Google responzivni search oglasi: prava online revolucija koja će začas doći u Hrvatsku

Objavljeno: 05.09.2018. | 7 minute čitanja

Od kada se Google AdWords preimenovao u Google Ads, Google svako malo iznenadi nečim novim.

Ovdje govorimo o potpuno novom Google Ads sučelju, novim Display kampanjama, novim mogućnostima targetiranja publike, Gmail oglasima, Smart oglasima i sada o najsvježijem novitetu - responzivnim pretraživačkim Google oglasima (Responsive Search Google Ads).

Kako sada stoje stvari, responzivni Search oglasi mijenjaju cijelu igru u online marketingu! Naime, Google ih je prozvao najvećom revolucijskom promjenom u Search kampanjama od 2016. godine kada su po prvi puta predstavljeni prošireni oglasi za pretraživačku mrežu. 

Pa što su točno responzivni pretraživački oglasi?

Responzivni oglasi na pretraživačkim mrežama: prava revolucija u PPC oglašavanju


Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu (Responsive Search Ads), su najnoviji, najveći i najfleksibilniji format oglasa za pretraživačke mreže. Za razliku od uobičajenih Search oglasa u kojima za svaki posebno moramo napisati naslov i opis oglasa, za responzivne oglase možemo napisati do 15 različitih naslova i do 4 različitih opisa. 

Ti naslovi i opisi zajedno mogu tvoriti više od 43.680 različitih oglasa, što znači da su nam ruke širom otvorene! :)

Nakon što uložimo malo truda u osmišljavanje 15 različitih naslova i 4 opisa, Google će automatski testirati različite kombinacije naslova i opisa kako bi naposljetku zaključio koje kombinacije najbolje funkcioniraju. Tako će s vremenom responzivni oglasi posluživati najbolju poruku s obzirom na pretraživanje korisnika, tj. ovisno o ključnoj riječi koju traže, njihovom uređaju s kojeg pretražuju, njihovom online ponašanju i prema ostalim signalima. 

Googleovi responzivni search oglasi su još uvijek u testnoj fazi pa u ovom trenutku neće biti dostupni svim oglašivačima (niti nama u Hrvatskoj). No ako se iz Hrvatske oglašavate na tržištima na kojima su dostupni responzivni search oglasi, tada ih možete upotrebljavati :) Detaljnije informacije slobodno provjerite u Google Supportu.

 

Google Ads responzivni oglasi


Filozofija oko pisanja naslova i opisa za responzivne Search oglase


U responzivnim search oglasima moći ćemo postaviti do 15 različitih naslova i opisa, a ostala polja će biti jednaka običnim Search oglasima.  Iako se na prvu svi veselimo dodatnim poljima koje ćemo moći iskoristiti za oglašavanje, Googleov automatizirani redoslijed prikazivanja naslova i opisa znači da ćete u realnosti morati uložiti dodatno vrijeme i trud kako bi prošli kroz sve moguće kombinacije i scenarije. 

Zato Google predlaže da:
  • napišite najmanje 5 naslova koji ne upotrebljavaju slične izraze ili fraze (preporučeno je 8-10 naslova). Ako ćete zaobići ovo pravilo, postoje velike mogućnosti da se vaš oglas uopće neće prikazivati
  • uključite ključnu riječ u dva naslova
  • dodajte tri naslova koji u sebi nemaju ključne riječi
  • dodajte najmanje dva opisa
  • izbjegavajte suvišne opise
  • izbjegavajte dodavanje ključnih riječi u previše naslova
  • pišite naslove tako da budu neovisni jedan od drugog. Kroz njih pokušajte istaknuti različite značajke, pogodnosti, ponude i pozive na akciju (CTA). 
  • moraju biti relevantni za grupu oglasa
  • ako imate tekst koji se mora nalaziti u svakom oglasu, njega možete prikvačiti (pin) za određeni naslov s kojim će se uvijek pojavljivati.

Evo kako će izrada responzivnih search oglasa izgledati:

Google Ads i responzivni oglasi za pretraživačku mrežu

Praktičan primjer za pisanje naslova i opisa za responzivne search oglase


Dakle, naslovi moraju raditi jedni s drugima. No...i opisi moraju raditi s naslovima!

Recimo  da ste napisali dva naslova za promociju pločica:
  1. Najkvalitetnije podne pločice koje ćete ikada kupiti
  2. XY podne pločice snižene za 50%

Prvi naslov privlači one koji su tek u fazi razmišljanja hoće li kupiti nove pločice, dok se drugi naslov odnosi na one koji su već upoznati s vašom robnom markom. S obzirom na to da poznaju vašu kvalitetu koja im je ipak bila malo preskupa, zbog akcije od 50% sada mogu razmišljati o kupnji dugo željenih pločica.

