Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona-agency.com
+385 99 774 5084

Prelazak na GA4: Podešavanje Enhanced measurement evenata

Objavljeno 9.5.2022 15:15:49
Prelazak na GA4: Podešavanje Enhanced measurement evenata
Ako imate svoju web stranicu, velika je vjerojatnost da imate podešen Google Analytics (Universal Analytics). To je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih alata za praćenje i mjerenje uspješnosti web stranice. Novost koju je Google nedavno objavio imati će utjecaj na velik broj web stranica: Universal Analytics odlazi u povijest i potrebno je prijeći na novu verziju - Google Analytics 4.


 

Što to znači za sve nas koji imamo Universal Analytics?

S obzirom da će Universal Analytics prestati bilježiti podatke nakon 1.7.2023., potrebno je što prije podesiti GA4. Po mogućnosti već danas! Na taj način, kada se podaci u Universal Analyticsu prestanu bilježiti, imati ćemo dovoljno veliki vremenski period za usporedbu novih podataka unutar novog GA4 sučelja.

Također, potrebno je napraviti plan migracije postojećih evenata koje smo godinama bilježili. Neki od njih uključivali su klikove na odlazne linkove (npr. facebook.com/arbona.hr) ili pak mjerenje preuzimanja dokumenata (npr. /ponuda.pdf). 

Od kud krenuti? Možda za početak želite samo instalirati GA4 kod kako bi se podaci krenuli prikupljati. Evo zašto je to krivi pristup!

GA4 killer feature je taj da bez dodatnih prilagodbi prati sljedeće (kao što je objašnjeno na njihovoj službenoj dokumentaciji):
  • Scrolls
  • Outbound clicks
  • Site search
  • Video engagement
  • File downloads
Zvuči odlično! Najbolje od svega je što su sve ove opcije uključene od starta - možete to provjeriti unutar GA4 Admin > Data Streams > Web stream. 





Za ove opcije dakle nije potrebno raditi nikakve dodatne prilagodbe u kodu, sve što treba je instalirati GA4 tracking na isti način na koji ste podesili i Universal Analytics. 

No je li to zaista tako? Naravno da nije. Idemo testirati jedan event iz Enhanced measurementa - praćenje odlaznih linkova. 

 

Testiranje eventa u debug_view

Nakon što smo podesili GA4 page_view tracking bez ikakvih dodatnih event trackinga (jer želimo vidjeti kako funkcionira Enhanced Measurement), kliknuli smo na link koji ne vodi na našu domenu (arbona.hr) već na drugu domenu (arbona.rs). 




Klik se zaista pojavio i zabilježio, a tu su i dodatni parametari:

 

Testiranje eventa u Real-time

Ako isti ovaj event filtriramo u Real-time, također je moguće vidjeti da sve funkcionira.

 

Analiziranje podataka u Free form Explorations



Iako su nazivi evenata identični onima iz službene dokumentacije, parametri imaju svoje nazive koji su nešto drugačiji. Srećom, poprilično su jasni i mogu se razumijeti prema nazivu. Umjesto link_url ovdje je naziv Link URL. Koliko vidimo, i ovaj korak je bio uspješno testiran i izgleda da sve radi. Ako ste došli do ovog koraka i odlučili ostaviti ovakav GA4 setup, ipak ćete se djelomično razočarati za par mjeseci kada ćete htjeti analizirati svoje podatke.
 

User Explorer

Ako vas zanima kako određeni posjetitelj koristi vašu stranicu, nažalost nećete prikupiti potpune podatke. Sada smo ipak došli do prepreke. 

 




 
Kao što se vidi na slici, vidljivo je da posjetitelj posjećuje stranice, klika na određene linkove, ali nije moguće povezati tu aktivnost sa stvarnim podacima. No postoji rješenje!


Što je potrebno dodatno podesiti?

Kako bi se dodatni parametri zapravo i zabillježili, potrebno ih je dodatno podesiti unutar GA4 sučelja. To se radi unutar Configure > Custom definitions, a vrijednosti koje trebamo upisati su iste one koje smo već pogledati unutar službene dokumentacije.




Predlažemo da ukoliko želite koristiti puni potencijal Enhanced Measurementa, svakako uključite i ove parametre:

Page view:
  • page_location
Outbound clicks:
  • link_url
  • link_domain
Site search:
  • search_term
Video engagement:
  • video_title
  • video_url
File downloads:
  • file_extension
  • file_name
  • link_text



Naravno, podesite parametre koji imaju smisla za vaš slučaj. Limit je 50 custom dimenzija, a u slučaju da dođete do limita, uvijek možete arhivirati one koji imaju manju važnost.




Eto ga, sada bilježite sve potrebne podatke. Pošto je GA4 još u konstantnom razvoju, nadamo se da će se ovakve stvari ispraviti prije nego ova verzija u potpunosti zamijeni Universal Analytics. Do tada, potrebno je raditi prilagodbe kako bi iskoristili puni potencijal alata.

 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM