Nemate mogućnosti za custom rješenje, koju open source platformu odabrati za SEO?

Objavljeno: 04.03.2021. | 10 minute čitanja

Prije svega, postavlja se pitanje zašto je SEO značajan i kakvu ulogu ima za web shop prodaju?

Istraživanja pokazuju da 93% svih internetskih aktivnosti započinje pretraživanjem. Tu se već krije odgovor na gore postavljeno pitanje. To znači da će vam biti teško voditi poslovanje putem web shopa ako korisnici ne pronalaze vašu web stranicu u Google rezultatima pretraživanja.

No, većina e-commerce platformi danas nudi razne značajke koje će vam pomoći da optimizirate svoj web shop za Google. S obzirom na to da SEO uključuje puno čimbenika - korisničko iskustvo, brzinu učitavanja stranice, meta oznake, autoritet domene itd., mora se pronaći platforma koja uspijeva sve obuhvatiti i u svakom aspektu biti što uspješnija.

Prednost je imati vlastito prilagođeno (custom) rješenje u tom slučaju, međutim ako to nije moguće pročitajte više o 3 open source platforme po našem izboru za e-commerce za SEO u 2021. godini.
 

Gdje nastaje problem kod odabira platformi za e-commerce?


Neke od postojećih platformi imaju samo neke od najosnovnijih SEO značajki. Što se pod time misli?

Zamislite da ste prodavač muške odjeće u “vintage” stilu. Jedan od vaših proizvoda je plava baršunasta jakna u stilu 70-ih koju ste nazvali "Bradley". Proizvod na vašem web shopu za e-trgovinu navodite kao "jaknu Bradley".

Zbog ograničenja same platforme koju koristite, ovaj naziv može automatski postati naslov stranice proizvoda, URL stranice i naziv proizvoda prilikom navigaciji na vašoj web stranici.

Vaši potencijalni kupci, međutim, ne traže "jaknu Bradley". Puno je vjerojatnije da će tražiti "baršunaste jakne u stilu 70-ih". Shvativši to, sada želite izmijeniti naslov stranice tako da glasi „Vintage jakna u stilu 70-ih - Bradley | MojShop.com”.

Na nekim besplatnim platformama za e-trgovinu to ne možete nadvladati ili ste prisiljeni doplatiti da biste imali ovu značajku.

Nažalost, mnogi brendovi i njihovi voditelji postaju svjesni ovog ograničenja tek nakon što su uložili značajno vrijeme u prijenos slika, opisa proizvoda i informacije o zalihama.

Dolazimo do teme samog bloga - koja je to e-commerce platforma najbolja za SEO, zašto smo odabrali svega 3 platforme koje ćemo vam predstaviti i zašto te platforme predlažemo i svojim klijentima koji počinju razmišljati o e-commerceu.

Najbolja e-commerce platforma za SEO:

Puno je platformi koje se mogu koristiti: Wix, BigCommerce, Volusion, 3DCart, 1&1, ali naš odabir prema nekim čimbenicima otišao je na iduće 3 platforme:

#1 Magento - vodeća platforma za inovacije otvorene trgovine. Magento svake godine obrađuje preko 100 milijardi dolara bruto količine robe.

Magento je dio Adobe Experience Cloud-a. Adobe Experience Cloud na jednom mjestu okuplja sve marketinške tehnologije, tako da možete učiniti sve, od upravljanja sadržajem i do mjerenja uspjeha.

Magento uspješno integrira digitalna i fizička iskustva kupovine, oduševljavajući kupce. Osim svoje vodeće otvorene komercijalne platforme, Magento se može pohvaliti snažnim portfeljem višekanalnih rješenja zasnovanih na cloud-u.

Magento surađuje s najvećim svjetskim trgovcima i brendovima u B2C i B2B industriji.

#2 Shopify - platforma sa svim značajkama e-trgovine i prodajnih mjesta koja su vam potrebna za pokretanje i rast vašeg poslovanja.

Omogućuje cjelovit i detaljan prikaz poslovanja kako biste bolje razumjeli prodaju, narudžbe i vlastitu publiku te kako biste bolje prilagodili svoje proizvode i marketing.

#3 WooCommerce - fleksibilno komercijalno rješenje otvorenog koda izgrađeno na WordPressu. Danas WooCommerce omogućuje malim i srednjim poduzećima da grade točno onu trgovinu koju žele i tako prodaju putem interneta.

WooCommerce se zalaže za demokratizaciju trgovine i kontrolu nad vašim vlastitim sredstvima. Osnovna platforma je besplatna i otvorenog koda te omogućava svima da prodaju bilo što i bilo gdje.

Čimbenici koje smatramo važnima za SEO e-commerce i prema kojima smo odlučili naglasak staviti na ove tri platforme:
  • Neovisne navigacijske veze
  • Naslovi nezavisnih stranica
  • Neovisni URL-ovi stranica
  • Nezavisni meta opisi
  • Neovisne ALT oznake slike
  • Nezavisni naslovi H1
  • Kanonski URL-ovi
  • Integrirana platforma za bloganje
  • Poveznice na društvene mreže
  • Automatska XML karta web mjesta
  • Korištenje vlastitog imena domene
  • Vlastita IP adresa
  • 301 preusmjeravanja
  • Robots.txt mogućnosti

Mislimo da ovi čimbenici igraju presudnu ulogu u tome koliko se vaša e-trgovine svrstava u SERP-ove. Također, odabir odgovarajuće platforme, na kraju, ovisi o vama. Puno je danas aktualnih platformi koje smo spomenuli i koje možete odabrati, ali savjetujemo da ipak uzmete u obzir ovih 14 čimbenika i prema tome odaberete kvalitetnu platformu s različitim mogućnostima.
 

Evo zašto su ovi čimbenici važni:

 
  • 1. Neovisne navigacijske veze
Navigacijska veza tekst je koji se za vaše proizvode i kategorije proizvoda pojavljuje u navigacijskom izborniku vašeg web mjesta.

Neke platforme e-trgovine automatski će generirati navigacijske veze u vašim izbornicima koristeći iste nazive kao i proizvodi i kategorije proizvoda u vašoj internetskoj trgovini. U svrhe SEO-a bilo bi poželjno imati neovisnu kontrolu navigacijskih veza radi naknadnih potencijalnih izmjena samih naziva koji ne bi smjeli imati utjecaja na promjenu i same strukture URL-a te ostalih povezanih elemenata.
 
  • 2. Naslovi nezavisnih stranica - tzv. Page title

Naslov stranice je tekst koji se pojavljuje u odjeljku kartica na vrhu preglednika. Prikazuje se i kada korisnik stranicu spremi kao prečac do svoje radne površine. Snažna je SEO prednost kada naslovne stranice uključuju ključni pojam za pretraživanje, posebno kada je pojam za pretraživanje ili ključna riječ postavljen na početak naslova stranice.

Neke platforme za e-trgovinu automatski će generirati naslove stranica koristeći ista imena kao i proizvodi i kategorije proizvoda u vašem web shopu. To nije idealno.
 
  • 3. Neovisni URL-ovi stranica

URL stranice je mjesto stranice koje je prikazano u adresnoj traci preglednika. URL-ovi stranica s ključnim pojmovima za pretraživanje imaju SEO prednost i izgledaju bolje u rezultatima tražilice - što im također daje CTR prednost.

Neke platforme e-trgovine automatski će generirati URL-ove stranica koji koriste ista imena kao i proizvodi i kategorije proizvoda u vašoj internetskoj trgovini. U svrhe SEO-a bilo bi poželjno imati neovisnu kontrolu nad URL-ovima stranica. Uostalom, naštetit ćete rangiranju svoje stranice ako su vaši URL-ovi predugi ili se ne podudaraju s onime što je na stranici.
 
  • 4. Nezavisni meta opisi

Meta opis je tekst koji se pojavljuje ispod naslova vašeg unosa u Google rezultatima pretraživanja. Iako opis ne utječe izravno na vašu poziciju u rezultatima pretraživanja, može imati značajan utjecaj na to hoće li korisnici kliknuti na vašu web stranicu.

Dakle, u stvarnosti, meta opis utječe na rangiranje vašeg pretraživanja, jer će više ljudi kliknuti, pokazujući Googleu da je vaša web stranica popularna i relevantna.

Neke platforme za e-trgovinu automatski će koristiti opis ili sadržaj prikazan na stranici za stvaranje zadanog meta opisa, bez davanja mogućnosti samostalnog upravljanja tekstom koji se pojavljuje na Google unosu.
 
  • 5. Neovisne ALT oznake slike

ALT je tekst koji se dodaje slici proizvoda zbog opisivanja slike pretraživačima i botovima koji ne mogu pregledati slike. Iako ALT oznaka nema posebno jaku korelaciju s vašim rangiranjem u Googleovim rezultatima pretraživanja, ona može imati snažan utjecaj na izgled slike u Googleovim rezultatima pretraživanja slika, što može donijeti dodatni promet.
 
  • 6. Nezavisni naslovi H1

Oznaka H1 obično je označena kao glavni naslov koji se pojavljuje na stranicama proizvoda i kategorija. Snažna je SEO prednost kada su vaše oznake H1 relevantne za ono što korisnici pretražuju.
 
  • 7. Canonical URL
Canonical URL izvorna je adresa stranice koja se može naći na više mjesta. Kako biste Googleu dali do znanja koji URL je primaran i kako biste izbjegli potencijalnu penalizaciju radi dupliciranog sadržaja koji se može pojaviti, poželjno je na svakoj pojedinoj stranici definirati canonical URL.
 
  • 8. Integrirana platforma za blogove

Osim što na vašoj web stranici postoje stranice koje izgledaju relevantne za pojmove za pretraživanje koje koriste vaši potencijalni kupci, najvažniji čimbenik koji utječe na to koliko se vaša web lokacija istaknula u Googleovim rezultatima pretraživanja jest broj i kvaliteta veza koje vode na vašu web lokaciju.

Stvari su se definitivno promijenile otkad su web stranice imale problema sa zamjenom veza. Međutim, Google još uvijek daje veliku težinu ideji da će korisnici, ako im se web mjesto sviđa, početi dijeliti i povezivati ​​se s njim. Stoga ćete vjerojatnije pronaći najuglednije rezultate pretraživanja kada web mjesta imaju brojne ulazne veze.

To nije savršen sustav, ali kad započnete objavljivati ​​kvalitetan i relevantan sadržaj, veća je vjerojatnost da ćete ljude zainteresirati za vaše proizvode.

Malo koja web lokacija ima proizvode koji su toliko jedinstveni i vrijedni vijesti da će se druge web stranice htjeti povezati izravno na vaše komercijalne stranice. Puno je vjerojatnije da ćete privući vanjske poveznice tako što ćete imati dobar blog koji sadrži aktualne i zanimljive sadržaje.
 
  • 9. Poveznice na društvene mreže

Poveznice na društvene mreže sastoje se od lako prepoznatljivih ikona koje omogućuju posjetiteljima da dijele vaše web mjesto, proizvode i postove na blogovima na najpopularnijim društvenim mrežama.
 
  • 10. Automatska XML karta web mjesta
XML karta web mjesta je datoteka koja se nalazi na vašem web poslužitelju kako bi tražilicama pomogla pronaći i indeksirati vaš sadržaj.

Imajte na umu da se XML karta web mjesta razlikuje od HTML karte web mjesta koja je dizajnirana da pomogne posjetiteljima da pronađu sadržaj na vašoj web lokaciji.
 
  • 11. Korištenje vlastitog imena domene
Ime domene jedinstveno je ime kojim se vaša web stranica može pronaći na internetu. Naziv vaše domene obično će biti isti kao i naziv vaše tvrtke, npr. asos.com.

Posjedovanje vlastitog imena domene je - bez sumnje - najvažniji faktor koji treba uzeti u obzir prilikom postavljanja web shop prodaje.
 
  • 12. Vlastita IP adresa
IP adresa je jedinstveni broj koji predstavlja mjesto vašeg web mjesta na Internetu. Npr. mogli bismo pristupiti Amazonovoj web stranici putem naziva domene Amazon.com ili putem njegove IP adrese na 72.21.215.232. Općenito preferiramo koristiti imena domena koja se lakše pamte, za razliku od IP adresa kada želimo posjetiti web stranicu.

Na nekim hostiranim platformama e-trgovine ista IP adresa može se dodijeliti više web lokacija.
 
  • 13. 301 preusmjeravanja
Preusmjeravanje 301 naredba je koja se koristi za preusmjeravanje preglednika ili tražilice s jednog URL-a na drugi. Najčešće se koristi u situacijama kada određeni proizvod više neće biti dostupan za prodaju te je za SEO nužno da se URL tog proizvoda preusmjeri na odgovarajući (sadržajem što sličniji) URL, a sve u svrhu prijenos autoriteta stečenog na navedenom URL-u na aktivne stranice te s druge strane za bolje iskustvo korisnika koji i dalje posjećuju navedeni URL, unatoč tome što više nije aktivan.
 
  • 14. Robots.txt mogućnosti
Datoteka robotx.txt nalazi se na vašem web poslužitelju i koja tražilicu obavještava koje stranice ili odjeljke vašeg web mjesta treba indeksirati ili ne. Unutar robots.txt datoteke postoje dodatne mogućnosti poput navođenja putanje do sitemap-a web stranice.

“Dubina” do koje će tražilica indeksirati vaše web mjesto u velikoj se mjeri temelji na ovlasti koju je vaša web stranica stekla kao rezultat broja i kvalitete vanjskih veza koje vode do vaše web stranice. Općenito je pravilo da što je vaša domena veća, to će je više stranica pretraživati.
 

Odabir platforme za e-trgovinu za vaše internetsko poslovanje nije odluka koju treba shvatiti olako. Iako ćete možda doći u “napast” da koristite najpoznatijeg pružatelja usluga koji vam nudi najjeftinije i najlakše rješenje, ovo je odluka zbog koje biste mogli požaliti kasnije nakon što vaš web shop naraste.

Ako kasnije ustanovite da je vaša nemogućnost privlačenja i konverzije posjetitelja ograničena - ne zbog vaših loših proizvoda - već ograničenim značajkama vaše platforme za e-trgovinu, možda biste poželjeli da ste proveli više vremena istražujući najbolje rješenje prije nego što ste uložili vrijeme i novac u platformi koja vam nije dobra.

Svakako predlažemo da se prvo interesirate o custom rješenju koje će biti implementirano točno prema vašim zahtjevima i sa svim potrebnim značajkama. Ako to nije moguće, onda se ipak poslužite open source rješenjima.

Predložene platforme trebale bi biti “sigurna luka” za većinu malih i srednjih poduzeća za e-trgovinu.
Podijeli na:
Elena Majer