To su odlični naslovi koji mogu stajati zasebno. A sada, recimo da ste stvorili dva opisa:
  1. Naše XY pločice prave su talijanske kvalitete koje će izdržati i najzahtjevnije uvjete! Posjetite XY trgovinu i uvjerite se sami.
  2. Posebna ljetna ponuda! Još malo i gotovo! Kvalitetne XY pločice su sa 140 kn/m2 snižene na 70 kn/m2.

Kao što vidite, prvi naslov savršeno funkcionira s prvim opisom, a drugi naslov savršeno funkcionira s drugim opisom. Nažalost, ne možete ih koristiti u kombinaciji 1-2, 2-1. 

Drugim riječima, to nije ono što želite dobiti kada izrađujete responzivne search oglase. Umjesto toga, izradite nekoliko naslova i nekoliko opisa koji mogu zajedno funkcionirati ili malo “varajte”.

Kao što smo prije rekli, Google daje mogućnost da zakačite određeni naslov s određenim opisom, no imajte na umu da Google tako ima manje mogućnosti za testiranje različitih kombinacija oglasa. Zakačeni opisi će odlično doći za izjave o odricanju od odgovornosti (disclaimere) koje želite dodatno naznačiti. 
 
I još jedna važna stvar - nikako nemojte zaboraviti da se naslovi mogu pojaviti u bilo kojem redoslijedu.


Drugim riječima, nemojte pretpostaviti da će se naslovi pojavljivati u redoslijedu u kojem ste ih pisali. Google ih može potpuno preokrenuti.


Responzivni oglasi neće uvijek prikazivati 3 naslova i 2 opisa


Baš kao što se responzivni display oglasi s obzirom na veličinu zaslona prikazuju u raznim oblicima i veličinama, tako se prikazuju i responzivni search oglasi. Manji ekrani, kao kod mobilnih uređaja mogu prikazivati manje komponente oglasa pa zato ne očekujte se će se uvijek vidjeti treći naslov ili drugi opis.

Jedino na što možete računati su dva naslova i jedan opis - baš kao za uobičajene oglase.


Responzivni Search oglasi imaju veći doseg do korisnika

Google ads responzivni oglasi imaju veći doseg


Prema Googleovim riječima, responzivni search oglasi će imati veći doseg do korisnika. Logika je sasvim jednostavna. Stvaranjem većeg broja kombinacija naslova i opisa imate mogućnost natjecati se na više aukcija koje vam daju dodatnu priliku da se vaš oglas pojavi pred većim brojem online korisnika.

Ovo je još jedan razlog za ograničenje ključnih riječi u naslovima. Google želi pronaći najbolji naslovi i opis koji odgovaraju upitu korisnika. Ako ćete napisati dosta naslova s različitim ključnim riječima i pojmovima, veća je vjerojatnost da će se vaš oglas podudarati s upitom korisnika.


Nedostaci responzivnih oglasa na pretraživačkoj mreži

Google ads nedostaci

Iako responzivni Search oglasi imaju mnogo prednosti, nažalost - imaju i svojih nedostataka:
  • Rezultati o testiranim oglasima nisu dostupni: Google radi A/B testiranje umjesto vas, no nažalost ne želi podijeliti podatke o svojim rezultatima testiranjima. Dakle, za automatizaciju žrtvujete znanje. To je čisto u redu ako zaista nemate vremena za vođenje Google Ads kampanja, no ako želite držati konce u rukama, responzivni oglasi nikako nisu za vas.
  • Ne postoji dosljedna poruka u oglasima. S obzirom na to da Google umjesto vas sastavlja oglas, dosljedna poruka ne postoji. Ako želite imati kombinaciju naslova 1 i opisa 3 ili 2-1 za koje mislite da su pravo zlato za vašu publiku, tada stvarno ne bi smjeli upotrebljavati responzivne oglase. 
  • Manje podrške za alate za prilagodbu oglasa (Ad Customizers): Ako ste iskusni Google Ads korisnik, vjerojatno upotrebljavate alate za prilagodbu oglasa (one vitičaste zagrade {}). Responzivni oglasi podržavaju {Keyword}, no ne podržavaju alate za prilagodbu oglasa kao što su {IF} ili {Countdowns}.

Ako želite uštedjeti nešto vremena na testiranju oglasa i izradu marketinških poruka koje će Google optimizirati za vas, responzivni oglasi su odlično rješenje za vas :)

Jedino što vam preostaje je da pričekate responzivne oglase da dođu do nas, a druga mogućnost je da kontaktirate nas! Ako vi nemate vremena za vođenje PPC kampanja, mi u Arboni ga imamo :) A što je najbolje, svoj posao radimo (usuđujemo se reći), perfektno :)

Instagram marketing ebook
Podijeli na:
Elena Majer