Google i SEO - zaljubljeni par: Kako da Google zavoli vašu stranicu?

Objavljeno: 14.02.2019. | 5 minute čitanja

Koliko često tijekom online pretraživanja otiđete na drugu stranicu Googleovih rezultata? Rijetko kad? Nikada? Ako je tako, tada ste jedan od 91% ljudi koji ne odlaze dalje od zadnjeg Googleovog rezultata na prvoj stranici. 

Želite li biti dio ekipe često viđene na prvoj stranici Googleovih rezultata, važno je znati i primijeniti stavke koje Google voli. No budimo realni, to nije lak podvig jer postoji više od 200 čimbenika koji utječu na rang u rezultatima pretraživanja. Unatoč tome neki od čimbenika su toliko važni da bez njih malo koja stranica može funkcionirati.

Zato idemo redom i naučimo korak po korak kako se uspješno udvarati Googleu :)

1. Google detaljno gleda Title tagove

Google voli Title Tagove (naslove). Title tag se nalazi odmah na početku HTML koda te se ne može vidjeti na samoj web stranici, dok ga Google može vidjeti. Google koristi title tag za prvi redak u rezultatima pretraživanja (plavi naslov), a pojavljuje se i na karticama preglednika (tabovima) te kao naslov web stranice kada je bookmarkirate.

Kako napisati dobar title tag
Title tag bi morao:
  • opisivati ono što je na web stranici
  • biti jedinstven za svaku stranicu
  • biti kratak i jasan
  • na samom početku sadržavati ključne riječi
  • biti privlačan za korisnike kako bi uopće kliknuli na njega
  • imati od 35-65 znakova

2. Meta opisima što bolje opišite svaku stranicu

Meta opisima (meta description) detaljnije opisujete sadržaj na web stranici. Također se pojavljuje u rezultatima pretraživanja i to kao opis odmah ispod title taga (naslovne oznake). 
Iako Google ne definira meta opise kao faktor koji direktno utječe na rang web stranice, meta opisi su veoma važni za online korisnike koji u tih dva redaka mogu saznati kakav sadržaj nudite na web stranici. 

Meta opisi također moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Preporučujemo da ne pišete cijele monologe već da meta opise držite na oko 70 do 150 znakova.

3. U linkanom tekstu na web stranici koristite ključne riječi

Google unutar cijelog web mjesta posvećuje veliku pozornost linkovima (poveznicama) zajedno s riječima koje koristite u njima.  

Na primjer, umjesto izraza “klikni ovdje” ili “više informacija” upotrijebite tekst koji sadrži ključne riječi i koji govori korisnicima kamo će otići.
 
“Slobodno se pretplatite na newsletter listu je mnogo bolje od “pretplatite se na newsletter ovdje”.  

4. Koristite opisne alt tekstove u slikama

Sve slike na vašem web mjestu moraju biti optimizirane što između ostalog znači da moraju imati alt tekstove (alternativni tekst). Alt oznake služe za opisivanje slika jer ih Google ne vidi i ne može ih indeksirati kao postojeći sadržaj na web stranici. 

U alt tekst uključite važne ključne riječi kako bi se vaše slike što bolje rangirale u Googleovom pretraživanju slika i kako bi Googleu pokazali relevantnost sadržaja s popratnim slikama.

5. Koristite opisne nazive za slikovne datoteke

Ako se na fotografiji nalazi mobilni uređaj, umjesto generičkog naziva kao što je slika1.jpg koristite naziv samsung-mobilni-uredaj-android.jpg

6. Strukturirana URL adresa je nešto što Google veoma cijeni

Za SEO je bitna struktura web stranice

Ono što je bitno imati na umu je da što je vaše web mjesto bolje organizirano, to će Google lakše indeksirati sve stranice. Potrebna vam je dobra hijerarhija koja se odražava u strukturi navigacije i u URL adresi. 

Na primjer, ako ste web shop s obućom i imate glavnu kategoriju naziva “žene” unutar koje se nalaze čizme, japanke i tenisice, URL adresa koja će se svidjeti Googleu išla bi nekako ovako:
 
https://www.vasa-stranica.hr/zene/cizme ili https://www.vasa-stranica.hr/obuca/zene/cizme

Ova dva primjera će proći mnogo bolje od generičkog naziva stranice kao što je https://www.vasa-stranica.hr/68441jndx.html.

Pišete li blogove ili stvarate novi sadržaj koji nije povezan s vašom online ponudom, obično će se URL adresa automatski formirati prema samom naslovu web stranice, no neki CRM-ovi će dozvoliti korisnicima da sami definiraju URL adresu. U tom slučaju možete upotrijebiti sinonime ključnih riječi iz glavnog naslova (H1) i tako se natjecati za više ključnih riječi.

Na primjer:
 
H1: Kako naučiti klince na vezanje cipela?
URL adresa: https://vasa-stranica.hr/blog/djeca-vezanje-obuce

7. Pravilno koristite HTML oznake - H1, H2, H3…

Kada Google indeksira sadržaj na pojedinoj stranici, on gleda na određene HTML oznake koje mu pomažu definirati glavne dijelove unutar sadržaja. Riječ je o naslovnim oznakama (H1-H6) koje se razlikuju po samoj hijerarhiji.

Tako su:
  • H1: Glavni naslov
  • H2: Podnaslov (drugi naslov)
  • H3: treći naslov
  • i tako sve do H6 naslova.

U naslovnim oznakama preporučljivo je upotrijebiti relevantne ključne riječi za online sadržaj. 

8. Izbjegnite duplicirani online sadržaj

Na web stranici imajte kvalitetni i jedinstveni online sadržaj

Prilikom procjene web mjesta, za Google je visokokvalitetni i jedinstveni sadržaj jedan od važnijih faktora koji utječu na rang stranice u rezultatima pretraživanja. Stoga se pobrinite da vaše web mjesto sadrži zanimljiv i originalan tekst jer se u protivnom online posjetitelji neće predugo zadržavati. 

Kvalitetno napisan sadržaj uz korištenje ispravnih ključnih riječi povećava izglede da će posjetitelji lako pronaći vašu stranicu i da ćete biti vidljiviji Googleu. 

9. Usredotočite se na optimizaciju početne stranice

Početna stranica je najvažnija stranica cijelog web mjesta. Sadržaj i sama struktura početne stranice bi trebala biti lako razumljiva i trebala bi sadržavati sažetak cijelog web mjesta. 

Početna bi stranica također trebala imati glavne ključne riječi raspoređene u:
  • samom naslovu (title tag),
  • naslovnim oznakama (H1),
  • sadržaju i
  • alt tagovima.

10. Web stranica bi trebala biti optimizirana za mobilne uređaje

S pojavom Googleovog mobile-first indexing algoritma, mobilna verzija web mjesta postaje polazna točka indeksiranja te polazna točka za određivanje ranga web stranice. 

Vjerojatno možete i sami zaključiti kako nedostatak mobilne verzije može negativno utjecati na rangiranje web lokacije, pa toplo savjetujemo da već od danas započnete s optimizacijom stranice za mobilne uređaje.

Kratki ljubavni rezime

Neke stvari idu zajedno bez ikakvog propitkivanja. Na primjer, kruh i čokoladni namaz, marmelada i maslac, pa i Google i SEO

Zatreba li vam pomoć oko optimizacije web stranice, slobodno nam se javite. Mi smo u dobrom odnosu s Googleom, a još smo k tome i njegovi partneri ;) 

Ljubav je moćna stvar, pa zašto je ignorirati? :)    

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Što je online marketing?
Online marketing, poznat i kao digitalni marketing, odnosi se na sve marketinške aktivnosti koje se provode putem interneta. Cilj je privući, angažirati i pretvoriti posjetitelje u kupce kroz različite digitalne kanale. Korištenjem interneta i drugih digitalnih komunikacijskih tehnologija, tvrtke mogu doseći širu publiku na učinkovitiji način nego tradicionalnim metodama marketinga. Ova vrsta marketinga obuhvaća mnoge taktike i strategije koje se mogu koristiti za postizanje različitih ciljeva poslovanja.
 

Prednosti online marketinga

Online marketing nudi brojne prednosti u usporedbi s tradicionalnim oblicima marketinga. Jedna od najvećih prednosti je mogućnost dosega globalne publike putem interneta. Također, online marketing omogućava precizno ciljanje specifičnih skupina korisnika, što... Saznajte više
Bing oglašavanje
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.

 ... Saznajte više
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Kako odrediti budžet za online oglašavanje?
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta. 

 ... Saznajte više
Treba li pisati blogove?
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.

  ... Saznajte više
Možemo li sami postaviti oglašavanje na Googleu ili je za to potrebna agencija?
Svakako je, ako imate mogućnosti, bolja opcija agencija obzirom da često ljudi prokušaju sami postaviti i voditi kampanje zbog čega imaju negativna iskustva i nikakve povrate.

  ... Saznajte više
Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Kako slati personalizirane mailove?
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.

  ... Saznajte više
Kako smanjiti broj newslettera u spamu?
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način... Saznajte više
Kako se boriti s GDPR-om u email marketingu?
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i... Saznajte više
Kako skupiti bazu mailova za newsletter?

Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.

 

... Saznajte više
Je li dopušteno oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu?
Oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu je dozvoljeno. Potrebno je pridržavati se određenih pravila koja propisuje odvjetnička komora, ali kampanje se mogu aktivno provoditi uz potrebne odobrenja i usklađenost s pravilima. Jel bi to bilo to otprilike? I dolje onda gumb "saznaj više" koji linka na video.


  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je user-generated content?
User-generated content (UGC) je sadržaj koji stvaraju korisnici, obično putem interneta i društvenih medija. To može uključivati slike, videozapise, recenzije, komentare, blogove i koje stvaraju sami korisnici umjesto tvrtke ili brenda.

Kroz ponovno dijeljenje user-generated sadržaja, možete predstaviti svoje proizvode na način koji je autentičan i originalan. Time pružate priliku svojim sljedbenicima da se istaknu na vašoj stranici, što može doprinijeti izgradnji osjećaja zajedništva oko vaše marke i potaknuti angažman korisnika.

... Saznajte više
Što znači NPS? (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".

... Saznajte više
Što je TinyUrl?
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.

... Saznajte više
Što je Linktr.ee?
Linktr.ee je online platforma koja omogućuje korisnicima da stvore jedinstvenu poveznicu koja vodi do kolekcije linkova. To omogućuje korisnicima da na jednom mjestu podijele više veza, kao što su linkovi do svojih društvenih mreža, web stranica, blogova i drugih online sadržaja.
Saznajte više
Što je Pinterest ploča?
Pinterest ploča je zbirka u koju korisnici mogu spremiti i organizirati slike, ideje i inspiraciju na tematski način, odnosno pribadače. To je kao virtualna pregrada na koju korisnici "prikvače" slike koje žele sačuvati ili dijeliti s drugima. Obično svaka ploča ima svoju neovisnu temu ili svrhu. Na primjer, možda imate marketinšku ploču za društvene medije ili ploču za grafički dizajn. Saznajte više
Što je Meta Business Suite i kako se koristi?
Meta Business Suite je sveobuhvatna platforma za upravljanje marketingom i oglašavanjem na Facebooku i Instagramu. Centralizira alate za povezivanje s korisnicima, stvaranje objava, zakazivanje oglasa i pristupanje uvidima radi optimizacije. 

Također, iz Meta Business Suitea na stolnom računalu možete brzo pristupiti drugim Meta alatima kao što su Ads Manager, Commerce Manager, Business Settings i ostalo.

... Saznajte više
Što je cross-channel marketing?
Cross-channel marketing se odnosi na praksu korištenja više kanala ili medija za dosezanje kupaca i promoviranje proizvoda ili usluga. Saznajte više
Što je soft bounce?

Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga. Saznajte više
Što je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljatelju jer je odbijena od strane mail servera primatelja.
Saznajte više
Što znači canonical URL?
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati. Saznajte više
Što znači CPM?
CPM ili cost per mile je mjerna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje cijene prikaza oglasa tisuću puta.  Saznajte više
Što znači CAC?
CAC ili trošak stjecanja kupca (engl. customer acquisition cost) je ukupni trošak koji tvrtka ima za stjecanje novog kupca.  Saznajte više
Što znači CPA?
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta. Saznajte više
Što je White Hat SEO?
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).  Saznajte više
Što je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.  Saznajte više
Što je Crawl budget?
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju. Saznajte više
Što znači CPC?
Cost Per Click ili skraćeno CPC označava model određivanja cijena koji se koristi u online oglašavanju. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Saznajte više
Što je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku.  Saznajte više
Što je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj prije preklopa odnosi se na dio web stranice koji je vidljiv korisniku bez klizanja.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Što znači PPC?

Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga kojeg karakterizira plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cijenu samo kada netko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova, 

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.

... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Googleu?



Na ovo pitanje nema jednoznačnog odgovora, no postoji nekoliko faktora koji će utjecati na cijenu vašeg oglašavanja na Googleu.

Cijena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona ovisi o nizu čimbenika - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvalitete i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcioniraju po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se natječu za određene ključne riječi, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će pak značiti da će vam za jednak učinak trebati veći raspoloživi... Saznajte više

Elena Majer