Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako ubrzati vlastitu web stranicu?

Objavljeno 27.5.2021 7:56:13
Kako ubrzati vlastitu web stranicu?
Često susrećemo situacije u kojima korisnici nisu zadovoljni brzinom naše web stranice pa odlaze s iste bez da izvrše željenu konverziju. Kako ubrzati vlastitu web stranicu, a time i povećati promet koji nam donosi web stranica? Pitanja su to na koja donosimo odgovore.

Nepoželjne situacije poput poslovanja bez prodaje, nekoliko prijava dnevno na newsletter i više od 90% odlazaka sa stranice bez bilo kakve interakcije sa stranicom znak su za uzbunu i vrijeme da se nešto pokrene.

Odakle započeti rješavanje problema? Je li sadržaj na blogu nepotreban i nitko ga ne čita? Nema dovoljno motivacije za prijavu na newsletter listu pretplatnika? Korisničko iskustvo nije dobro osmišljeno? Puno je pitanja na koja je teško odmah pronaći odgovor.

U svakom slučaju, kada naše poduzeće ne posluje dobro, lako je početi tražiti problem u prodajnom kanalu, proizvodima ili sadržaju. Zapravo, jedna od posljednjih stvari koje se vlasnici web stranica sjete jest brzina web stranice. Lako je propustiti taj čimbenik, ali ON ima ogroman utjecaj. Da, napisali smo s razlogom velikim slovima jer je to jedan od prvih čimbenika na koji moramo obratiti pozornost. Danas je sve u brzini i korisnici su jednostavno nestrpljivi. Zašto im onda ne pružiti ono što traže na obostrano zadovoljstvo?

Koliko brže vrijeme učitavanja web stranice ima utjecaj na bolje poslovanje?

Već nekoliko puta spominjali smo Google-ove faktore rangiranja koji utječu na organsko pozicioniranje web stranice u rezultatima pretraživanja. Međutim, SEO optimizacija napreduje i faktori rangiranja se izmjenjuju. Suvremeni SEO govori o faktorima rangiranja koji uvelike gledaju na zadovoljstvo korisnika i na signale koje šalju poduzeća, ne zanemarujuću i do sada važne faktore poput brzine web stranice, HTTPS protokola i prilagođenosti mobilnim uređajima.

Tu se pronalazi ključ problema - brzina! Nakon što se toga sjetite i testirate brzinu vlastite web stranice primijetit ćete imate li zaista problem. A onda se uhvatite promjena i izmjena… Nakon malih izmjena, ali određenog vremena trebali biste vidjeti ostvarenje vama važnih dnevnih, tjednih i u konačnici godišnjih troškova.

Brinite o brzini vlastite web stranice!

U današnje vrijeme korisnici stvari žele odmah i sada - i to obično dobiju. Ako vaše poslovanje ne ispunjava današnje standarde "trenutnog zadovoljstva", korisnici će odlaziti od vas vašim konkurentima.

Evo nekoliko činjenica o brzini web stranice:
  • prema Google-u 53% posjetitelja napušta web stranicu ako je za učitavanje potrebno više od 3 sekunde,
  • Google sada koristi mobilnu verziju vašeg sadržaja za indeksiranje i rangiranje umjesto verzije za stolno računalo,
  • također, u maloprodaji kašnjenje u sekundama učitavanja s mobilnog uređaja može smanjiti stope pretvorbe i do 20%.
To bi trebalo biti dovoljno za vašu reakciju i rješavanje problema oko brzine web stranice!

Kako testirati brzinu web stranice?

Možete testirati brzinu web lokacije pomoću besplatnih alata poput Google PageSpeed Insights.
 

Primjer uvida u brzinu stranice:


Prilikom ispitivanja brzine usredotočite se na sljedeće mjerne podatke:
  1. Vrijeme do prvog bajta (TTFB): koliko dugo preglednik vašeg posjetitelja stranice mora čekati prije nego što primi prvi bajt podataka s poslužitelja. Sve manje od 100 ms smatra se izvrsnim TTFB-om. Google preporučuje da bude ispod 200 ms.
  2. Prvo kašnjenje unosa (FID): mjeri se vrijeme od trenutka kada korisnik stupi u interakciju s nekim elementom na stranici (npr. klikom na vezu ili pritiskom gumba) do trenutka kada preglednik započne obrađivati ​​interakciju. Dobar FID trebao bi biti kraći od 100 ms.
  3. Najveća sadržajna boja (LCP): mjeri se koliko je vremena potrebno da se najveći sadržaj na zaslonu u potpunosti učita. Trebalo bi trajati manje od 2,5 sekunde.
  4. Kumulativni pomak izgleda (CLS): mjeri koliko se elementi web stranice pomiču dok se stranica još uvijek učitava. U idealnom slučaju, CLS rezultat trebao bi biti manji od 0,1.

Podaci na koje ne morate stavljati preveliki naglasak (ako ste ostalo primijenili):
  1. Rezultati: ne gubite san zbog rezultata. Vaša web lokacija može dobiti visoku ocjenu, ali svejedno treba više od 10 sekundi da se učita. Slično tome, može dobiti lošije rezultate, ali se učitava izuzetno brzo. Problem s rezultatima testova je u tome što se prema svim web mjestima odnose jednako i daju opće preporuke.
  2. Potpuno vrijeme učitavanja: ovo je još jedna metrika zbog koje se ne biste trebali previše brinuti. Stvar je u tome što bi web stranica mogla biti potpuno korisna za vaše posjetitelje prije nego što se u potpunosti učita. Bolje je imati LCP od 1 sekunde s potpuno učitanim vremenom od 10 sekundi nego LCP od 4 sekunde s potpuno učitanim vremenom od 5 sekundi.

Poboljšajte brzinu vlastite web stranice:


Budući da se web stranica svakog poduzeća razlikuje, ne postoji općenito rješenje koje može poslužiti kada je riječ o ubrzavanju. Međutim, pročitajte iduće smjernice na koje je svakako dobro obratiti pažnju:

#1. Promijenjen pružatelj usluge hostinga
Ako imate visoki TTFB, najvjerojatnije je to zbog poslužitelja. Hosting poslužitelji znaju postaviti više korisnika na jedan poslužitelj kako bi umanjili troškove, što znači da se svi na kraju međusobno bore za resurse poslužitelja. To dovodi do sporije brzine stranice i više zastoja. I ne samo to, već ako netko na vašem poslužitelju bude hakiran i vaša će web stranica biti ranjiva.

Raspitajte se o svom poslužitelju!

#2. Promijenjene teme i redizajn web stranice
WordPress daje mogućnost različitih tema. Odaberite aktualnu i modernu temu koja se može povezati s vašim poslovanjem. WordPress nudi dodatne uređivače s besplatnim dodatkom pa se svakako raspitajte o tome.

Korištenje dobro kodirane i brze teme može imati velik utjecaj na brzinu. Ako koristite WordPress, automatizacijom možete uštedjeti vrijeme na zadacima nakon objavljivanja.

#3. Izbrisani i zamijenjeni dodaci
Izbrišite zastarjele i nepotrebne dodatke te one sporije zamijenite bržim alternativama.

Pri odabiru dodataka, trebali biste se držati onih koji imaju samo značajku koju tražite, ništa dodatno. Višenamjenski dodaci mogu se činiti dobrom idejom, ali baš kao i teme, mogu učitati hrpu stvari koje čak ni ne upotrebljavate.

#4. Optimizirane slike
Prijenos slika izravno s fotoaparata na web stranicu jedna je od većih pogrešaka koju možete napraviti. Problem je u tome što kamere rade na postizanju najbolje moguće kvalitete, što rezultira velikim veličinama datoteka.

Pisali smo o 6 odličnih način kako optimizirati slike na svojoj web stranici. Primijenite savjete i vidjet ćete da će slike zadržati kvalitetu, privući korisnike, a neće negativno utjecati na brzinu vaše web stranice. Zadržite kvalitetu slike - to je zaista važno!

#5. Dohvaćanje sadržaja
Mreža za dostavu sadržaja (CDN) distribuirat će vaše podatke na različite poslužitelje širom svijeta i isporučivat će sadržaj s onog koji je najbliži posjetitelju koji to traži.

Međutim, ovaj dodatak ako imate lokalnu tvrtku vam i nije prijeko potreban. Lokalnim tvrtkama preporučujemo odabir podatkovnog centra za hosting koji je u blizini vašeg grada.

#6. Instaliran dodatak za predmemoriranje
Dodatak za predmemoriranje stvara i pohranjuje kopije vaših stranica na vaš poslužitelj tako da svaki put kad netko posjeti vašu stranicu, može poslužiti predmemoriranu kopiju, umjesto da sve ponovno učita.

Dodatak za predmemoriranje većinom se dodaje nakon primjene ostalih faktora bitnih za optimizaciju jer na temelju njih stvaraju se dobri temelji web stranice.

#7. Promijenjeni fontovi
Nažalost, ako koristite Google fontove oni usporavaju vašu web stranicu jer preglednik mora dohvatiti vanjske datoteke s Google-a. S druge strane, sistemski fontovi već su ugrađeni u operativni sustav tako da se nema što učitati.

Zapamtite, ponekad stvari koje vi (i vaši korisnici) ne možete vidjeti stvari su koje uzrokuju najviše problema. Brzina web stranice može biti presudna za rangiranje na Google-u, ostvarivanje većeg broja posjetitelja, pretplatnika newsletter liste, povećanje prodaje i, naravno, pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Google konstantno uvodi novine u faktore rangiranja. Zbog toga, važno je stvoriti dobre temelje na kojima će se graditi dobra SEO optimizacija. Ako niste sigurni odakle početi, kontaktirajte nas da zajedno pronađemo najbolje rješenje za vašu web stranicu. I ono važnije, napravimo ju brzom i korisnički prihvatljivom! :)
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM