Objavljeno: 01.09.2022. | 4 minute čitanja
Google Analytics 4 je moćan alat koji nam omogućava pregled raznih izvješća. Bilo da se radi o analiziranju posjetitelja (tko su oni i kako su došli do nas) ili njihovih interakcija (koje stranice gledaju i koliko dugo se zadržavaju na webu), možemo dobiti uvid u to koliko smo uspješni i gdje postoji prostor za poboljšanje.
Ipak, često nije dovoljno samo kvalitetno podesiti prikupljanje podataka jer svi podaci koje skupljamo ne znače puno ukoliko ih ne znamo čitati, ne znamo napraviti nešto sa njima ili ih uopće ne pratimo. Katkad je teško izvući smislene podatke iz velike količine izvještaja, a katkad nismo ni svjesni da neke stvari ne funkcioniraju dok ne prođe puno vremena i napokon pogledamo baš to ključno izvješće!
Insights su automatizirani uvidi u bilo kakve nove trendove i odstupanja od očekivanih rezultata. Insights pruža dvije vrste izvješća:
Kako bi napravili svoje prilagođeno izvješće, potrebno je otići na Home > View all insights > Create. Ukoliko pak imate već postojeće Insightse (već ste ih podešavali), imati ćete i opciju Manage.
1. Custom Insights
Kod izrade Custom Insightsa, imati ćete 2 opcije:
2. Create Custom Insights
Predloženi uvidi pronalaze anomalije u broju dnevnih evenata, korisnika, konverzija i prihoda. Ukoliko broj navedenih elemenata odstupi od očekivane vrijednosti, dobiti ćete obavijest na Home screenu. Ova opcija je nešto što preporučamo uključiti prilikom izrade novog GA4 računa jer ćete dobiti ključne obavijesti o bitnim promjenama koje imaju najveći utjecaj na vaš web i vaše poslovanje.
Kod izrade vlastitih uvida, možete podesiti:
Kako bi izradili svoje uvide, potrebno je imati Analyst ili Editor prava na property levelu.
Jedan od primjera takvog izvješća može biti sljedeći. Recimo da nas zanima mjesečno izvješće (evaluation frequency) vezano isključivo za desktop računala (segment) za sve posjetitelje (metric) ukoliko je pad prometa veći od 30% u usporedbi sa prošlom godinom (condition). Dodatno želimo izraditi i obavijest na email ukoliko se uvjet ispuni (notification).
3. Custom Insights - primjer
Nakon što napravite svoje uvide, GA4 će početi pratiti događanja na vašoj web stranici i obavijestiti vas ako se ispuni bilo koji od navedenih uvjeta. Insights sekcija se osvježava u realnom vremenu i sve što je potrebno je kliknuti na karticu da bi vidjeli više informacija. Nakon svake interakcije sa nekim od vaših Insights kartica, GA4 će prema tome krenuti rangirati vaše interese i prema tome ih prikazivati na početnoj stranici GA4.
Na idućoj slici možete vidjeti jedan od konkretnih primjera kako bi takvo izvješće moglo izgledati. Ovdje se radi o anomaliji gdje za tjedni period vidimo pad plaćenih korisnika. Logično, što više podataka imamo prikupljeno, GA4 će moći preciznije odrediti anomalije. Na temelju prijašnjih podataka, predviđeno je da bi trebalo biti između 161 i 806 kupaca, a ispalo ih je samo 108.
S obzirom da je ta brojka manja od očekivane dobili smo automatiziranu obavijest o tome, no pored toga smo dobili i potencijalni uzrok problema. Naime, strojnim učenjem napravljena je i dodatna analiza raznih segmenata korisnika (tvz. Contributing analysis) i uočeno je da je segment plaćenog prometa doveo do samo jedne kupovine.
Sada je na vama da provjerite je li to željeno ponašanje (jesmo li namjerno pauzirali plaćene oglase ili je došlo do nekog drugog problema poput povećanja cijene samog klika što je dovelo do manjeg broja dolazaka na web, je li možda došao neki novi veliki konkurent ili imamo problem sa taggiranim linkovima).
4. Custom Insights - report
Ukratko, ne morate nužno svakodnevno otvarati GA4 izvješća kako bi ostali u toku sa događajima na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji. Najbitnije stvari koje želite pratiti možete podesiti putem Insightsa i automatizirati izvješća na način da vam bitne informacije dolaze direktno na email. Na taj način možete reagirati na potencijalne probleme puno prije nego da ovisite o vlastitim vještinama “kopanja” podataka.
Moguće je izraditi do 50 prilagođenih uvida po GA4 računu (propertyu) tako da bi ta količina automatiziranih izvješća trebala biti dovoljna da podesite najbitnije scenarije. Na koji način ćete vi podesiti svoje automatizirane uvide?
Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.
Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama.
... Saznajte više
Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji.
Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.
Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više
Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima, za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to:
Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .
SEMrush sadrži više od 40+ alata i izvještaja koji vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rješenja za sve digitalne marketinške izazove.
Plavi tekst "Optimizacija za tražilice"... Saznajte više
Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.
Google My Busines je neophodan ako želite biti vidljivi na a isto tako omogućuje online korisnicima da - faktori koji su itekako važni za na lokalnoj bazi.
Osim toga, Google My Business:
Greška 404 ili 404 error - , najčešća je pogreška koja se događa tijekom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je kojeg web server javlja prilikom pristupa određenoj web stranici. To je znak da korisnik ili je u preglednik (browser),
Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na pogrešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne pogreške često pate , dok normalnim korisnicima ova serverska pogreška ništa ne znači. No zašto se uopće pojavljuje?