SEO audit: 10 koraka do bolje Google pozicije

Ako slijedite korake ovog SEO audita, vjerujemo da ćete osjetiti porast organskog prometa, odnosno ostvarit ćete bolje Google pozicije. Prije svega bitno je napomenuti kako ovo nije konačno i potpuno rješenje, ali je svakako dobar putokaz. U konačnici ovo je potpuno besplatan način kako u samo nekoliko sati, samostalno možete obaviti osnovnu SEO dijagnostiku vašeg weba. Ako ste se do sada susretali sa SEO auditima, vjerojatno su bili pretjerano tehnički i trajali su puno duže od nekoliko sati. Nećemo ni spominjati pretjerano stručne, teško razumljive pojmove. 

 

Objavljeno: 17.10.2019. | 9 minute čitanja

Ako slijedite korake ovog SEO audita, vjerujemo da ćete osjetiti porast organskog prometa, odnosno ostvarit ćete bolje Google pozicije. 

Prije svega bitno je napomenuti kako ovo nije konačno i potpuno rješenje, ali je svakako dobar putokaz. U konačnici ovo je potpuno besplatan način kako u samo nekoliko sati možete obaviti osnovnu SEO dijagnostiku vašeg weba. 

Ako ste se do sada susretali sa SEO auditima, vjerojatno su bili pretjerano tehnički i trajali su puno duže od nekoliko sati. Nećemo ni spominjati pretjerano stručne, teško razumljive pojmove. 

Ovaj SEO audit je drugačiji. 

Ukratko, ovo su područja koja ćemo pokriti:
  • veliki problemi koji vas koče
  • greške s jednostavnim rješenjima
  • analiza organskog prometa
  • backlinkovi (jako bitno*)
  • analiza sadržaja i istraživanje ključnih riječi

Ovim pristupom dobit ćete poprilično sveobuhvatan audit vaše web stranice iz SEO perspektive. To podrazumijeva analizu pozicija na web tražilici, provjeru backlinkova, analizu postojećeg sadržaja...ukratko svega što vas udaljuje od visokih Google pozicija. 
 
Alati za SEO audit:
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google PageSpeed Insights
  • RankTank
  • Ahrefs
  • Screaming Frog
  • SEMrush
  • Copyscape
  • SERP Simulator
  • Web Page Word Counter

Da odmah napomenemo, nisu svi ovi alati neophodni, ali će svakako olakšati korake na SEO audit putu. 

Pa krenimo!

Korak 0. Samo jedna verzija URL-a smije biti vidljiva

Prije nego stvarno krenemo rješavati SEO probleme, morate biti sigurni kako je samo jedna verzija vaše web stranice vidljiva tražilicama. 

Što pod ovime mislimo? 

Razmislite kako sve netko može upisati vašu web adresu u tražilicu (ili postaviti link do nje). Ovo su načini koji nama padaju na pamet: 
  • http://arbona.hr
  • http://www.arbona.hr
  • https://arbona.hr
  • https://www.arbona.hr

U našem slučaju prve tri verzije imaju postavljene 301 redirekcije na ovu posljednju. 

Preporučujemo i vama: koristite https, www ili bez - nije toliko bitno. 

Naime, tražilice daju prednost stranicama sa SSL certifikatom, a i korisnici ih percipiraju sigurnijima. 

Korak 1. Pokrenite indeksiranje web stranice

Da bi vidjeli kako vaša web stranica izgleda u očima Googlea, potrebno je pokrenuti indeksiranje (website crawl). Rezultat crawlanja će biti trenutna web struktura i SEO setup. 

Na tržištu postoji jako puno alata koji će obaviti posao, a neki od njih su: 
  • Screaming Frog 
  • Beam Us Up - besplatan (samo za Windows OS)

Korak 2. Provjerite indeksira li vas Google 

Ako vas Googleovi botovi nisu indeksirali, neće vas biti na Google rezultatima pretraga, a ako vas nema tamo - nema vas nigdje. Ovaj korak je super-jednostavan. 

Sve što morate napraviti je otvoriti Google i upisati: site:vašatočnadomena 

U našem slučaju to izgleda ovako ↓. 
Kako provjeriti da li Google indeksira web stranicu

Bitno je da upišete točnu web adresu. Samo ‘arbona’ neće dati odgovor na pitanje iz ovog naslova. Broj na koji pokazuje strelica bi trebao biti nešto veći od onog koji ste očekivali. Ako je jako mali ili 0, a vaš web nije one-pager, nešto nije u redu. Javite nam se, rado ćemo vam pomoći. 

Ovo nije najtočniji podatak, ali je svakako dovoljan za potrebe ovog SEO audita. Ako želite točnije podatke trebat će vam Google Search Console. Jednom kada otvorite sučelje, u izborniku potražite Google Index, a onda Index Status. 

Korak 3. Provjerite poziciju za brend ključnu riječ

Otvorite Google i upišite ime vašeg brenda. U našem slučaju to bi bilo ‘arbona’. 

Ako vaša web stranica nije jako nova ili je naziv vašeg brenda generički pojam, trebali bi biti prvi rezultat organskog pretraživanja. Da budemo još precizniji, taj rezultat bi trebala biti vaša naslovnica.  

Ako se ne nalazite na prvom mjestu, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu smatra relevantnijom za konkretni upit. U tom slučaju postoji nekoliko akcija koje će vam pomoći da se domognete #1, a to su: 
Napravite sve ovo i polako ćete se pronaći na prvom mjestu za brend upit. 

Što ako vas uopće nema među rezultatima pretrage? Ako ste već prošli korak indeksiranja (a trebali ste), ovo je naznaka ozbiljnijeg tehničkog problema ili nekog Google penala. Provjerite Google Search Console > Manual Actions za obavijest o penalima. 

Ovo vidite ako je sve u redu:
Kako znati penalizira li Google web stranicu

Korak 4. Ručno provedite osnovni onsite SEO

Počet ćemo s nekoliko osnovnih onsite SEO elemenata, a prva stranica neka bude naslovna. Svakako preporučujemo da ovo napravite i za druge stranice na vašem webu. 

Najbitnije stranice ćete provjeriti prve. Najbitnije su one koje ostvaruju najviše prometa. Dok se vaš web crawla, one najbitnije možete vidjeti unutar Google Search Console > Performance izvještaja. 

U našem slučaju ovo je stranica s najviše prometa u proteklom kvartalu. Ono što trebate napraviti u ovom koraku je otvoriti vašu najbitniju stranicu > desni klik > view page source. Zanimaju vas title tag, odnosno kako izgleda u rezultatima pretraživanja.
Kako treba izgledati title tag i meta descriptionKako treba izgledati snippet u SERPu
Ono što želite je naslov koji se cijeli vidi, sadrži ključnu riječ i meta description koji poziva na klik. Ruku na srce, ovaj snippet bi mogao biti nešto bolji pa bi tako ključnu riječ mogli postaviti na prvo mjesto opisa i naslova, ali izgleda kako korisnici koji pretražuju ‘društvene mreže’ žele baš ovaj rezultat, a CTR je bitan faktor kod rangiranja. 

Korak 5. Provjerite duplicirani i prekratak sadržaj

Duplicirani sadržaj je trn u oku Googlea.

Previše dupliciranog sadržaja i Panda, Googleov algoritam neće imati milosti prema vašoj web stranici. 

Jednom kada je crawlanje vašeg weba (iz prvog koraka) završeno, dobit ćete podatke o dupliciranom sadržaju na vašem webu. Duplicirani sadržaj na podstranicama vašeg weba je nešto što zahtjeva intervenciju, ali duplicirani sadržaj na drugim web stranicama može biti još veći problem. Ako postoji, jednostavno ćete pronaći duplicirani sadržaj koristeći Copyscape.  

Naime, Google se može zbuniti pa će možda pomisliti kako je autor dupliciranog sadržaja vaša konkurencija koja je “posudila” kompletan blog članak. U ovakvim situacijama, idealno bi bilo da duplicirani sadržaj povežete s originalnim rel=”canonical” oznakom.

Osim dupliciranog i premalo sadržaja može biti problem. Web Page Word Counter vam može pomoći kod određivanja broja riječi na stranici. Teško je dati generalno primjenjiv odgovor, ali recimo kako je sve manje od 200 riječi premalo. 

Stranice s prekratkim sadržajem često ne nude nikakvu vrijednost korisniku, neće se rangirati na SERPu i nisu vam potrebne. Ili ih ‘nabildajte’ ili obrišite. 

Korak 6. Provjerite brzinu učitavanja weba i podstranica

Brzina učitavanja, potvrđeno, utječe na poziciju na Googleu. 

Bez obzira na Google, brzina učitavanja je bitna i za korisnika. Korisničko iskustvo se povećava kako se vrijeme učitavanja smanjuje. Matematičkim rječnikom, ove stavke su obrnuto proporcionalne. 

Svakako iskoristite alat kao što je Google’s PageSpeed Insights da bi se uvjerili kako je vaš web dovoljno brz. 

Ispod možete vidjeti kako ti izgleda za desktop verziju naše naslovnice. 

Brzina učitavanja web stranice

2 sekunde do učitavanja su, kao što vidite, jako dobar rezultat. To je otprilike i vrijeme na koje su korisnici naviknuti, a Google će, prema nekim istraživanja, tolerirati sve do 5 sekundi. Za mobilne verzije web stranice bi ipak trebali ići ispod ovih 5 sekundi jer su tu navike korisnika nešto drugačije.

Korak 7. Analizirajte organski promet

Cilj ovog SEO audita je pronalazak načina za povećanjem organskom prometa, to vam je jasno. 

Ne postoji brži i bolji način za to od čitanja Google Analytics izvještaja. 

Niže možete vidjeti kako izgleda jedan takav osnovni izvještaj. Vidljivo je kako ovaj web dnevno posjeti cca. 200 organskih korisnika.
Kako izgleda izvještaj za organski promet u Google Analytics

Ovaj osnovni izvještaj možete pronaći ako u Analytics izborniku kliknete Acquisition > Overview > Organic Search. 

Korak 8. Pronađite stranice na 5. - 10. Google poziciji za često pretraživane ključne riječi

5. pozicija za često pretraživane ključne riječi zvuči kao ‘vrabac u ruci’. 

Tek kada vidite razliku u količini prometa kada se pomaknete malo bliže prvoj poziciji, shvatit ćete kako bi ‘u ruci mogli imati i goluba’.  

Super je što, ako ste već tako visoko pozicionirani, malo proaktivnog SEO-a i vaše pozicije bi trebale biti još bolje

Kako otkriti pozicije koje ostvarujete za određene ključne riječi? Detaljan popis možete vidjeti u alatu RankTank. 

Od pomoći vam može biti i Keyword position alat od Small SEO Tools ekipe. Ovi rezultati nisu najprecizniji, ali vam mogu biti dobar pokazatelj. 

Ideja je da stranice koje se nalaze između petog i desetog mjesta optimizirate za željene ključne riječi prema osnovnim SEO pravilima i, ako sve napravite kako treba, gledate kako organski promet raste. 

Korak 9. Napravite backlink analizu

Ako niste znali, backlink je URL neke vaše podstranice koja se svidjela nekom korisniku ili misli da je korisna te je postavio taj URL na drugi web, chat ili forum. Kada netko posjeti vaš web preko tog linka, Google to detektira i bilježi u svojoj statistici. Što je više takvih backlinkova, bit će bolja i pozicija vaše stranice. Bolja pozicija znači više organskog prometa, a upravo to je cilj ovog SEO audita. 

Naravno mnogi žele ovaj sistem prevariti pa ih Google kažnjava. Takvi pokušaji prevare oduzimaju mnogo vremena, a na kraju dobijete samo izgubljeno vrijeme. Nemojte pokušavati prevariti Google. 

Za ovaj korak možete iskoristiti Ahrefsov Backlink Checker. 

Besplatna verzija će vam pokazati broj backlinkova na vaš web, DR (snagu weba s kojeg link dolazi) i još neke podatke. 

Provjerite i postoje li backlinkovi koji vode na stranice koje više ne postoje. U tom slučaju možete:
  • preusmjeriti promet na drugu relevantnu podstranicu
  • zamijeniti sadržaj
  • ostaviti stranicu s 404 greškom (ovo je prihvatljivo za stranice bez backlinkova i neka vam bude zadnja opcija)

Korak 10. Razmislite o brisanju nepopularnog sadržaja

Ovaj korak vam možda zvuči kao kontraproduktivan, ali ne mora biti tako.

Zašto bi brisali sadržaj koji ste se toliko trudili stvoriti?

Postoje primjeri gdje je brisanje nepopularnog sadržaja (stranica koje nisu donosile nikakav promet), rezultiralo porastom organskog prometa. 

Ono što bi trebali napraviti stane u 3 koraka: 
  1. pronađite stranice koje donose slab ili nikakav promet
  2. ako je moguće, uredite ih i ponovno objavite
  3. u suprotnom, obrišite ih i kreirajte 301 redirekcije na relevantne podstranice

Nemojte žuriti s brisanjem, neka uređivanje bude vaša prva opcija, ali ako ne vidite smisla u uređivanju, obrišite stranicu. Prije toga kreirajte redirekciju na drugu podstranicu kako ne bi izgubili autoritet za taj link.

SEO audit završen!

To je to! Čestitamo! 

Kroz korake ovog SEO audita trebali ste otkriti mogućnosti za poboljšanje vaše Google pozicije. 

Potpuna SEO analiza je proces koji traje ‘nešto više’ od par sati i nikako ne stane u 10 koraka, ali i ovo je nešto za početak. Ako vas SEO svijet neodoljivo privlači, slobodno istražite naše stručne SEO članke.

Ako imate bilo kakvih pitanja o SEO optimizaciji ili trebate pomoć, slobodno nam se obratite. Rado ćemo vam pomoći. 
Podijeli na:
Elena Majer