Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona-agency.com
+385 99 774 5084

6 razloga zašto bi morali imati LinkedIn poslovni profil

Objavljeno 2.10.2018 12:19:10
6 razloga zašto bi morali imati LinkedIn poslovni profil
Koje su najpopularnije društvene mreže u Hrvatskoj? Facebook i Instagram, zar ne? Druge ne postoje. Twitter? Nula bodova. To je kao da pričamo o nekad popularnom MySpaceu ili Google+ koji nikad nije zaživio. 

No što je s LinkedInom? Vrijedi li ga imati? Amerikanci bi svakako dali potvrdan odgovor, no vrijedi li ga imati i u Hrvatskoj? Vjerovali ili ne, odgovor je i ovdje potvrdan! LinkedIn je zapravo popularna društvena mreža koju većina njih izbjegava jer ipak se tamo razgovara i druži s poslovnjacima iz čitavog svijeta. Nema one ležernosti koja vlada FB-om i Instagramom.

Tamo vam može pobjeći i koja neprimjerena riječ i svi će vam prijatelji zbog toga lajkati post. No na LinkedInu će vas gledati ispod oka.

LinkedIn u Hrvatskoj - vrijedi li imati poslovni profil?


S više od 546 milijuna korisnika, LinkedIn je najveća profesionalna društvena mreža. Iako se na prvi pogled čini da je LinkedIn još jedna od onih društvenih mreža na kojima se samo trati vrijeme, to ipak nije točno. Za početak, od tih 546 milijuna korisnika, čak ih je njih 530 000 u Hrvatskoj (procjena koju daje LinkedIn). A to zaista nije zanemariva brojka. 

Isto tako, LinkedIn je jedina društvena mreža koja svojim korisnicima omogućuje:
  • da se svijetu predstave sa svojim iskustvom, znanjem i vještinama
  • ako je osobni profil tip-top, svaki korisnik može postupno izgraditi vlastiti online identitet, ali i identitet tvrtke
  • može se povezati s drugim LinkedIn korisnicima, kolegama, pa i stručnjacima te
  • proširivati svoje znanje čitanjem stručnih članaka koji dolaze na pladnju

Iako smo ga u samom uvodu naveliko pohvalili, vrijeme je da krenemo na pravu stvar i otkrijemo 6 najvećih prednosti LinkedIn profila.

1. Guglajte svoje ime


U biti, to je to. To je jedan od najboljih razloga zašto imati LinkedIn profil. Ljudi pretražuju poduzeća i tvrtke preko Googlea. I ako imate LinkedIn stranicu, nema sumnje da će se vaš LinkedIn profil pojaviti među prvim Googleovim rezultatima ili odmah nakon vaše web stranice. 


Kad vas ljudi požele kontaktirati, ne možete očekivati da će svi doći na vašu web stranicu pod sekciju “Kontakt”. No kad vas traže na Googleu i pogledaju vašu LinkedIn stranicu, svjesni su da mogu dobiti bolji uvid u vaše poduzeće ili u vaš osobni profil na kojem ističete sve svoje prednosti. 
 
Linkedin profil Arbone na Google tražilici
 

2. LinkedIn predstavlja vaše poduzeće - stvorite zanimljiv sadržaj


LinkedInovi temelji su izgrađeni na individualnim osobnim profilima na kojima se prikazuju vještine i znanje vlasnika profila, a ne od poduzeća u kojem korisnik radi. 

Korisnici LinkedIna koriste ovu društvenu mrežu iz brojnih razloga, od kojih su dva sigurno:
  • Praćenje i povezivanje s drugim stručnjacima iz njihovog područja rada i
  • Praćenje i povezivanje s drugim poduzećima kako bi bili u toku s najsvježijim novostima i događajima iz te branše.

Kad god podijelite objavu, ona će automatski biti vidljiva na feedovima vaših sljedbenika. No, ako vaši sljedbenici lajkaju, podijele ili komentiraju vaš sadržaj, tada će ona biti vidljiva i njihovim sljedbenicima. 

Tako dolazimo do zaključka - što je zanimljiviji sadržaj to će vaša objava ostvariti veći doseg.

3. LinkedIn objave direktno utječu na SEO poziciju


Bitno je napomenuti da je za razliku od vašeg osobnog profila, poslovni profil poduzeća automatski svima vidljiv. To znači da se sadržaj kojeg dijelite na LinkedInu odmah rangira na internetu, pa možemo reći da vaše LinkedIn objave direktno utječu i na SEO poziciju

Zato pametno s objavljivanjem sadržaja! Konstantno dijelite sadržaj bogat ključnim riječima i zauzvrat povećajte prisutnost tvrtke na internetu! 

Važno je napomenuti da, uz dijeljenje objava, i pravilno optimizirana LinkedIn stranica poduzeća povećava šansu za bolji rang u Google pretraživanju. Kako bi bili sigurni da ste dobro pozicionirani u Google rezultatima pretraživanja, provjerite:
  • imate li relevantne ključne riječi u biografiji i u samom opisu stranice
  • koristite li opisne riječi u naslovu i nazivu tvrtke
  • jeste li ispunili sva polja u svom profilu i opisu tvrtke
  • jeste li u svom profilu, opisu i postovima dodali linkove na svoju web stranicu ili na blog.

Budite sigurni da vaš LinkedIn profil sadrži dovoljno relevantnih ključnih riječi kako bi se vaša LinkedIn stranica pojavila u Googleovim rezultatima pretraživanja. 
 

Naslovnica eBooka "Ultimativni vodič - Optimizacija za tražilice - za početnike"
 

4.  Vaši zaposlenici su neizravni ambasadori poduzeća


Većina će poslodavaca poticati (ilitiga neumorivo nagovarati :)), svoje zaposlenike da otvore LinkedIn profil i da odmah ažuriraju trenutno mjesto rada. 

Umjesto da zaposlenici misle kako im šef nema ništa pametnijeg za raditi osim visjeti na društvenim mrežama i dosađivati im zbog toga, razlog je zapravo prilično jednostavan i pametan. 

Kada jedan od zaposlenika u “Experience” sekciji ažurira trenutni status i poveže ga s vašim poduzećem, njihov profil se automatski povezuje sa stranicom vašeg poduzeća. Tada se na profilu zaposlenika može vidjeti logotip poduzeća koji automatski vodi do službenog profila poduzeća. 

Što je veći broj zaposlenika koji su aktivno uključeni u događaje vašeg poduzeća, to će veća biti vidljivost vašeg brenda, a i vaša mreža poznanika će biti mnogo šira. 

Potaknite svoje zaposlenike da dijele korisne informacije o vašem poduzeću ili proizvodima u uslugama  koji se nalaze na vašoj web stranici. Isto tako, potaknite ih da lajkaju, komentiraju i da dijele objave. Uz njihovu pomoć možete povećati vidljivost na LinkedInu i stvoriti osjećaj vjerodostojnosti i povezanosti sa svojom publikom.
 

Vaši zaposlenici mogu biti vaši ambasadori na Linkedinu

5. LinkedIn objave mogu doseći gotovo sve sljedbenike vašeg profila


Za razliku od Facebooka i Instagrama, na LinkedInu nema algoritma od kojih će vam kosa stajati u zraku. Kada odlučite objaviti objavu, ona će se pojaviti na svim feedovima vaših sljedbenika, bez obzira na to koliko su često u interakciji s vašim objavama. 

To znači da su svi vaši uloženi napori vrijedili truda jer je vaš online sadržaj došao do kompletne publike. 

S druge strane, to ne znači da će svi vaši sljedbenici vidjeti vašu objavu jer ipak, koji su izgledi da će se baš svi naći na LinkedInu u isto vrijeme kada objavljujete sadržaj? Zbog toga je važno da redovito objavljujete novi sadržaj kako bi maksimalno povećali svoj doseg. Prema LinkedInu, poduzeća bi mjesečno morala objavljivati oko 20 objava kako bi dosegli oko 60% svoje publike.

6. Na LinkedInu se možete oglašavati detaljno ciljanim oglasima


Sama struktura LinkedIna, to jest, mogućnost da svojim oglasima direktno pristupite isključivo zaposlenicima u određenoj branši ili vlasnicima poduzeća ili pak voditeljima poslovnih odijela, čini ovu mrežu vrhunskim mjestom za oglašavanje.

Takvo detaljno targetiranje ne nudi nijedna društvena mreža. Pa ako se pitate možete li na LinkedInu svoj oglas servirati samo turističkim zajednicama u Dalmaciji, odgovor je da. A ako se pitate možete li se oglašavati samo onima na project manager pozicijama u marketinškim tvrtkama u dobi od 35-45 godina, odgovor je ponovno - da!

Na LinkedInu postoji nekoliko vrsta oglasa. Za sada ćemo ih samo nabrojati, a u drugom ćemo ih blogu detaljnije proučavati i secirati :)
  • Sponzorirani sadržaj. Postoje dva tipa sponzoriranog sadržaja: sponzorirani sadržaj koji se pojavljuje u feedu targetirane ciljane skupine te generiranje leadova (slično Facebooku). U ovom slučaju možete promovirati objave koje ste već objavili, a možete ih kreirati u Campaign Manageru. U tom slučaju, oglas se neće pojavljivati na vašem feedu.
  • Tekstualni oglasi. Tekstualni oglasi se nalaze s desne strane i vode na vašu web stranicu. Jedina fotografija koju LinkedIn dopušta je mala fotografija od 50x50 px koja je jedva vidljiva, pa će vam ovdje trebati odličan copywriter. 
  • Sponzorirani oglasi u inboxu. Dolaze u dva tipa: slanje korisnika na vašu web stranicu ili drugi sadržaj te generiranje leadova. 


I na kraju, trebate li imati LinkedIn stranicu?


Postoje mnoge prednosti za stvaranje LinkedIn profila, pa toplo preporučujemo da ga otvorite već danas.  No da bi imali stvarnu korist od LinkedIna, morate uložiti truda i konstantno stvarati zanimljiv i informativan sadržaj.

Ako nemate takav sadržaj, a želite ga imati, slobodno nas kontaktirajte! Pišemo blogove kao veliki, a i sami vidite da nam to zaista ide od ruke :)

Želite li biti naši prijatelji na LinkedInu, pronađite nas i zajedno razmjenjujmo iskustva.

  Arbona content ponuda za pisanje blogova i slanje newslettera
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM