Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

SEO metrike uspješnog content marketinga

Objavljeno 2.9.2019 13:17:26
SEO metrike uspješnog content marketinga
Ako kažemo da živimo u digitalnom vremenu - nismo otkrili ništa novo. 

Ako vam kažemo kako je ovo vrijeme personalizacije u digitalnom marketingu - nismo otkrili ništa novo. 

Ako kažemo da je content marketing trenutno možda najpomodnija riječ u svijetu osvajanja online prometa pa ako hoćete i brendinga - opet nismo otkrili ništa novo. 

Ono što smatramo da nije do kraja artikulirano i što vam želimo “otkriti” je, kako staviti SEO u službu content marketinga. 

Pisanje bloga, izrada infografike, snimanje podcasta su ono što radimo za korisnika, ali kako bi naš content došao do korisnika moramo igrati po SEO pravilima. Zato SEO slijedi content i omogućuje mu da ostvari svoj puni potencijal. 

Bitno je shvatiti kako su SEO i content povezani - bez obzira radi li se o link buildingu, načinu osvajanja boljih pozicija na rezultatima pretraživanja, obrazovanju korisnika ili pretvaranju korisnika u kupca. 

Ako želite biti uspješni danas u svijetu personaliziranog SEO optimiziranog digitalnog sadržaja i poboljšati vaše poslovne rezultate morate: 
  • znati koje metrike uzeti u obzir
  • naučiti kako ih pratiti
  • prepoznati metrike primjenjive na vaše poslovanje

Da ne duljimo! Niže je lista 7 SEO metrika koje bi trebali uzeti u obzir. 

1. Linkovi (poveznice)

Jesu li linkovi tu zbog kvalitetnog, unikatnog, relevantnog sadržaja ili sadržaj zbog linkova, o tome svakodnevno polemiziramo za vrijeme marende u Arboni. I vjerojatno se nikada nećemo dogovoriti i to je u redu. 

Ono oko čega se svi slažemo je da su linkovi jedan od glavnih ciljeva content marketinga. Ako o istoj problematici konzultiramo i Google pravila i dobre prakse nalazimo ovako nešto: 
 
Najbolji način da druge web stranice stvore visokokvalitetne, relevantne linkove na vaš web je kreiranje jedinstvenog, relevantnog sadržaja koji će organski steći popularnost u internetskoj zajednici. Stvaranje dobrog sadržaja se isplati. Uključivanje vanjskih (external) linkova je uglavnom izbor urednika, a što više korisnog sadržaja stvarate, veće su šanse da će taj urednik linkati na vaš sadržaj jer je on vrijedan za njegove čitatelje."

Eto ga, crno-na-bijelo. Linkovi su važni Googleu. Ali ne bilo kakvi linkovi. 

Baš kao što obožava kvalitetne linkove, Google je davno objavio rat prevarama na ovom području “SEO optimizacije” pa u širokom luku izbjegavajte ove link building tehnike:
 
  • plaćanje za linkove (raznim link servisima)
  • prijavljivanje domene na servise stvorene isključivo za link building
  • besmisleno komentiranje na forumima s linkovima
  • međusobno povezivanje više potpuno različitih domena

Svaki vanjski link koji ste zaradili kvalitetnim sadržajem je i u očima Googlea kvalitetan pa vam nagrada neće izostati. 

Google Trends graf link building vs content marketing 

Zanimljivo je pogledati graf  koji prikazuje popularnost pojmova “link building” i “content marketing” od 2004. godine do danas. Ovaj graf možete pronaći u Google Trends alatu. Na isti način možete dobiti podatke za bilo koje pojmove. 

Vidimo kako je baš tamo 2012., kada je Google predstavio Penguin, algoritam kojim su odlučili stati na kraj black-hat SEO tehnikama, pojam “content marketing” prvi puta prešao u vodstvo, a vidljivo je i kako je u 2017. potpuno prestigao “link building”. 

Što nam to govori? Google diktira trendove, a korisnici ih u ovom slučaju prate pa pretražuju taj “content marketing” (pričamo o 2012. godini).

Linkovi su bitni ako želite voditi uspješan content marketing. Isto tako, važno je napomenuti kako broj linkova nikako ne bi trebao biti fokus vaših aktivnosti, već kvaliteta tih linkova. 

Više vrijedi jedan vanjski link s web stranice visokog autoriteta nego hrpa vanjskih linkova s opskurnih web stranica. 

Da bi pratili i mjerili linkove prema webu i određenim stranicama preporučuje se koristiti nekoliko SEO alata. Na taj se način može dobiti šira slika jer često svaki alat ima neke svoje posebnosti. 

2. SERP pozicije (rankings)

Ako želite organski promet prema nekom blogu, video ili audio materijalu morate znati da to ne ide bez visokih pozicija na stranicama rezultata pretraživanja. 

Prva pozicija na SERP stranici dobit će 32.5% od svih klikova, druga skoro duplo manje, a 7. samo 3.5%. 

Što nam SERP pozicije govore o kvaliteti content marketinga? Same za sebe, jako malo. 

Zbog personaliziranih rezultata pretraživanja, istaknutog isječka na nultoj poziciji (position zero), plaćenih search oglasa i grupe lokacija (local pack) nešto je teže točno odrediti SERP poziciju linka. 

Isto tako, visoka pozicija ne mora biti znak uspješnog komada sadržaja, ali visoka pozicija s dosta organskog prometa i dobrim CTR-om, garancija je kvalitetnog sadržaja. 

Prosječne pozicije za određene upite ili prema linkovima možete pratiti u Google Search Console alatu.

3. Organski promet

Možda i važnija metrika za praćenje od prosječne pozicije je količina organskog prometa kojeg dobiva vaš sadržaj. 

Korisnici koji organski dolaze na web lakše se pretvaraju u kupce. 

Za većinu bi upravo organski promet trebao biti metrika koja se prati iz razdoblja u razdoblje, uspoređuje i konstantno pokušava unaprijediti. 

Ako uz ovaj podatak dodate i npr. upite korisnika koji su rezultirali dolaskom na vaš web imate solidan temelj za donošenje odluka. 

Svakako želite odvojiti organski promet koji određeni link ima u odnosu na promet od plaćenih oglasa, prometa s društvenih mreža i referral prometa.

Jednostavno je jer je riječ o osnovnoj metrici, ali u kombinaciji s nekim drugim podacima, ovo je metrika koja vam može pomoći da vaš content marketing bude još bolji. 

Sve što vam treba za praćenje je Google Analytics, Google Search Console ili Bing Webmaster Tools. 

Kako pratiti uspješnost content marketinga

4. Brzina učitavanja stranice

Google koristi brzinu učitavanja stranice kao faktor za rangiranje na SERP stranicama već neko vrijeme.

Web stranice koje se brže učitavaju će vjerojatno rezultirati boljim korisničkim iskustvom, a Google to nagrađuje višim SERP pozicijama. 

Stranice koje se sporo učitavaju, otežavaju Googleu indeksiranje pa će cijeli proces duže trajati, a to ne želite. 

Hvala Googleu pa postoji PageSpeed Insights Tool koji će brzo i jednostavno analizirati brzinu učitavanja pojedine stranice ili cijelog weba. Uz to ćete u izvještaju dobiti i konkretne prijedloge kako poboljšati brzinu učitavanja. 

5. Greške prilikom indeksiranja stranica

Greške prilikom indeksiranja stranica događaju se kada pretraživač želi indeksirati URL, ali to nije moguće. 

Greškom prilikom indeksiranja (crawl error), se smatra svaka situacija u kojoj je bot došao u slijepu ulicu. Naime, pokušao je indeksirati sadržaj do kojeg je došao putem nekog linka, ali nije uspio. Ovakve greške svakako treba minimizirati. 

Google ove greške dijeli na URL greške i serverske greške. 

Neke od češćih pogrešaka prilikom indeksiranja su 404 greške, DNS i 500 serverska greška. 

Praćenje i ispravljanje ovakvih pogrešaka svakako bi trebale biti redovite aktivnosti za to zaduženih osoba u vašoj tvrtki. 

Sve što vam treba su Google Search Console ili Bing Webmaster Tool. 

6. Duplicirani title tagovi i meta descriptionsi

Ovo je valjda najosnovniji SEO element. Svaka stranica bi trebala imati unikatan title tag i meta description! 

Unatoč tome, često nailazimo na duplicirane meta tagove. Uglavnom se radi o velikim projektima, a duplicirani elementi se dogode s vremenom i gomilanjem sadržaja.

Bitno je imati ovo na umu i redovito provjeravati kako vam se ne bi obilo o SERP poziciju. 

Srećom, za praćenje ovog osnovnog SEO elementa ne treba vam ništa više od već spomenutog Google Search Console alata

Metrike za mjerenje uspješnosti content marketinga

7. Vrijeme zadržavanja na stranici (dwell time)

Možda i najpomodnija tema u SEO krugovima zadnjih godina je upravo dwell time ili vrijeme koje korisnik provede na stranici prije nego se vrati na SERP. 

Zanimljivo je kako prva SERP stranica kumulativno ima CTR od 208% što znači da korisnici više puta klikaju iste rezultate s prve stranice.

Dwell time se često pogrešno poistovjećuje s bounce rateom, vremenom provedenim na stranici ili trajanjem sesije, a zapravo se radi o nekom hibridu ovih metrika. Riječ je o izrazito korisnički orijentiranoj metrici koja nije javno dostupna. 

Ono što je bitno ovdje je činjenica kako korisnički orijentirane metrike imaju važnost u SEO svijetu, više nego ikada prije. 

Iako još uvijek ne možete vidjeti posebne podatke za ovu metriku, Google Analytics vam omogućuje uvid u bounce rate, vrijeme na stranici i trajanje sesije za cijeli web i pojedine stranice. Iskoristite te podatke. 

Zaključak

Važno je shvatiti kako content marketing kampanja ne može ostvariti svoj puni potencijal bez kvalitetno odrađenog SEO-a

Ako zanemarite SEO, sadržaj neće doći tamo gdje treba i od njega onda nema baš previše koristi, ma koliko zanimljiv i relevantan bio. 

Isto tako, treba imati na umu kako su SEO metrike samo jedna skupina metrika bitnih za kvalitetan content marketing. Stvari nikako nisu crno bijele. Pažnju treba posvetiti i metrikama društvenih mreža, angažmanu korisnika i konverzijama. 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge