Google nas već neko vrijeme tlači s novim AdWords sučeljem i novim Google Keyword Plannerom. Staro sučelje malo radi, malo ne, pa se svako malo moramo prebaciti na noviju i bržu verziju AdWords sučelja od kojeg nas pri samom pogledu hvata jeza.
I što onda radimo? Kao luđaci pritišćemo tipku F5 (refresh) sve do kad staro sučelje ponovno ne proradi. I tako već par mjeseci.
No sada je tome kraj. Google je službeno objavio da ćemo od 10.7.2018. godine svi biti primorani koristiti novo AdWords sučelje.
Novo AdWords sučelje - je li zaista toliko loše?
Svi smo imali pristup novom AdWords korisničkom sučelju. I većina nas ga je galantno ignorirala. Zašto? Iz nekoliko razloga:
nismo imali vremena proučavati ga
na staro sučelje smo naviknuti
staro sučelje ispunjava sve naše potrebe
zašto nešto mijenjati kad nema potrebe?
kad već imamo mogućnost korištenja starog sučelja, zašto se mučiti upoznati novo sučelje?
Sve su ovo vrlo dobri razlozi. I nama je prva reakcija na novo sučelje bila nešto u ovom stilu:
No zar je zaista novi AdWords toliko očajan?
Iskreno? Nije!
Zapravo moramo priznati da je mnogo bolji od starog sučelja. Ovog puta, AdWords se usredotočio na vizualnu prezentaciju rezultata i svih statističkih podataka, a dodao je i mnogo novih mogućnosti za PPC oglašavanje i proučavanje publike!
Upravo vas zbog toga izazivamo da kliknete na onu plavu trakicu koja se nalazi u desnom donjem kutu i isprobate novo AdWords sučelje!
Evo nekoliko bitnih promjena.
1. Struktura AdWords početnog sučelja
Nova nadzorna ploča AdWords sučelja nije nimalo nalik staroj.
Glavni izbornik nalazi na lijevoj strani sučelja, odmah pokraj liste postojećih AdWords kampanja.
I već ovdje možemo otkriti prvu prednost novog izbornika. AdWords sada omogućuje zasebno praćenje Search i Display kampanja. Dakle, nema više potrebe za filtriranjem ili ručnim računanjem koliko nam je preostalo budžeta ovisno o vrsti kampanja.
Kartica Home (početni pregled AdWords računa) zamijenjena je karticom Overview (Pregled) koja je mnogo jednostavnija za baratanje od kartice Home. Overview vam nudi kratak pregled mjernih podataka koje po želji vrlo lako možete personalizirati. S obzirom na to da se pretežito radi o grafičkim podacima, samim potezom miša preko vizualnih prikaza dobivate detaljnije informacije o svakom mjernom podatku.
Što se tiče drugog dijela izbornika, primijetit ćete da su pojedine opcije koje su bile smještene na lijevoj strani AdWords sučelja, premještene u gornji izbornik. Na primjer, Shared Library i Bulk Actions smješteni su u gornji izbornik zajedno s konverzijama, postavkama postavljanja, Keyword Plannerom i ostalim alatima.
2. Načini prikazivanja podataka u novom AdWords sučelju
Filteri rade iste stvari kao što su radili i na starom sučelju. Dakle filtriraju podatke. U novom AdWords sučelju, filteri imaju simbol lijevka i sada omogućuju filtriranje više od 100 mjernih podataka.
Segmentacija podataka kombinira funkciju segmenta i dimenzija na jednom mjestu, a možete je pronaći pomoću ikone s tri vodoravne crte.
Opcija Dimenzija nestala je s nadzorne ploče, no skrivena je unutar ikone “Izvješća” u desnom dijelu nadzorne ploče. Sada se Dimenzije zovu Predefined reports.
Mogućnost prilagođavanja stupaca ima sličnu funkcionalnost kao u starom sučelju, a nalazi se pod ikonicom s tri okomita stupca. Iako je moguće odabrati više od 100 mjernih podataka, sa starog sučelja nisu premješteni svi mjerni podaci.
3. Ostale opcije na AdWords novom sučelju
Strelica prema dolje: preuzimanje podataka
Dvije linije sa strelicom: stiskanje redova
Kvadratni znak: prebacivanje između punog zaslona ili pogleda na sučelje s vidljivim bočnim izbornicima
Simbol s tri točke: ima dodatne korisne opcije koje se razlikuju ovisno o kartici na kojoj se nalazite. Tamo se kriju neke od opcija iz starog sučelja, kao što su automatska pravila, dijagnosticiranje ključnih riječi i nova ploča s bilješkama.
Strelica prema gore: omogućuje prikaz ili skrivanje grafikona
4. Novi način stvaranja i mijenjanja elemenata unutar AdWords korisničkog sučelja
Sama opcija i način uređivanja na svakom od tabova (kartica) se dosta promijenila.
Najveća razlika je u tome što se mora odabrati barem jedan redak prije nego se pojavi opcija za uređivanje (kao nova plava traka). Da malo bolje objasnimo stvar. Ako želite kopirati i zalijepiti pojedinačne elemente (na primjer ključne riječi ili oglase), morat ćete odabrati jedan redak podataka kako bi se pojavila prava traka koja vam omogućuje uređivanje.
I prozor za uređivanje se promijenio:
5. Skupno uređivanje (bulk editing) u novom AdWords sučelju
Sekcija skupne operacije (Bulk operations) nalazila se na lijevoj strani izbornika, točno ispod opcije Shared Library i imala je četiri opcije.
U novom se sučelju Skupne operacije zovu Skupne radnje (Bulk Edits) i nalaze se u gornjem glavnom izborniku.
Trenutno ima samo tri operacije koje su se znatno promijenile:
Rules (Pravila): prikazat će se lista svih trenutno aktivnih pravila, tko je stvorio pojedino pravilo, njihova učestalost i svi zakazani emailovi. Trenutno na odabir imate 12 pravila od kojih svako ima četiri do šest vrsta pravila (npr. pauziranje, pokretanje, slanje emaila, promjena licitacija)
Scripts (Skripte): Skripte se mogu koristiti za automatizaciju niza zadataka. Klikom na opciju Scripte možete vidjeti sve skripte koje su trenutno aktivne ili možete stvoriti nove.
Uploads (Prijenos): Ovoj opciji možete pristupiti iz pojedinačnih tabova (kartica) tako da izaberete ikonicu s tri točke ili putem gornjeg izbornika Bulk Action.
Zaslon skupnog uređivanja (Bulk edits screen) više nije dostupan. Ovaj je zaslon prikazivao listu svih skupnih uređivanja koja su napravljena unutar različitih područja korisničkog računa. Na primjer, promjena licitacije za više ključnih riječi. Opcija Uploads zamjenjuje neke od funkcija skupnog uređivanja.
U novom AdWords sučelju postoji 20 preporuka na razini računa, a još ih je više na MCC razini (MMC je vrsta AdWords računa namijenjena agencijama koje upravljaju s više AdWords računa). Preporuke su podijeljene u različite kategorije:
Evo nekoliko primjera AdWordsovih novih preporuka:
7. Lista novih opcija u novom AdWords sučelju
Za sam kraj, nabrojat ćemo nekoliko novih opcija koje vas očekuju u novom AdWords sučelju:
Stupci su prilagodljivi. Vrlo ih lako možete suziti ili proširiti
Ads&Extensions (oglasi i proširenja) grupirani su u istu karticu što zapravo ima smisla jer se u SERP-u nalaze jedan do drugoga.
Povijest promjena mnogo je vizualnija. Odmah na prvi pogled možete vidjeti ukupan broj promjena na razini cijele kampanje i prema vrsti kampanje.
Targetiranje prema lokaciji olakšano je pomoću vizualne karte.
Neke vrste dimenzija nedostaju iz stare sekcije Dimenzije, no zbog novog i logičnijeg rasporeda, mnogo je lakše pronaći dimenzije koje su ostale prisutne
U novom sučelju su dodatni i novi filteri kao “Good quality but low traffic keywords” (ključne riječi dobre kvalitete, ali sa slabim online prometom). Filter je automatski podešen na kvalitetu iznad broja 5 i pojavljivanja ispod 1000.
Dodana je nova opcija demografskog targetiranja tako da sada možete targetirati publiku i prema prihodu kućanstva
Sve u svemu, novo AdWords sučelje ima mnogo novih opcija koje štede vrijeme, a i ponekad živce. Neke od opcija su potpuno nove i nisu dostupne na starom AdWords sučelju, pa preporučujemo da se što prije prebacite na novo sučelje. Ne gledajte više poruku u crvenom pravokutniku:
S druge strane, ako bi radije da netko drugi preuzme svu ovu muku oko PPC oglašavanja, znate kome se obratiti :) Kontaktirajte nas!
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.