Osnovne dimenzije i metrike iz GA4

Objavljeno: 16.08.2022. | 6 minute čitanja

Kada prvi put krenete sa “čitanjem” izvještaja iz GA4, naići ćete na neku terminologiju koja na prvu može biti poprilično nejasna. U dokumentaciji se često spominju “dimenzije” i “metrike” pa ćemo ovaj put malo detaljnije proći što su, ali i definirati značenje osnovnih dimenzija i metrika koje su istaknute unutar svih GA4 izvješća.

 

Što su dimenzije i metrike?

Kada gledamo GA4 izvješća, pokušavamo izvući informacije vezane za određene podatke koji nas konkretno zanimaju. Recimo da nas zanimaju neke stvari poput:

  • koliko posjetitelja smo imali prošli mjesec?

  • koliko dnevno aktivnih korisnika imamo?

  • sa kojih kanala smo jučer imali najviše posjeta?

  • koliki je ukupni prihod ove godine?

  • koji proizvodi su nam najprodavaniji na Black Friday vikend akciji?

 

Ono što je zajedničko svim ovim pitanjima je to da preklapamo 3 elementa - posjetitelje/kanale/prihod/proizvode (dimenzija), količinu (metrika) i period (vrijeme). Generalno, uvijek ćemo imati definirano vrijeme u svojim pitanjima. Ali trenutno ćemo zanemariti taj vremenski faktor jer nas trenutno više zanimaju dimenzije i metrike.

 

Dimenzije su “tekstualni” elementi koje gledamo - kao što smo vidjeli na primjeru gore mogu biti karakteristike posjetitelja (dob, spol, grad, uređaj itd.), eventi (add_to_cart, purchase itd.), proizvodi i slično, odnosno sve što opisuje ono što nas zanima. Ako vam je lakše, dimenzije se nalaze sa lijeve strane i u principu daju odgovor na pitanje - tko, što ili kako.

1. Dimenzije

1. Dimenzije

 

Metrike su “brojevi” odnosno kvantitativna mjera dimenzija. Oni nam daju odgovor na pitanje - koliko. Za svaku dimenziju postoji puno različitih metrika od kojih svaka daje odgovor na neko sasvim različito pitanje.

 

2. Metrike

2. Metrike

 

Iz tog razloga nikad nije dobro postaviti pitanje poput “Koji nam je kanal najuspješniji?”. Na temelju čega, odnosno koje metrike? “Uspješnost” se može mjeriti na više načina - nekome to može biti količina posjetitelja, nekome prihod. Često takve metrike koreliraju jedna sa drugom (veća količina posjetitelja će dovesti do većeg prihoda), no to naravno nije uvijek slučaj. Nekad će određeni kanali dovesti puno kvalitetnije posjetitelje koji mogu generirati više prihoda od onih kanala koji šalju puno posjetitelja. 

 

Najčešće metrike unutar GA4

Ukratko ćemo proći kroz neke od metrika koje se najčešće koriste. To su generalno predefinirane metrike koje možete pronaći u standardnim izvještajima tako da su dostupne na više mjesta i bitno ih je razumjeti.

  • Users & Sessions

  • Engaged sessions

  • Average engagement time per session

  • Engaged sessions per user

  • Events per session

  • Engagement rate

  • Event count

  • Conversions

  • Total revenue

 

Users & Sessions

Jedan posjetitelj može imati minimalno jednu posjetu, ali može ih imati i puno više. Radi lakše vizualizacije uzmite sebe i izlazak u dućan/pekaru. Vi ste jedan posjetitelj (user) koji kroz određeni vremenski period može napraviti više posjeta (sessions) na željenu lokaciju. Razlika je samo u tome što u digitalnom svijetu pričamo o web lokacijama.

Dakle ovaj first user report će za određenog posjetitelja dati informaciju o tome sa kojeg kanala/izvora je posjetitelj prvi put posjetio našu web stranicu. Ta informacija će ostati nepromijenjena iako drugi ili treći put ponovo dođu sa nekog drugog kanala/izvora. Session report tako govori koji kanal/izvor je doveo promet u tom zadnjem trenutku, a broj sesija će uvijek biti veći od broja posjetitelja.

Dodatno, unutar GA4 možete pronaći i različite user metrike poput:

  • Total Users - ukupan broj jedinstvenih posjetitelja

  • New Users - ukupan broj novih posjetitelja (koji nisu bili na našem webu)

  • Returning Users - ukupan broj starih posjetitelja (oni koji su već bili na webu)

  • Active Users - ukupan broj aktivnih posjetitelja (koji su imali aktivnu posjetu - Engaged session

 

Engaged sessions

Engaged sessions metrika pokazuje aktivne posjete, odnosno posjete koje su bile duže od definiranog vremena (standardno je to 10 sekundi, ali možete prilagoditi prema svojim potrebama), koje su imale konverziju ili je pregledano 2 ili više stranica. Ovdje se dakle govori o “angažiranim” posjetama, odnosno o posjetama gdje je posjetitelj pokazao određeni interes za sadržaj weba.

 

Average engagement time per session

Average engagement time per session pokazuje koliko je posjetitelj bio aktivan za vrijeme trajanja sesije. Format izgleda nešto poput 2m 27s (vremenska aktivnost).

 

Engaged sessions per user

Engaged sessions per user je broj aktivnih sesija po useru. Zapravo je to omjer Engaged sessions / User. Kao i svi omjeri, prikazan je kao postotak (%).

 

Events per session

Events per session je broj evenata po sesiji. Eventi su sve interakcije koje su definirane automatski (Enhanced Measurement), putem Google Tag Managera (Praćenje web interakcija putem GTM-a) ili direktno u kodu putem GTAG-a.

 

Engagement rate

Engagement rate je broj aktivnih sesija od ukupnog broja sesija. Zapravo je to omjer Engaged sessions / Sessions. Kao i svi omjeri, prikazan je kao postotak (%).

 

Event count

Kao što smo spomenuli kod Events per session, eventi mogu biti zaista razne interakcije, od pregleda određene stranice, dodavanja proizvoda u košaricu ili preuzimanje PDF dokumenta. Ovisno o vašem setupu, imati ćete nekoliko ili jako puno evenata. Standardno se prikazuje metrika za All events, odnosno sve evente koji se šalju prema GA4. Ukoliko želite, možete i filtrirati samo točno određene evente koji vas zanimaju.

 

Conversions

Konverzije su sve interakcije posjetitelja za koje se smatra da su vrijedne ili važne za vaše poslovanje. Konverzije su najbitnije akcije koje posjetitelji rade na vašem webu. Svakako si podesite makro i mikro konverzije koje želite pratiti.

Više informacija o konverzijama i kako ih podesiti pročitajte na Arbona blogu.

Inače, većina metrika ima objašnjenje unutar samog sučelja. Potrebno je proći mišem preko naziva metrike i dobiti ćete informaciju sa značenjem.

 

Objašnjenje metrika

3. Objašnjenje metrika

 

Najčešće dimenzije unutar GA4

Značenje dimenzija je generalno poprilično jasno jer opisuju ono što nas zanima (npr. Country, City ili Page title report).  pa ćemo fokus staviti na nekoliko Acquisition reporta koji mogu biti nejasni, pogotovo ukoliko se prvi put susrećete sa njima.

  • Source - govori nam koji je izvor prometa, odnosno odakle je posjetitelj stigao na naš web. To mogu biti google, facebook.com ili recimo (direct). Ovaj direct označava da nije neka određena web stranica poslala promet, već je posjetitelj došao direktno (recimo putem bookmarka).

  • Medium - ovo je medij koji nam je doveo promet (npr. organic, cpc, referral…). Ovo je zapravo grupiranje source dimenzije jer možete imati više webova (npr. arbona.hr i arbona-agency.com) koji će biti strukturirani pod referral.

  • Default channel grouping - grupiranje kanala na temelju kombinacije source/medium. Način na koji je to definirano na GA4 je raspisano na ovom linku dokumentacije. Taj link iz dokumentacije je poprilično bitan ukoliko koristite svoje UTM tagove za generiranje linkova za kampanje jer morate znati kako će GA4 grupirati vaše linkove i kako ih trebate strukturirati.

     

Dodatno, unutar GA4 imamo razdvajanje ovih Acquisition izvješća na First user [dimension] i Session [dimension]. Razlika je u tome što u odnosu na Universal Analytics (GA3) koji je imao isključivo session izvješća, sada imamo dodatno i user izvješće vezano za akviziciju posjetitelja. Tu trebamo razumjeti razliku između posjetitelja (user) i posjeta (session) koja je gore raspisana.

 

Ukoliko vas zanima više informacija o tome kako su definirane sve dimenzije i metrike, kompletnu specifikaciju možete pronaći na linku: 

https://support.google.com/analytics/answer/9143382


 

Elena Majer