Objavljeno: 24.04.2018. | 4 minute čitanja
Arbonina ekipa svako malo gostuje i predaje po konferencijama diljem Hrvatske pa i šire.
A što ćemo? Često nas pozivaju, a mi se rado odazivamo! I tako se ovog puta odazvao
naš sales stručnjak, tata-mata ne samo u prodaji, već i u AdWordsima, Analyticsima, social networkingu pa i SEO optimizaciji!
Radi se o interaktivnoj konferenciji za hotelijere, turističke agencije i destinacije koji žele iskoristiti prednosti digitalnog marketinga i najnovijih tehnologija.
Andrej i važnost SEO optimizacije za turističke destinacije i objekte
Naš Andrej bio je pozvan da govori o
SEO optimizaciji koju zapostavljaju gotovo svi, a kamoli da je se vidi kada se radi o web stranicama turističkih zajednica, destinacija i objekata.
Svi samo kao da se
usredotočuju na plaćeno oglašavanje kako bi njihova ponuda, iznad svih iskočila pred oči online korisnika. Iako su
AdWords oglasi i ostali tipovi PPC oglasa prijeko potrebni za ovu vrstu djelatnosti,
SEO optimizacija je također bitna. Pitate se zašto?
- 89% korisnika koristi Google kako bi pronašli informacije o proizvodima, uslugama i destinacijama PRIJE nego što donesu konačnu odluku.
- 50% upita putem Googlea ima više od 4 riječi pa se ponekad AdWords oglasi neće “okinuti” kada bi trebali
- Prosječni turisti danas svoje putovanje započinju na početnoj stranici Googlea
Tko prvi na Googleu, njegov gost
Svima je važno biti dobro pozicioniran na Googleu, pa tako i turističkim objektima i destinacijama.
I upravo
SEO optimizacija sa svojom hrpom strategija i pravila to omogućuje. Na primjer, posjedujete li
apartman u Opatiji, logično je da ćete se željeti što bolje
pozicionirati za ključne riječi, tj. termine kao što su:
- Smještaj u Opatiji
- Apartmani u Opatiji
- Odmor u Opatiji
- Apartman Opatija uz more
- Rezervacija smještaja
- Opatija Apartmani
- Opatija najam
- ….
S obzirom na to da
prosječni turisti na Googleu traže informacije o destinacijama, atrakcijama, najboljim ponudama, smještaju, zabavi i odmoru, nekako je logično da uz AdWords oglase
želite biti među prvima u rezultatima pretraživanja.
AdWords oglasi su zaista korisni, no kada se radi o smještaju i ljetovanju, nekako više vjerujemo organskim (prirodnim Googleovim) rezultatima nego oglasima ili u slučaju da se u rezultatima pretraživanja plaćeni oglasi i organski rezultati nađu jedan uz drugog.
Tada je
popunjenost soba zagarantirana!
Dakle, ako se vaša atraktivna ponuda
ne nalazi na prvoj stranici pretraživanja, to znači da ne postojite. Nema ikakvog smještaja u Opatiji.
Za turističke destinacije je visoka pozicija na Googlu mnogo bolja od Facebooka ili TV-a
Biti
dobro pozicioniran na Googleu za određenu ključnu riječ je
veći uspjeh nego ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama ili na TV-u. Pitate se zašto? Zato što na Facebook ne dolazimo s namjerom da nešto kupimo, a niti zbog toga ne gledamo TV. Ova dva medija
rezervirana su za zabavu i opuštanje, a ne za gledanje oglasa o atraktivnim ponudama za ljetovanje.
No kada na
Googleu tražimo smještaj, turističke destinacije, recenzije i cijene smještaja, mi zaista
imamo namjeru otići na more i rezervirati smještaj. A one turističke destinacije i objekti koji se n
ađu među prvima u rezultatima pretraživanja u Googleu imaju najviše izgleda da će biti popunjeni.
Andrejeva analiza o korisničkom odabiru turističkih destinacija u Hrvatskoj
Andrej je uložio truda te je analizirao sve dobivene podatke kako bi sudionicima na konferenciji Internet Adria
otkrio kako internet i turističke zajednice funkcioniraju u Hrvatskoj.
Jedna od zanimljivih statistika bile su vrste web stranica korištene u odabiru destinacija.
Također je zanimljivo koliki se postotak stranaca odlučio na rezervaciju smještaja poslije online pretraživanja.
Zaključak o SEO optimizaciji i utjecaju na turizam
Za kraj je bitno napomenuti da se
SEO ne događa preko noći. Za prve vidljive rezultate potrebno je i po nekoliko mjeseci.
Da bi se uspješno pozicionirali na Google tražilici, morate
dobro poznavati tehnike SEO optimizacije i konstantno pratiti novosti i promjene koje se događaju svijetu SEO optimizacije. Google konstantno mijenja pravila koja utječu na poziciju u rezultatima pretraga, a sve s ciljem kako bi korisnicima dao što bolje rezultate.
Ako niste spremni za ovako
veliki pothvat, slobodno se javite Andreju, a mi ćemo dalje sve preuzeti :)