Hashtagovi su cool! Hashtagovi su svugdje! Na Facebooku, na Instagramu, na jumbo plakatima, unutar novinarskih članaka na netu, blogova, pa čak je i Ledo sladoled u obliku hashtaga! (Spomenuli bi i Twitter, no ne znamo tko ga od nas uopće ima (??); Itko?)
A jesu li i u vašim marketinškim kampanjama? #NiULudilu?
Pa zašto? Jesu li ove ljestvice previše mladenačke i previše napredan jezik?
Dobro, istina je da je # kul i poseban način komunikacije na netu, no hashtag upotrebljavaju millennialsi! Generacija koja troši i generacija koja je zauzela cijeli internet svijet!
Pa ako ste trgovina bijelom tehnikom, trgovina mješovite robe ili pak stomatološka ordinacija, hashtag je MUST HAVE u marketinškim kampanjama. Mislite da je vaša ciljana publika prestara i preozbiljna za hashtagove? Razmislite ponovno! Naši roditelji, pa i nečije bake znaju što znači ova ljestvica (doduše, ne znaju je izgovoriti :))! Znaju da će se klikom na nju izlistati sav povezan sadržaj s tom ljestvicom. To je odlično kod čitanja novina na netu :)
No vratimo se mi na hashtag. Što je, kako i zašto ga uopće koristiti?
Što je #hashtag i kako je postao dio pop kulture?
Hashtag je bilo koja riječ ili grupa riječi koja ispred sebe ima oznaku # s ciljem da kategorizira i nalazi razgovore vezane uz određene teme.
Prije nego što je zasjao na društvenim mrežama, ove smo ljestve najčešće mogli vidjeti na telefonima pokraj brojke 0. Išlo je nekako * 0 #. Za što su ovi znakovi služili nitko nije znao, sve do kad nismo dobili mobitele pa smo pomoću tih znakova mogli nadoplatiti račune bonovima.
No znak # je u većim telefonskim sustavima značio kraj nečega. Na primjer, kada ste korisničkoj podršci trebali utipkati broj kartice, na kraju bi stisnuli tipku #. Kao STOP u telegrafu.
No, svoju megapopularnost, hashtag ipak duguje Twitteru. Prije 10-ak godina (2007. godine), je developer Chris Messina predložio u samom tweetu da ne bi bilo loše da se teme razgovora počinju grupirati sa znakom #. I ostalo je sve povijest.
Kako funkcionira hashtag?
Čim ispred riječi stavimo znak # to znači da našu objavu “grupiramo u određene foldere”. Upotrijebimo li #OnlineMarketing ili #BlogJeZakon #Arbona naša će objava biti grupirana pod tim hashtagovima.
Kad će na Instagramu ili na Facebooku netko pretraživati određeni hashtag, npr. #OnlineMarketing, u rezultatima pretrage moći će vidjeti sve objave povezane s tim hashtagom. Klikom na objavu možete doći na druge profile i to će vjerojatno biti početak jednog divnog prijateljstva :)
Hashtagovi su odlična stvar jer kada puno ljudi priča u isti glas (kako to biva na društvenim mrežama), # pomažu pronaći razgovor koji vas interesira.
Ono što je najbolje je da sve popularne tražilice mogu indeksirati hashtagove. Google, Bing i Yahoo. Hashtagovi su najveći izum 21. stoljeća! Oni okupljaju ljude na jednom mjestu, oni dijele zajedničke interese i oni inspiriraju! Oni samo s jednim klikom olakšaju korisnicima da skoče s rasprave na raspravu čime se olakšava komunikacija, povezivanja i rast društvene zajednice.
Ukratko, oni imaju moć povećati online promet i angažman!
Međutim, svaki trend dolazi sa svojim dobrim i lošim stranama. S obzirom na današnji način korištenja hashtagova, svaka druga riječ je hashtag, a u offline svijetu ne možeš proći da ne zagledaš natpis s hashtagom. Događa se da mnogi zapravo ne znaju kako ga koristiti. Stoga su jadni hashtagovi često zloupotrebljeni, pogrešno shvaćeni i pogrešno postavljeni.
Na internetu smo slučajno pronašli odličnu fotografiju koja dočarava današnju upotrebu hashtagova (iako se radi o Twitteru).
Kako koristiti hashtagove za uspješnije marketinške kampanje?
Od hashtagova možete imati mnogo koristi, no samo kada ih strateški upotrebljavate. Na primjer, mogu istaknuti vašu objavu i zasjeniti konkurentsku, podići svijest o vašem brendu, ciljati specifičnu publiku i poboljšati SEO.
Kako bi dobili što više koristi od njih, pročitajte naših 5 hashtag savjeta za bolje marketinške kampanje.
Upotreba hashtaga #1: Povećajte organski doseg vaših objava
Otkako je Instagram ažurirao novi algoritam, korisnicima je mnogo teže proširiti organski doseg objava. Ako tome pridodate sve veći broj aktivnih korisnika na Instagramu, gotovo je nemoguće za očekivati da će se vaš glas čuti u svoj toj buci. Kao da ste na tržnici.
Najjače oružje u vašem arsenalu su svakako hashtagovi jer oni pomažu kategorizirati vaš sadržaj na Instagramu i drugim društvenim mrežama. Na taj će način Instagram korisnicima vaša objava prije iskočiti pred oči :)
No imajte na umu da pretjerano korištenje hashtagova može dovesti do Instagramovog ograničenja dosega vaših objava. Instagram to ograničenje naziva Shadowban.
To znači da se vaše objave neće prikazivati u rezultatima pretraživanjima jer će biti skrivene od očiju javnosti. Evo nekoliko savjeta kako možete izbjeći Instagramovo ograničenje dosega:
Koristite specifične hashtagove. #DrustveniMarketing je mnogo bolji hashtag od hashtaga #marketing.
Upotrebljavajte relevantne hashtagove. Hashtagovi bi vas morali povezati s ciljanom publikom, a ne samo s nekim tko bez razloga dijeli lajkove.
Pratite što rade ostali. Provjerite koje hashtagove koristi vaša konkurencija, što vaši pratitelji rade i upotrebljavajte one koji su najučinkovitiji.
Upotreba hashtaga #2: Stvorite brendirane hashtagove
Brendirani hashtagovi su jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti za marketinšku kampanju.
Brendirani hashtagovi, kao što im ime govori, sadrže ime vašeg brenda. Mogu sadržavati slogan vaše tvrtke, naziv određenog proizvoda ili ime vaše kampanje.
Postoje dvije ključne prednosti upotrebe hashtagova:
Mogućnost praćenja uspješnosti kampanja. Praćenje izvedbe vaše kampanje s naglaskom na vaše brendirane hashtagove.
Sadržaj koji generira korisnik. Svaki put kad korisnik stavlja jedan od vaših brendiranih hashtagova u jedan od svojih objava, vaša se prisutnost na društvenim mrežama proširuje.
Upotreba hashtaga #3: Hashtagajte natječaje i poklone
Nagradni natječaji i besplatni darovi najviše potiču angažman korisnika! Svi se volimo natjecati i sudjelovati u nagradnim igrama, a pogotovo kada je riječ o igrama na najzabavnijem mjestu na internetu - društvenim mrežama.
Odličan primjer (iako je vanjski), je Lay’s čips. On je na društvenim mrežama objavio da je u potrazi za novim okusom čipsa. Tko ima ideju neka napiše odgovor s hashtagom #DoUSAFlavor (Daj nam okus), a najbolji će osvojiti nagradu. Kao rezultat toga, njihov se nagradni natječaj širio poput vatre jer su korisnici svake minute generirali novi sadržaj s njihovim hashtagom.
To možete i vi! #PrihvatiIzazov :)
Upotreba hashtaga #4: Hashtagovi ciljaju na određenu publiku
Svi želimo da našu objavu vide i Ivica i Ljubica i Marica, no više od svega bi željeli da našu objavu vide naši potencijalni klijenti i kupci. Za to nema boljeg načina nego upotrijebiti hashtag. Na primjer, ako želite ciljati tržište ciljati tržište koje je fizičko aktivno, mogli bi upotrijebiti hashtag #fitnesslife #health ili #zdravahrana kako bi došli do publike koja prati ove hashtagove.
Upotreba hashtaga #5: Hashtagovi omogućuju bolju korisničku podršku
Pratite hashtagove u kojima se spominje vaša tvrtka ili brendirani hashtag i brzo odgovorite na komentare, pritužbe ili pak pohvale Instagram korisnika. Praćenjem svojih hashtagova možete u relativno brzom vremenu reagirati na negativne komentare i odmah smiriti situaciju.
Upotreba hashtaga #6: Koristite hashtagove koji su specifični za vaš sadržaj
Hashtagovi koji označuju vaš sadržaj ne moraju biti u trendu. Ne moraju biti popularni niti biti povezani s vašim brendom.
Ovakvi hashtagovi označuju pojam koji se direktno odnosi na sadržaj objave. Na primjer, hashtag za objavu o našem novom blogu koji govori o email marketingu bi mogao biti #EmailMarketing #Newsletter
Ovakva vrsta objave je visoko optimizirana za pretraživanje, pa su veliki izgledi da će na našu objavu doći oni koje interesira ovo područje marketinga.
Hashtagovi koji označuju sadržaj korisni su za poslovanja koja:
imaju fizičke proizvode
djeluju na određenom mjestu
sudjeluju u raznim eventima
pišu blogove i informativni sadržaj
Kao što možete vidjeti, hashtagovi mogu ojačati marketinške kampanje na razne načine. Mogu biti učinkovit način za pokretanje, sudjelovanje i u praćenju razgovara koji se događaju u vašoj branši. Nakon što se saznali 6 razloga zašto su hashtagovi nužni u marketinškim kampanjama, vrijeme je da ih počnete i upotrebljavati.
Ako vam baš neće ići, slobodno nas kontaktirajte pa ćemo zajedno voditi vaše marketinške kampanje! #ArbonaZnaSve! ;)
#Sretno! :)
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta.
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način...
Saznajte više
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i...
Saznajte više
Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.
Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga.
Saznajte više
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati.
Saznajte više
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta.
Saznajte više
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).
Saznajte više
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.
Saznajte više
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju.Saznajte više
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu.Saznajte više
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku. Saznajte više
Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga kojeg karakterizira plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cijenu samo kada netko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.
PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova,
Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.
Na ovo pitanje nema jednoznačnog odgovora, no postoji nekoliko faktora koji će utjecati na cijenu vašeg oglašavanja na Googleu.
Cijena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona ovisi o nizu čimbenika - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvalitete i atraktivnosti same kampanje i slično.
Google Ads kampanje funkcioniraju po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se natječu za određene ključne riječi, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.
Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će pak značiti da će vam za jednak učinak trebati veći raspoloživi...
Saznajte više
SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se provodi pomoću plaćenih oglasa na tražilicama.
Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za tražilice, što je neplaćena metoda, za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda. SEM je oblik online marketinga koji promovira tvrtke povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet tražilicama....
Saznajte više
Segmentacija je podjela kupaca, klijenata odnosno primatelja vaših marketinških poruka u skupine, pr čemu ih se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.
Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primatelja vaših marketinških poruka, primjerice e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima vaše publike, uputiti ćete slične ali prilagođene poruke kako bi ste što bolje “pogodili” onu koja će primatelju biti interesantna te time povećati i šansu za konverziju.
U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača te geografskom, demografskom i psihografskom kriteriju.
Prodajni lijevak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za vašu tvrtku i proizvod pa dok u konačnici ne postane vaš kupac. Kraće, prodajni lijevak je proces kojim se ostvaruje prodaja.
Prodajni lijevak se dijeli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podjela na četiri dijela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno spoznaja, interes, želja te akcija.
Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku lijevka jer prve faze obuhvaćaju veći broj ljudi dok završne značajno manji.
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kojem definiramo pripadajuću demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona.
Više detalja, kao i upute kako kreirati buyer personu u 6 koraka pročitajte u našem .
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj koji je usmjeren prema definiranoj ciljanoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako mjerljivima.
Primjer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmjerava na točno određenu publiku.
Iako pisanje bloga uzima nešto truda i vremena, ono je jedno od važnih aspekata . Nekoliko je osnovnih razloga zašto bi svaka tvrtka trebala redovito objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici: ...
Saznajte više
Chat-botovi sve su popularniji oblik komunikacije između pružatelja neke usluge i korisnika. Riječ je o automatiziranim osobnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simulirali živi razgovor s korisnicima.
Chat-botovi imaju veliku primjenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zamijeniti ljudski faktor.
Programirani su da komuniciraju s posjetiteljima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili narudžbe usluge ili proizvoda....
Saznajte više
Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unaprijed, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj skupini s ciljem informiranja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.
Webinar se može održavati i uživo pa autori s članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa sudionicima webinara autori mogu podijeliti videozapise, audiozapise, fotografije ili bilo koje dokumente.
Unaprijed se odredi točan datum i vrijeme početka webinara, a sudionici se najčešće ulogiraju u okviru određenog sistema.
Content marketing podrazumijeva (content-a) na različitim kanalima s ciljem privlačenja jasno definirane ciljne skupine. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i poticanje prodaje na indirektan način.
Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrijednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesiraju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora.
No što uopće znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, među ostalim i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuirati putem...
Saznajte više
Mailchimp je integrirana marketinška platforma, primarno namijenjena , odnosno . Iako je Mailchimp isprva pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, odredišnih stranica i još mnogo toga.
Korištenjem MailChimpa gotovo svaka tvrtka može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korištenje, a postoji i besplatna verzija s ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke tvrtke. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti vaših e-mail kampanja. ...
Saznajte više
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u tražilicu. Odnosno, SERP je sve je ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma unutar tražilice. Pored organskih rezultata, tražilice korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži....
Saznajte više
Na početnoj LinkedIn stranici potrebno je kliknuti gore desno na strelicu ispod Me pa na View profile. Zatim je potrebno odabrati u sučelju desno gdje piše Edit public profile & URL. Na desnoj strani sučelja prikazat će vam se vaš trenutni URL link. Klikom na polje, možete unijeti svoje novi URL. Preporuča se da nastavak svog linka napišete u obliku ime-prezime. Na taj način dobiti ćete personalizirani LinkedIn URL. Na primjer: linkedin.com/in/ivan-horvat....
Saznajte više
Da. Potrebno je imati povezane Instagram i Facebook račune. Jednom kada su računi povezani, sve što objavljujete na Instagramu, možete objaviti i na Facebooku ako odaberete opciju - objaviti i na Facebooku ili Facebook Storyju. U tom će vam slučaju biti omogućeno istu priču koju ste objavili na Instagramu, objaviti i na Facebooku, naravno - u slučaju da to želite....
Saznajte više
Facebook Story, kao i Instagram Story označava objave u obliku fotografija ili videa koje nestaju nakon 24 sata. Prilikom kreiranja priča na iste je moguće primijeniti filtere, naljepnice, tekstualni sadržaj, efekte, kao i crtati po njima. Prikazuju se iznad News Feeda, a mogu se spremiti te poslati odabranim pratiteljima.
Instagram Stories dostupne su samo pratiteljima ili bliskim osobama unutar Instagrama, a u slučaju javnih profila, priče su dostupne svima. S druge strane, Facebook Story, osim javnog dijeljenja priče, omogućuje i prikazivanje priče prijateljima na Facebooku i kontaktima na Messengeru, samo prijateljima na Facebooku te prilagođenoj publici koju...
Saznajte više
Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta.
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način...
Saznajte više
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i...
Saznajte više
Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.
Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga.
Saznajte više
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati.
Saznajte više
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta.
Saznajte više
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).
Saznajte više
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.
Saznajte više
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju.Saznajte više
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu.Saznajte više
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku. Saznajte više
Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga kojeg karakterizira plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cijenu samo kada netko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.
PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova,
Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.
Na ovo pitanje nema jednoznačnog odgovora, no postoji nekoliko faktora koji će utjecati na cijenu vašeg oglašavanja na Googleu.
Cijena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona ovisi o nizu čimbenika - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvalitete i atraktivnosti same kampanje i slično.
Google Ads kampanje funkcioniraju po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se natječu za određene ključne riječi, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.
Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će pak značiti da će vam za jednak učinak trebati veći raspoloživi...
Saznajte više
SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se provodi pomoću plaćenih oglasa na tražilicama.
Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za tražilice, što je neplaćena metoda, za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda. SEM je oblik online marketinga koji promovira tvrtke povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet tražilicama....
Saznajte više
Segmentacija je podjela kupaca, klijenata odnosno primatelja vaših marketinških poruka u skupine, pr čemu ih se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.
Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primatelja vaših marketinških poruka, primjerice e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima vaše publike, uputiti ćete slične ali prilagođene poruke kako bi ste što bolje “pogodili” onu koja će primatelju biti interesantna te time povećati i šansu za konverziju.
U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača te geografskom, demografskom i psihografskom kriteriju.
Prodajni lijevak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za vašu tvrtku i proizvod pa dok u konačnici ne postane vaš kupac. Kraće, prodajni lijevak je proces kojim se ostvaruje prodaja.
Prodajni lijevak se dijeli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podjela na četiri dijela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno spoznaja, interes, želja te akcija.
Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku lijevka jer prve faze obuhvaćaju veći broj ljudi dok završne značajno manji.
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kojem definiramo pripadajuću demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona.
Više detalja, kao i upute kako kreirati buyer personu u 6 koraka pročitajte u našem .
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj koji je usmjeren prema definiranoj ciljanoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako mjerljivima.
Primjer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmjerava na točno određenu publiku.
Iako pisanje bloga uzima nešto truda i vremena, ono je jedno od važnih aspekata . Nekoliko je osnovnih razloga zašto bi svaka tvrtka trebala redovito objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici: ...
Saznajte više
Chat-botovi sve su popularniji oblik komunikacije između pružatelja neke usluge i korisnika. Riječ je o automatiziranim osobnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simulirali živi razgovor s korisnicima.
Chat-botovi imaju veliku primjenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zamijeniti ljudski faktor.
Programirani su da komuniciraju s posjetiteljima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili narudžbe usluge ili proizvoda....
Saznajte više
Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unaprijed, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj skupini s ciljem informiranja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.
Webinar se može održavati i uživo pa autori s članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa sudionicima webinara autori mogu podijeliti videozapise, audiozapise, fotografije ili bilo koje dokumente.
Unaprijed se odredi točan datum i vrijeme početka webinara, a sudionici se najčešće ulogiraju u okviru određenog sistema.
Content marketing podrazumijeva (content-a) na različitim kanalima s ciljem privlačenja jasno definirane ciljne skupine. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i poticanje prodaje na indirektan način.
Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrijednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesiraju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora.
No što uopće znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, među ostalim i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuirati putem...
Saznajte više
Mailchimp je integrirana marketinška platforma, primarno namijenjena , odnosno . Iako je Mailchimp isprva pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, odredišnih stranica i još mnogo toga.
Korištenjem MailChimpa gotovo svaka tvrtka može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korištenje, a postoji i besplatna verzija s ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke tvrtke. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti vaših e-mail kampanja. ...
Saznajte više
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u tražilicu. Odnosno, SERP je sve je ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma unutar tražilice. Pored organskih rezultata, tražilice korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži....
Saznajte više
Na početnoj LinkedIn stranici potrebno je kliknuti gore desno na strelicu ispod Me pa na View profile. Zatim je potrebno odabrati u sučelju desno gdje piše Edit public profile & URL. Na desnoj strani sučelja prikazat će vam se vaš trenutni URL link. Klikom na polje, možete unijeti svoje novi URL. Preporuča se da nastavak svog linka napišete u obliku ime-prezime. Na taj način dobiti ćete personalizirani LinkedIn URL. Na primjer: linkedin.com/in/ivan-horvat....
Saznajte više
Da. Potrebno je imati povezane Instagram i Facebook račune. Jednom kada su računi povezani, sve što objavljujete na Instagramu, možete objaviti i na Facebooku ako odaberete opciju - objaviti i na Facebooku ili Facebook Storyju. U tom će vam slučaju biti omogućeno istu priču koju ste objavili na Instagramu, objaviti i na Facebooku, naravno - u slučaju da to želite....
Saznajte više
Facebook Story, kao i Instagram Story označava objave u obliku fotografija ili videa koje nestaju nakon 24 sata. Prilikom kreiranja priča na iste je moguće primijeniti filtere, naljepnice, tekstualni sadržaj, efekte, kao i crtati po njima. Prikazuju se iznad News Feeda, a mogu se spremiti te poslati odabranim pratiteljima.
Instagram Stories dostupne su samo pratiteljima ili bliskim osobama unutar Instagrama, a u slučaju javnih profila, priče su dostupne svima. S druge strane, Facebook Story, osim javnog dijeljenja priče, omogućuje i prikazivanje priče prijateljima na Facebooku i kontaktima na Messengeru, samo prijateljima na Facebooku te prilagođenoj publici koju...
Saznajte više
Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.