Content pruning: Povećajte promet brisanjem sadržaja

Objavljeno: 11.08.2021. | 4 minute čitanja


U slučaju da je vaša stranica puna starog i irelevantnog sadržaja, ona neće biti dobro organski rangirana. Upravo taj stari sadržaj koji nikome više nije relevantan narušava balans i smanjuje ukupnu kvalitetu stranice.

Kako to spriječiti?

Metodom koja se zove content pruning. Content pruning postupak je provođenja revizije sadržaja i uklanjanja, ažuriranja, konsolidacije i/ili preusmjeravanja stranica male vrijednosti na vašoj web lokaciji.

Kako ću znati hoće li to uspjeti?

U veljači, sada već davne 2019. SEO i Web Dev tim HubSpot Bloga odlučio je izbrisati preko 3000 stranica sa HubSpot Bloga.

Ludo, zar ne?

No, kako su i sami rekli - content pruning ne treba smatrati manijakalnim brisanjem sadržaja poput nekoga tko drvo siječe motornom pilom, već obrezivanjem sadržaja u još ljepše bonsai drvce.

Rezultat obrezivanja bonsai drvca rezultirao je gotovo instantnim povećanjem prometa prema web stranici.

Zbog čega je uopće moralo doći do content pruninga?

Ako prilikom kreiranja sadržaja niste obraćali pažnju na ključne riječi, niti na istraživanje istih, onda ste zašli u kanibalizaciju ključnih riječi koja podrazumijeva da na vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se znatno smanjiti šanse za međusobno rangiranje. Kanibalizaciju ključnih riječi riskirate svaki put kad sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim riječima ili izrazima. Kako prepoznati kanibalizam ključnih riječi i kako ga riješiti, saznajte ovdje.

Konkretno, kako napraviti content pruning?

Da ne okolišamo previše, content pruning radi se u dva koraka.
 
  • SEO Audit stranice.
  • Indeksiranje web stranice.

SEO audit je stručni pregled vaše stranice putem profesionalnih SEO alata. Putem ovog procesa trebali biste dobiti uvid u trenutno stanje i dobiti rješenja s kojima možete poboljšati tehnički i sadržajni dio. Potpuna SEO analiza proces je koji traje i do nekoliko dana, ali za vas smo još 2019. pisali o “ubrzanom“ SEO audit postupku.

Pokrili smo teme poput:
 
  • velikih problemi koji vas koče
  • grešaka s jednostavnim rješenjima
  • analize organskog prometa
  • backlinkova
  • analize sadržaja i istraživanja ključnih riječi
  • grešaka s jednostavnim rješenjima
  • analize organskog prometa
  • backlinkova
  • analize sadržaja i istraživanja ključnih riječi

Kako u deset koraka doći do više organskog prometa, saznajte u nastavku.
 
Drugi je korak indeksiranje web stranice.

Kako biste mogli vidjeli kako vaša web stranica izgleda u očima Googlea, potrebno je pokrenuti indeksiranje, odnosno website crawl. Rezultat crawlanja će biti trenutna web struktura i SEO setup.

Na tržištu postoji jako puno alata koji će obaviti posao, a neki od njih su:
  • Screaming Frog
  • Google Search Console
  • Semrush

Lako možete provjeriti indeksira li vas Google uopće, jer - ako ne - uzalud vam trud, svirači.

Sve što morate napraviti je otvoriti Google i upisati: site:vašatočnadomena. Odmah ispod vidljivi su podaci koliko je sadržaja vidljivo, tj. indeksirano.

site: arbona.hr
Želite li točnije podatke trebat će vam Google Search Console u čijem ćete izborniku potražiti Google Index, a onda Index Status.

Između dva velika koraka, ima i nekoliko malenih

 
  • Zavirite u Google Analytics

Čitanje dnevnog, tjednog ili pak godišnjeg izvještaja o organskom prometu svakako će vam pomoći u poslovanju. Zato, pogledate Google Analytics, a osnovni izvještaj možete pronaći ako u Analytics izborniku kliknete Acquisition > Overview > Organic Search. Micanjem starih blogova, stranica proizvoda, najava i slično možete učiniti puno toga za svoj SEO organski ranking.
 
  • Provjerite brzinu učitavanja weba i podstranica

Brzina učitavanja utječe na poziciju na Googleu. Bez obzira na Google, brzina učitavanja je bitna i za korisnika. Korisničko iskustvo se povećava kako se vrijeme učitavanja smanjuje.

Putem Google’s PageSpeed Insights provjerite je li vaš web dovoljno brz.

Brzina web stranice
 
  • Backlink analiza

Backlink je URL neke vaše podstranice koja se svidjela nekom čitatelju pa je odlučio postaviti taj URL na drugi web, chat ili forum. Google, naravno, sve to bilježi u svojoj statistici. Logično, što je više takvih backlinkova, to je i pozicija vaše stranice bolja.

U svakom slučaju, ako redovito ažurirate sadržaj, izbjegavate najčešće SEO greške, pišete blog po SEO smjernicama, ispravno unosite meta naslove i meta opise, onda ne bi trebalo niti doći do ovog koraka.

U slučaju da vam treba stručna pomoć oko content pruninga ili SEO optimizacije općenito, obratite nam se s povjerenjem.
Podijeli na:
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer