Objavljeno: 05.06.2025. | 4 minute čitanja
TikTok sve više razvija alate koji olakšavaju kreatorima i malim biznisima da dođu do šire publike - bez da odmah zagrizu u kompleksne oglasne kampanje. Jedan od tih alata je Promote, odnosno popularno “boostanje” videa izravno iz aplikacije.
U ovom blogu otkrivamo kako boostanje zapravo funkcionira, što su to TikTok Coins (i kako se njima plaća), koje su prednosti ovog brzog pristupa, a gdje mu ipak nedostaje “ono nešto” u usporedbi s pravim oglašavanjem kroz TikTok Ads Manager. Na kraju donosimo i praktične savjete za korištenje na hrvatskom tržištu.
Kako funkcionira “boostanje” unutar TikTok aplikacije?
TikTok Promoviraj (Promote) je integrirani alat unutar aplikacije koji omogućuje da bilo koji već objavljeni video pretvorite u oglas i tako ga prikažete široj publici. Video koji “boostate” prikazivat će se korisnicima kao sponzorirani sadržaj (označen kao “Sponsored”), tijekom perioda koji odaberete za promociju. Postupak je osmišljen tako da bude brz i jednostavan - doslovno tek nekoliko klikova unutar mobilne aplikacije.
Na videu koji želiš promovirati odaberi opciju Promoviraj (nalazi se pod “Više opcija” ili u Creator Tools). Zatim u nekoliko koraka:
Odabir cilja kampanje: TikTok će vas pitati koji je cilj promocije. Možete birati između nekoliko opcija, primjerice: “Više pregleda videa” (povećanje view count-a), “Više posjeta web stranici” (usmjeravanje publike na vaš web link), “Više pratitelja”, “Više poruka” (dodaje gumb za slanje poruke na video) ili “Više pregleda profila”.
Definiranje publike: Možete dopustiti TikToku da automatski odredi publiku za vaš video ili sami ručno postaviti parametre. Kod ručnog odabira (“choose your own audience”) dostupno je ciljanje prema spolu, dobnom rasponu, lokaciji (npr. država ili šire područje) te interesima korisnika.
Postavljanje budžeta i trajanja: Odabirete koliko dugo želite da promocija traje (broj dana, od 1 do 7) i koliki budžet ste spremni potrošiti na dan. Sustav će ponuditi dostupne opcije paketa za odabir budžeta, a one se mogu razlikovati od računa do računa.
Plaćanje i pokretanje: Kada pregledate sažetak kampanje (cilj, publika, budžet, trajanje i procijenjeni rezultati), potvrđujete plaćanje i pokrećete promociju. TikTok će zatim pregledati vaš oglas i obavijestiti vas kada je odobren te aktivan. Važno: Promovirati se mogu samo javno objavljeni videozapisi koji koriste originalan zvuk ili glazbu dozvoljenu za komercijalnu upotrebu (nema boostanja videa s npr. zaštićenom glazbom).
Praćenje rezultata: Tijekom trajanja kampanje i nakon što završi, TikTok će u okviru značajke Promoviraj prikazati osnovne analitike - broj pregleda videa, novih lajkova, komentara, dijeljenja, broj posjeta profilu ili web stranici te demografske podatke publike (npr. dob, spol) koja je reagirala.
TikTok novčići (Coins): što su i kako se koriste za promociju?
Jedna posebnost oglašavanja unutar TikTok aplikacije je korištenje TikTok novčića (TikTok Coins) kao sredstva plaćanja. Riječ je o virtualnoj valuti na TikToku koju korisnici obično kupuju pravim novcem kako bi slali poklone kreatorima tijekom LIVE prijenosa ili zahvalili na sadržaju. Međutim, ti isti novčići mogu se koristiti i za boostanje sadržaja - odnosno plaćanje Promote kampanje.
Kako kupiti TikTok novčiće?
Novčići se kupuju unutar same aplikacije putem TikTok novčanika (Wallet). Korisnik odabere paket novčića i izvrši uplatu pravim novcem (npr. kreditnom karticom ili drugim dostupnim načinima plaćanja u App Storeu ili Google Play trgovini). Cijena i dostupni paketi ovise o platformi i regiji. Primjerice, na globalnoj razini vrijednost jednog TikTok novčića kreće se oko 0,01 USD. Tipični paketi za naše tržište su:
- 5 novčića - 0,07 €
- 70 novčića - 1,10 €
- 350 novčića - 5,55 €
- 700 novčića - 11,05 €
- 1400 novčića - 22,05 €
- 3500 novčića - 55,05 €
- 7000 novčića - 110,05 €
- 17.500 novčića - 275,09 €
Imajte na umu da ove cijene mogu varirati ovisno o tečaju i trgovini; unutar aplikacije ćete uvijek vidjeti ažurirane lokalne cijene za kupnju novčića.
Novčići se troše - jednom kada ih iskoristite za promociju ili poklone, oni se odbijaju s vašeg salda. Stoga je uvijek potrebno prethodno kupiti ili imati dovoljno novčića za željenu kampanju (npr. kampanja od 3 dana po 200 novčića na dan zahtijevat će 600 novčića ukupno unaprijed).
Zaključak
Boostanje putem TikTok aplikacije odličan je način za one koji žele brzo i jednostavno povećati vidljivost svojih videa - bez kompliciranih postavki i velikih budžeta. Dovoljno je odabrati video, postaviti cilj i publiku, odrediti budžet, potvrditi - i već za nekoliko minuta tvoj sadržaj može završiti pred očima potpuno nove publike na For You stranici.
Mi smo već isprobali ovu opciju i ugodno se iznenadili koliko se lako koristi, ali i kakve rezultate može donijeti uz minimalan trud. Naravno, sve ovisi o ciljevima - zato u sljedećem blogu donosimo usporedbu između ovog brzog boostanja i klasičnog oglašavanja putem TikTok Ads Managera. Ako želiš saznati kada se isplati što koristiti - svakako nas nastavi pratiti!