E-mail marketing može biti vrlo učinkovit alat za povećanje prometa na web stranici, poticanje dodatnih prodajnih rezultata i održavanje redovitog kontakta s kupcima. Osim pametno osmišljenog i dobro dizajniranog newslettera poslanog u pravom trenutku, postoji još jedan način na koji svoju e-mail marketinšku strategiju možete podići na novu razinu. Radi se o e-mail automatizacijama.
Što je e-mail automatizacija?
E-mail automatizacija je proces slanja automatiziranih e-mailova relevantnog sadržaja odgovarajućim pretplatnicima u odgovarajućem trenutku. Automatizacija podrazumijeva korištenje tehnologije za automatsko upravljanje e-mailovima na temelju unaprijed definiranih uvjeta. Naš najdraži alat za to je Mailchimp, kojeg koristimo za e-mail marketing Arbone i svih naših klijenata.
Koje su prednosti e-mail automatizacije?
Kvalitetno postavljenja e-mail automatizacija pruža brojne prednosti, uključujući:
poboljšanje iskustva korisnika
povećanje angažmana korisnika
nastavno na prethodne dvije prednosti, povećanje prihoda.
Implementacija e-mail automatizacije najčešće nije okosnica marketinške strategije, ali je njen vrlo važan dodatak koji može učiniti veliku razliku, posebice kad je riječ o e-mail marketingu za web trgovine.
Ključne e-mail automatizacije za poticanje prodaje
U nastavku donosimo pojedinosti o nekim od najčešćih e-mail automatizacija te savjete kako maksimizirati njihov potencijal i povećati šanse za ostvarivanje dodatnih konverzija.
1. Automatizirani e-mail dobrodošlice
E-mail dobrodošlice osnovna je vrsta automatizacije koja služi kao prva točka kontakta između pošiljatelja, odnosno brenda, i novog pretplatnika, odnosno potencijalnog kupca. Dobro osmišljen e-mail dobrodošlice može postaviti ton za buduću komunikaciju i pomoći u uspostavljanju pozitivnog odnosa s korisnikom. Obično uključuje poruku dobrodošlice, kratke informacije o brendu i ponudi proizvoda ili usluga te jasancall to action za poticanje daljnjeg angažmana.
Personaliziranje poruke i uključivanje posebne ponude ili popusta dobrodošlice potaknut će ostvarivanje konverzije, ali možda još i bitnije, potencijalno može imati značajnu ulogu u izgradnji odnosa i poticanju lojalnosti kod pretplatnika.
2. E-mail automatizacija o napuštenoj košarici
Situacija u kojoj kupac doda proizvode u košaricu, ali iz nekog razloga ne završi proces kupnje, savršena je prilika za slanje poruke o napuštenoj košarici. Ovaj tip automatizacije služi kao podsjetnik na nezavršenu kupnju, što će često potaknuti kupca na finalizaciju procesa i ostvarivanje konverzije.
Iako će i sami call to action već biti učinkovit, za poboljšanje rezultata ove automatizacije pokušajte eksperimentirati i s manjim popustima ili besplatnom dostavom kao dodatnim poticajem na akciju. Personaliziranje poruke i uključivanje recenzija kupaca također može biti učinkovito u povećanju vjerojatnosti realizacije kupnje.
3. E-mail automatizacija za ponovni angažman
E-mail za ponovni angažman važna je automatizacija za održavanje aktivne i angažirane liste pretplatnika. Te se poruke šalju kada je pretplatnik neaktivan tijekom specificiranog vremenskog perioda - primjerice, kada prođe 3 mjeseca od zadnje kupnje ili otvaranja newslettera. Automatizacije za poticanje angažmana uključuju jasni call to action, a često i promo kod za popust ili besplatnu dostavu kako bi se maksimizirala njihova učinkovitost. Osim toga, mogu sadržavati i vrlo kratku anketu za prikupljanje informacija o razlogu neaktivnosti.
Ova automatizacija može poboljšati opće stope otvaranja i klikova e-mail kampanja, a samim time i bolje prodajne rezultate. Uz to, ove poruke također pomažu u održavanju kvalitetne liste pretplatnika, a potencijalno i prikupljanju vrijednog feedbacka koji se može iskoristiti za optimizaciju poslovnog procesa.
4. Rođendanska e-mail automatizacija
Rođendanski e-mail je jednostavan i učinkovit način za izgradnju odnosa s pretplatnikom, a svakako će imati pozitivan utjecaj na percepciju brenda. Ove poruke trebale bi sadržavati kratku čestitku i “poklon” za primatelja, a najčešće se radi o promo kodu za popust na kupnju.
Rođendanski e-mailovi kratkoročno neće učiniti ogromnu razliku po pitanju prodajnih rezultata, ali su iznimno vrijedan alat za poboljšanje brand awareness-a i izgradnju lojalnosti, što je svakako isplativo na duge staze.
5. Cross sell e-mail automatizacija
Cross selle-mail automatizacija može pomoći u povećanju volumena prodaje jer sugerira kupnju proizvoda povezanih s artiklom kojeg je kupac nedavno kupio. Primjerice, nakon kupnje mobitela, cross sell e-mail predlaže kupnju maske za mobitel.
Ako je automatizacija dobro postavljena i sadrži logičnu selekciju relevantnih proizvoda, ova metoda može biti korisna za poboljšanje ukupnog iskustva kupnje, ali i ostvarivanje dodatnih konverzija. Iako može donijeti odlične rezultate, važno je znati kako se najčešće radi o kompleksnoj automatizaciji čija implementacija zahtjeva značajno veće napore u odnosu na ostale spomenute oblike automatizacije.
6. Automatizirani e-mail nakon kupnje
E-mail nakon kupnje bitan je za održavanje pozitivnog odnosa s kupcima i poticanje ponovne kupnje. Ove poruke šalju se nakon što kupac izvrši kupnju i obično uključuju kratku zahvalu, detalje narudžbe, a potencijalno i kratki upitnik zadovoljstva. Za poticanje dodatnih prodajnih rezultata, poruke nakon kupnje također mogu sadržavati preporuke povezanih proizvoda, a povremeno i kod za popust koji se može iskoristiti pri budućoj kupnji.
E-mailovi nakon kupnje prilika su za poboljšanje stope zadržavanja kupaca, kao i prikupljanje povratnih informacija koje mogu biti vrijedne za daljnju optimizaciju prodajnog procesa.
Jeste li već automatizirali vaše e-mail kampanje?
E-mail automatizacije moćan su alat za poboljšanje iskustva kupaca, poticanje lojalnosti i realizaciju dodatne prodaje. Njihovu implementaciju najbolje je prepustiti stručnjacima kako bi se minimizirao rizik od pogrešaka i maksimizirala učinkovitost, stoga nam se slobodno obratite za pomoć. Kao jedini hrvatski Mailchimp Pro Partner, tu smo za sva pitanja e-mail marketinga, od kreiranja osnovne strategije, izrade i slanja newslettera, pa sve do implementacije e-mail automatizacija.