INFOGRAFIKA: Što je to customer journey i koja je njegova uloga u digitalnom marketingu?

Objavljeno: 06.11.2017. | 2 minute čitanja

Opening sezone skijanja je pred vratima.

S druge strane, customer journey nije sezonski. Njega se treba pratiti non-stop.

Pa zašto onda ne bi spojili ova dva, na prvi pogled dijametralno suprotna pojma te na primjeru jednog objasnili drugog?

Jer, tko se ne bi sada polako preselio podno austrijskih Alpi, dočekao prvi svježi ovosezonski snijeg i uživao na suncu na stazi? I pio Glühwein.

Nedavno smo na našem blogu opisali kako je naša buyer persona, Ivan, odabrala Silian za svoju sljedeću skijašku destinaciju. Danas pak taj proces prikazujemo u obliku infografike.

No, podsjetimo se prvo cijele Ivanove priče.

 

IVANOV CUSTOMER JOURNEY


Od same identifikacije razloga da ode na skijanje, pa do donošenja krajnje odluke u rezervaciji hotela i ski karte, Ivan je prošao svoj customer journey.

1) Awareness faza - u prvoj je fazi Ivan shvatio da mora naučiti skijati. Naime, cijelo njegovo novo društvo skija, a on ne želi biti jedini koji pod zimskim praznicima ostaje kod kuće. Stoga je čvrsto naumio da ove zime nauči skijati i spremno dočeka sljedeću priliku za odlazak s kolegama s posla na zimovanje.

Kako bi najbolje odabrao skijašku lokaciju, Ivan je u ovoj je fazi pretraživao edukacijske blog članke o najbolji stazama za početnike, gledao edukacijske videe te čitao opširne eBooks i vodiče kako naučiti skijati.

2) Consideration faza - nakon što je postao svjestan svoje potrebe za učenjem skijanja, Ivan je u drugoj fazi svog customer journeya još opširnije i detaljnije istraživao o svojoj savršenoj skijaškoj destinaciji.

U consderation fazi on sužava svoju pretragu te pregledava specifične i tehničke blogove o plavim skijaškim stazama u Sloveniji i Austriji, usporedbe skijaških staza te vodiče i eBooks skijaških stručnjaka.

3) Decision faza - specifičan i specijalizirani content doveo ga je u situaciji da u trećoj, decision fazi svog customer journeya kreira listu najprivlačnijih destinacija prema određenim kriterijima. Tako su mu u najuži izbor ušli Silian i Matrei pošto nude sav sadržaj koji zadovoljava njegove potrebe.

Kako bi odabrao između ova dva rješenja, Ivana interesira što drugi skijaški početnici misle. Stoga on konzuimira još sadržaja - testimonialse, videe zadovoljnih korisnika, cjenovne usporedbe i usporedbe hotelskog smještaja te nudi li koji hotel "first-minute" popuste.

Na kraju svog customer journeya, Ivan je sakupio dovoljno informacija te je donio odluku da ove godine zimuje i uči skijati u Silianu.

No, da bi još lakše definirali pojam customer journeya, u nastavku donosimo infografiku koja prikazuje faze te vrste sadržaja koji najbolje funkcioniraju u pojedinoj fazi.

Arbona infografika: Customer Journey

(klik na sliku za veći prikaz!)


Kontaktiraj Arbonu!

Podijeli na:
Elena Majer