Promocija brenda pomoću stickera: Što su stickeri i zašto se koriste (DIO I.)

Objavljeno: 14.12.2016. | 3 minute čitanja

U prvom dijelu Viber Stickers serije blog posta donosimo definiciju i kontekst samih stickera i njihovog korištenja u promociji brenda.

Drugi dio ove serije obraditi će 5 glavna savjeta kako koristiti stickere u promociji, kako osigurati da budu uspješni, načine njihovog mjerenja i koje sve vrste Viber Stickers paketa (Viber naljepnice) postoje te njihovu ulogu u awareness fazi customer journeya.

Živimo u vremenu kada je 5 od 9 najvažnijih trendova internet marketinga povezano s mobilnim uređajima, dok su mobilne aplikacije sveprisutne, a korisici bombardirani velikim brojem istih.

U isto vrijeme, neka istraživanja pokazuju da se dnevno šalje oko 41,5 milijardi poruka što je rezultiralo nastankom nekoliko popularnih aplikacija za razmjenjivanje poruka koje su preuzele ulogu klasičnih SMS poruke, a od kojih se po svojoj popularnosti najviše ističu Viber i WhatsApp. Kao glavne prednosti i karakteristike takvih aplikacija navodi se da one ne kompromitiraju user experience i ne ometaju korištenje ostalih aplikacije te njihova jednostavnost korištenja.

Uslijed razvoja tržišta aplikacija za dopisivanje, javlja se i snažna konkurencija između developera kako bi se ostvarila što veća jednostavnost i bolje iskustvo korištenja (user experience), a kao jedna od najpopularnijih odlika takvih aplikacija ističe se korištenje stickera.

PSIHOLOŠKA POZADINA STICKERA

Zašto se uopće stickeri koriste u porukama?

Ljudi na njih reagiraju s više emocija, a ne isključivo logikom i razumom. Oni su zabavan i jednostavan način za izražavanje, ali i međusobno shvaćanje - imaju više ljudskosti nego što je imaju same riječi.

"Slika govori više od 1000 riječi." u potpunosti odgovara ovom kontekstu. Stoga će brendovi morati ponuditi relevantne, korisne, zabavne i smiješne sadržaje preko stickera kako bi potakli ljude da ih koriste u svojoj svakodnevnoj međusobnoj komunikaciji. Uobičajeno je da brendovi ponude cijelu (customiziranu) tipkovnicu sa sadržajem stickera dizajniranih i prilagođenih njihovom brendu.

Uspješnost stickera ogleda se u tome da ih ljudi percipiraju i na njih odgovaraju s emocijama - kao da su prava ljudska lica te prema njima stvaraju emocionalnu vezu.

Korištenje stickera odgovara gotovo svim demografskim skupinama pa se tako jedan brend ističe da njihove stickere koriste 70 % korisnika koji pripadaju demografskoj skupini od 18 do 44 godina.

Također, stickerima se može zaraditi i novac - paketi od desetak stickera uobičajeno se prodaju za iznad 1 $.

BRAND AWARENESS

Sticker predstavljaju veliku priliku za postizanje viralnosti i angažmana kupaca, a prema dosadašnjem iskustvu kvalitetni i zabavni, a posebice besplatni stikeri jako brzo postaju viralni te vode do velikog broja pratitelja i povećanja svijesti o samom brendu i poduzeću (brand awareness).

Awareness faza, odnosno faza svijesti o brendu, ključan je trenutak u njegovom customer journeyu kada kupac istražuje o svom problemu i mogućim rješenjima te se ovdje korištenje stickera posebice preporuča.

Kao što je već navedeno, korisnici koriste stickere kako bi dodali osobnost, emocije, specifičan ton i supstancu svojim porukama. Oni njihovo korištenje ne vide samo kao puko oglašavanje već kao mogućnost za osobnim izražavanjem.

Ubacivanjem stickera određenih brendova u svoju konverzaciju, korisnici im daju priliku da "uđu" i postanu dio 1-na-1 prostora razgovora u koji je inače teško ući te da doslovno postanu dio konverzacije. Viber nudi čak i mogućnost kreiranja Viber Public Chata u kojem Viber Stickers služi kao sredstvo komunikacije.

U tom se kontekstu ističe glavni cilj korištenja stickera za promociju brenda - glavni cilj nije povećanje izravne prodaje već povećanje svijesti o brendu i poticanje korisnika na angažman oko brenda.

Kontaktiraj Arbonu

Podijeli na:
Elena Majer