Kako pretvoriti Instagram pratitelje u kupce?

Objavljeno: 02.12.2021. | 6 minute čitanja

S gotovo 1,4 milijarde korisnika u svijetu i više od 1,2 milijuna u Hrvatskoj, Instagram je četvrta najpopularnija društvena mreža (iza Facebook-a, YouTube-a i WhatsApp-a). Iznimno velik broj korisnika, u kombinaciji s ključnim obilježjima Instagrama, čine ovu društvenu mrežu izvrsnim mjestom za poticanje prodaje i povećanje prometa. No kako biste došli do ovoga, potrebno je prilagoditi se posebnostima ove mreže i imati strpljenja, jer se najčešće radi o dugotrajnom procesu koji se postepeno razvija.

Prodavanje proizvoda ili usluga vašim pratiteljima može predstavljati velik izazov, pogotovo u današnje vrijeme kada učinak objavljenog sadržaja pada, baš kao i njegov organski doseg. Nije nemoguće ostvariti dobre rezultate, ali za to će biti potrebno strateški razmišljati. 

U nastavku vam donosimo nekoliko osnovnih mjera koje možete poduzeti kako biste potaknuli svoje pratitelje na kupnju putem ove društvene mreže. 



U prodaji su brojke najvažnije. Vodeći se time, vaš broj Instagram pratitelja je važan, ali ne i najvažniji. Kad je riječ o profitabilnosti, moć konverzije koju vaš sadržaj posjeduje bit će ključan faktor koji će odrediti uspjeh. 

Uz toliki broj oglasa i organskog sadržaja, kako je moguće potaknuti potencijalnog kupca da se prilikom scrollanja zaustavi i primijeti baš vaš proizvod? Najčešće metode su:
 



Pravilo 1. - Organizacija nagradnog natječaja
Svi vole poklone. Baš iz tog razloga nagradni natječaji načelno privlače veliku pažnju ako su dobro osmišljeni. To znači da je potrebno kao nagradu ponuditi nešto što vaši trenutni i novi potencijalni pratitelji uistinu žele, ali i definirati relativno jednostavna pravila, koja neće odbiti velik broj ljudi od sudjelovanja. 

Organizacija ovakvih natječaja preporučuje se neposredno prije vremenskog perioda sniženja određenog proizvoda, a za nagradu je dobro ponuditi upravo proizvod koji će kasnije biti na popustu. 

Zašto?

Zato što će nagradni natječaj privući značajno veći broj ljudi u odnosu na drugi sadržaj koji objavljujete te će istovremeno pobuditi interes za proizvodom kod određenog broja tih ljudi. Dio pojedinaca koji neće osvojiti nagradu svejedno će ostati zainteresiran za ono što oglašavate, a time će rasti i šansa da realizirate dodatnu prodaju. 



Pravilo 2. - Promo kodovi za poticanje kupnje
Korisnici Instagrama, kao i svi ostali, vole kupovati po povoljnijim cijenama. Komuniciranje promo kodova sjajan je način za privlačenje novih kupaca i porast angažmana pratitelja, a u konačnici i bolje prodajne rezultate.  
 

Istraživanje Business Insidera pokazalo je kako je 72% korisnika Instagrama
kupilo proizvod koji su vidjeli na ovoj društvenoj mreži. “


Uz objavu privlačne fotografije proizvoda ili usluge osmislite promotivni kod koji se može iskoristiti prilikom kupnje za ostvarivanje određenih pogodnosti. Kod komunikacije koda, dobro je spomenuti vremensko ograničenje trajanja promotivne ponude kako biste potaknuli bržu reakciju. Kao pogodnosti možete ponuditi popust na cijenu proizvoda, besplatnu dostavu ili poklon uz kupnju. Ove pogodnosti uvijek su dobar poticaj na kupnju, a to vrijedi i za Instagram.




Pravilo 3. - Postavljanje Instagram trgovine
Instagram već neko vrijeme nudi besplatnu opciju Instagram trgovine za poslovne profile. U trgovinu je moguće učitati proizvode i galeriju slika, te navesti njihova obilježja i cijene, baš kao i u svakoj drugoj web trgovini. U Hrvatskoj za sada nije moguće direktno obaviti kupnju putem Instagram trgovine, ali će ona kupce odvesti do stranice proizvoda na vašem webshopu, gdje će onda biti moguće realizirati kupnju. 

Naša je preporuka da u sadržaju kojeg objavljujete, neovisno radi li se o fotografijama, videima ili reels-ima, redovito označavate proizvode iz svoje Instagram trgovine. Ovako ćete stvoriti bogatiji sadržaj koji će svim zainteresiranima ponuditi opciju jednostavnog pristupa dodatnim informacijama.  Postavljanje Instagram trgovine i označavanje proizvoda u objavama utjecat će na interes pratitelja, podizanje svijesti o proizvodima i povećanje prometa u web trgovini.



Pravilo 4. - Pomoć umjetne inteligencije
Online alati omogućuju automatizaciju slanja direktnih poruka pratiteljima. Mogu biti vrlo korisni kako biste poslali poruku dobrodošlice svim novim pratiteljima, zahvalili im što su vaš profil spomenuli u svojoj priči ili odgovorili na upite. Iako neće direktno utjecati na prodaju, izravna komunikacija s pratiteljima može pozitivno utjecati na dojam kupaca o vašem brendu. Ovakva komunikacija mora biti odrađena s mjerom, jer može imati kontra-efekt ukoliko je prenapadna ili agresivna. 




Pravilo 5. - Mogućnost suradnje s influencerima
Suradnje s influencerima postale su ustaljena praksa na Instagram profilima tvrtki iz različitih industrija. Mnogi se upuštaju u ovaj tip marketinških aktivnosti, iako je ponekad vrlo teško izmjeriti njihovu učinkovitost i utjecaj na direktnu prodaju, a time i isplativost ulaganja u ovaj tip aktivnosti, koje ponekad može biti prilično visoko.

Sadržaj objavljen od strane influencera doprinijet će tome da veći broj ljudi čuje za vaš proizvod, a odabirom pravog influecera trebali biste moći dosegnuti svoju ciljnu skupinu. No odabir influencera nije jednostavan zadatak. Jedna od dilema koja se ovom prilikom pojavljuje je odluka između suradnje s manjim brojem influencera s velikim brojem pratitelja ili većim brojem mikroinfluencera. Ovo je zapravo odluka o isplativosti ulaganja, jer će “veći” influenceri zahtijevati značajno viši honorar u odnosu na “manje”, a unaprijed je teško znati koliki će biti odaziv njihovih pratitelja na planirane aktivnosti. 

Suradnje svakako mogu donijeti velike prednosti, iako se radi o relativno rizičnom ulaganju. Naša je preporuka da prvenstveno iskušate prva četiri koraka s ove liste, s obzirom na to da se radi o manje rizičnim aktivnostima koje neće zahtijevati velika ulaganja, a mogu donijeti sjajne rezultate. Nakon što ste iskušali ove osnovne korake možete istražiti opcije suradnje s influencerima, a pritom svakako obratite pozornost na mjerenje učinkovitosti. To možete učiniti kreiranjem personaliziranog koda za popust koji će pojedini influencer komunicirati sa svojim pratiteljima. Kupci će kod unijeti prilikom plaćanja u web trgovini pa ćete znati koliki se broj ljudi odlučio na kupnju temeljem aktivnosti influencera. Na ovaj način saznat ćete egzaktan podatak o isplativosti vašeg ulaganja. 




Organizacija nagradnih natječaja, komunikacija promo kodova, postavljanje Instagram trgovine i suradnja s influencerima, neke su od osnovnih taktika za poticanje prodaje putem Instagrama. Naravno, uz sve navedeno, važno je redovito objavljivati kvalitetan, koristan i zanimljiv sadržaj, kao i raditi po pitanju plaćenih oglasa kako bi vaša baza pratitelja bila čim veća, kao i stopa konverzije koju ostvarujete. Komunikacija putem Instagrama (i ostalih društvenih mreža) zahtjeva puno truda i vremena, te postoji mnogo faktora koji mogu utjecati na njenu učinkovitost. Zato je dobro potražiti pomoć stručnjaka koji imaju znanja o najboljim praksama korištenja ove društvene mreže, kako biste ostvarili maksimalno dobre rezultate u najkraćem mogućem vremenu. 

Arbona, kao jedna od vodećih digitalnih marketinških agencija u Hrvatskoj, ima više od 10 godina iskustva u vođenju društvenih mreža klijenata iz različitih industrija. Slobodno nam se obratite za pomoć oko korištenja Instagrama u svrhu unaprjeđenja prodajnih rezultata jer će vam naši stručnjaci moći dati personalizirani savjet i pomoći u ostvarivanju vaših ciljeva.

 


 

Podijeli na:
Elena Majer