Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako napraviti lokalni SEO za tvrtke bez fizičkih lokacija? (2. dio)

Objavljeno 19.5.2021 10:55:32
Kako napraviti lokalni SEO za tvrtke bez fizičkih lokacija? (2. dio)
Nastavljamo s temom kako napraviti lokalni SEO bez fizičke lokacije. Nakon što ste definirali vlastitu strategiju i put kojim ćete ići, vrijeme je za izradu lokalnog SEO-a koji će pomoći vidljivosti vašeg poduzeća.

Kako izgraditi lokalni SEO za poduzeća koja posluju od kuće?


Mnogi vlasnici ovih modela žele biti sigurni da je njihova adresa privatna i da korisnici neće ostati zbunjeni nakon što dođu do njih očekujući javne prostore.

Ali nisu sva poduzeća ista u svojim zahtjevima i mogućnostima. Kada se oglašava brend “iz kuće”, neka vlasnik odabere jedan od idućih modela koji će odgovarati njegovom poslovanju:

1. Osobno služim kupcima kod kuće i želim da moja adresa bude javna
U ovom bi slučaju tvrtka trebala ulagati u natpise na razini ulice i iskoristiti sve prednosti marketinga. Ako je tvrtka samo po dogovoru, Google preferira da na vašem unosu ne postavite radno vrijeme. No na temelju odabranih GMB kategorija možda ispunjavate uvjete za Googleove značajke rezervacije. Možete odabrati da u polju opisa poslovanja navedete da je pristup moguć samo po dogovoru.

2. Osobno služim kupcima kod kuće i želim da moja adresa bude privatna
Google nema dovoljno jasnih odredbi za ovaj specifični model, ali u osnovi ćete s njim postupati kao s uslužnim djelatnostima koje žele skriti svoju adresu. Google želi da izbrišete adresu iz odjeljka Info na nadzornoj ploči Google My Business profila.

Važno je znati da ako Google ima bilo kakvu evidenciju vaše kućne adrese, određene njegove greške ili promjene pravila mogu dovesti do toga da adresa u određenom trenutku bude vidljiva.

Osim Googlea, tvrtku možete navesti samo u direktorijima koji podržavaju skrivene adrese. Vjerojatno nećete izrađivati odredišne stranice lokacije za ovaj model, ali možda ćete htjeti fokusirati sadržaj svoje web lokacije na lokalnim terminima grada i susjedstva kako biste tražili što je moguće bližu organsku vidljivost bez adrese.

3. Radim od kuće i služim kupcima na njihovim lokacijama
Ovaj model tipičan je za osobe koje putuju u određenom radijusu radi pružanja usluge. Ovaj je model sličan tipičnom modelu za tvrtke uslužnih djelatnosti bez fizičkih lokacija.

Ovdje je važno naglasiti da takve kućne djelatnosti nisu dopuštene na Google Maps-u i da je Googleovo rješenje za to što ih se može uključiti u Google My Business skrivanjem njihovih adresa. Ako ne sakrijete adresu, moglo bi doći do suspenzije i uklanjanja GMB profila.

Također, pogledajte i prethodni blog kojim će se razviti visokokvalitetne, zanimljive odredišne ​​stranice koje predstavljaju različite gradove u vašem području pružanja usluga.

4. Radim od kuće i ne služim kupcima licem u lice
To je područje koje se naglo izmijenilo u 2020. godini zbog hitne situacije u javnom zdravstvu zbog koje je toliko ljudi radilo od kuće i toliko je modela zamijenilo osobne usluge online sastancima i drugim oblicima virtualne komunikacije.

U prošlosti su virtualni poslovni modeli bili strogo isključeni iz Google My Business popisa, ali toliko se toga u svijetu promijenilo zbog pandemije pa se i Google prilagodio tome.

Kako bi se profesionalci poput terapeuta koji je nekad imao ured i osobno viđao klijente, ali koji sada radi od kuće i viđa klijente u određenim terminima trebao navesti svoje podatke u GMBP? Jesu li postali neprihvatljivi za GMB popis ili ih se i dalje može navesti kao tvrtku ”iz kuće” koja je bila prije COVID-19?

Prema Google predstavnicima, ako je tvrtka ranije osobno pružala usluge kupcima i namjerava nastaviti sastanke licem u lice, kad će to u budućnosti ponovno biti sigurno, tada profil neće biti oštećen. Navedite tvrtku kao i bilo koju tvrtku iz kuće, sljedeći prethodno podijeljene smjernice u ovom odjeljku. Međutim, ako je tvrtka potpuno virtualna i nikada nije osobno usluživala kupce, onda za vas vrijede druga pravila.

Kako izgraditi lokalni SEO za virtualne tvrtke?


Tvrtke koje imaju samo web shop, dobavljači digitalne robe i usluga, te veliki, nacionalni ili međunarodni proizvođači i dobavljači bez izloga, pripadaju upravo u kategoriju virtualno poslovanje“.

Pitanja se najčešće pojavljuju u ovom sektoru od virtualnih robnih marki koje imaju ograničenje u nadmetanju s lokalnim fizičkim markama za vidljivost na mreži.

Da biste izbjegli gubljenje vremena i resursa, najbolje je jasno naznačiti što virtualni brendovi mogu, a što ne mogu učiniti za takav lokalni SEO:

Virtualni brendovi ne mogu:
  • Bez pružanja osobne usluge, virtualni brend koji oglašavate ne ispunjava uvjete za unos na Google My Businessu.
  • Bez fizičke adrese, to također ne ispunjava uvjete.
  • Možda ćete moći navesti tvrtku u nekim drugim direktorijima, ali u Googleovom svijetu ne možete se natjecati za ljestvicu lokalnih pretraživača i lokacija.

Virtualni brendovi mogu:
  • Možete se natjecati za organsku rang listu sa sadržajem koji objavljujete i poveznicama koje dobijete kako biste poboljšali autoritet stranice tog sadržaja.
  • Možete se natjecati za plaćenu vidljivost putem Google Adsa s ciljanjem lokacije u regijama koje su vam važne.

Također, postoje neki slučajevi u kojima bi se uglavnom virtualno poduzeće moglo kvalificirati za unos GMBP-a ako ima sjedište zbog svojih B2B partnera. Međutim, za virtualne brendove s nacionalnim ili međunarodnim potrošačima takav popis ni na koji način neće pomoći u nadmetanju za rang liste lokalnog SEO-a u cijeloj zemlji.
 

Dobra organska vidljivost na lokalnoj razini za virtualne tvrtke:


U novije vrijeme Googleovi predstavnici izjavili su da 46% pretraživanja ima lokalnu namjeru te da upravo lokacija korisnika ima puno veći utjecaj na rezultate pretraživanja koji im se prikazuju od ostalih oblika personalizacije.

Google-ova teška lokalizacija njihovih organskih SERP-ova ostavlja web shopove i druge brendove da se bore i nadmeću.

Postavlja se pitanje kako se onda ostale tvrtke, koje nisu tako poznate, mogu rangirati za pretraživanja poput "osiguranje automobila u mojoj blizini" kad Google najvjerojatnije daje prednost lokalnim tvrtkama i velikim brendovima. Stvarnost je takva da virtualne tvrtke moraju izgraditi svoju organsku poziciju i pronaći način da lokaliziraju neke specifične sadržaje što je više moguće za gradove koji su im najvažniji.

Umjesto toga, brendovi moraju neprestano ulagati u izgradnju autoriteta kako bi se nadmetali i ako žele da ih Google smatra relevantnima za najbolju organsku vidljivost za glavne pojmove. I, tamo gdje je to moguće, izradite odredišne ​​stranice za vrhunske gradove s istinski vrhunskim lokaliziranim informacijama, ponekad prilagođavajući optimizaciju.

To nije lak zadatak i zato mnogo virtualnih brendova jednostavno na kraju plati za poziciju, umjesto da se bori za nju organskim putem. Dakle, pronađite svoje konkurente na tom području i revidirajte ih kako biste otkrili gdje je konkurencija moguća uz pravu kombinaciju autoriteta i dobrih fraza za pretraživanje.

Lokalna analitika tržišta otvara novi put nudeći vam uzorak prikaza vaših konkurenata u odabranim regijama za fraze za pretraživanje koje trebate podržati svojim najboljim sadržajem.
 

Zaključak:


Jasno je da je ove godine puno brendova već usvojilo online prodaju. Fizički trgovine i korisnici koji tako posluju svakako će sve više implementirati odgovarajuća rješenja za vlastiti web shop na web stranicu te dodati Google Shopping s filterom "dostupan u blizini".

Google će snositi odgovornost da apsorbira sve ove promjene i kontinuirano preispituje odražavaju li njihove smjernice trenutnu komercijalnu stvarnost ili trebaju nova ažuriranja. Pripazite na nove mogućnosti koje bi mogle nastati revizijom smjernica i novim Googleovim značajkama tijekom sljedećih nekoliko mjeseci.

Imate problema sa snalaženjem u svijetu organskog prometa? Nije vam jasno gdje možete iskoristiti mogućnost svoje stranice? Kontaktirajte nas da zajedno pronađemo put do vaše najbolje pozicije!
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM