Kako kreirati sadržaj u skladu s Google algoritmom?

Pisanje sadržaja prema Google algoritmu

Objavljeno: 25.10.2023. | 5 minute čitanja

Uz količinu informacija na webu, postizanje dobre organske vidljivosti na Googleu može djelovati kao gotovo nemoguća misija. No, uz pravu strategiju, moguće je preteći konkurenciju i dosegnuti visoke pozicije na tražilici. 

Googleov algoritam odlučuje o poziciji vašeg sadržaja na rezultatima pretraživanja. On je prilično kompleksan i sklon promjenama, no ima određene osnovne kriterije koje treba slijediti kako bi bio blagonaklon prema sadržaju. 

U nastavku otkrivamo kako prilagoditi sadržaj trenutnim zahtjevima Google-a kako biste ostvarili bolje pozicije na tražilici i tako doprli do čim većeg broja potencijalnih kupaca, odnosno korisnika illi klijenata. 

 

Razumijevanje Google-ovog algoritma

Google obrađuje milijarde pretraga svakog dana, a svaka od njih traži relevantan odgovor. Google-ov je cilj pružiti najrelevantnije i najkorisnije informacije korisnicima. Da biste ostvarili čim bolji rezultat rangiranja, važno je razumjeti i prilagoditi se standardima algoritma, koje Google često mijenja kako bi unaprijedio korisničko iskustvo. Sudeći prema ovome, možemo zaključiti kako je važno stvarati koristan sadržaj koji će zaista odgovoriti na pitanja vaše ciljne skupine i nastojati riješiti probleme koje oni mogu imati. 

 

Ključne komponente optimizacije sadržaja

Postoji velik broj faktora koji utječu na rangiranje sadržaja u rezultatima pretrage, a neki od najvažnijih su: 

  • Ključne riječi: identificiranje pravih ključnih riječi je srž SEO-a. Sadržaj na web stranici trebao bi sadržavati relevantne ključne riječi jer pomoću njih Google prepoznajte tematiku sadržaja i spaja ga s korisnicima kojima će taj sadržaj biti koristan. Više o ovoj temi pročitajte na blogu 5 savjeta za kvalitetniju keyword strategiju.
  • Kvalitetan sadržaj: u svijetu prepunom informacija, autentičnost je ključna. Kao što smo spomenuli, Google favorizira sadržaj koji pruža stvarnu vrijednost čitateljima, što kvalitetu čini jednom od ključnih faktora za rangiranje. Uz to, redovito ažuriranje postojećih članaka s novim informacijama može pridonijeti povećanju vidljivosti.
  • Optimizacija SEO naslova i opisa: SEO ili meta naslovi moraju biti privlačni i relevantni, dok opisi trebaju precizno sažeti sadržaj stranice. Testiranje različitih verzija može pomoći u optimizaciji. Savjete za pisanje kvalitetnih naslova i opisa pronađite u blogu Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO
  • Mobilna optimizacija: s obzirom na to da više od 50% pretraga dolazi s mobilnih uređaja, vaša web stranica i sam sadržaj moraju biti prilagođeni svim uređajima.

Rezultat pretraživanja na Google za ključne riječi arbona blog
Naslovi i opisi koji se prikazuju na rezultatima pretraživanja imaju utjecaj na sam algoritam, ali i na atraktivnost sadržaja samim korisnicima. 


Što je E-E-A-T?

E-E-A-T je skraćenica za karakteristike sadržaja nužne za dobro rangiranje na tražilicama. Ove karakteristike preporučene su od strane Google-a, a stoje za Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, odnosno iskustvo, ekspertizu, autoritet i pouzdanost. 

Iskustvo: Google cijeni stvarno osobno iskustvo pri analizi sadržaja, što znači da je poželjno da sadržaj stvaraju pojedinci, odnosno tvrtke koje zaista dobro poznaju tematiku o kojoj pišu. Zato je dobro da na webu postoji podstranica “o nama” koja dobro opisuje čime se tvrtka bavi, a i predstavljanje (svih ili dijela) zaposlenika također može biti od pomoći u ovome. Naravno, ovom faktoru pridonijet će i kontinuitet, odnosno duži vremenski period objavljivanja sadržaja. 

Ekspertiza: Čitatelji traže informacije iz pouzdanih izvora. Vaš sadržaj treba odražavati stručnost u određenim temama, što se postiže temeljitim istraživanjem i kvalitetnim pisanjem. 

Autoritet: Postizanje autoriteta online znači da vas drugi prepoznaju kao eksperta. Kontinuirano stvaranje kvalitetnog sadržaja, povezivanje različitih sadržaja na istoj web stranici pomoću linkova, kao i aktivno sudjelovanje u online zajednicama mogu pomoći u izgradnji autoriteta.

Pouzdanost: Pobrinite se za transparentnost. To uključuje osiguravanje da je vaša web stranica sigurna za posjetitelje, jasno pružanje kontaktnih podataka i slično. Osim toga, sam članak, ali i cijela stranica trebala bi ostaviti dojam pouzdanosti, stoga se trudite kontinuirano pružati točne, precizne i provjerene informacije. 

 

Ostali faktori koji utječu na rangiranje

Kao što smo već spomenuli, mnogo je faktora koji utječu na rangiranje, pa donosimo još nekoliko njih na koje biste svakako trebali obratiti pozornost: 

  • Duljina sadržaja: iako Google u načelu više cijeni kvalitetu od kvantitete, detaljni, sveobuhvatni članci često ostvaruju prednost. To je logično jer je vjerojatnije da će pružiti veću količinu relevantnih informacija. Naravno, sama kvantiteta bez faktora kvalitete neće pomoći u rangiranju. 
  • Optimizacija slika: kvalitetne slike mogu poboljšati korisničko iskustvo, no ne zaboravite na njihovu optimizaciju. Pročitajte blog 6 načina kako optimizirati slike na web stranici za više detalja o ovoj temi. 
  • Unutarnje i vanjske poveznice: Kvalitetne vanjske poveznice, odnosno linkovi, mogu povećati autoritet vaše stranice, dok unutarnje poveznice poboljšavaju navigaciju i distribuciju korisnika na web stranici. Primjer toga je link u prethodnoj natuknici o optimizaciji sadržaja. 
  • Brzina učitavanja: Brzina je ključna. Koristite alate koji mogu identificirati probleme koji usporavaju vašu web stranicu te čim prije poradite na njihovom rješavanju, jer ovo može igrati značajnu ulogu u pozicioniranju vašeg sadržaja. 

Praćenje rezultata unutar nadzorne ploče u alatu
Praćenje i mjerenje rezultata

Koristeći analitičke alate poput Google Analyticsa, možete pratiti ključne metrike poput organskog prometa i stope konverzije, ali i dobiti uvid u ponašanje korisnika na vašoj web stranici, odnosno njihovu interakciju sa samim sadržajem. Iako neće direktno pružiti bolje rangiranje, pomoću ovih informacija moći ćete prilagođavati strategiju, kontinuirano učiti i postizati sve bolje rezultate.

 

Par riječi za kraj

I dok se Googleov algoritam neprestano mijenja, osnovni principi stvaranja kvalitetnog, relevantnog sadržaja ostaju više-manje konstantni. Kontinuiranim učenjem, praćenjem trendova i prilagođavanjem novim zahtjevima algoritma, vaš sadržaj može postići željenu vidljivost.

Proučavanje aktualnosti i stvaranje sadržaja svakako nije posao koji se može odraditi preko noći, posebice ako ga želite odraditi kvalitetno. Zato se najsigurnije obratiti stručnjacima koji će osmisliti SEO i content strategiju za web stranicu i raditi na kontinuiranom stvaranju sadržaja visoke kvalitete. Slobodno nam se javite za pomoć, naši stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom čekaju vas s još puno detalja o Google algoritmu i izradi kvalitetnog sadržaja u skladu s njegovim ključnim zahtjevima. 

 

Podijeli na:
Elena Majer