Vaša kontakt osoba

Ana
ana@arbona.info
+385 99 7745 084

Zbog ovih 5 stvari gubite webshop zaradu

Objavljeno 3.1.2020 11:00:56
Zbog ovih 5 stvari gubite webshop zaradu
Vjerojatno shvaćate da napuštanje online košarice ili napuštanje procesa online kupovine, predstavlja gubitak korisnika weba u fazi kupovine.

Zapravo, ne gubite korisnika, gubite kupca. Taj netko je izabrao proizvod, možda je čak i došao do koraka s plaćanjem. Takav korisnik, nije prosječan posjetitelj vašeg webshopa. Imao je očitu namjeru nešto kupiti od vas, ali ipak nije. 

Odgovor na pitanje: “Kako smanjiti stopu napuštanja online košarice?”, muči sve više vlasnika web trgovina. S rapidnim povećanjem broja Hrvata koji kupuju online, pojavljuju se i novi problemi. Više nije dovoljno samo imati webshop. Tek-tako izrađene Instagram objave i aljkavo napisani opisi proizvoda na webshopu više nisu dovoljni. 

Korisnici su jako dobro informirani i žele više. Na vlasnicima web trgovina je da im ponude očekivano i, ako pitate nas, barem malo više. Ipak, morate se nekako istaknuti među konkurencijom. 

CRO optimizacija gotovo sigurno će istaknuti vaš webshop u moru slabo ili nikako optimiziranih webova.
CRO ili conversion rate optimization u digitalnom marketingu predstavlja proces povećanja postotka posjetitelja web stranice koji postaju kupci ili izvršavaju željenu akciju na web stranici.

Za početak, pronađite podstranice gdje najčešće gubite korisnike

Prije nego što zagrebemo ispod površine, provjerite vaš Analytics. Tamo možete pronaći izvještaj koji vam govori koje su to podstranice problematične. Koliko vaših skoro-kupaca ne dođe dalje od podstranice s košaricom? Koliko ih gubite na svakom od koraka online kupovine? 

Morate znati gdje gubite korisnike u procesu kupovine kako bi znali odakle početi s optimizacijom za konverzije. Ako vam već ovaj korak predstavlja problem, ima jedna agencija koja je certificirani Google Analytics partner. Mi! :D Rado ćemo vam pomoći, javite nam se

TOP 5 razloga napuštanja online košarice

Prema zadnjim istraživanjima, ovo je 5 stvari koje predstavljaju razliku između kupca i skoro-kupca

  1. dodatni troškovi
  2. obavezno kreiranje profila za dovršetak kupnje
  3. dug i kompliciran proces kupovine
  4. tehnički problemi
  5. manjak sigurnosti - podaci s bankovnih kartica


Idemo sada objasniti svaki od ovih razloga i predložiti rješenja. 

#1 Dodatni troškovi




Korisnici ne vole iznenađenja. Pogotovo ne u obliku dodatnih troškova. 

Ovo se odnosi na dodatne troškove u procesu online kupovine kao što su dostava, porezi i drugi troškovi. Hoćemo vam reći kako možete povećati broj konverzija (kupovina) ako snizite ili još bolje, ukinete dodatne troškove. 

Da, znamo da netko tu dostavu ili taj porez treba platiti, ali postoje drugi načini plaćanja ovih troškova koji su korisnicima prihvatljiviji. Jedan od njih bi svakako bio uključivanje tih troškova u cijenu proizvoda. 

Možda vam zvuči nestvarno, ali korisnici će često radije platiti proizvod 125 kn, nego 100 kuna proizvod + 20 kuna za dostavu. 

Ako za kupovine na vašem webu imate dodatne troškove za određene kartične kuće, nemojte. Nemojte dodatno naplatiti nečije korištenje VISA kreditne kartice. Da, znamo, netko mora platiti troškove, ali opet vrijedi ovo što smo ranije napisali. Uključite takve dodatke u cijenu proizvoda. 

Bez (manje) iznenađenja - više konverzija.
 

#2 Obavezno kreiranje profila za dovršetak kupnje


Više od trećine ispitanika kaže kako su u prošla 3 mjeseca napustili proces online kupovine jer je stranica od njih zahtijevala kreiranje korisničkog profila. 

Ovaj problem je super jednostavno za riješiti. 

Samo omogućite kupovinu za neregistrirane korisnike (goste) i ovu opciju postavite kao zadanu (eng. default). 

Znamo da vi želite više. Želite razvijati odnos s vašim kupcima i to je pohvalno, ali dozvolite i mogućnost da to nije uvijek obostrano. Postoje korisnici koji su došli obaviti kupnju i ništa više. Ako im omogućite kupnju kao gostu, možda vas posjete opet. 

S druge strane, postoji elegantan način za rješavanje ovog problema. Ako razmislite, jedina razlika između registriranog kupca i kupca gosta je lozinka. Ništa više. Na podstranici o “Uspješno obavljenoj kupovini” ponudite im mogućnost za kreiranje profila.

Besplatan savjet*

Nemojte ih samo pitati žele li kreirati profil, dajte im dobar razlog za to, npr:
 1. Možete pratiti status vaše narudžbe.
 2. Možete uređivati narudžbu.
 3. Dobit ćete popust za iduće kupovine.

 

#3 Dug i kompliciran proces kupovine




Vrijeme je da ponovno prođete kroz proces kupovine na vašem webshopu. Još bolje, napravite A/B testiranje i budite sigurni što radite. Vi možda nećete primijetiti probleme, ali veliki broj korisnika koji će sudjelovati u A/B testiranju sigurno hoće. 

Iako je u marketingu kreativnost poželjna, ovo nije mjesto za izmišljanje tople vode. Korisnici su naviknuti na korake online kupovine (email adresa - adresa dostave - plaćanje) i toga se držite. 

Kupnja na vašem webshopu im vjerojatno nije prva. Pratite standardni proces i stope konverzije bi se trebale povećati. 
 

#4 Tehnički problemi


Ovo je nešto što se nikako ne bi smjelo događati. Gotovo petina ispitanika (22%) je priznalo kako su odustali od online kupovine zbog grešaka na web stranici ili još gore, cijela stranica se srušila. 

Uzmite si vremena za QA testiranje vašeg weba. U teoriji ovo je zadatak vaših partnera koji su zaduženi za web development, ali zbog nedostatka vremena, rokova, ovog ili onoga, ovaj korak nije uvijek temeljito odrađen. Također, puno novih verzija web preglednika u kratkom vremenu ne olakšavaju proces testiranja. 

Nemojte čekati da vam korisnik javi: “Hej, web vam ne radi kako treba.” 

Istina je kako će se samo manji dio korisnika potruditi i javiti vam da imate probleme s webshopom. Mogu proći  mjeseci prije nego otkrijete da ste imali problem, a to predstavlja novac izbijen iz vašeg džepa. 

Zamislite samo da ste imali problem s Firefoxom, a 15% vaših desktop posjetitelja koristi upravo ovaj web preglednik. Samo uklanjanjem takvog tehničkog problema konverzije bi trebale porasti.
 

#5 Manjak sigurnosti - podaci s bankovnih kartica




Ovo može biti čest problem pogotovo ako ste novi u svijetu online trgovina. Postoji nekoliko rješenja ovog problema, ali neki od njih zahtijevaju vrijeme. 

Rješenje koje zahtjeva najviše vremena, ali sigurno donosi dugoročnu korist je brendiranje. U svijetu digitalnog marketinga to zovemo inbound marketing

Korisnici neće imati nikakvih problema kupovati od brenda kojem vjeruju, a upravo to je cilj inbound marketinga koji obuhvaća content marketing, prisutnost na društvenim mrežama, informativne newslettere i sve što korisnici danas žele.

Postoje i rješenja za koja ne treba toliko vremena, a također će dati rezultate. Prije svega to je prelazak na HTTPS protokol. Ako već niste “sigurni”, definitivno bi to trebali postati. 

HTTPS štiti web komunikaciju (prijenos podataka) na tri načina:
Autentifikacija - HTTPS korisnicima potvrđuje da se stvarno radi o traženoj stranici što povećava povjerenje korisnika.
Kriptiranje - komunikacija je kriptirana i nemoguće je saznati informacije o korisnicima koji pretražuju web-stranicu ili šalju podatke preko nje.
Integritet podataka - nemoguće je mijenjati podatke na stranici kao ni informacije koje se prenose HTTPS protokolom bez da se to primijeti.


Drugo jednostavno rješenje je dodavanje bedževa sigurnosnih certifikata. Naravno, samo njihovo dodavanje nikako nije opcija, čak je kažnjivo. Morate ih zaslužiti. 

Eto ga, ovo su odlični koraci za početak smanjivanja stope napuštanja online košarice, ali još se puno toga može napraviti za najbolje rezultate. 

Ako trebate pomoć s CRO optimizacijom, kucajte, u Arboni ćemo vam rado otvoriti. 


  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge