Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 5084

8 SEO mitova koje je najbolje zaboraviti ovo ljeto

Objavljeno 24.7.2017 9:46:20
8 SEO mitova koje je najbolje zaboraviti ovo ljeto
Svi mi imamo svoje uspone i padove. Jedan dan si na vrhu Himalaje, drugi si dan na dnu Marijanske brazde.

Slično se desilo s email marketingom. Već godinama svi viču "Email marketing je mrtav!", "Email marketing je zastario!"... Istina je pak čisto suprotna - email marketing i dalje raste, razvija se i unapređuje.

Ista je stvar i sa SEO-om. SEO je kao neka urbana legenda o kojoj se priča za šankom duboko u noć u zadimljenom ambijentu opijenom mitovima i legendama.

Šalu i noir atmosferu na stranu, o SEO-u uistinu možete čuti kako je precijenjen, kako linkbuilding ničemu ne koristi, kako sadržaj koji pišete ne treba optimizirati za tražilice...

Ajmo ponovno natrag u noir atmosferu.

Četvrtak. 23:48. Sjedite u praznom kafiću u mračnoj uličici. Jedino u kutnom separeu sjedi neki mrk i misteriozan tip, pušeći cigaretu za cigaretom. Cijelu vas večer gleda. Odjednom dolazi do vas i započinje...

"Slušaj, mali! U moje doba, dovoljno je bilo natrpati web s popularnim ključnim riječima. Ma, kakav Facebook, email? Samo si zalijepio 100 puta neku popularnu ključnu riječ i svi su te odmah našli na tražilici." - kaže povlačeći dim cigarete i naručujući novo piće.

SEO Arbona

I sljedećih ste 4 sata proveli slušajući tipa kako vam priča gluposti.

Stoga, naša je zadaća danas raskrinkati 8 popularnih SEO mitova. Jer, kada se nađete u gore opisanoj situaciji (a sigurno hoćete, vjerujte nam), morate imati streljivo za okršaj na vrućem asfaltu optimizacije za tražilice.

 

1. SEO se radi samo za tražilice


Ne, ne radi se.

Cilj suvremenog SEO-a je maksimalna razina user experiencea, odnosno kako posjetitelju olakšati iskustvo vašeg weba od samog pronalaska na tražilici do navigacije po stranici.

Ako svoju SEO strategiju postavite na taj način, i same će vas tražilice nagraditi s visokim rankingom.
 


2. Linkovi su najvažniji ranking faktor


Uz keyword stuffing, ovo je vjerojatno omiljena priča tipa iz zadimljenog kafića. A koliko vidimo, dosta ljudi je prihvatilo ovaj mit kao univerzalnu istinu.

Linkovi uistinu jesu važni. Jedan od razloga zašto ih se smatra baš najvažnijima je taj da ih je užasno teško steći. No istina je ipak drugačija.

Linkovi per se nisu toliko važni koliko je ključno da su oni relevantni.

Prema različitim istraživanjima, najvažniji faktori rangiranja se dosta razlikuju - jednom je to broj backlinkova, drugi puta su to ispravni meta tagovi... Važnost ranking faktora mijenja se ovisno o upitu pretraživanja pošto prioritet različitih ranking faktora ovisi o različitim okolnostima.

Visokokvalitetni linkovi su važni jer je potrebno mnogo truda i vremena da se prikupe, no oni ipak nisu onaj najvažniji ranking faktor.

 

3. Linkbuilding se više ne koristi


Linkbuilding je kao Jon Snow. Naizgled ode na drugi svijet, a onda se na oduševljenje cijele SEO zajednice trijumfalno probudi iz vječnog sna.

Linkbuilding Arbona

Linkbuilding se itekako koristi. Doduše, princip se s vremenom (i s bezbroj inačica Googleovih algoritama) promijenio pa tako nije dovoljno samo natrpati web sa spamerskim anchor tekstovima. No, fundamentalna bit linkbuildinga je i dalje prisutna.

Cilj linkbuildinga je kreiranje linkova kako bi se povećala prisutnost i promet web stranice.

Kao što smo naveli pod prvim mitom, linkovi uistinu jesu jedan od važnijih faktora rangiranja. No, oni moraju biti relevantni i kvalitetni.

Kao jedna od najboljih taktika sakupljanja visokokvalitetnih linkova se spominje guest blogging, odnosno kvalitetan sadržaj.

 

4. Aktivnosti na društvenim mrežama ne utječu na SEO


Promet s društvenih mreža nije ranking faktor za tražilice. To je činjenica. Stoga je logično da aktivnosti i linkovi s društvenih mreža ne utječu na SEO weba.
No je li uistinu tako?

Marketing na društvenim mrežama može pomoći pri vidljivosti vaše web stranice što utječe na same tražilice. Također, i Google i Bing koriste podatke s društvenih mreža kako bi odredili koliko je web koristan te gdje ga rangirati.

Kako to oni rade? E, to je pravi mit. Google nikad nije službeno objavio kako koristi podatke s društvenih mreža za rangiranje web stranice.

Ipak, aktivnost na društvenim mrežama pomaže u rješavanju dva najvažnija zadatka SEO-a:
 
  1. Pronalazak weba preko tražilice i njeno indexiranje,
  2. Distribucija contenta koja vodi do linkova i šeranja.

 

5. Meta tagovi nisu važni


Googleov Hummingbird je uveo veliku pomutnju u SEO zajednicu.

Vrijede li meta tagovi i dalje? Koriste li se i dalje kao ranking faktor?

U današnjem SEO-u meta tagovi možda nisu toliko važni kao nekoć i možda neće ekstremno pogurati vaš rang na SERP-u. No, meta tagovi imaju drugu, možda još važniju ulogu.

Oni govore korisnicima o čemu se na vašem webu radi, što vaše rezultate pretraživanja čini atraktivnijima čime privlače više klikova.

 

6. Guest blogging se više ne koristi


Tehnički ne postoji razlika između sadržaja na gostujućem blogu i bilo koje druge vrste sadržaja.

No, ono što određuje kvalitetu gostujućeg bloganja je kvaliteta sadržaja, njegov kontekst, vrsta članka, je li on jedinstven te linkovi i anchor text koji vode s i na web stranicu.

Isti argumenti koje smo naveli kod linkbuildinga vrijede i za važnost guest blogginga. Cilj je praktički isti - preko linkova usmjeriti promet na web stranicu te tako njen povećati autoritet.

Ok, kako ovo odgovara na pitanje koristi li se guest blogging više ili ne?

Zaključno - guest blogging je SEO tehnika koja se nikad neće prestati koristiti pošto za Google kao takva i ne postoji. Google ne može 100% precizno odrediti što je gostujući blog, posebice kada je autorov link unutar bodya teksta, a ne na autorskom profilu.
 


7. Istraživanje keywordsa je nepotrebno


Kada vam tip u zadimljenom kafiću kaže da je dovoljno samo natrpati web s popularnim ključnim riječima te da ne treba provesti njihovo istraživanje, slobodno ga udarite u nos.

Jer, ako ključne riječi više nisu važne, koji je onda smisao SEO-a?

Do sada niti jedan update Googleovih algoritama nije eliminirao važnost ključnih riječi. No, promijenio je njihovu paradigmu. Više nije dovoljno samo natrpati sadržaj s kvalitetnim ključnim riječima i pogoditi 100% točan keyword koji je u tražilicu upisao korisnik. Upravo suprotno, fokus je na sadržaju i njegovoj relevantnosti za upit koji je postavio korisnik.

Također, danas više nije ključno loviti prvo mjesto za onu jednu ključnu riječ za koju ste se uhvatili, već se treba fokusirati na long-tail keywordse i fraze.

 

8. SEO se više ne treba koristiti


Sada je već 3:29 ujutro. Tip vas i dalje gnjavi.

"SEO je mrtav, prijatelju moj, mrtav. Pregažen kao mačka i zaboravljen kao dres od tjelesnog u osnovnoj školi." - priča on sa suzom u očima.

Vama je više dosta njegovih gluposti i dižete se od šanka. Tipu glava polako klone i on napokon u tišini spava na šanku.

A vi ste sretni jer znate pravu istinu - SEO nije mrtav. Dapače, on živi poletno kao Jon Snow.

On više nije član Noćne straže, već je postao Kralj Sjevera. Što time želimo reći? SEO nije mrtav, ali način na koji ste ga do sada radili možda jest.

Sprega SEO-a i content marketinga važnija je nego ikada. Krajnji cilj SEO-a mora biti kreiranje sadržaja vrijednog pažnje koji rješava probleme i brige vaših posjetitelja. Da, meta tagovi, ključne riječi i linkovi su i dalje važni. No, fokus je definitivno na kvalitetnom sadržaju.

The King in the North!

SEO je mrtav! Živio SEO!

Kontaktiraj Arbonu
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM