje na lajkanje i dijeljenje može rezultirati dobrim glasom na društvenoj mreži.

Zahvaljujući novom updateu sada za cilj boostanja možete izabrati i povećanje online prometa na web stranicu.  Ako umjesto angažmana (prikupljanje lajkova i reakcija) odaberete ovu opciju, oglas će se prikazati korisnicima koji će najvjerojatnije kliknuti na oglas kako bi došli na vaš web.  Ovaj opcija je moguća samo ako objava koju boostate sadrži link.

Boostanje Facebook postova

Sučelje za boostanje objava je mnogo jednostavnije od Facebook Adsa i niti nemate toliko izbora. 

Što možete raditi s Facebook oglasima i boostanim objavama?

Boostani postovi znatno su ogranićeniji od Facebook oglasa. Postoji nekoliko stvari koje možete napraviti s Facebook oglasima dok s boostanjem ne možete!

1. Facebook oglasi imaju mnogo mogućnosti za određivanje marketinških ciljeva

Što prije definirate cilj Facebook oglašavanja to ćete se prije moći usredotočiti na sve ono što će kampanju činiti uspješnom

Boostane objave omogućuju da se usredotočite na klikove i angažman publike, no Facebook oglasi omogućuju odabir ciljeva kao što su:
    
  • posjet web stranici,
  • 
  • konverzije,
  • 
  • sakupljanje leadova
  • 
  • i još mnogo toga. 
Jednostavno postoje Facebook kampanje koje ne možete izraditi s boostanjem.

Mogućnost ciljeva za Facebook oglase


2. Facebook oglasima možete izabrati mjesta na kojima će se oglasi prikazivati

S boostanim objavama jedino oko čega možete imati kontrolu je da li želite da se vaš oglas vidi i i na Instagramu i da li želite da se vaši oglasi vide na desktopu i mobitelu. 

Facebook oglasi omogućuju odabir položaja, uključujući Facebook Newsfeeds, side oglase, Instagram, messanger i još mnogo toga. 

Facebook oglasi i mjesta na kojima se može prikazati

3. Facebook oglasima može se detaljnije ciljati publika

S boostanim objavama ne možete kombinirati ciljane publike. Na primjer, ne možete odabrati Custom publiku na koju ćete dodati interese. Jedino gdje to možete je u Facebook oglasima.

Ciljanje publike na Facebooku


4. U Facebook oglasima možete ručno bidati

Facebook oglasi omogućuju ručno licitiranje. Možete izabrati maksimalnu prosječnu ponudu ili masksimalnu stopu po ponudi. 
Možete izabrati i ono što želite platiti (npr. engagement ili klikove). 

5. S Facebook oglasima imate više kreative

U Facebook Adsima možete kretirati caraousel oglase, kreirati drugačije naslove, opise, izabrati CTA gumb za kojeg mislite da će najbolje djelovati i još mnogo toga.

Kada koristiti boost, a kada Facebook oglase?

Boostanje je najbolje koristiti kada:
    
  • trebate promovirati event
  • 
  • kada želite poslati važnu poruku 
  • 
  • kada želite podijeliiti sadržaj koje će ljude interesirati. Na primjer, blog

Facebook oglase je najbolje koristiti kada želite imati potpunu kontrolu nad promocijom i oglasima. Facebook oglasima možete raditi i remarketing, promovirati videozapise, proizvode, blogove i ostali sadržaj, ali u kontroliranim uvjetima. 
Elena Majer