Objavljeno: 14.07.2022. | 4 minute čitanja
Dobro poznavanje kupaca jedan je od preduvjeta kvalitetne keyword strategije. Cilj strategije je savršeno uskladiti sadržaj i ključne riječi s načinom razmišljanja kupaca, što će rezultirati boljim pozicioniranjem, većom posjećenošću i višim stopama konverzije
Kako biste to postigli, nužno je razumjeti svoju ciljnu skupinu (ili više njih), prepoznati koje “probleme” imaju te znati kako ih vi možete riješiti. Ova saznanja osigurat će odabir optimalnih i relevantnih ključnih riječi koje će privući kupce na vaš web.
Alati kao što je SEMrush prilično jasno pokazuju kakvu keyword strategiju koristi vaša konkurencija. Zašto je važno znati koje ključne riječi koriste vaši konkurenti? Poduzeća koja nude sličan proizvod ili uslugu vjerojatno optimiziraju svoju web stranicu za iste ključne riječi. Stoga je važno znati kakva je razina konkurentnosti za pojedinu ključnu riječ. Tek nakon što poznajete ovu statistiku možete planirati učinkovitost strategije i vjerojatnost njenog uspjeha, ali i vrijeme koje vam je potrebno za optimizaciju za pojedinu ključnu riječ.
Jedno od pravila dobre on-page optimizacije je širenje portfolija relevantnih ključnih riječi na web stranici. Odličan način za to je korištenje sinonima osnovnih ključnih riječi, kao i povezanih fraza. To je važno jer će različite osobe prilikom pretraživanja koristiti različite riječi kako bi došle do istog cilja pretraživanja. Korištenjem različitih ključnih riječi koje u osnovi znače isto, povećat ćete šanse da vas pronađe čim veći broj ljudi.
Sinonime i povezane fraze možete pronaći na više načina - s besplatnim alatima kao što je SEO Keyword Suggestion Tool, ali i pomoću Googlea - upišite svoju osnovnu ključnu riječ i pratite Googleovo automatsko popunjavanje (auto-fill) te sekciju s povezanim pretraživanjima koja se nalazi na dnu svake stranice.
Cilj svake uspješne strategije je zarada, odnosno privlačenje novih kupaca. Isto vrijedi i za keywords strategiju, pri čemu je važno znati hoće li određena ključna riječ dovesti nove kupce. No, kako odrediti isplativost pojedine ključne riječi? Naravno, testiranjem.
Odredite testni budžet i pokrenite AdWords oglas koji vodi na landing page optimiziran za jednu specifičnu ključue riječ. Nakon privlačenja inicijalnog prometa u testnom periodu, u Google Analytics-u pogledajte koliko je ljudi izvršilo željenu akciju (kupnju, prijavu na newsletter, ispunjavanje obrasca, preuzimanje…). Ako su rezultati zadovoljavajući, tada ste sigurni korištenje te ključne riječi neće biti uzaludno.
Samo 30-ak posto ukupnog prometa otpada na popularne ključne riječi - ostalih 70% dolazi temeljem long-tail ključnih riječi. Također, long-tail ključne riječi pokazuju bolje rezultate po pitanju konverzije pošto se korisnici koji ih pretražuju nalaze u kasnijim fazama customer journey-a.
Long tail ključne riječi su posebice nužne za manja poduzeća i start-up-ove koji tek započinju sa svojom SEO strategijom, ali i za one koji se ne mogu natjecati s velikim brendovima i korporacijama. Takve dulje, specifične ključne riječi će privući manje prometa, ali će imati i veću vrijednost konverzije.
Poznavanje interesa kupaca, praćenje konkurencije, korištenje sinonima, testiranje i fokusiranje na long-tail ključne riječi neki su od osnovnih koraka koji će vam pomoći u povećanju kvalitete keyword strategije, a time i ostvarivanju bolje posjećenosti web stranice. Za više detalja, javite nam se za besplatne konzultacije s našim SEO stručnjacima te otkrijte prilike za unaprijeđenje postojeće strategije ključnih riječi.