Kako izraditi buyer personu (profil idealnog kupca)

Buyer personu ćete izraditi tako da pronađete odgovor na pitanje tko su osobe koje kupuju vaše usluge/proizvode. Također zanima vas i jesu li zaposleni, putuju li i koliko često te koliko su spremni izdvojiti za proizvod/uslugu. Osim ovih “fizičkih” informacija zanimaju vas i njihove želje, potrebe, frustracije i problemi. Sve te osobine nadopunite imenom, prezimenom i fotografijom. Tako! Sada možete reći kako imate izrađenu buyer personu.

Kako izraditi buyer personu

Buyer persone predstavljaju fikcijsku, generaliziranu reprezentaciju idealnih kupaca kojima definiramo demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i u kojoj se fazi svog customer journeya nalaze te koji su im problemi, ciljevi, o čemu razmišljaju i kako donose odluku.

Kako prikupiti podatke za sastavljanje buyer persone

Postoji nekoliko načina, a sada ćemo i proći kroz njih. 

Najbolji način je intervju s kupcima. Tako ćete dobiti provjereno točne, insajderske, a često i neočekivane podatke ( koje nitko drugi ne zna), koji će vas uistinu približiti kupcu.

Najlakši način je na osnovu osobnog iskustva. Razmislite o vašem idealnom kupcu i njegovim osobinama. Što radi, gdje provodi slobodno vrijeme, koliko ima godina, kako putuje na posao ili bilo što što vam se čini zanimljivo. Svaki detalj je bitan. Kod ovog načina postoji velika mogućnost pogreške jer vaše pretpostavke nekada jednostavno ne moraju biti točne.

Upitnici mogu biti jako dobar način za prikupljanje podataka potrebnih za sastavljanje profila idealnog kupca. Ako je potrebno, poklonite nešto onima koji se odluče za sudjelovanje i zahvalite im. Njihovi iskreni odgovori izuzetno su značajni. 

Razgovor s prodavačima ili osobama koje su u direktnom kontaktu s kupcima je još jedan od načina. Njihova iskustva mogu biti pravi rudnik kvalitetnih informacija. Vi samo postavite prava pitanja.

Sastavljanje buyer persone u 6 koraka

Pronađite uzorke i sličnosti u odgovorima koje ste prikupili na neki od ranije spomenutih načina i kreirajte najmanje jednu personu. Tada popunite jedan od dostupnih besplatnih obrazaca kao što je npr. HubSpotov buyer persona template ili samostalno izradite online dokument s potrebnim informacijama. 
  1. Dajte idealnom kupcu ime, dodajte i fotografiju. Možda vam se to čini čudno, ali ime i fotografija pomažu u zamišljanju stvarnog izgleda. 
  2. Popunite demografiju, psihografiju i ponašanje ciljane publike (dob, spol, prihod, obitelj, radno mjesto i iskustvo, gdje živi, osobnost i čemu teži, hobi…)
  3. Locirajte gdje se nalaze i online i offline - pronađite što pretražuju, čitaju, kupuju.
  4. Prilagodite vaše oglase, usluge ili cijelu ponudu njihovim potrebama. Razmislite kako im možete  pomoći u ispunjenju težnji, nadilaženju izazova i prepreka? Kako možete postati dio njihovog života?
  5. Odredite pravo vrijeme za djelovanje. Identificirajte i ciljajte mikro-momente kada donose odluku o kupnji ili prelaze iz jedne u drugu fazu customer journeya.
  6. Prikažite im oglas za pravi proizvod ili uslugu u pravo vrijeme, na pravom kanalu kako bi im pomogli u ostvarenju njihovog cilja.

Izbjegnite ove pogreške kod kreiranja buyer persone

Za početak, nemojte se fokusirati na nebitne informacije, razmišljajte o tome kako kupac donosi odluku o kupnji. 

Također, nemojte izmišljati stvari o svojim kupcima. Manje je više!

Istražite, porazgovarajte s vašim kupcima i identificirajte što im je važno i što trebaju. Razvijte svoje buyer persone danas. Buyer persone su super.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura