Fonetska revolucija u SEO-u: Kako voice search mijenja navike SEO industrije

Voice search (po naški glasovno pretraživanje), jedna je od gorućih SEO tema. Spominje se kao jedan od najvažnijih industrijskih trendova, a čini se da je sada trenutak da kažemo da je iz apstraktnog trenda evoluirao u dnevnu rutinu SEO stručnjaka.

Objavljeno: 31.01.2018. | 7 minute čitanja

Voice search ili, po naški, glasovno pretraživanje jedna je od gorućih tema u SEO krugovima.

Redovno se spominje kao jedan od najvažnijih trendova digitalnog marketinga i SEO-a u nadolazećim godinama, no čini se da smo napokon došli do trenutka kada možemo reći da je voice search iz apstraktnog trenda evoluirao u dnevnu rutinu prosječnog SEO stručnjaka.

Što nas dovodi do tog zaključka? Jednostavno:

 

  • 20% svih pretraživanja na Googleu su glasovna pretraživanja,
  • 40% svih odraslih korisnika koristi voice search barem jednom dnevno,
  • 25% svih korisnika od 16-24 godine koristi voice search na mobitelima,
  • 41% svih voice search korisnika je počelo koristiti glasovno pretraživanje unazad 6 mjeseci,
  • 60% svih voice search korisnika je počelo koristiti glasovno pretraživanje prošle godine,
  • procjenjuje se da će polovica svih pretraživanja do 2020. biti izvršena preko voice searcha.

Koliko god ove brojke zvučale apstraktno, jasno je da se podaci gotovo svih kategorija približavaju točki preokreta od 50%. Odnosno - voice search polako preuzima primat u navikama kako pretražujemo web. Pogledajte samo graf:

Arbona blog: Rast upita glasovnim pretraživanjem


Da smo i mi u Arboni svjesni ove nove dnevne rutine, govori i činjenica da smo nedavno pisali o Google glasovnom pretraživanju - glavnim karakteristikama te kako optimizirati web stranicu za glasovno pretraživanje.
 
Povezani sadržaj: Google glasovno pretraživanje


Iako današnji naslov sugerira da ćemo se ponoviti, ovaj će se tekst baviti ipak nečim drugim - utjecaju i obujmu fonetske revolucije koju voice search donosi u SEO industriju.
 


OSNOVE VOICE SEARCHA KOJE BI SVAKI MARKETER TREBAO ZNATI


Pošto se koristi više popularnih voice search alata (Google Home, Siri, Alexa...), ne postoji jedinstveni pristup optimizaciji weba za glasovno pretraživanje.

Naime, Google Home koristi Googleove podatke, Siri Bingove podatke, a Alexa koristi Bingove i Amazonove podatke. Zbog toga je interesantno i vidjeti razlike u rezultatima pojedinog servisa.

Također je različit i način kako ti servisi dolaze do rezultata, odnosno odgovora.

Na primjer, Google većinu odgovora pruža iz svojih featured snippet s vrha rezultata pretraživanja. Jasno je da će se marketeri u budućnosti fokusirati da njihovi webovi ostvare što više featured snippet pozicija.

No, činjenica je sljedeća - voice search se oslanja na obradu prirodnog jezika. To znači da će s vremenom učiti uzorke jedinstvene za pojedinog korisnika, njegove preferencije i ponašanje te na temelju toga pružiti relevantne rezultate.

Ok, svi ti pojmovi... Featured snippets, machine learning... Dosta su zbunjujući i lako se u razgovoru oko voice search tehnologije pogubiti. Zato smo mi ovdje:

 

  • Što je machine learning? Kratko i jasno - sposobnost računala da uče bez da su eksplicitno programirani. Konkretno, u voice search aplikacijama, machine learning omogućuje virtualnim asistentima (npr. Siri) da precizno razumiju namjeru korisnika te tako poboljšaju rezultate pretraživanja.
  • Što je autoritet entiteta? Google koristi offline signale da odredi kredibilitet poduzeća. Autoritet entiteta se navodno sastoji od 3 važna signala: lokalna prepoznatljivost poduzeća (koliko se spominje online), reputacija (pričaju li kupci i mediji pozitivno) i razina online angažmana oko poduzeća.
  • Što je People Also Ask (PAA) box? Interaktivni dio SERP-a u kojem Google nudi više povezanih korisničkih pitanja. Prema nekim istraživanjima, jedan PAA se može pojaviti u 21 jedinstvenih SERP-a što dovoljno govori o njegovoj korisnosti.
  • Što je featured snippet? Nedavni krik Googleove tehnologije, featured snippet je rezultat (kratki sažetak od 40-55 riječi) kojeg Google pokaže na 0-tom mjestu u svom SERP-u, posebice ako korisnik upiše pitanje u tražilicu.



KAKO SE PRIPREMITI ZA VOICE SEARCH REVOLUCIJU U SEO-u?


Svi veći tehnološki divovi poput Googlea i Applea investiraju u virtualne asistente. Statistike pokazuju izniman porast svakodnevnog korištenja glasovnog pretraživanja u posljednjih godinu-dvije. Došlo je krajnje vrijeme da i hrvatska poduzeća počnu razmišljati o optimizaciji svojeg weba za voice search.


A) Prvo mobile, onda sve ostalo. O značaju mobile first indexa i voice searcha smo već pisali u posljednjem blogu o Google glasovnom pretraživanju.

To je i logično jer većina glasovnih pretraživanja dolazi s mobitela - kada ljudi voze, obavljaju drugu aktivnost, gledaju TV, rade, kuhaju...

U jeku implementacije mobile-first indexa (očekuje se sredinom 2018.), voice search ostvaruje eksponencijalan rast.

Kako se pripremiti za mobile first index i voice search?

  1. Koristite Google Search Console (sada je došla nova i više kul verzija). Dodajte i potvrdite mobilnu verziju svojeg weba.
  2. Testirajte svoj web za mobile friendly. Izvrtite mobile friendliness test za svaku svoju stranicu i landing page.    
  3. Napravite temeljit mobilni audit. Isti Googleov alat analizira svaku podstranicu koju ste ubacili.
  4. Omogućite crawlanje svih svojih resursi. Osigurajte da vam mobilna web stranica ne blokira CSS, JavaScript, slike, videi i dr.
  5. Izbjegavajte Flash. Flash nije podržan na većini mobilnih browsera, stoga Google i korisnici neće moći pristupiti svom sadržaju.
  6. Optimizirajte vrijeme učitavanja. Četrdeset posto mobilnih korisnika neće čekati više od 3 sekunde prije napuštanja weba.

B) Istražite ključne riječi. Ali za voice search. Načini kako korisnici pretražuju web na desktopu i na mobitelu se iz temelja razlikuju.

Kada se upit upisuje, koristi se određeni broj odvojenih ključnih riječi. No, dok se daje glasovni upit preko mobitela, koristi se prirodni jezik, način kako pričamo sa živim bićima. Google kaže da čak 70% svih voice search upita dobiva u obliku prirodnog jezika.

Zbog toga je istraživanje ključnih riječi za voice search potpuno drugačije nego istraživanje ključnih riječi za desktop.
 
Odabrani povezani članci: VODIČ: Kako napraviti istraživanje ključnih riječi u roku 60 minuta


Ukratko - sadržaj s više pitanja i long-tail ključnih riječi.
 

  1. Pišite content s pitanjima. Upitne riječi tko, što, gdje, zašto, kada i kako su snažno povezane s voice searchom pošto se često koriste u prirodnoj konverzaciji.
  2. Provjerite People Also Ask box. Kako smo pisali, PAA predlaže povezana pitanja s pretraživanom temom i daje masu ideja kako proširiti content.
  3. Pokrenite FAQ ili Q&A sekciju. Logično, takav sadržaj se temelji na pitanjima, posebice ako se koristi prirodni, konverzacijski ton of voice.

C) Pozicija nula. Nulta pozicija u SERP-u je rezervirana za već spominjane featured snippets, dio koji daje najbolju brzu informaciju o pretrazi te sadrži link prema izvoru.

Prilikom glasovnog pretraživanja, Google će pročitati featured snippet, stoga je jasno koliko je važno pokušati ostvariti tu svetu poziciju nula.

 

  1. Provjerite engagement metrike. Provjerite svoje stranice s višim autoritetom (s više backlinkova) i njihove metrike kao što su bounce rate, CTR, novi posjetitelji, trajanje sesije... Ako su one niže od prosjeka, očito je da ih treba još doraditi.
  2. Pišite snippabilni content. Započnite odgovor na pitanje s najvažnijim informacijama (odgovorite na upitne riječi tko, što, gdje, zašto, kada i kako), prijeđite na više detalja i šire od izravnog odgovora te dodajte vizuale. Završite s primjerima i case studyem.
  3. Optimizirajte format. Pokušajte svoj sadržaj napisati u obliku koji najbolje prolazi kod featured snippeta: paragrafi (oko 40-50 riječi), tabelama i listama.
  4. Zatražite ponovno indeksiranje. Nakon napravljenih promjena, iskoristite Search Console da Google ponovno crawla web stranice.

D) Lokalno. Lokalno. Lokalno. Poznato je da su voice search pretrage više lokacijski fokusirane nego klasične pretrage. Pošto većina glasovnih pretraživanja dolazi s mobitela, a mobiteli imaju GPS, logično je da će rezultati biti prilagođeni blizini korisnika.
 

  1. Napravite Google My Business stranicu. Nužan uvjet za lokalno rangiranje. Objavite relevantne informacije: adresu, kartu, kontakt, radno vrijeme te odaberite odličnu fotku.
  2. Žicajte pozitivne recenzije. Pokušajte dobiti najmanje 5 recenzija, pošto su one kritične za lokalno rangiranje.
  3. Schema markupirajte svoj web. Korištenje microdata daje onaj dodatni poticaj rangiranju nebrendiranih ključnih riječi.
  4. Optimizirajte AdWords kampanje za "Blizu mene" pretrage. Koristite AdWords location extensions i Google Maps Local Search oglase.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Elena Majer