Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Google kazne - koje su najčešće i kako ih ispraviti?

Objavljeno 1.7.2021 12:27:09
Google kazne - koje su najčešće i kako ih ispraviti?
SEO je složena igra puna iznenađenja. Ako primijetite da je promet na vašoj web stranici iznenada pao ili je vaša pozicija na SERP-u iznenada pala, vaša je web stranica možda bila žrtva Googleove kazne.

Ispravljanje takvih kazni trebao bi biti glavni prioritet, jer pad rangiranja na tražilici može rezultirati gubitkom potencijalnih kupaca, ali dugoročno i gubitkom prodaje.

Srećom, moguće je uložiti žalbu i utjecati na kazne, ali morate razumjeti uzrok prije nego što riješite problem.

Kako otkriti je li vaša web lokacija kažnjena? Evo i nekih savjeta što točno učiniti kako biste utjecali na cjelokupni rezultat.

Što je Google kazna?

Google kazna je kazna koju Google izriče web stranicama koje ne slijede njihove predviđene smjernice za web stranicu. Kazne može izreći automatski Google-ov algoritam ili ručno bilo koji Google-ov revizor.

Neke kazne kojih do sada možda nije niti bilo predstavljaju rezultat ažuriranja Google algoritma.

Zamislite Google-ove kazne kao crveni karton u nogometu. Sudac (Google) kaže da ste nešto pogriješili i prisiljeni ste otići s igrališta tijekom ostatka utakmice.

Kad primite kaznu, vaša je web stranica, slično kao i nogometaš, prisiljena biti sa strane dok se ne pronađe rješenje. To obično znači da više nećete biti navedeni u rezultatima pretraživanja ili će vam rangiranje ciljanih ključnih riječi pasti.

Iako su Google-ove kazne osmišljene kako bi zaustavile određene SEO taktike i druge internetske kršitelje pravila, one se mogu dogoditi i web stranicama koje su slučajno pogriješile ili uopće nisu učinile ništa loše. Ponekad je to jednostavno pogreška Google-a koju će trebati ispraviti.

Koji su uobičajeni uzroci Google-ovih kazni?

Sljedeći okidači često uzrokuju Google-ove kazne:
  • gomilanje ključnih riječi
  • skrivene poveznice
  • duplicirani sadržaj
  • nerelevantne ključne riječi
  • loše redirekcije
  • maskiranje
  • spyware, adware i virusi
  • problemi s podacima
  • nerelevantni linkovi
Postoji mnogo načina za dobivanje Googleove kazne, ali često ih pokreću tehnike ili taktike namijenjene zavaravanju botova pretraživača.

Dvije su glavne vrste Google-ovih kazni:
  1. Algoritamske kazne: često su uzrokovane ažuriranjima ili promjenama algoritma.
  2. Ručne kazne: dobivene su od strane ljudskih revizora koji rade za Google kako bi osigurali standarde kvalitete. Obično se daju ako kršite Googleove uvjete pružanja usluge.
Možete provjeriti npr. jeste li primili ručnu kaznu na Google Search Console.

Za ručne radnje idite na Sigurnost i ručne radnje, a zatim Ručne radnje. Ako vidite zelenu kvačicu s natpisom "Nije otkriven nijedan problem", jasno je da nije pronađen problem.


Imajte na umu da nije svaki pad prometa pretraživanja rezultat Googleove kazne. Npr. sezonski proizvodi često bilježe nagli pad izvan sezone. Isto tako, nova internetska konkurencija može natjerati vaše poslovanje dalje od visokih SERP pozicija.

Google uvijek tvrdi da je visokokvalitetni, relevantan sadržaj ima prioritet nad nerelevantnim sadržajem koji treba potaknuti SEO.

U osnovi, Google želi da tvrtke stvaraju sadržaj koji je najbolji za korisnika, a ne samo za tražilice. Kad pokušate prevariti algoritam, možete dobiti tzv. “hladan tuš” nakon što vam dođe Google kazna.

Usprkos tome, moguće je dobiti Googleovu kaznu čak i ako ne pokušavate prevariti algoritam. Zbog toga je važno biti svjestan što može prouzročiti Google-ovu kaznu i što učiniti ako se to dogodi.

Koliko brzo će se moja web stranica oporaviti od Googleove kazne?

Google kazne će se izbrisati nakon što se isprave sve pogreške. To može trajati od 10 do 30 dana za ručne kazne, ovisno o tome koliko brzo riješite problem, podnesete zahtjev za ponovno razmatranje i dok Google pregleda vaš zahtjev.

Vrijeme oporavka može biti znatno duže za kazne dobivene od strane algoritma. Većina web stranica može očekivati šestomjesečno razdoblje oporavka.

Kako se oporaviti od Google kazni?

Google kazne mogu rezultirati gubitkom prometa i prihoda za tvrtke, stoga je važno što prije pronaći i riješiti probleme. Iako je većina kazni rezultat loših SEO tehnika, neke kazne su rezultat Googleovih pogrešaka i mogu zahtijevati osobnu komunikaciju s Googleovim timom.

Ako je vaša web stranica kažnjena zbog pogrešaka u sadržaju, često možete riješiti problem mijenjanjem samog sadržaja na stranici.

Evo nekoliko jednostavnih koraka kojima se možete oporaviti od Google-ove kazne:

  • Provjerite imate li problema s rangiranjem
Prvi korak u oporavku od Google-ove kazne je osigurati da je upravo dobivena kazna uzrok vaših problema. Pomoću pokazatelja kazne web stranice možete vidjeti gdje točno i kako to može utjecati na vas.


Problemi poput loših povratnih veza, dvostrukog sadržaja, pogrešaka indeksiranja ili ažuriranja algoritma mogu se pronaći sa SEO alatima koji daju kompletan SEO izvještaj o stanju vaše stranice.

  • Istražite nedavna ažuriranja algoritma
Da biste saznali je li vas zahvatilo novo Google ažuriranje, prijavite se u Google Analytics i usporedite pad prometa s bilo kojim poznatim promjenama Google algoritma.

Ako primijetite kako vam se pad prometa događa istovremeno s poznatim ažuriranjem algoritma, to je vjerojatno krivac vaše Googleove kazne.

Za daljnje istraživanje odaberite svoju web stranicu na nadzornoj ploči Google Analyticsa, a zatim kliknite Akvizicija> Sav promet> Izvor / medij.


Tu odaberite Google / Organic. Ovo će vam prikazati izvješće o broju posjeta koje je vaša web lokacija ostvarila od Google pretraživanja.

Zatim u gornjem desnom kutu odaberite razdoblje izvješćivanja i vratite se godinu dana ili više. Usporedite sve veće datume pada prometa s datumima ažuriranja Google algoritma.

Nakon što utvrdite koje ažuriranje rezultira kaznom, istražite ažuriranje kako biste razumjeli kako riješiti problem.

Na primjer, ako vas ažuriranje “Pande” kažnjava, možda je riječ o kvaliteti sadržaja. Kazna za korisničko iskustvo može zahtijevati ažuriranja UX / UI za poboljšanje korisničkog iskustva na vašoj web stranici.

  • Pokrenite SEO analizu
SEO analiza (SEO audit) trebala bi biti dio vaše redovite marketinške strategije. Također može biti korisno dijagnosticirati kada i zašto se dogodio pad prometa.

Ako mislite da vaša web stranica često bude obuhvaćena određenom Google kaznom, tehnička SEO analiza može vam pomoći otkriti sve SEO pogreške koje utječu na vašu web stranicu i njeno rangiranje.

Kada provodite tehničku SEO analizu, trebali biste se usredotočiti na ove tri stvari:
  • back-end hosting i indeksiranje
  • front-end faktor poput sadržaja, metapodataka i ključnih riječi
  • vanjske reference i kvaliteta veze
Neke uobičajene SEO pogreške uključuju:
  • loše ili neželjene povratne veze
  • prenapučenost ključnim riječima
  • sitemap pogreške
  • brzina učitavanja
  • pop-ups (skočni prozori) koji se prikazuju
Ako ispravite SEO pogreške i još uvijek utvrdite da vaše web mjesto ima lošu izvedbu, kazna je možda rezultat pogreške u sadržaju ili drugog problema kojeg je cilj svakako što prije otkriti i riješiti.

  • Pokrenite analizu sadržaja
Analiza sadržaja pregledava sve vaše trenutne performanse sadržaja i može vam pomoći otkriti uzrok vaše Google kazne ako je povezana s problemima sa sadržajem.

Imajte na umu da vaš mrežni sadržaj treba redovito ažurirati i optimizirati kako bi ostao visokih performansi. Google traži ažuriran i detaljan sadržaj - tako da sadržaj koji je bio izvrstan prije dvije godine danas neće biti tako dobar ako se ne ažurira novim, osvježenim podacima.

Korištenjem SEMRush-a možete vidjeti ukupnu izvedbu web stranice i pronaći mogućnosti za ažuriranje sadržaja kao i važne ključne riječi.


Provjerite i duplicirani sadržaj. Dvostruki sadržaj može biti veliki problem kod pretraživanja. Tvrtke koje dopuštaju korisnički generirani sadržaj, poput komentara na blogovima, trebale bi toga biti posebno svjesne.

Tijekom analize sadržaja potražite:
  • zastarjeli sadržaj
  • propuste u sadržaju
  • sveprisutni sadržaj koji treba osvježiti
  • meta podatke
  • podatke o slici
  • broj riječi
Ovisno o alatu koji upotrebljavate, možda ćete dobiti preporuke za sadržaj koji će vam pomoći da poboljšate web mjesto.

Prvo se pozabavite problemima s velikim utjecajem kako biste minimalizirali Google-ove kaznene, a zatim napravite plan i strategiju za redovito ažuriranje sadržaja.

  • Očistite povratne veze (backlinkove)
Dobre kampanje za izgradnju veza ključne su za SEO, ali loše povratne veze mogu imati suprotan učinak. Loše povratne veze mogu rezultirati ručnim i algoritamskim Google-ovim kaznama.

Postoje Google-ovi algoritmi koji su dizajnirani za otkrivanje loših povratnih veza i kažnjavanje web stranica za koje se smatralo da manipuliraju SERP-ovima.

Iako upravljanje linkovima može biti zastrašujući zadatak, dostupni su mnogi alati za pojednostavljivanje ovog postupka.

Jednom kada pronađete negativne ili povratne veze s lošom izvedbom, možete ih pokušati ukloniti.

Imajte na umu da pregršt loših povratnih veza neće dovesti do boljeg rangiranja vaše stranice. Google će ignorirati mnoge od tih “čudnih” linkova ako s njima niste imali nikakve veze.

Na kraju...

Google-ova kazna može biti veliki problem za web lokacije koje se za zaradu oslanjaju na web promet. Srećom, možete poduzeti korake kako biste saznali kako, kada i zašto se vaša web stranica kažnjava.

Imajte na umu da postoji mnogo načina da poboljšate rang na Googleu bez kažnjavanja. Obavezno se u svakom trenutku pridržavajte Google-ovih najboljih praksi kako biste umanjili moguće kazne.

Iako se nadamo da se osjećate dovoljno samopouzdano da sami prepoznate i popravite dobivene i moguće kazne nakon što pročitate ovaj blog, mi smo ovdje ako to ne možete ili ne želite. Naš iskusni tim može vas voditi kroz SEO postupak analize / popravka / rasta.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM