Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Long tail ključne riječi donose najveću stopu konverzije

Objavljeno 14.7.2021 12:35:23
Long tail ključne riječi donose najveću stopu konverzije
Ključne riječi osnova su kvalitetne i uspješne optimizacije svake web stranice, a njihovo istraživanje prva je aktivnost koja se mora provesti kako bismo se što uspješnije pozicionirali na tražilicama.

Mali opseg pretraživanja obično imaju long tail ključne riječi. Long tail ključne riječi su one ključne riječi ili izrazi koje su duže i specifičnije, a često se sastoje od tri ili više riječi. Takve ključne riječi specifične su za poslovanje određenog subjekta koji se oglašava. Iako su profitabilnije, manje se pretražuju od short tail ključnih riječi.

Kao primjer ćemo uzeti sunčane naočale. Sunčane naočale u kontekstu pretraživanja pripadaju short tail ključnim riječima s velikim opsegom pretraživanja, odnosno s velikim brojem rezultata. Ukoliko bismo pretraživali pojam Plave ženske sunčane naočale na popustu, utoliko bi se taj pojam smatrao long tail ključnom riječi.

Sada, kada smo objasnili razliku dužih i kraćih ključnih riječi i malog i velikog opsega pretraživanja, objasnit ćemo u kojim je sve slučajevima potrebno targetirati ključne riječi s malim opsegom pretraživanja te zbog čega je to ključno za SEO optimizaciju.
 
  • Kada korisnik ima visoku namjeru


Korisnik koji pretražuje specifičan termin, poput plavih ženskih sunčanih naočala na popustu, zasigurno ima visoku namjeru kupnje takvog modela. Namjera korisnika odnosi se na razlog zašto netko pretražuje određen izraz na pretraživaču. Umjesto da korisnik gubi vrijeme na pretraživanje modela koje bi mu pretraživač ponudio prilikom upisivanja ključne riječi sunčane naočale, korisnik se radije odluči na specificiran pojam (long tail ključne riječi) pretraživanja jer nema namjeru kupiti bilo kakve naočale, već isključivo ženske plave naočale na popustu.
 

Prilikom pretraživanja pojma sunčane naočale, korisniku je na raspolaganju preko 7.710.000 rezultata, dok je prilikom pretraživanja pojma plavih ženskih naočala na popustu, taj rezultat drastično smanjen.
 
Kada korisnik pretražuje pojam sunčanih naočala, on pretražuje informativno, što znači da se vjerojatno još uvijek nije odlučio za model, boju, marku ili neku drugu specifikaciju.

No, kada korisnik pretražuje long-tail pojam poput plavih ženskih sunčanih naočala na popustu, korisnik se već odlučio na model i boju naočala koje želi te sada pretražuje pojam s transakcijskom namjerom, odnosno s namjerom kupovine željenog modela.

Dakle, u ovom će slučaju ključne riječi s manjim opsegom pretraživanja dati bolje rezultate, nego one s većim opsegom pretraživanja. Što je duža ključna riječ, veća je vjerojatnost da će se klik pretvoriti u konverziju.
 
  • Kada su poteškoće pretraživanja niske


Teškoća pretraživanja odnosi se na to koliko će vam biti teško rangirati za određenu ključnu riječ. Jedan od glavnih razloga zašto ljudi ciljaju niske ključne riječi je zato što im je lako brzo se rangirati zbog manje konkurencije.

Jedno od osnovnih načela SEO optimizacije je pronaći što više ključnih riječi s niskom konkurencijom i uključiti ih u svoj sadržaj što prirodnije. Čineći to, mogli biste se proširiti na mnogo različitih ključnih riječi, ali sve su one niske konkurencije, tako da ćete se moći brzo rangirati, dobiti promet na svojoj web lokaciji i povećati ovlaštenje domene da biste počeli ciljati konkurentnije ključne riječi.

Poteškoće s ključnim riječima u SEO optimizaciji uglavnom su mjera broja i kvalitete povratnih veza na prvih deset stranica na stranici rezultata pretraživanja (SERP) za tu ključnu riječ - ili koliko su te stranice konkurentne na temelju toga koliko su jake njihove povratne veze.

Kao primjer ključnih riječi možemo uzeti odjeću za pse i vodootpornu kabanicu za male pse.
 
Osoba koja pretražuje odjeću za pse, pretražuje s ciljem informiranja. Ta osoba nije specificirala traži li podstavljene pulovere za zimske dane ili reflektirajući prsluk za pse. Korisnik koji pretražuje vodootpornu kabanicu za male pse, pretražuje s već spomenutom namjerom transakcije i takvom će korisniku zasigurno prilikom pretraživanja biti lakše pronaći željeni model, dok će oglašivaču biti lakše pozicionirati ovakvu specifičnu ključnu riječ.
 
Kada osobe koje pretražuju koristeći long tail ključnu riječ (vodootporna kabanica za pse) i strana ponude i potražnje će biti zadovoljena. Korisnik će zadovoljiti svoju potrebu relevantnim sadržajem, a oglašivač će doći do pravog korisnika i ostvarene konverzije.
 

 
  • Ako je riječ o long-tail ključnoj riječi koja sadrži ključnu riječ velikog opsega


Long tail ključne riječi fraze su koje sadrže više od četiri riječi, a često u sredini sadrže ključnu riječ s velikim opsegom pretraživanja.

Na primjer: prirodna krema za lice za mješovitu kožu.

Krema za lice ključna je riječ velikog opsega, no u slučaju kada specificiramo o kakvoj se kremi za lice radi koristeći još nekoliko informacija - poput tih da tražimo kremu na prirodnoj bazi za mješoviti tip kože, dobit ćemo long-tail ključnu riječ koja sadrži ključnu riječ velikog opsega.
 

 
  • Ako pokrivate nišnu temu


Nišna tema, primjerice, mogu biti vezovi i gobleni. To je tema koja ne zanima sve, ali oni koji imaju velik interes prema tom hobiju, uživat će u istraživanju različitih vrsta vezova, pletera i setova za vezenje. S obzirom na to da gaje velik interes za temu, takvi će korisnici potrošiti određenu svotu novca kako bi kupili proizvode koji su im potrebni za bavljenje istom, primjerice stalak uz koji će lakše vesti ili određenu nijansu konca potrebnu za vez.
 

 
Kao rezultat toga, korisno je ići prema ključnim riječima s malim opsegom pretraživanja, čak i ako one ne donose puno prometa. Google puno više naglašava sveobuhvatnost web stranice i nagrađuje one koji u najvećoj mjeri pokrivaju teme.

Ciljanje ključnih riječi s malim opsegom pretraživanja nije uvijek promet. Cilj vašeg web mjesta trebao bi biti ovladavanje temama i stručnost. Google danas tome posvećuje puno više pažnje. Bili vi najbolji stručnjak za istraživanje ključnih riječi, ne možete i očekivati ​​da ćete se odmah rangirati, a Google želi vidjeti da uistinu volite i razumijete temu. Opsežne teme možete pokriti istraživanjem ključnih riječi s malim opsegom pretraživanja koje čitatelju pružaju zaokružen sadržaj. To pokazuje da ne samo da razumijete SEO, već razumijete i temu koju obrađujete. Tako će, dakle, osoba koja se bavi izradom vezova, vodi blog o vezovima, svakodnevno kreira sadržaj na društvenim mrežama vezan uz vezove i goblene, imat će izuzetno visok rang na tražilicama.
 
  • Ako ima nisku cijenu po kliku (Cost Per Click)


Cijena po kliku prosječna je cijena koju oglašivač plaća kako bi korisnik koji pretražuje kliknuo na njihov oglas. Ako određene ključne riječi s malim opsegom pretraživanja imaju i nisku cijenu po kliku, trebali biste ciljati na njih jer biste tako mogli lako pobijediti konkurenciju i doći do vrha SERP-a čak i ako je to samo za nekoliko desetaka ljudi na mjesečnoj razini.

Ključne riječi s visokim CPC-om konkurentnije su i koštaju više. Želite li se naći na prvoj stranici, vrlo je moguće da ćete morati platiti veliki proračun i biti spremni na plaćanje većeg iznosa po kliku.

Idete li za ključnim riječima s malim opsegom pretraživanja, manje je konkurencije, a niži su troškovi dolaska na vašu web stranicu.
 
  • U svrhu link buildinga


Link building je tehnika dobivanja linkova s eksternih web stranica na svoju web stranicu. Link ili hyperlink veza je između dvije različite web stranice, o čemu smo nedavno pisali u sklopu optimizacije za tražilice.

Link building važan dio SEO zagonetke i jedna od najvažnijih SEO tehnika, a stjecanje što više visokokvalitetnih povratnih veza presudno je za rangiranje. Za bolju poziciju na tražilicama potrebno je imati postavljene vanjske linkove koji vode na vašu web stranicu.

Ono što možete napraviti jest obratiti se vlasnicima web stranica u vašoj niši kako biste vidjeli jesu li zainteresirani za link-building na vaš sadržaj na svoju web lokaciju ili za popravak neispravne veze zamjenom za vaš sjajni sadržaj. Ako, primjerice, jedan veliki lifestyle portal želi pisati o tome kako su se vezovi vratili u modu i kako se sve više ljudi njima bavi u slobodno vrijeme, a već spomenuta osoba s blogom o vezenju ima izrazito kvalitetan tekstualni sadržaj i profesionalne fotografije procesa vezenja, u tom se slučaju velikom lifestyle portalu isplati graditi vezu na vaš blog.

Oni će dobiti kvalitetan sadržaj za koji ne moraju utrošiti previše vremena, a vaš će blog dignuti na višu razinu rangiranja na tražilicama. Bitno je imati na umu da bi ti isti linkovi trebali biti visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihova kvaliteta. Jedan visoko kvalitetan link više će doprinijeti boljem rankingu nego 20 linkova loše kvalitete, odnosno - na našem primjeru - ako jedan veliki lifestyle portal prenese priču o vezovima s bloga, za sami blog će to značiti više nego da je priču prenijelo 20 manjih portala.
 
Spomenuli smo već da je na webu manje sadržaja o long-tail ključnim riječima, jer je manje ljudi pisalo o njima, a manje sadržaja znači i manje konkurencije! Možemo zaključiti da long-tail ključne riječi donose veću mogućnost za konverziju pa ih svakako isprobajte u okviru svoga poslovanja.

U slučaju da trebate stručnu pomoć prilikom istraživanja ključnih riječi, kao i cijele SEO optimizacije, naš vam je tim na raspolaganju i slobodno nas kontaktirajte putem kontakt obrasca.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM