Web push notifikacije: Što donose mom webu

Objavljeno: 22.01.2020. | 4 minute čitanja

Web push notifikacije ili Obavijesti Web preglednika su klikabilne rich content poruke koje na desktop računala i zaslon smartphonea šalje webshop ili web stranica. 

Web push notifikacije više nisu ništa novo, vjerojatno se možete sjetiti barem nekoliko web stranica koje su vas tražila dopuštenje kako bi vam u budućnosti mogle slati obavijesti. Iako su web push notifikacije korisne, lako mogu početi uzrokovati glavobolju ako ih se zlouporabi.

Jedna od ključnih pogodnosti koje web push notifikacije donose su činjenica da više nije potrebno prebaciti se na neku od otvorenih kartica u web pregledniku kako bi doznali je li se u njoj nešto dogodilo. 

Obavijesti preglednika ili Web push notifikacije prikazuju, obično u donjem desnom dijelu zaslona (za desktop) i polju s notifikacijama (za smartphone), praktičnu obavijest. Čak i onda kada web stranica nije otvorena! Super je što se ista notifikacija može pojaviti i na pametnom telefonu bez potrebe za razvijanjem mobilne aplikacije. No, o čemu je uopće riječ?

Web push notifikacije - ukratko

Ukratko, web push notifikacije su klikabilne rich content poruke koje na desktop računala i zaslon smartphonea šalje webshop ili web stranica. Mogu biti poslane i dostavljene na smartphone ili desktop i kada korisnik nije aktivan na webu koji mu push notifikaciju šalje. 

Što znači klikabilne? To znači da u sebi sadrže linkove na odredišne stranice ( najčešće u obliku CTA gumba) na koje korisnik klikne i dođe na web. 

Što znači rich content poruka? Ako doslovno prevodimo na hrvatski, to su poruke bogatog sadržaja. Zapravo, radi se o porukama koje koriste Messenger, Viber i slične aplikacije, a osim teksta, uključuju i druge oblike sadržaja. U slučaju Web push notifikacija, možete dodati linkove, CTA gumbove (do dva) i vizual.

Kako korisnici reagiraju

Da li taj “bogati sadržaj” djeluje na korisnike? 

Koliko posjetitelja prihvati Web push notifikacije? 

Ovo su neka od najčešćih pitanja vezanih za obavijesti preglednika.

Prije svega, korisnik mora iskazati izričitu želju za primanjem push notifikacija. Bitno je napomenuti kako push notifikacije mogu slati samo webovi s https “sigurnim predznakom”. Postotak prijavljenih varira između 5% do 10% ukupnog broja jedinstvenih posjetitelja weba. Za veći postotak prijava bitan je UX privole, vrijeme slanja, mjesto na kojem se pojavljuje i snaga brenda općenito. 

CTR za push notifikacije se definira kao broj klikova podijeljen s brojem pretplatnika koji su notifikaciju vidjeli. Često se koristi i praktičnija formula Klikovi na notifikacije/Dostavljene notifikacije. Ne postoji unaprijed postavljen referentni CTR push notifikacije. CTR push notifikacije ovisi o više faktora: 
  • sadržaj notifikacije
  • vrijeme slanja notifikacije
  • kvaliteta ciljane publike
  • učestalost slanja 

Segmentacija i pametnije ciljanje publike kojoj šaljete obavijesti će gotovo sigurno rezultirati većim CTR-om. Što je publika detaljnije segmentirana i sama poruka je specifičnija, a to znači da će biti i relevantnija za primatelja - dovoljno dobra da je klikne. CTR web push notifikacija sa specifičnim porukama za tako segmentirane korisnike može biti 40%.

Kako izgleda efektivna web push promotivna poruka

Teško je ponuditi dovoljno dobar generalni odgovor na pitanje: Kako izgleda efektivna obavijest preglednika. Previše faktora je u igri. 

Ono što možemo je predstaviti vam najbolje prakse za kreiranje web push notifikacije, a to su:

Personalizacija


Personalizacija

Personalizirane poruke podržane bihevioralnim podacima daju puno bolje rezultate. Takve poruke su namijenjene specifičnom krugu pretplatnika, pravovremene i personalizirane. Na primjer: webshop na kojem ste prošli tjedan pregledavali tenisice vam šalje push notifikaciju kako su one sada dostupne u vašoj veličini. Kada kliknete obavijest, link vas odvede direktno na stranicu proizvoda s vašom veličinom već označenom. 

CTA


CTA za provociranje trenutne akcije pretplatnika

Zadatak CTA gumba je da provocira trenutnu akciju pretplatnika. CTA gumb na push notifikaciji trebao bi uključivati što jednostavniji glagol u imperativu. 

Vizuali


Vizuali

Koliko riječi vrijedi slika?

Zašto ne iskoristiti priliku i ispričati svaku od tih 1000 riječi? Push notifikacije s vizualom i CTA gumbom lakše hvataju pozornost i donose bolje rezultate

Zemljopisno određena


Zemljopisno određena

U trenutku kada se korisnik prijavljuje za primanje push notifikacija, preglednik pamti nekoliko podataka, a jedan od njih je lokacija. Taj podatak kasnije možete iskoristiti za slanje relevantnijih poruka. 

Vremenske zone


Vremenske zone

Ako je vaše tržište globalno, uzmite u obzir i vremenske zone. Ne želite promo poruku slati u 02h ujutro. Zar ne?

Još je puno toga što želimo podijeliti s vama vezano za web push notifikacija pa svakako pratite naše blogove. Svaki tjedan novi je vani!

Ako i vas zanima kreiranje relevantnih poruka za zainteresirane korisnike i potencijalne kupce, obratite nam se. Rado ćemo vam pomoći stvoriti pametnu i profitabilnu strategiju slanja web push notifikacija.

Kreiranje relevantnih poruka za zainteresirane korisnike
Podijeli na:
Elena Majer