YouTube marketing: vrste YouTube oglasa (1. dio)

Objavljeno: 10.01.2019. | 6 minute čitanja

Video je moćan.

Sam YouTube ima više od milijardu korisnika. To je gotovo jedna trećina svih ljudi na internetu. I gotovo svakog dana ti korisnici gledaju milijardu sati videozapisa, generirajući milijarde pogleda.

To je mnogo milijardi. 

Štoviše, YouTube samo na mobilnim uređajima doseže veći opseg publike od 18-49 godina nego bilo koja kabelska i satelitska mreža. 

Ali to nije sve.

Naime, YouTube je pogodni marketinški kanal za:
  • izgradnju brenda,
  • povećanje online prisutnosti i
  • za povećanje svijesti kod online korisnika.
Marketingom na YouTubeu ostvarujete mnogo prikaza, a fleksibilni sustav plaćanja po pregledu (pay per view – PPV) omogućuje postavljanje tjednog proračuna i maksimalnog iznosa koji želite platiti po prikazu, pa se ne morate plašiti da ćete premašiti definirani proračun.

Iako sada sve zvuči kao med i mlijeko, postoji jedna kvaka. Želite li imati uspješnu kampanju potrebno je uložiti mnogo vremena za stvaranje kvalitetnih i privlačnih videozapisa te za optimiziranje kampanja. 

Ako ste spremni uložiti nešto budžeta, rezultati YouTube marketinga mogu biti impresivni. Umirete li već sada od želje kako bi saznali kako iskoristiti nevjerojatnu moć videomarketinga, ovaj blog je u potpunosti za vas :)

Počnimo!
 

Vrste YouTube oglasa

Prije nego što počnete s izradom prve videokampanje važno je razumjeti svaku vrstu YouTube oglasa jer ćete tako svoj oglas moći prilagoditi formatu koji namjeravate koristiti.

Postoji šest vrsta YouTube oglasa:
  • Truewiev oglasi
  • Instream oglasi koji se ne mogu preskočiti
  • Bumper instream oglasi
  • Sponzorirane kartice (Sponsored card ads)
  • Overlay Ads
  • Display Ads
 

1. YouTube TrueView videooglasi

YouTube oglašavanje TrueView videooglasi

TrueView videooglasi su glavni oblik oglašavanja na YouTubeu. Ova vrsta oglasa daje gledateljima najviše kontrole nad oglasima pa nije niti čudo što osam od deset gledatelja preferira upravo TrueView oglase. 

Osim što su ovi oglasi odlični za gledatelje YouTubea, oni su odlični i za tvrtke. Oglašivači plaćaju samo kada gledatelji: 
  • odgledaju najmanje 30 sekundi videooglasa,
  • pregledaju cijeli videooglas ili
  • na neki način komuniciraju s oglasom, primjerice klikom na poziv za akciju.

Budući da gledatelji mogu odabrati oglase koje žele gledati i preskočiti oglase koje ne žele gledati, oglašivači štede novac, a istovremeno dolaze do zainteresiranije publike. 

YouTube navodi da maksimalna duljina videooglasa može biti 6 minuta, a najmanje 12 sekundi.

Postoje dvije vrste TrueView oglasa:
  • In-stream oglasi i 
  • Discovery oglasi.


TrueView In-Stream oglasi


TrueView oglasi (videooglasi koje se mogu preskočiti) su najbolji format YouTube oglasa za pokretanje angažmana i povećanje svijesti o brendu. Videooglasi se reproduciraju prije, za vrijeme ili poslije drugih videozapisa, a nakon pet sekundi gledatelj ima mogućnost preskočiti oglas. 

In-stream oglasi u donjem lijevom kutu zaslona imaju mali brojač za odbrojavanje vremena i link koji vodi na web stranicu oglašivača. Oni također dolaze s popratnim bannerom na desnoj strani YouTube kanala odmah iznad popisa predloženih videozapisa.

YouTube oglašavanje na Google Ads

 Osim ako ste videooglase optimizirali na temelju akcije ili dosega, TrueView oglas ćete platiti samo ako ga gledatelj gleda dulje od 30 sekundi. Kao i u sve oglase, preporučljivo je uključiti ime tvrtke ili logotip, poruku i odličan poziv na akciju (CTA).


TrueView Discovery oglasi


Nekada poznati kao TrueView In-Display oglasi, TrueView Discovery oglasi sastoje se od minijaturne slike (thumbnail image) i do tri linije teksta koji poziva korisnike da kliknu i gledaju videozapis. Ti se oglasi nalaze u rezultatima pretraživanja na YouTubeu, na mobilnoj početnoj stranici YouTube kanala te na desnoj strani YouTube sučelja odmah iznad sekcije predloženih YouTube videozapisa.

Ovaj bi format trebali upotrebljavati tek kada ste došli do ciljane publike, prošli fazu svijesti i ušli u fazu razmatranja. 


YouTube oglasi In-stream oglasi

2. In-stream oglasi koji se ne mogu preskočiti

In-stream oglasi koji se ne mogu preskočiti su u osnovi isti kao i TrueView in-stream videooglasi, osim što ih gledatelji ne mogu preskočiti. 

Budući da gledatelji imaju manje kontrole nad tim oglasima, oni se ne smatraju dijelom TrueView obitelji oglasa. 

Opće je poznato da su oglasi koji se ne mogu preskočiti prilično na lošem glasu. Štoviše, YouTube je prošle godine umirovio takve 30-sekundne videooglase, pa oni sada moraju trajati između 15-20 sekundi. 

In-stream videooglasi koji se ne mogu preskočiti se mogu reproducirati prije samog videozapisa i tijekom trajanja videozapisa duljih od 10 minuta. 
YouTube oglasi koji se ne mogu preskočiti

Za razliku od TrueView oglasa, oglašivači plaćaju za YouTube oglase koji se nemogu preskočiti na temelju CPM-a. CMP znači cost-per-mille što znači da oglašivači plaćaju cijenu po 1000 pojavljivanja.

Iako je plaćanje po kliku (PPC) idealno za pretvaranje potencijalnih kupaca u prave kupce, oglašavanje po 1000 pojavljivanja (prikaza) prikladnije je za kampanje kojima je cilj stvaranje brendinga i povećanje izloženosti.
 

3. Bumper oglasi na YouTubeu

Bumper oglasi se reproduciraju prije samog početka odabranog YouTube videozapisa, također se ne mogu preskočiti i moraju trajati do 6 sekundi.

Bumper oglasi se pojavljuju kroz cijeli zaslon za reprodukciju videozapisa (in-stream oglasi zauzimaju mali dio zaslona) i često se koriste za najavu velikih kampanja. Na primjer, filmska industrija ih voli koristiti za najavu novih filmova. Također se plaćaju na temelju CPM-a.
Bumper oglasi na YouTube kanalu

4. YouTube sponzorirane kartice (Cards and Sponsored Cards)

Sponzorirane kartice pojavljuju se tijekom trajanja YouTube videozapisa kao mali skočni prozori s pozivom na akciju (CTA). 

Sponzorirane kartice su nenametljiv oblik oglašavanja. U gornjem desnom kutu videozapisa pojavljuje se mali simbol “i” koji se proširi kada gledatelj klikne na njega. 

Kada gledatelj prođe mišom po simbolu, pojavljuje se poruka:

 Sponzorirane kartice na YouTube kanalu
Nakon što se klikne "i" simbol, prikažu se sponzorirane kartice:
YouTube oglašavanje promotivne kartice

5. Polutransparentni oglasi (Overlay oglasi)

Polutransparentni višeslojni oglasi prikazuju se na doljnjih 20 % prostora videozapisa. Takoreći se radi o bannerima koji mogu biti jednostavni tekstualni oglasi ili banneri s vizualom.

Polutransparentni oglasi na YouTubeu

6. YouTube display oglasi

YouTube display (prikazni) oglasi su još jedan jednostavan oblik oglašavanja na YouTube kanalu. Ti su oglasi već neko vrijeme prisutni i pojavljuju se na desnoj bočnoj traci iznad popisa predloženih videozapisa.

YouTube Display oglasi
Nakon što ste se upoznali sa svim vrstama YouTube oglasa, moći ćete uspješno kreirati prvu YouTube kampanju. Ako ste početnik ili još nikada niste kreirali YouTube oglase u Google Ads sučelju ostanite sa nama jer ćemo slijedećeg tjedna detaljno opisati sam proces stvaranja i postavljanja YouTube kampanje. 

YouTube je najpopularnija platforma za razmjenu videozapisa na kojoj korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise. Ako želite dosegnuti te korisnike u trenutku pretraživanja i pregledavanja videozapisa, slobodno nas kontaktirajte

 

Instagram marketing ebook
Podijeli na:
Elena Majer