Promocija brenda pomoću stickera: Što su stickeri i zašto se koriste (DIO I.)

Objavljeno: 14.12.2016. | 3 minute čitanja

U prvom dijelu Viber Stickers serije blog posta donosimo definiciju i kontekst samih stickera i njihovog korištenja u promociji brenda.

Drugi dio ove serije obraditi će 5 glavna savjeta kako koristiti stickere u promociji, kako osigurati da budu uspješni, načine njihovog mjerenja i koje sve vrste Viber Stickers paketa (Viber naljepnice) postoje te njihovu ulogu u awareness fazi customer journeya.

Živimo u vremenu kada je 5 od 9 najvažnijih trendova internet marketinga povezano s mobilnim uređajima, dok su mobilne aplikacije sveprisutne, a korisici bombardirani velikim brojem istih.

U isto vrijeme, neka istraživanja pokazuju da se dnevno šalje oko 41,5 milijardi poruka što je rezultiralo nastankom nekoliko popularnih aplikacija za razmjenjivanje poruka koje su preuzele ulogu klasičnih SMS poruke, a od kojih se po svojoj popularnosti najviše ističu Viber i WhatsApp. Kao glavne prednosti i karakteristike takvih aplikacija navodi se da one ne kompromitiraju user experience i ne ometaju korištenje ostalih aplikacije te njihova jednostavnost korištenja.

Uslijed razvoja tržišta aplikacija za dopisivanje, javlja se i snažna konkurencija između developera kako bi se ostvarila što veća jednostavnost i bolje iskustvo korištenja (user experience), a kao jedna od najpopularnijih odlika takvih aplikacija ističe se korištenje stickera.

PSIHOLOŠKA POZADINA STICKERA

Zašto se uopće stickeri koriste u porukama?

Ljudi na njih reagiraju s više emocija, a ne isključivo logikom i razumom. Oni su zabavan i jednostavan način za izražavanje, ali i međusobno shvaćanje - imaju više ljudskosti nego što je imaju same riječi.

"Slika govori više od 1000 riječi." u potpunosti odgovara ovom kontekstu. Stoga će brendovi morati ponuditi relevantne, korisne, zabavne i smiješne sadržaje preko stickera kako bi potakli ljude da ih koriste u svojoj svakodnevnoj međusobnoj komunikaciji. Uobičajeno je da brendovi ponude cijelu (customiziranu) tipkovnicu sa sadržajem stickera dizajniranih i prilagođenih njihovom brendu.

Uspješnost stickera ogleda se u tome da ih ljudi percipiraju i na njih odgovaraju s emocijama - kao da su prava ljudska lica te prema njima stvaraju emocionalnu vezu.

Korištenje stickera odgovara gotovo svim demografskim skupinama pa se tako jedan brend ističe da njihove stickere koriste 70 % korisnika koji pripadaju demografskoj skupini od 18 do 44 godina.

Također, stickerima se može zaraditi i novac - paketi od desetak stickera uobičajeno se prodaju za iznad 1 $.

BRAND AWARENESS

Sticker predstavljaju veliku priliku za postizanje viralnosti i angažmana kupaca, a prema dosadašnjem iskustvu kvalitetni i zabavni, a posebice besplatni stikeri jako brzo postaju viralni te vode do velikog broja pratitelja i povećanja svijesti o samom brendu i poduzeću (brand awareness).

Awareness faza, odnosno faza svijesti o brendu, ključan je trenutak u njegovom customer journeyu kada kupac istražuje o svom problemu i mogućim rješenjima te se ovdje korištenje stickera posebice preporuča.

Kao što je već navedeno, korisnici koriste stickere kako bi dodali osobnost, emocije, specifičan ton i supstancu svojim porukama. Oni njihovo korištenje ne vide samo kao puko oglašavanje već kao mogućnost za osobnim izražavanjem.

Ubacivanjem stickera određenih brendova u svoju konverzaciju, korisnici im daju priliku da "uđu" i postanu dio 1-na-1 prostora razgovora u koji je inače teško ući te da doslovno postanu dio konverzacije. Viber nudi čak i mogućnost kreiranja Viber Public Chata u kojem Viber Stickers služi kao sredstvo komunikacije.

U tom se kontekstu ističe glavni cilj korištenja stickera za promociju brenda - glavni cilj nije povećanje izravne prodaje već povećanje svijesti o brendu i poticanje korisnika na angažman oko brenda.

Kontaktiraj Arbonu
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Sandra