Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Sedam najčešćih SEO grešaka koje vam mogu ugroziti promet

Objavljeno 19.7.2021 15:37:23
Sedam najčešćih SEO grešaka koje vam mogu ugroziti promet
SEO optimizacija za tražilice neizbježna je ako svoje poslovanje želite podići na višu razinu. Cilj SEO optimizacije jest povećanje prometa s tražilica prema web stranici tako da se poboljšaju pozicije na stranicama s rezultatima pretrage.

Ako se zbog nečega trebate početi brinuti za optimizaciju svoje web stranice, onda je to činjenica koja kaže da je klikanost na SEO organske rezultate (neplaćene) čak 10 puta veća od klikanosti na oglase na Google searchu. U prijevodu, SEO marketing jest taj koji dugoročno donosi najveći povrat investicije.

Donosimo popis sedam najčešćih SEO pogrešaka na koje biste trebali pripaziti.

Neistražene ključne riječi i njihovo pogrešno korištenje


Istraživanje ključnih riječi prvi je korak prema pravilnoj optimizaciji sadržaja za blog objave i općenito cijeli sadržaj na web stranici. No, upravo je ovako korak jedan od najčešćih koji se preskače prilikom kreiranja sadržaja za blog, što je velika greška koja vas može stajati boljeg pozicioniranja na tražilicama.

Isto tako, prilikom pisanja blog posta ne treba ni pretjerivati. Pretjerano i umjetno ubacivanje ključnih riječi u tekst se zove keyword stuffing ili keyword spamming i tražilice to ne vole.

Najbolje je fokusirati se na jednu do dvije koje ćete koristiti u tekstu. Ključne riječi u tekstu najbolje je koristiti samo nekoliko puta jer će vam u protivnom Google penalizirati blog post zbog korištenja ključne riječi previše puta. Kroz jedan post najbolje je optimizirati jednu do dvije ključne riječi, a da pri tome tekst bude kvalitetan i zanimljiv korisnicima.
 

Gdje koristiti ključne riječi?



 
  • Title – vaš blog post trebao bi imati naslov u kojem će biti korištena ključna riječ. Treba pripaziti da taj naslov ne sadrži više od 70 znakova. Naslov vašeg posta prvi je koji određuje relevantnost vašeg teksta.
  • Body – ovdje se nalazi sadržaj vašeg posta koji pokriva temu iz naslova, gdje se koriste ključne riječi koje ste odabrali optimizirati.
  • URL – vaš blog post ima svoj URL koji bi trebao sadržavati naslov vašeg posta što će vam još podići relevantnost.
  • Meta description – u meta description treba opisati korisnicima i Google algoritmu o čemu se radi vaš post, naravno koristeći ključnu riječ koju optimizirate.
Svakako provjerite kako pisati blog po SEO smjernicama te zašto biste trebali početi koristiti long-tail ključne riječi prilikom pisanja bloga.


Izostavljanje meta opisa i naslova


Meta opisi i naslovi služe kako bismo se istovremeno obratili i robotu i čovjeku. Robotu - kako bi prilikom pretraživanja mogao naći relevantne ključne riječi za osobu koja pretražuje, a čovjeku kako bi prilikom rezultata pretraživanja dobio relevantne rezultate.
Google dužinu naslova mjeri u pikselima, što znači da je nemoguće točno reći koliko će znakova biti prikazano, no, najbolje je uključiti ključne riječi u prvih 60 znakova meta naslova te ih navesti na samom početku naslova kako ne bi bile izostavljene u rezultatima pretrage. Iz meta descriptiona tražilice generiraju opis stranice na SERP-u pa se preporuča tu uključiti relevantne ključne riječi kako bi privukli ciljanu skupinu. Također, pobrinite se da meta opis ne prelazi između 150 i 160 znakova.

 
Izostavljanje podnaslova ili više H1 naslova po stranici


Važnost naslova i podnaslova? Pa zamislite samo da želite otići po informaciju: kako staviti preljev na kosu?, a određena web stranica nudi vam informacije o učinku hidrogena, trendovima za bojanje kose u 2021., prekrivanju izrasta i slično, bez podebljanih riječi, paragrafa i podnaslova. Naravno da ćete posjetiti neku drugu web stranicu jer niste došli gubiti vrijeme pretražujući cijeli komad teksta. U najvećem broju slučajeva, kada se pretražuje, obično se pretražuje s namjerom da se pronađe određeni dio informacije. Podnaslovi služe kako bi razbili velike komade teksta, rascijepali cjeline i istaknuli ono važno.

Na što paziti prilikom stavljanja podnaslova?
 
  • H1 je oznaka za glavni naslov naše stranice (npr. O nama, Kontakt i sl.) i ona se smije upotrijebiti samo jedanput. Ostali naslovi predstavljaju hijerarhijsku strukturu i mogu se upotrijebiti više puta.
  • H1 označava naslov stranice i može biti jednak title tag-u, dok svi ostali označavaju cjeline manje važnosti (H2 je podnaslov, H3 je podnaslov manje važnosti i tako dalje do H6).
  • H1 tag osim teksta može sadržavati linkove, logo firme i druge HTML elemente.
  • Ubacivanje ključnih riječi u H1 tag može dati laganu prednost pred drugim stranicama.
  • Važnost hijerarhije. Podnaslov H3 ne može se nalaziti samostalno već mora biti unutar H2.

Izostavljanje Alt-teksta


Roboti ipak nisu ljudi i ne znaju reći što se nalazi na određenoj fotografiji. Stoga na neki način moramo robotu objasniti što se nalazi na fotografiji kako je on mogao svrstati u relevantne fotografije prilikom nekog pretraživanja. Potrebno je, dakle, označiti i dati opis svakoj slici u HTML kodu. To se radi pomoću Alt-taga ili Alt-teksta koji objašnjava tražilicama što se nalazi na slici. U svaki Alt-tag ubacite smislenu ključnu riječ koja je relevantna za sliku koju opisuje.

Koja je razlika Alt-teksta, Title-teksta i File-name fotografije, saznajte u istoimenom blogu, a pisali smo vam i o šest načina na koje možete optimizirati fotografije na svojoj web stranici.

Duplicirani sadržaj


Vaše SEO napore može unazaditi niska kvaliteta sadržaja. Naime, Google traži stranice s relevantnim informacijama, a u slučaju da koristite sadržaj s druge web stranice, Google će vašu stranicu prepoznati kao irelevantnu. Kopiranje, reciklaža sadržaja i drugi alati koji bi prevarili tražilice - kad tad će rezultirati neuspjehom. Ponudite svojim čitateljima i korisnicima autentičnost. Dajte im dodatnu vrijednost zbog koje bi baš vas pratili u moru drugih. Iskoristite mogućnosti content marketinga - napišite taj e-book, pošaljite taj Newsletter, snimite taj podcast, omogućite čitateljima skidanje cheatsheeta koji će im pomoći.



Produkcija kvalitetnog i didaktičkog sadržaja uz njegovo optimiziranje prema SEO pravilima tajni je recept za digitalni uspjeh. Već i ptice na grani znaju - content is king.
 

Loša brzina stranice


Brzina učitavanja vrlo je važan čimbenik kako za korisnika, tako i za Google. Ako korisnik primijeti da se stranica dugo učitava, postoji vjerojatnost da će poželjeti napustiti web stranicu. Google mjeri vrijeme učitavanja vaše stranice, a ako vam je vrijeme učitavanja stranice zadovoljavajuće, nagradit će vas s boljom pozicijom na tražilici. te vas prema tome nagrađuje s boljom pozicijom ako vam je brzina zadovoljavajuća. Kako biste povećali brzinu učitavanja web stranice - potrebno je smanjiti megabajte, maknuti sve nepotrebne pluginove i redirekcije. Ubrzat ćete web stranicu i korištenjem bržeg hostinga, DNS poslužitelja, minimalizacijom HTTPS zahtjeva i kompresijom web stranice.
 


Nedostatak inter-buildinga


Inter-building ili unutarnje povezivanje zapravo znači povezivanje više stranica unutar cijele web stranice, odnosno iste domene. Jedna web stranica sastoji se od više podstranica, poput stranice s kontakt podacima, blog stranice, stranice s katalogom proizvoda i slično. Krucijalni faktor kod inter-buildinga jest da linkovi vode što dublje u stranicu.

Stoga - izbjegavajte linkanje na početnu stranicu. Ona je sama po sebi već dovoljno jaka pa si dajte truda da pogurate ostale sadržaje i kategorije s vaše web stranice prilikom interlinkanja.

Također, izbjegavajte i linkanje na stranicu s kontakt formom. Kao i poveznica na početnu stranicu - i poveznica na kontakt-formu nalazi se na višoj razini unutar same domene. Odnosno, u izborniku već imaju svoju poveznicu.

SEO je poput živog organizma - konstantno se mijenja i potrebno ga je imati pod nadzorom, a to možete postići samo praćenjem novosti u industriji, nadograđivanjem vlastitog znanja, analizom rezultata i performansi vaših kampanja, a u slučaju da vam je u tome potrebna stručna pomoć, Arbonin tim stoji vam na usluzi.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM