Česta pitanja

Što je Canonical Tag?
Canonical tag (Canonical URL tag) je HTML oznaka koja se koristi u optimizaciji tražilica (SEO) kako bi se riješio problem dupliciranih sadržaja na web stranicama. Canonical tag se koristi za označavanje preferiranog ili kanonskog URL-a za određenu stranicu kada postoji više verzija istog sadržaja.

Kada postoje različiti URL-ovi koji vode do iste ili slične sadržajne stranice, tražilice mogu ih smatrati dupliciranim sadržajem i to može negativno utjecati na rangiranje i vidljivost web stranice. Korištenjem Canonical taga, web stranice mogu jasno pokazati tražilicama koja je verzija URL-a preferirana i trebala bi se indeksirati.

Obično se dodaje u zaglavlje HTML... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što su metapodaci?


Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Primjerice, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika te cijeli niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju weba za tražilice, odnosno za SEO. U kombinaciji s drugim čimbenicima, tražilice koriste metapodatke kako bi shvatile što se nalazi na nekom webu i procijenile koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Što je organski doseg?

 

Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama. 

... Saznajte više
Što je alt tekst?

 

Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više

Zašto se web stranica ne prikazuje na Googleu?



Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 

 


Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .

... Saznajte više
Što je SEMrush?
je alat koji se koristi većinom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinira podatke i strategiju u jednom alatu dajući put k najboljem plasmanu vaše web stranice.

Značajke SEMrush alata

SEMrush sadrži više od 40+ alata i izvještaja koji vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rješenja za sve digitalne marketinške izazove.

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su: 

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korištenja SEMrush alata

Interaktivno korisničko sučelje objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih riječi,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlinkova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je... Saznajte više
Što su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne poveznice" ili "jednosmjerne poveznice"), a predstavljaju veze s jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko te zašto Google i druge glavne tražilice razmatraju povratne veze kao pozitivni "glasovi" za određenu stranicu. Stranice s velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretraživanja od onih koje nemaju backlinkova.

Zašto su povratne veze važne?

Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kojoj pokazuju vrijedan, vjerodostojan i koristan. Što više povratnih veza imate, stranica će... Saznajte više
Google savjet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takvim kakav je?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - ovisi što želite. Možete , postojeće f ili jednostavno i dopustiti Googleu da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali što biste zapravo trebali učiniti? U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica s različitim sadržajem čije ključne riječi imaju brojnu povijest pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste htjeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretraživanja. Izmjena postojećeg sadržaja koji i dalje unatoč starosti generira... Saznajte više
Što predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravne poveznice (broken links) su poveznice koje ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link (poveznica) ne radi, a to su:
Ako pristupite poveznici koja nije ispravna, možete vidjeti pogrešku 404 ili poruku koja objašnjava kako tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na početnu stranicu, pregleda najprodavanijih proizvoda i slično.

Ovaj element je jako važan... Saznajte više
Što sve treba sadržavati dobra landing stranica?
Znamo što je , međutim znamo li što ona treba sadržavati kako bi posjetitelji stranice i ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne riječi?
, odnosno su jedna riječ ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima tražilice.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih riječi u : Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu riječ, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu... Saznajte više
Koje opcije optimizirati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posjetitelja pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupnje. Važno je da bude jednostavan, jasan te da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovdje su preporuke u skladu s najboljim UX praksama:

Podijeliti obrazac na više koraka da nije predug

Podijeliti obrazac na nekoliko koraka (/ / ) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik... Saznajte više
Što su meta oznake?
Meta oznake su isječci teksta koji opisuju sadržaj stranice. Meta oznake se ne pojavljuju na samoj stranici već u kodu stranice te olakšavaju tražilicama razumijevanje o čemu se na stranici zapravo radi i utječu na SERP pozicije stranice, odnosno njeno rangiranje u rezultatima tražilice. To je samo jedan od 200+ elemenata bitnih za .

