Gmail Ads: kako ih napraviti i što sve mogu učiniti za vaš online marketing

Objavljeno: 22.08.2018. | 7 minute čitanja

Jeste li znali da prosječna osoba dnevno provede 4,1 sati pregledavajući osobni i poslovni e-mail? To je gotovo 20,5 sati tjedno! 


S obzirom na to da toliko vremena posvećujemo e-mailu (u gotovo jednakoj mjeri kao što smo na društvenim mrežama), lako je za vidjeti zašto Gmail oglasi mogu biti jedan od najefektivnijih načina ciljanja potencijalnih klijenata.

Što su Gmail oglasi u Google Adsima

Gmail oglasi jedna su od zanimljivijih mogućnosti koje omogućavaju dosezanje online korisnika tamo gdje provode i najviše vremena - u svojim pretincima pristigle pošte. 

Google ih beta testira već od 2013. godine. Tada su se zvali Gmail Sponsored Promotions (Gmail sponzorirane reklame), a integrirani su u Google Adse (u Google AdWords),  2015. godine. 

Gmail oglasi ciljaju korisnike na temelju aktivnosti na Google računu, a pojavljuju se u Promotion kartici (Promocije). Klikom na oglas, sasvim uobičajen e-mail će se pretvoriti u prošireni oblik vašeg oglasa.
 
Gmail oglasi na mobilnim uređajima
Gmail oglasi na desktop računalima

Gmail oglase možete targetirati pomoću pametnog targetiranja (Smart targeting), s kojim možete dosegnuti i do milijun aktivnih korisnika Gmaila.

U Google Adsima i Google Analyticsima možete mjeriti njihov doseg, stopu otvaranja, CTR (stopu klikanja), koliko su puta korisnici spremili oglas i još mnogo toga, a sve za cijenu jednog klika.
 

Kako izraditi Gmail oglas?


Korak #1: Stvorite novu Display kampanju i odaberite cilj oglašavanja


Za početak moramo stvoriti novu kampanju. 

Gmail oglase možete izraditi jedino u novom Google Ads sučelju. Oglasi stvoreni u starijoj verziji Google Adsa će i dalje biti omogućeni, no nećete ih moći uređivati. 

U sekciji Campaigns kliknite na plavi krug s plusom. Odaberite New Campaign, a tip oglasa mora biti Display.
 

Gmail Ads - stvaranje u Google Adsima

Nakon što ste odabrali Display oglase, odaberite cilj oglašavanja, Gmail podvrstu kampanje i URL adresu na koju želite voditi online korisnike.

Google Ads - stvaranje Gmail oglasa

S obzirom na to da Gmail oglasi nisu kompatibilni s određenim značajkama Google Adsa, pripazite da tijekom njihova stvaranja odaberete:

  • Cilj. Za ciljeve možete odabrati Sales, Leads, Website Traffic, Product & brand consideration i Brand awareness & reach. Gmail kampanje će biti dostupne i u slučaju da izaberete kampanju bez cilja.
  • Vrsta kampanje. Možete odabrati Display Network i podvrstu kampanje Gmail Ads.


Korak #2: Imenujte kampanju i budžet


U sljedećem koraku vrijeme je da imenujete kampanju, način bidanja i dnevni budžet Gmail kampanje. Za početnike je najbolje namjestiti na automatsko bidanje. 

Gmail oglasi imenovanje kampanja i postavljanje budžeta


Korak #3: Stvorite grupu oglasa i odaberite publiku koju želite ciljati Gmail oglasima


Važno je naomenuti da Gmail oglasi nemaju iste mogućnosti ciljanja korisnika kao što to imaju drugi oglasi.

Metode ciljanja korisnika koje nisu dostupne za Gmail oglase:

  • Placement targeting (Ciljanje prema mjestu)
  • Topic targeting (Ciljanje prema temi)
  • Custom affinity audiences (prilagođena publika afiniteta)
  • Area of interest (područje interesa)
  • Content Keywords (Ključne riječi sadržaja; prije poznata kao Display Select Keywords)
  • Frequency capping (učestalost prikazivanja)
 
Gmail Ads - ciljanje publike


Korak #4: Stvorite Gmail oglas


Za naš primjer napravit ćemo najjednostavniji Gmail oglas.
 
Kliknite na +Create Ad > Upload Gmail Ad

 
Upload gmail reklame


Sljedeći korak je da popunite sve stavke koje Google Ads od vas traži:
Gmail oglasi



i da uploadate vizuale koje namjeravate koristiti i definirate ih u Google Adsu:
  • Logotip - 144x144 px
  • Vizual oglasa - 1200x628 px
 
Gmail Oglasi - vizuali


To je u biti to :)
 

Koje su prednosti Gmail oglašavanja?

Prednosti Gmail oglasa


1. Gmail oglasima ciljate online korisnike gdje najviše provode vrijeme



Email marketing je vitalni kanal za svaki posao! Uostalom, Google je izjavio da Gmail trenutno koristi više od milijardu online korisnika, pa nema sumnje da ćete preko e-pošte doći do potencijalnih klijenata i kupaca. 

Vjerovali ili ne, ljudi su prilično ovisni o online poštanskim sandučićima. Provjeravaju email kada se probude, tijekom dana, na poslu, tijekom dosadnog predavanja, pa i prije spavanja!

To sve znači da Gmail oglasi predstavljaju ogromnu priliku za vašu tvrtku kojom ćete ojačati svijest o brendu i pridobiti potencijalne klijente i kupce. 


2. Gmail oglasi izgledaju prirodno


Gmail oglasi se pojavljuju unutar kartice Promocije i izgledaju sasvim prirodno. Gmail oglasi ispred sebe imaju zelenu oznaku na kojoj piše Oglas i to je to.

Samo ih jedna oznaka razlikuje od obične e-mail pošte. 

Gmail oglasi izgledaju potpuno prirodno pa se u potpunosti uklapaju u online poštanske sandučiće. Vaš će gmail oglas zaraditi tisuće impresija, a plaćate samo kad ljudi kliknu na oglas. A što više ljudi klikne na vaš oglas, to ćete manje platiti. 

Naime, viši postotak klikova (CTR), rezultira nižom cijenom po kliku, no niži postotak klikova rezultira višom cijenom po kliku. 


3. Odličan ROI - povrat od uloženog ukupnog kapitala


Stopa otvaranja e-maila kreće se oko 5 do 10%, a prosječna cijena po kliku vrti se na oko 0,10 kuna. Iako Gmail oglasi nisu besplatni, oni su veoma isplativi. Tijekom svake Gmail kampanje obavezno provjerite Gmail mjerne podatke - koliko ih je spremilo vaš oglas, koliko je bilo prosljeđivanja oglasa, klikova na web stranicu... 

Svi ti podaci mogu vam pomoći da shvatite što funkcionira, a što ne i to nadalje primijeniti na sljedeće Gmail oglase. 


4. Gmail oglasima možete raditi “remarketing”


Jedno od pametnijih i moćnijih načina ciljanja korisnika je pomoću remarketinga. No nažalost, remarketing nije moguć za Gmail oglase. 

I što sada? Bez brige, postoji jedno odlično rješenje. Gmail oglase ciljajte prema ključnim riječima povezanima s vašim brendom. Na taj ćete način dosegnuti korisnike koji se već nalaze unutar vašeg Customer Journeya (korisničkog putovanja), što znači da zapravo radite ponovljeni marketing. 

Još jedan dobar način targetiranja je da se usredotočite na glavne značajke svojih konkurenata. Uz pravu ponudu, možda ćete uspjeti nagovoriti nekoliko korisnika da ste ipak vi bolji izbor  :)


5. S Gmail oglasima postoji mnogo mogućnosti za ciljanje korisnika


Jedna od glavnih prednosti Gmail oglasa je njegova opcija ciljanja korisnika. Tako preko Gmail kampanja možete ciljati prema interesima, preko in-marketa i afiniteta. 

Ono što je najzanimljivije je da Google samom sebi dopušta skeniranje sadržaja unutar tuđeg online poštanskog sandučića.  To znači da možete ciljati korisnike koji primaju newslettere i e-poštu od vaših konkurenata i uvjeriti ih da ste vi mnogo bolji izbor. 

Druga strategija je ciljati određene trenutke u životu. Na primjer, prva godina na fakultetu, novo dijete, preseljenje i slično. Takvi trenuci mogu biti veoma relevantni za oglašavanja na području uslužnog sektora (banke, osiguranja...). 

Još jedna odlična opcija je ciljanje klijenata iz vaše baze podataka, pa si dajte oduška i eksperimentirajte :)


6. Mogućnosti za kreativu su mnogobrojne


Gmail oglasi nude zanimljive kreativne mogućnosti. Ovisno o ciljevima, uz standardni izgled Gmail oglasa (jedan vizual i tekst), možete birati između:
  • tandardne slike,
  • predloška za promociju jednog proizvoda,
  • predloška za promociju više proizvoda ili
  • kataloga proizvoda. 

U slučaju da ne pronađete ono što ste tražili, još uvijek možete ići s HTML opcijom :)

Kao i Facebook oglasi, Google Ads oglasi i video oglasi, Gmail oglasi su nešto što morate usvojiti kako bi ojačali svoje poslovanje. Ako želite dosegnuti korisnike tamo gdje provode najviše vremena, Gmail oglasi su pravi izbor za vas.

Gmail oglasi izgledaju prirodno, ciljaju korisnike koji se već nalaze u vašem kupoprodajnom procesu, a osim toga, poprilično su isplativi način oglašavanja.

Budite jedan od onih uspješnih poslovanja i prigrlite Gmail oglase! Slobodno nas kontaktirajte pa ćemo zajedno krenuti u nove pobjede :)
 

Instagram marketing ebook
Podijeli na:
Elena Majer