Koja je Adwords mreža bolja? Prikazivačka ili pretraživačka

Objavljeno: 06.08.2014. | 2 minute čitanja

Google AdWords ima pretraživačku i prikazivačku mrežu pomoću kojih možemo doći do svojih korisnika. Veliki problem je što mnogi oglašivači ove dvije mreže vode pod istom kampanjom, što nije dobro jer svaka je namijenjena za drukčiju strategiju oglašavanja. Ako želite kvalitetnu kampanju koja troši manje budžeta, onda trebate razdvojiti pretraživačku i prikazivačku mrežu u dvije kampanje. U daljnjem tekstu objasnit ću u kojem slučaju treba koristiti pretraživačku , a u kojem pretraživačku mrežu.

Kad upotrijebiti Google pretraživačku mrežu (search network)

Oglašivači najčešće prikazuju oglase pomoću pretraživačke mreže. Pomoću ove mreže Vaš oglas prikazivat će se na određene ključne riječi na Google tražilici među prvim rezultatima.

Primjer Google Search Network oglasa na Google stranici s rezultatima

Ovaj način oglašavanja vrlo je učinkovit jer nam je meta aktivni korisnik koji pokušava pronaći nešto što ga zanima. Na primjeru iznad vidimo da korisnik pretražuje apartmane u Makarskoj. Nakon što je upisao ključne riječi u tražilicu pojavili su mu se rezultati od kojih je jedan dio plaćenih oglasa (u crvenim kvadratima) i organski rezultati koji se pojavljuju ispod plaćenih oglasa. Iznajmljivači se mogu osloniti na organske (besplatne) rezultate, ali šanse su im mnogo manje za rezervaciju u donosu na plaćeni oglas. Plaćeni oglasi imaju prve pozicije u rezultatima pretraživanja te na njih možete dodati razna proširenja kao što su telefonski broj, adresa i dodatni linkovi. Pretraživačka mreža povezuje oglašivača s korisnikom koji aktivno traži njegov proizvod ili uslugu. Pretraživačka mreža inače donosi više konverzija od prikazivačke mreže.

Pretraživačku mrežu trebali bi ste pokrenuti ako:


Radite s ograničenim budžetom: Kada klijenti imaju ograničeni budžet, preporučuje se, da se kampanja započne od pretraživačke mreže. Ovaj format oglašavanja ima veću  vjerojatnost da će doći do direktnih konverzija, što ga čini lakšim za mjerenje te možemo vidjeti da li je kampanja opravdala svoj napor. Nakon što ste svladali ovaj dio, poželjno je da se proširite na prikazivačku mrežu, što može povećati vidljivost, što dovodi do porasta volumena pretraživanja za vašu tvrtku.
Nudite rješenja za hitne slučajeve kao što su vodoinstalateri, električari, bravari i dr. U ovim slučajevima imperativ je da se pojavljuje Vaš oglas kad je korisnik u potrazi za Vašim uslugama jer će vjerovatno nazvati ili poslati upit odmah, te dogovoriti posao.

Kad upotrijebiti Google prikazivačku mrežu (display network)

Osim tradicionalnog oglašavanja  putem pretraživačke mreže, Google također daje oglašivačima mogućnost stavljati svoje oglase na različitim  mjestima diljem Interneta. Ta  zbirka Web stranica koja sačinjava blogove, portale, Gmail, YouTube i mnoge druge stranice naziva se Google prikazivačka mreža. Na tom popisu nalazi se preko dva milijuna Web stranica koje mogu dohvatiti 90% korisnika Interneta. S obzirom na ekspanzivnost ove mreže, to je privlačan način oglašavanja za sve oglašivače koji žele povećati svoju online prisutnost.

Primjer Google Display Network oglasa na portalu 24 sata
Elena Majer