Google je najavio kako će u rujnu 2021. predstaviti novi sustav utemeljen na opomenama kako bi provodio mjere nad oglašivačima koji opetovano krše pravila za Google Ads.
Naime, sustav utemeljen na opomenama počet će se implementirati 21. rujna 2021., uz postupnu strožu provedbu tijekom tri mjeseca, za sljedeća pravila:
omogućivanje nepoštenog djelovanja
neodobrene tvari
eksplozivi
drugo oružje
duhan
Pokrivenost pravila proširit će se tako da se s vremenom dodaju dodatna pravila u fazama, a oglašivači će primiti obavijest svaki put kad se sustavom utemeljenim na pravilima obuhvate nova pravila.
Na postupke obustave računa za ozbiljna kršenja pravila za Google Ads ovo ažuriranje ipak ne utječe.
Podsjetimo, ozbiljna kršenja pravila za Google Ads su:
Sustavi za zaobilaženje
Koordinirani obmanjujući postupci
Krivotvorine
Promocija neovlaštenih ljekarni
Neprihvatljive poslovne prakse
Kršenje trgovinskih sankcija
Što se konkretno mijenja?
Google od oglašivača zahtijeva pridržavanje pravila za Google Ads kako bi korisnicima pružio siguran i pozitivan doživljaj. Google će oglašivačima, u okviru Google Adsovog sustava za provedbu mjera, početi davati opomene, a popratit će ih obavijesti e-poštom i obavijesti na računu kako bi se oglašivače potaknulo na usklađivanje s pravilima te ih, samim time, odvratilo od namjere opetovanja kršenja pravila.
Upozorenje prije svega!
Kada oglašivač prvi put prekrši pravilo, ta će radnja rezultirati upozorenjem. Oglašivači će dobiti prvu opomenu ako Google otkrije kontinuirano kršenje pravila. Oglašivači će moći dobiti najviše tri opomene, a kazne primijenjene uz svaku opomenu će se pooštriti. Uz prvu i drugu opomenu primijenit će se privremene obustave računa (na tri, odnosno sedam dana), dok će treća opomena rezultirati obustavom računa.
Oglašivač čiji se račun privremeno obustavi morat će ispraviti predmetna kršenja i poslati obrazac potvrde kako bi mogao ponovno nastaviti s oglasima. Nakon te potvrde privremena obustava uklonit će se s njihovog računa tri dana nakon izdavanja prve opomene ili sedam dana nakon druge.
Ako oglašivači smatraju da je riječ o pogrešci, imaju se pravo žaliti na odluku o opomeni. Oglasi će se nastaviti prikazivati odmah nakon prihvaćanja žalbe na opomenu, a računi će ostati privremeno obustavljeni ako oglašivač ništa ne poduzme da potvrdi ili da se žali na opomenu. Ako se žalba ne prihvati, opomene će ostati na Google Ads računu 90 dana.
Računi obustavljeni nakon treće opomene neće moći prikazivati oglase niti stvarati novi sadržaj ako se ne prihvati žalba na obustavu.