Česta pitanja

Društvene mreže

Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?

Oglašavajte se na onoj društvenoj mreži koju koriste vaši postojeći i potencijalni klijenti. Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će donijeti bolje rezultate trgovini s alatima ili brandu dječje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lijepog kardigana i praktične udarne bušilice.

Oglašavanje na Facebooku

Oglašavanje na Facebooku daje najbolje rezultate

Facebook je, bez premca, najbolja opcija za oglašavanje na društvenim mrežama. Ovu društvenu mrežu koristi dva milijuna Hrvata. Da, svaki dan, dva milijun Hrvata. 

Facebook je zapravo moderna verzija starogrčkih agora. To je mjesto gdje se pojedinci okupe kako bi čitali tuđe stavove i iznosili svoje, saznali što ima novog kod prijatelja, lajkali fotografije i još mnogo toga. Dok oni tako zuje po Facebooku, tu i tamo ih zapadne vaš super oglas, na kojeg nerijetko odluče kliknuti kako bi saznali nešto više o vašoj ponudi. 

Kod postavljanja oglasa možete kreirati publiku koju želite ciljati. Opcija za ciljanje je toliko da ih niti marketing stručnjaci s dugogodišnjim stažom ne znaju sve nabrojati. Tako na primjer, možete ciljati publiku:
 
    
  • prema interesima
  • 
  • prema postojećoj newsletter listi
  • 
  • prema postojećim kupcima
  • 
  • prema lokaciji na kojoj žive

Možete čak ponoviti oglašavanje prema onima koji su posjetili vašu stranicu, a nisu napravili onaj ključan korak - nešto kupili, poslali upit, preuzeli eBook...

Ako se odlučite oglašavati na ovoj društvenoj mreži imajte na umu da čak 79% korisnika na nju dolazi putem mobitela.

Oglašavanje na Instagramu

Oglašavanje na Instagramu daje najbolje rezultate

Instagram bi bio glavna konkurencija za oglašavanje prije spomenutom Facebooku, no budući da je Instagram u vlasništvu Facebooka, ne možemo baš govoriti o konkurentnosti, zar ne? 

One se razvijaju svaka u svojem smjeru i postoje profi trikovi za oglašavanje na svakoj od njih (iako dijele više-manje iste karakteristike), s ciljem da zadovolje zahtjeve različitih korisnika. Tako se na Instagramu sve svodi na objavu slika i videozapisa, dok je FB mješavina vizuala, videozapisa i tekstualnih objava.

S obzirom na to da je Instagram povezan s Facebookom, on koristi Facebookovu postojeću bazu korisnika što je zapravo najveća prednost kada je riječ o online oglašavanju. 

Instagram je demografski drugačiji od svojeg starijeg brata Facebooka. Instagram je prepun mladih ljudi, pa je tako čak 90% korisnika mlađe od 35 godina. Na FB-u su takoreći ostali oni od 30-ak pa na dalje. Čini se kako su klinci jedva čekali da i u online svijetu pobjegnu od svojih roditelja i rodbine u petom koljenu. Nitko od njih ne želi da im objave gledaju bake, strine i teta iz Njemačke. 

Kroz dogledno vrijeme moguće je da se dogodi još jedan rast popularnosti ove društvene mreže. Razlog će biti vjerojatno IGTV (Instagram televizija) koja omogućuje postavljanje dužih video sadržaja koji su danas postali centar cijelog interneta. 

Oglašavanje na YouTubeu

Oglašavanje na YouTubeu daje najbolje rezultate

Kako smo ranije spomenuli video je format budućnosti. Ljudi su sve manje skloni čitanju, fokus im pada ispod 8 sekundi i baš se zato video nameće kao idealan medij.

YouTube u Hrvatskoj koristi čak 61% populacije, a svakodnevno generiraju otprilike 150 milijuna pregleda sadržaja. Obratite se novim ili postojećim klijentima dok pregledavaju YouTube sadržaj. Upadnite im u oči s oglasima koji mogu biti: 
 
    
  • Display ads. Pojavljuju se desno od sadržaja koji gledate, a iznad liste preporučenih videa. Prikazuju se samo na desktop verzijama. 
  • 
  • Overlay ads. Prozirni tekstualni oglasi koji se pojavljuju na dnu videa koji korisnik gleda. 
  • 
  • Skippable video ads. Ova vrsta oglasa omogućuje korisniku preskakanje oglasa nakon 5 sekundi, a može se prikazati prije početka, za vrijeme trajanja ili na kraju video sadržaja.
  • 
  • Non-skippable video ads. Slični kao prethodna vrsta oglasa, ali bez mogućnosti preskakanja.
  • 
  • Bumper ads. Ovakvi oglasi su kratki, svega 6 sekundi, koje korisnik ne može prekinuti. Prije nastavka gledanja YouTube videa primoran je pregledati ovakav tip oglasa.
  • 
  • Sponsored cards. Ovaj oglas može biti poveznica na vaš proizvod, uslugu ili neki drugi YouTube video. Klikom na ikonicu koja se nalazi u gornjem desnom kutu videa otvara se padajući prozor s vašim oglasom.

Odgovor na pitanje iz naslova ne može biti unaprijed određen, ovo su samo smjernice koje su vam, nadamo se, pomogle. Ako imate dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte.
Elena Majer