Prednosti korištenja Google Dynamic Search oglasa

Google Dynamic Search prednosti

Objavljeno: 18.10.2023. | 5 minute čitanja

Google Dynamic Search Ads (DSA) specifičan su oblik oglašavanja na Google-u koji koristi sadržaj web stranice kako bi se automatski generirali relevantni oglasi koji ciljaju pretrage korisnika bez potrebe za korištenjem ključnih riječi.

Po čemu se sve razlikuju od ostalih oblika oglasa te koje su prednosti i nedostaci njihova korištenja, neka su od pitanja na koja odgovaramo u nastavku. Uz to, donosimo i nekoliko smjernica za njihovo korištenje koje bi mogle povećati isplativost oglasa. 
 

Po čemu se razlikuju od klasičnih kampanja?

Glavne razlike između DSA i klasičnih kampanja su u dinamičkim naslovima i biddingu. Dok klasične kampanje zahtijevaju ručno kreiranje naslova i opisa za svaki oglas, DSA koristi sadržaj vaše web stranice kako bi automatski generirao naslove i opise. 

DSA funkcioniraju na cost-per-click principu, ali ne koriste ključne riječi. Za razliku od drugih Google oglasa, dinamički oglasi ne zahtijevaju bidding za pojedine ključne riječi, već bidove za auto-targete, odnosno listu stranica koje želite uključiti u oglašavanje. 


Kreiranje Google Dynamic Search oglasa

Za koga su Dynamic Search oglasi idealna opcija?

Korištenje dinamičkih oglasa odlična je opcija za brendove s dobro razvijenim web stranicama i/ili velikim asortimanom proizvoda na webshopu. 

DSA će postizati najbolje rezultate za stranice koje imaju dobro napisane HTML naslove stranica te kvalitetan content na webu. Razlog za to je jednostavan - algoritam “uči” o asortimanu iz sadržaja web stranice, što znači da će i konačni oglas biti kvalitetniji ako proizvodi i kategorije imaju jasne i detaljne opise. 

Osim toga, web stranica bi trebala biti dobro optimizirana kako bi algoritam mogao doći do informacija potrebnih za kreiranje oglasa. Primjerice, stranice koje sadrže pretežito Flash sadržaj, slike ili zahtijevaju login za pristup većini sadržaja neće biti dobar match za korištenje dinamičkih oglasa. 

 

Koje su prednosti korištenja Dynamic Search oglasa?

Postoji nekoliko prednosti korištenja ovog tipa oglašavanja, a neke od najvažnijih su: 

 

Ušteda vremena

DSA omogućuje automatsko generiranje oglasa bez potrebe za korištenjem ključnih riječi. To znači da ne morate trošiti vrijeme na istraživanje ključnih riječi, kao ni na kreiranje naslova i opisa za svaki pojedini oglas. Kod stranica s malim asortimanom ovo neće biti velika prednost, no kod onih sa stotinama ili tisućama proizvoda u asortimanu, otvara se prilika za značajnom uštedom vremena. 

Prikazivanje najrelevantnijih oglasa

Dynamic Ads će automatski kreirati oglas za najrelevantniju stranicu s weba u trenutku kada korisnik pretražuje pojam relevantan za vaše poslovanje. To može rezultirati većim CTR-om i konverzijama. 

Kontrola nad upravljanjem oglasima

Kad je riječ o upravljanju i kontroli u kontekstu DSA, priča ima dvije strane medalje. S jedne strane, DSA vam omogućuje kontrolu nad segmentima vaše web stranice koje želite oglašavati, omogućujući vam da oglašavate cijelu web stranicu, određene kategorije ili specifične podstranice. Uz to, pojedine stranice mogu se isključiti iz oglašavanja, što je koristan feature primjerice kada proizvod nije raspoloživ. Dakle, postoji određena razina fleksibilnosti koja omogućuje kontrolu nad oglasima, što je svakako prednost. S druge strane, kontrola je i potencijalni nedostatak ovog oblika oglašavanja, o čemu ćemo nešto kasnije. 

Pronalaženje neiskorištenih prilika

DSA može ciljati pretrage koje možda ne biste uzeli u obzir prilikom biranja ključnih riječi ili koje su previše specifične (keywordsi s oznakom low search volume) da bi se manualno kreirali oglasi za njih. Upravo zato dinamički oglasi mogu automatski prepoznati nove prilike za oglašavanje i tako dovesti do dodatnog prometa na stranici, a samim time i dodatnih konverzija. Uz potencijalno veliku uštedu vremena, ovo je svakako jedna od najvećih prednosti ovog tipa oglašavanja. 
 

Nedostatak Google Dynamic Search oglasa

Glavni nedostatak dinamičkih oglasa je relativno smanjena kontrola. Budući da Google automatski generira oglase, postoji mogućnost da se oglasi prikazuju na ključne riječi s kojima možda ne biste voljeli biti povezani. Ovaj problem nije nerješiv, ali svakako zahtijeva kvalitetnu postavku oglasa, koja bi trebala uključivati i negativne ključne riječi. Iako je algoritam iza ovog sustava vrlo dobro razrađen, pogreške se uvijek mogu dogoditi, stoga je preporučljivo redovito pratiti izvještaje kampanja kako biste mogli pravovremeno reagirati. 
 

Savjeti za korištenje Google Search Dynamic oglasa

Korištenje Dynamic Search oglasa može biti iznimno korisno za veliki broj oglašivača, ali kako biste osigurali maksimalnu učinkovitost, važno je slijediti određene najbolje prakse. Neke od njih su: 

1. Odabir relevantnog sadržaja: iako DSA automatski cilja pretrage, možete povećati učinkovitost odabirom određenih dijelova vaše web stranice koje želite oglašavati. Primjerice, možda ćete željeti usmjeriti DSA prema bestsellerima ili novim proizvodima umjesto manje popularnih stavki.

2. Isključivanje neželjenih URL-ova
: ako imate stranice koje ne želite koristiti u svojim oglasima, poput stranica s uvjetima korištenja ili politike privatnosti, kao i out of stock proizvoda, pripazite da su isključene iz kampanje. To se može učiniti u postavkama negativnih ciljeva, odnosno Negative Dynamic Ad Targets. 

3. Uključivanje negativnih ključnih riječi
: preporučuje se uključiti negativne ključne riječi kako biste pomogli algoritmu da dođe do pravih korisnika za vaše oglase. 

4. Praćenje rezultate i optimizacija
: redovito pregledavajte rezultate svojih Dynamic Search oglasa. Ako primijetite da određeni oglasi ili segmenti vaše web stranice ne donose željene rezultate, prilagodite svoju strategiju ili isključite te segmente.

5. Integracija s drugim kampanjama
: DSA ne bi trebao biti izoliran od vaših ostalih Google Ads kampanja. Povezivanje DSA s remarketingom, primjerice, može vam pomoći da ciljate korisnike koji su već posjetili vašu web stranicu, ali nisu izvršili željenu radnju. Kombiniranjem s drugim kampanjama možete stvoriti učinkovitiju oglašavačku strategiju jer dobro postavljeni DSA može popuniti “rupe” u relevantnim ključnim riječima koje mogu postojati u drugim vrstama kampanja. 


Google Dynamic Search oglasi pružaju niz prednosti koje mogu poboljšati digitalnu marketinšku strategiju. S pravim pristupom mogu biti moćno oruđe koje će uštedjeti vrijeme i osigurati dodatne promete. Naravno, njihovo postavljanje i vođenje zahtijeva dozu eksperimentiranja i ekspertize, stoga ih je najbolje povjeriti stručnjacima kako biste osigurali najbolje rezultate i minimizirali rasipanje budžeta. 

Slobodno nam se javite za pomoć po pitanju postavljanja i vođenja Dynamic Search oglasa, ali i ostalih vrsta Google kampanja!


 
Podijeli na:
Elena Majer