U meta oznake (meta tagove) ubrajaju se: ... Saznajte više
Mogu li se promijeniti izvješća u Google Search Consoli?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoga unutar kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izvještaji na koje su utjecali uključuju , izvještaje za mobilnu upotrebu, brzinu, te sva ostala izvješća o rezultatima.

Što se promijenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja pa se neki od izvještaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregledava manje vaših stranica.

Google je naveo da se promjena dogodila samo kod izvještaja i da ta promjena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primijetiti smanjenje... Saznajte više
Što je gore od dupliciranog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahtjeva intervenciju, ali duplicirani sadržaj na različitim web stranicama može biti još veći problem.

Duplicirani sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svojoj web stranici.

Kada radite s istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.
... Saznajte više
Utječu li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na u rezultatima tražilica? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da... Saznajte više
Koje su dvije najčešće SEO i content pogreške domaćih web shopova?
Prva i najčešća pogreška je . Većina hrvatskih poslodavaca je nova u području web shopa i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shopu i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shopa često nema vremena za istraživati sadržaj i pisati detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti .

Što to znači?

Ako je očita razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvijek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj... Saznajte više
Što su featured snippeti?
su istaknuti isječci koji korisnicima pružaju sažeti, ali na njihova pitanja. Bez ikakve putanje i dolaska do željenog odgovora, odmah im se u rezultatima pretraživanja pokaže željeni rezultat i odgovor na traženi upit.

Smješteni su iznad najbolje rangiranog rezultata pretraživanja koji zauzima 1. poziciju, pa se za njih kaže da se nalaze na .

To je ujedno i glavna razlika i . Dok se rich snippeti mogu nalaziti na bilo kojoj poziciji ovisno o poziciji stranice u rezultatima pretraživanja, featured snippeti uvijek, ali uvijek se nalaze na 0. poziciji.... Saznajte više
Što je anchor tekst
Anchor tekst odnosi se na klikabilni dio teksta koji se koristi za povezivanje jedne web stranice s drugom.

Drugim riječima to je dio teksta (jedna riječ ili njih nekoliko), na koje korisnik može kliknuti i završiti na odredišnoj stranici koja je određena poveznicom "u pozadini" anchor tekst. 

Primjer anchor teksta može izgledati ovako: 

" je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama poboljšavamo Vašu poziciju na tražilicama. Jedan od prvih koraka u bilo kojoj uspješnoj SEO kampanji je otkrivanje svojeg trenutnog položaja na vašem tržištu u odnosu na svoje glavne konkurente."

 

Plavi tekst "Optimizacija za tražilice"... Saznajte više

Što su long-tail keywords (složene ključne riječi)
U svijetu razlikujemo dvije kategorije ključnih riječi, a to su head (primarne) i long-tail (specifične). 

Long-tail ključne riječi su specifične, a primarne općenite. Na primjeru ispod pogledajte kako to izgleda u praksi: 

Head keyword: kolač
Long-tail keyword: kolač s makom i orasima



Jednostavne ključne riječi su oni pojmovi za koje Google pronalazi jako puno rezultata. jer se ne pretražuju ni približno koliko jednostavne. Logično je. 

Ideja oko long-tail keywordsa je prilično jednostavna. Kao što je gore spomenuto, na webu je manje sadržaja o specifičnim ključnim riječima, jer je manje ljudi pisalo... Saznajte više
Obrisati ili ažurirati stari sadržaj na web stranici - pitanje je sad
Obrisati ili osvježiti stari sadržaj? U većini slučajeva će odgovor biti u ažuriranju starog sadržaja. Zašto? Google voli novi sadržaj, pa tako će voljeti i onaj osvježeni. To je još jedan znak na temelju kojeg Google vrednuje vrijednost vaše web stranice. 



Lako je zaboraviti na blog koji ste napisali prošle godine ili čak prije nekoliko godina. U svoje je vrijeme to bio zaista , dao vam je poveći online promet, no sada od njega. 

jer ovako i onako daje zastarjele informacije koje bi vas mogle stajati online prometa i visoke SEO pozicije. Između ostalog,... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije... Saznajte više
Što je to Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na

Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Što je autoritet domene i kako se računa?
Autoritet domene je ocjena internet tražilica koja web stranica organski rangirati na stranici rezultata traženja (SERP-u). Ocjena autoriteta domene kreće se od s time da što je ocjena veća, to je i veći rang web stranice. 

Autoritet domene može imati numeričku vrijednost od 1 do 100 na To znači da će web stranica teže doći s ocjene 20 na ocjenu 30, dok će se s ocjene 80 lakše popesti na ocjenu 90. uzdići s 20 na 30 mjesto.

S obzirom na ovu činjenicu,  web stranice s većim autoritetom bi se morale smatrati mnogo autoritativnijima od... Saznajte više
Što je Google My Business stranica?
Google My Bussiness, nekad poznat kao Google Places, besplatna je koja pomaže vlasnicima tvrtke i koja online korisnicima relevantna tvrtke i poslovanja u lokalnom području. Google My Business je u teoriji najopsežnija i najpristupačnija online mapa ikada stvorena.

Google My Busines je neophodan ako želite biti vidljivi na a isto tako omogućuje online korisnicima da - faktori koji su itekako važni za na lokalnoj bazi.


Osim toga, Google My Business:

Otvaranje računa za Google MyBusiness je potpuno Posjetite Google MyBusiness i kliknite na zeleni... Saznajte više
Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmjeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.


Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše riješiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o ili situacijama kada stranica... Saznajte više
Što je 404 greška u indeksiranju i kako je izbjeći

Greška 404 ili 404 error - , najčešća je pogreška koja se događa tijekom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je kojeg web server javlja prilikom pristupa određenoj web stranici. To je znak da korisnik ili je u preglednik (browser),

Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na pogrešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne pogreške često pate , dok normalnim korisnicima ova serverska pogreška ništa ne znači. No zašto se uopće pojavljuje?

... Saznajte više
Što je robots.txt file i zašto je važan za SEO?

Robots.txt je tekstualna datoteka s kojom administratori web stranice naređuju botovima tražilica kako crawlati web stranicu. Robots.txt datoteke daju instrukcije crawlerima koje dijelove web stranice smiju ili ne smiju crawlati. Prije nego počne indeksirati web stranicu, crawler čita robots.txt datoteku koja ga usmjerava kako je treba crawlati te njegove buduće akcije na web stranici.

 


Robots.txt datoteke kontroliraju pristup crawlerima određenim dijelovima web stranice. Oni ne predstavljaju pravilo za crawlere, jer tražilice teoretski mogu ignorirati ono što piše u datoteci. Iako je opasno slučajno onemogućiti tražilici da crawla cijelu vašu web stranicu, postoji nekoliko situacija... Saznajte više

Kako dodati podatke iz Google Sheets u Data Studio?

Dodajte podatke iz Google Sheetsa u Data Studio na sljedeći način:
 

    
  1. U Data Studiu odaberite izvještaj u koji želite dodati podatke.
  2. 
  3. Kliknite na Edit.
  4. 
  5. Kliknite na Resource > Manage added data sources.
  6. 
  7. Kliknite Add Data Source i odaberite Google Sheets.
  8. 
  9. Odaberite tabelu i sheet i kliknite na Connect.


 



Poznato je da su mnogi Googleovi alati međusobno kompatibilni. Isto vrijedi i za Google Sheets i Data Studio čije je podatke moguće povezati. No, kako bi lakše mogli povezati svoje podatke te... Saznajte više

Razlika između poddomene i foldera te što Google misli o tome

Jedno od kontroverznijih SEO pitanja je razlika između poddomene i foldera te kako ih Google tretira ovisno o tome koristi li poddomenu ili folder. Nedavno je Googleov John Mueller rekao da je Googleu svejedno koristi li se folder na istoj domeni ili poddomena, te da se treba raditi ono što dugoročno koristi webu.

No, SEO zajednica je i dalje podjeljenja na generalno dvije skupine mišljenja.
 



Prvi, naime, vjeruju da je folder uvijek bolji od poddomene. Iza njihovog razmišljanja stoji da folder ima autoritet domene, dok je korištenje poddomene više sličnije novom webu... Saznajte više

Utječe li izbor domene na SEO?

Mnoga su istraživanja pokazala da izbor domene utječe na SEO. To se posebice odnosilo na vremena prije nekoliko godina kada je SEO bio mnogo jednostavniji. No, iako danas domena ne može pridonijeti rankingu web stranice kao nekada, njen dobar izbor može povećati CTR, povjerenja, potencijal brenda te privući više pažnje u rezultatima pretraživanja.

 


Izbor domene se kad-tad nađe na dnevnom redu prilikom postavljanja nove web stranice.

Ovaj je korak toliko uobičajen i elementaran, pa ga mnogi uzimaju zdravo za gotovo. No, donošenje odluke o izboru domene nije baš toliko jednostavno. A kada... Saznajte više

Na kojim stranicama se radi link building?
Link building se u pravilu radi na eksternim web stranicama, a više je tehnika kojima se vanjske stranice linkovima povezuju sa vašom web stranicom.

Link building potrebno je raditi na stranicama koje imaju dobar autoritet domene i dozvoljavaju linkove. Ako je veći autoritet domene onda je i veća korist od link buildinga.

Stranice ne smiju označavati linkove kao “nofollow” jer ih u tom slučaju tražilice neće pratiti pa nema koristi od link buildinga na njima.

Također, linkove nije dobro postavljati na stranice koje već imaju puno različitih linkova (neki forumi ili direktoriji na koje je lako postaviti... Saznajte više
Što je link building? Koliko vrijedi jedan link?
Link building je tehnika dobivanja linkova sa eksternih web stranica na svoju web stranicu. Link ili hyperlink (poveznica) je veza između dvije različite web stranice.

Više je načina i tehnika za provedbu link building kampanja, a često se kaže da je link building i jedna od najzahtjevnijih SEO tehnika.

Dva su osnovna načina na koja tražilice koriste linkove:
Dakle, za bolju poziciju na tražilicama potrebno je imati postavljene vanjske linkove koji vode na vašu web stranicu. No, ti isti linkovi trebali bi biti visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihova kvaliteta. Naprimjer,... Saznajte više
Kako se radi optimizacija za tražilice?
Optimizacija za tražilice (SEO) je proces koji za cilj ima osigurati bolju poziciju nekog weba na stranicama rezultata pretrage. SEO se radi tako da isplanirate ključne riječi za koje ćete se natjecati. Odabrane ključne riječi zatim koristite u naslovima. Pišete relevantne i pametne naslove i podnaslove. Posvetite pažnju linkovima te pravilnom imenovanju grafika i fotografija korištenih na vašoj web stranici.​



To je ukratko odgovor na pitanje iz naslova. U nastavku ćemo detaljnije obraditi svaku od smjernica i nadamo se, pomoći vam shvatiti kako se radi optimizacija za tražilice. 

Osnovni SEO je više tehničke prirode i on neće biti fokus ovog teksta. ... Saznajte više
Kako pratiti uspješnost SEO optimizacije?
Pravilno planiranje, izvođenje i vođenje dokumentacije ključ su za uspješnu SEO optimizaciju. Također, nikako se ne smije izostaviti proces praćenja rezultata pomoću kojeg možemo saznati u kojoj mjeri je SEO optimizacija bila uspješna. Ovdje će se pratiti ključne riječi, njihova upotreba koja podrazumijeva popularnost, količina organskog prometa i dr. 

U svom radu SEO stručnjaci koriste nekoliko alata pomoću kojih prate uspješnost SEO optimizacije. Neki od najčešće korištenih programa su: 
 
Na SEO se nikako ne može gledati kao na posao koji se napravi i zaboravi. Upravo suprotno, SEO optimizacija zahtjeva praćenje najnovijih tehnologija i alata, te razvijanje... Saznajte više
Zašto moje stranice više nema na Google tražilici?
Izradili ste novu web stranicu, željno iščekujete posjetitelje, no oni još uvijek ne dolaze jer se Vaša stranica ne prikazuje na Google rezultatima pretraživanja. Kako bi se Vaša web stranica pronašla na Google-u ona mora biti indeksirana. Indeksacija je postupak kojim Google pretražuje sadržaj stranice i kategorizira ga. Na taj način stranica se prikazuje korisniku ukoliko on pretražuje povezane pojmove ili ključne riječi koje su na Vašoj stranici. Također, postoji još nekoliko razloga zbog kojih se stranica ne prikazuje:
  Provjerite navedene razloge i pobrinite se da korisnici pronađu Vašu web stranicu. ... Saznajte više
Što je tehnička optimizacija za tražilice?
Često se može čuti da moderan SEO nije tehnički te da više iziskuje "content" znanje. "Content" optimizacija uključuje taktike kao izbor ključnih riječi, stukturiranje sadržajnog razvoja i sl.

Iako se posljednjih nekoliko godina veća pažnja posvećuje "content" optimizaciji, bez tehničke optimizacije nemogu se očekivati pozitivni rezultati.

Tehnička optimizacija stranica uključuje: ... Saznajte više
Kako postići prvo mjesto na tražilici?
Kako biti prvi na tražilici pitanje je koje zanima mnoge online oglašivače. Danas je na Internetu prisutna velika konkurencija te više nije dovoljno samo izraditi web stranicu i biti prisutan online. Mnogi oglašivači moraju utrošiti mnogo financijskih sredstava i vremena kako bi uspjeli dominirati tražilicama te dovesti potencijalne klijente u svoje online poslovanje.

Jedan od načina za pokušavanje preuzimanja vodstva je korištenje plaćenih oglasa, od kojih su najpoznatiji Google AdWords oglasi. Pomoću ovakvih oglasa postoji mogućnost oglašavanja na temelju ključnih riječi koje korisnici upisuju u tražilicu. Ukoliko su riječi vezane uz vaše poslovanje, a vi ih koristite u svojim... Saznajte više
Koliko traje SEO optimizacija web stranica?
Koliko traje SEO optimizacija web stranica često je pitanje među početnicima, odnosno među onima koji razmišljaju o poboljšanju svog online poslovanja putem optimizacije web stranice za tražilice.

No, odgovor na ovo pitanje je kompleksan budući da ovisi o mnogim čimbenicima te SEO optimizacija može potrajati i do godine dana, a prvi učinci vidljivi su tek nakon minimalno četiri mjeseca. Ovo je dakako i kontinuirani proces koji se u dosta slučajeva odvija i periodično, a sve u cilju što kvalitetnijeg pozicioniranja web stranice na tražilicama.
 
Varijable koje najviše utječu na SEO proces te na rezultate SEO optimizacije su:
 ... Saznajte više
Što je Off Page optimizacija za tražilice?
Nakon što je završen posao sa On Page optimizacijom kreće se s Off Page optimizacijom koja vam je nužna ukoliko ciljate na neku zasićenu tržišnu nišu u kojoj vlada visoka konkurencija. Off Page optimizacija obuhvaća radnje izvan web stranice, a pomoću nje se povećava vidljivost i pozicija Vaših stranica.

Proces Off Page optimizacije za tražilice sastoji se od linkbuildinga i citation buildinga. Link buildingom odnosno izgradnjom linkova generiraju se dodatni izvori posjeta sa srodnih web stranica. Što više takvih backlinkova to je bolje za Vašu web stranicu, a ujedno i za vaš posao. No, tražilice neprekidno mijenjaju svoje algoritme... Saznajte više
Zašto mi je potrebna SEO optimizacija web stranice?

Istraživanja pokazuju da se svaki mjesec u svijetu obavi preko 14 milijardi pretraga preko internet tražilica, a tu brojku treba iskoristiti za svoju poslovnu priliku? No, kako to učiniti? SEO optimizacija ili optimizacija web stranice za tražilice odlično je rješenje. Želite li da preko Google tražilice Vaš klijent dođe do Vaših proizvoda ili usluga potrebno je portal pozicionirati na što bolje mjesto. To se postiže SEO optimizacijom.

SEO predstavlja različite metode i tehnike koje se primjenjuju na web stranici i izvan nje s ciljem postizanja što bolje posjećenosti, odnosno što bolje pozicije na tražilicama. Optimizacija web stranice sastoji se... Saznajte više

Koliko će se vremena uložiti u optimizaciju Internet stranice?

Svaka web stranica je drugačija i posebna na svoj način, pa je zbog toga za svaku potrebno uložiti maksimalno truda i vremena kako bi bila što bolje pozicionirana na internet tražilicama. Za početak je potrebno kroz određene pokazatelje provjeriti kolika je konkurencija ključnih riječi i drugih web stranica. Prema tome se izrađuje i cijeli plan SEO optimizacije.

Ako su meta, title, alt i h1 tagovi napisani po pravilima koje nalaže SEO, vrijeme potrebno za optimizaciju bit će kraće. Isto tako je i sa samim sadržajem unutar web stranice. Ključne riječi najvažniji su faktor za postizanje dobre optimizacije web stranice.
... Saznajte više

Koliko je vremena potrebno za napredak u pozicioniranju ključnih riječi?

Jednu od najvećih uloga u kupovini, odnosno ponudi proizvoda ili usluga preko interneta imaju Google AdWords oglasi koji se postavljaju preko ključnih riječi. Internet pretraživači preko kvalitetnih ključnih riječi dolaze do oglasa i prikazuju ga klijentu, ali samo onom klijentu koji je zainteresiran za taj proizvod. Također, budžet koji će biti potrošen na internet oglašavanje određuje se unaprijed, a naplaćuje se samo onaj oglas na kojeg klijent klikne.

Internet tražilica, u ovom slučaju Google, je pretraživač koji koristi niz metoda kako bi se odredilo koje stranice će biti prikazane i kojim redoslijedom. Točne formule za što bolje pozicioniranje web... Saznajte više

Koji su preduvjeti za što bolju pozicioniranost ključnih riječi na Googleu?

Osnovni cilj prema kojem teži svaka web stranica je što bolja pozicija na Googleu. A kako bi se to postiglo najvažniji element je optimizacija web stranice, a prvi i osnovni korak je On Page optimizacija koja ouhvaća sve meta i alt tagove, title tagove, H1 i strong tagove. To su oni dijelovi stranice na koje se najviše obraća pozornost, odnosno po tome će Google bootovi pozicionirati Vašu web stranicu i upravo se uz sadržaj najviše pažnje obraća na taj dio.

Title tag jedna je od važnijih stvari. Naslov mora sadržavati između 55 i 65 znakova, mora biti smislen i... Saznajte više

Koja je cijena SEO optimizacije?

Svaka SEO optimizacija web stranice je specifična i svaka se radi na drugačiji način, pa je prema tome teško unaprijed odrediti SEO cijenu. No, uz pomoć kratke analize klijentu se može preporučiti određeni SEO paket usluga, a ovisno o tome što paket sadrži i koliko će vremena biti potrebno da se kvalitetno odradi optimizacija stranice, unaprijed je definirana cijena. Je li SEO optimizacija uspješna vidi se iz rezultata tek za nekoliko tjedana ili čak mjeseci, a teško je unaprijed vidjeti i hoće li rezultat biti zadovoljavajući. Trudimo se maksimalno udovoljiti klijentu, ali i SEO pravilima, to iziskuje dodatan angažman i... Saznajte više

Elena