Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Google Analytics: novi u odnosu na ponovne posjetitelje - kako interpretirati podatke

Objavljeno 10.7.2019 12:25:39
Google Analytics: novi u odnosu na ponovne posjetitelje - kako interpretirati podatke
Jedan od najmoćnijih alata na području digitalnog marketinga je onaj koji je ujedno i najkompliciraniji za razumjeti. Google Analytics je bogat podacima, no koristan je jednako toliko kolika je vaša sposobnost da ga interpretirate. 

Google Analytics pruža obilje informacija o publici na vašem web mjestu kao što je starost posjetitelja, njihov tok kretanja po web mjestu, koliko su dugo bili na pojedinim stranicama, itd. Jedan od ključnih podataka koji se odnose na samu publiku je udio novih i ponovnih posjetitelja na vašem web mjestu.

Razlika između novih i ponovnih posjetitelja

Na prvi se pogled razlika između novih i ponovnih posjetitelja čini prilično logičnom, no Google nešto drugačije gleda na ove dvije vrste posjetitelja.

Novi posjetitelji su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Na primjer, ako posjetite naše web mjesto sa stolnog računala na poslu, a zatim nas ponovno posjetite s mobilnog uređaja, Google Analytics će na vas gledati kao na dva zasebna korisnika. No Google biva sve pametniji oko ovih posjeta pa stoga je i sve kompliciraniji - ako ste prijavljeni na Google Chrome i ponovite gore navedene radnje, bit ćete zabilježeni kao novi posjetitelj sa stolnog računala i kao ponovni posjetitelj na mobilnom računalu. 

Ponovni posjetitelji su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Google postavlja razdoblje od dvije godine unutar kojeg prepoznaje da je dotični posjetitelj zapravo ponovni posjetitelj. Na primjer, ako unutar dvije godine posjećujete naše web mjesto, Google će vas tretirati kao ponovnog posjetitelja. No u slučaju da je od vaše zadnje posjete prošlo više od dvije godine, sljedeći put ćete se vratiti kao novi posjetitelj.

New and returning visitor u Google Analyticsu: gdje se skrivaju

Na nadzornoj ploči Google Analyticsa s lijeve strane odaberite Audience - Behavior- New vs. Returning.

Novi i ponovni posjetitelji u Google Analyticsu

Vidjet ćete sučelje koje izgleda nekako ovako.

Google Analytics sučelje za new vs returning visitors

3 ključna Google Analytics mjerna podatka za nove i ponovne korisnike

Google Analytics ključni mjerni podaci
U tablici iznad možete vidjeti da su stupci podijeljeni u tri sekcije (acquisition, behavior, conversion). I upravo su ti podaci najvažniji. 


1. Sesije (Sessions)


Usporedite broj novih posjetitelja koje vaše web mjesto dobije u odnosu na broj ponovnih posjetitelja. Ovdje možete vidjeti ukupan broj svake vrste posjetitelja i postotke posjeta za svakoga od njih.

Vaši će ciljevi ovisiti o branši u kojoj se nalazite i o vrsti web mjesta koje imate. Na primjer, ako se pretežito bavite pisanjem profesionalnih blogova, htjet ćete solidan broj ponovnih posjetitelja koji se vraćaju po novi sadržaj. 

Ako ste u vodama e-commercea, vjerojatno ćete željeti pretežito nove posjetitelje. Promovirate li neku ljetnu akciju s posebno dizajniranom odredišnom stranicom koja ističe samo snižene artikle, vjerojatno ćete imati vrlo malo posjetitelja koji se vraćaju. I to je sve normalno. 

Nadalje, ako ste u proteklih nekoliko dana pokrenuli vrlo važnu kampanju, htjet ćete pogledati sve ove brojeve i usporediti ih s prošlim mjesecom - ako je kampanja uspješna, za ovaj ćete mjesec vidjeti više novih posjetitelja! 


2. Ponašanje (Behavior)


Ovaj odjeljak raščlanjuje kako se novi i ponovni korisnici ponašaju na vašem web mjestu.
  • Stopa napuštanja (bounce rate) odnosi se na postotak korisnika koji napuštaju web stranicu bez posjete drugoj stranici.
  • Stranice/sesije (Pages/Session) govori koliko pojedinačnih stranica prosječan korisnik posjećuje na vašem web mjestu prije samog odlaska.
  • Prosječno trajanje sesije (Avg. Session Duration) prikazuje prosječno vrijeme koje svaki posjetitelj provede na vašem web mjestu prije samog odlaska.


3. Ciljevi (Goals)


Ako ste putem Google Analyticsa postavili ciljeve (npr. prijava na newsletter, kupnja, klik na CTA gumb), ti će vam podaci omogućiti da vidite hoće li i u kojem omjeru novi posjetitelji ili ponovni posjetitelji izvršiti određeni cilj.

Interpretacija mjernih podataka “novi u odnosu na ponovne korisnike”

Google Analytics - interpretacija podataka za new vs returning visitor


Novi posjetitelji imaju više sesija od ponovnih


Ako su novi posjetitelji mnogo dulje na vašem web mjestu od ponovnih posjetitelja, razmislite o tome da potaknete nove posjetitelje da se vrate. Možete im ponuditi popust bon nakon prve kupnje i/ili raditi na izgradnji kvalitetne newsletter liste kojoj ćete slati relevantni sadržaj zbog kojeg će se posjetitelji vraćati na web mjesto. 

Manjak ponovnih posjetitelja bi također mogao ukazivati i na loše korisničko iskustvo - loš dizajn, no odličan sadržaj. Vaše web mjesto može imati kvalitetan sadržaj koji mnogi korisnici žele čitati, ali loše korisničko sučelje znači da će se posjetitelji morati namučiti pronaći željeni sadržaj.


Ponovni posjetitelji imaju veću stopu napuštanja od novih posjetitelja


Ako ponovni posjetitelji imaju veću stopu napuštanja od novih, moguće je da kvaliteta i količina online sadržaja i nije toliko zavidna. Naime, posjetitelji se vraćaju na vaše web mjesto, ali više ne pronalaze korisne sadržaje. 

Detaljnije proučite strategiju sadržaja i izvedbu nedavnog sadržaja kako biste vidjeli nedostaje li ključna karika u sadržaju. 

Još jedan od razloga zašto ponovni posjetitelji imaju veću stopu napuštanja je veliki redizajn web mjesta. Naime, mnoga web mjesta doživljavaju veće stope napuštanja od ponovnih posjetitelja koji nisu upoznati ili su nezadovoljni novom navigacijom i izgledom web mjesta. 

Ponovni posjetitelji su ključni za izgradnju snažnog brenda i angažirane online zajednice, stoga provjerite dajete li im dobar razlog da se stalno vraćaju. 


Ponovni posjetitelji imaju veću stopu izvršavanja ciljeva od novih


Ako ponovni posjetitelji imaju veću stopu izvršavanja Google Analytics ciljeva od novih posjetitelja, razmislite o strategijama koje će potaknuti nove posjetitelje da izvrše neke od određenih ciljeva. Koristite najbolje prakse za postavljanje CTA gumbova (gumbovi koji potiču na akciju). 

U ovom slučaju izlazni skočni prozori (exit popups) mogu biti veoma korisni, ali samo ako ih koristite pametno. Za e-commerce stranice, možda novi kupci trebaju više informacija o samim proizvodima ili usporednu tablicu kako bi donijeli odluku o kupnju već kod prve posjete.

Pouzdanost Google Analytics podataka

Google Analytics pruža važne podatke koji pomažu u donošenju odluka o online prisutnosti vašega poslovanja, no zapamtite da je to samo jedan dio slagalice. Važne strateške odluke ipak zahtijevaju dugoročni fokus na praćenje podataka. 

Imajte na umu da količina podataka koje analizirate mogu utjecati na točnost podataka. Na primjer, ako vaše web mjesto ima svega 50 mjesečnih posjeta, veliki su izgledi da nećete dobiti najrelevantnije podatke. Google Analytics podaci postaju vrjedniji s povećanjem broja sesija koje vaše web mjesto prima mjesečno i koliko se dugo korisnici zadržavaju na stranicama.

S druge strane, ako vaše web mjesto u posljednjih godinu dana mjesečno dobiva 1000 posjetitelja, iz Google Analytics podataka možete izvući prilično precizne zaključke. Nedostatak podataka ne znači da bi ih trebali ignorirati, već da bi ih trebali uzimati sa zrnom sumnje. 

Naravno, ne može vam nauditi ako zamolite za pomoć stručnjake koji će vam pomoći u postavljanju i analizi podataka iz Google Analyticsa. Tako da, odlučite li da trebate pomoć, slobodno nas kontaktirajteAnaliziranje podataka nam je u malom prstu što dokazuje naš Google Analytics certifikat ;)

Google Analytics usluga Arbona
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura