Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Web shop prodaja danas - kanali, alati i mogućnosti

Objavljeno 15.7.2020 10:03:08
Web shop prodaja danas - kanali, alati i mogućnosti
Nalazimo se na polovini godine koju ćemo pamtiti po mnogim nesvakidašnjim situacijama s kojima se susrećemo. Upravo zbog toga, trendovi u digitalnom marketingu se mijenjaju s postojećom situacijom.

Bile su najave Facebook trendova i ostalih marketinških trendova koji su govorili o tome što nas čeka u postojećoj godini, ali prema situaciji online poslovanje je “eksplodiralo” i zauzelo veliku ulogu u poslovanjima mnogih tvrtki.

Ono što je svima jasno je da se novi marketinški kanali otvaraju svakog dana. Najveće mreže, poput Googlea i Facebooka, nastavljaju smišljati i nuditi nove načine dolaska do kupaca i privlačenja sve više novca za oglašavanje.

Imajući to u vidu, a prema napravljenom marketing planu i njegovoj realizaciji vrijeme je za otkriti nekoliko najboljih kanala, taktika i alata koje treba uzeti u obzir prilikom izrade marketinškog plana za online prodaju. Danas se tzv. digitalni krajolik razvija tako brzo da je teško pratiti sve korake.

#1 Google Ads - oglašavanje putem plaćanja po kliku (PPC)


Oglašavanje putem plaćanja po kliku ili PPC oglašavanje mogu biti jedan od osnovnih elemenata u vašoj marketinškoj strategiji web shopa.

Naravno, postoji nekoliko vrsta PPC oglasa na koje treba obratiti pažnju - plaćene kampanje pretraživanja, prikazivanja i kupnje. One su najrelevantnije za uspjeh marketing web shop prodaje. Svaka vrsta PPC oglašavanja može igrati važnu, ali različitu ulogu u vašoj cjelokupnoj marketinškoj strategiji.

Prisjetimo ih se:
Pretraživački oglasi - identificirali ste osobnu potrebu i tražite najbolju opciju. Stoga oglasi s plaćenim pretraživanjem mogu proizvesti visoku stopu konverzije i svakako bi trebali biti uključeni u vašu ukupnu strategiju.
Prikazivački oglasi - oni vas obično prate na temelju vaše prošlosti pretraživanja, koja se naziva "preusmjeravanje". Prikazivački oglasi mogu se korisniku dostaviti na temelju teme članka ili web stranice koju korisnik pregledava. Prikazivački oglasi mogu biti izvrsni za izgradnju svijesti o robnoj marki i stvaranje konverzija ako se koristi za ponovno ciljanje kupca, ali općenito će stope klikova biti mnogo niže od oglasa za pretraživačku mrežu.

#2 Optimizacija za tražilice (SEO)


SEO
se ne smije, ali niti ne može predvidjeti. Zapravo se 70-80% Googleovih korisnika fokusira samo na rezultate organskog pretraživanja.

Ali ne brinite, postoji mnoštvo korisnih resursa i alata za testiranje SEO zdravlja vašeg web mjesta i praćenje poboljšanja s vremenom, poput Screaming Frog.

#3 Marketing na društvenim mrežama


Društvene su mreže (i ostat će) područje koje se brzo razvija i koje neprestano mijenja način na koji ljudi komuniciraju s brendovima.

Imamo zadatak razumjeti najbolje prakse i provoditi strateške kampanje koje uključuju potencijalne kupce, stvaraju zagovornike branda i na kraju potaknu reakcije, a nakon toga i konverzije.

Srećom, popularne društvene mreže poput Facebooka i Instagrama neprestano uvode nove funkcije i alate kako bi brendovi učinkovito dosegli ciljanu publiku.

Na primjer, uz značajku dinamičnih oglasa na Facebooku, poduzeće može čitav prodajni katalog proizvoda prenijeti na Facebook. Potom će se svaki proizvod zainteresiranim kupcima automatski prikazati s ažurnim cijenama i dostupnošću, što je odličan alat za online poslovanje.

Evo što je važno uzeti u obzir prilikom izrade marketinške kampanje za društvene mreže:

Oglašavanje putem društvenih mreža - svaka popularna društvena mreža ima korisne alate za tvrtke za posluživanje ciljanih reklama potencijalnim kupcima. Većina njih djeluje na sličan način kao Googleovi PPC oglasi; stvorite oglas, postavite svoj proračun i platite za svaki klik (ili broj pojavljivanja) koji oglas primi.
Naravno, ima i više od toga. Svaka društvena mreža nudi širok izbor vrsta oglasa, prilagođenih vašim potrebama oglašavanja gdje se možete istaknuti kreativnošću.

Kao što je već spomenuto, društvene mreže neprestano traže nove načine za privlačenje brendova, i što je još važnije, oglašivača na njihove mreže. Stoga su mreže poput Facebooka i Instagrama (posebno) stvorile (prilično) bešavne ekosustave koji kupcima omogućuju otkrivanje vaših proizvoda bez odlaska s mreže. Taj postupak pojednostavljuje put kupnje, a posljedično ima povećanje stope konverzije. To će osigurati da se katalog proizvoda web shopa sinkronizira s Facebookom i Instagramom i da više kupaca može pronaći željene proizvode i povećati učinkovitost kampanja.

Organski društveni sadržaj - Prije nego što su društvene mreže krenula s plaćenim oglašavanjem, oni su bili forumi za suradnju s kupcima i poticanje kupnje određenih brendova.
Naravno, to nije potpuno nestalo. No u određenoj mjeri brendovi su gurnuti prema putu plaćenog oglašavanja kako bi postigli najbolje rezultate. Međutim, nemojte zaboravite na organski društveni sadržaj. On igra važnu ulogu u izgradnji svijesti o robnoj marki, a u najmanju ruku, ključno je za održavanje snažnog SEO-a.

Obavezno povežite svoj organski društveni sadržaj s novim značajkama društvenih mreža, poput označavanja proizvoda u Facebook i Instagram postovima. Na taj način nastavit ćete graditi robnu marku potencijalnim kupcima olakšavajući pronalazak i kupnju vaših proizvoda.

#4 Marketing putem e-maila


Pri izradi sveobuhvatnog plana marketinga online poslovanja, e-mail marketing može igrati vrlo važnu ulogu.

S jedne strane, možda neće privući pažnju novijih i modernijih načina za marketing vašeg poslovanja putem web shopa, ali ako se pravilno napravi, e-mail marketing može proizvesti visok povrat ulaganja.

Kao što je rečeno, nemojte očekivati da će vam "eksplodirati" put do visokih stopa pretvorbe i povećanih vrijednosti naloga. Zauzeti strateški pažljiviji pristup e-mailu na kraju će dati vrlo pozitivne rezultate. Na kraju dana kupci su spremni čitati e-mailove koji prožimaju njihove osobne interese. Dakle, provjerite jesu li vaše e-poruke kontekstualne i privlačne.

U pravilu pokušajte segmentirati popis za slanje na temelju prethodne povijesti kupovine. Uspostavljene između promocije svojih proizvoda, kampanje newslettera sadrže zaista zanimljiv sadržaj.

Format newslettera razlikuje e-mail marketing od uobičajenih prodajnih kampanja i odličan je način za izgradnju dobrog odnosa s novim kupcima.

#5 Lokalni marketing


Lokalni marketing - također poznat kao "marketing temeljen na lokaciji" i "marketing u susjedstvu" - proces je optimizacije vaše web stranice i internetskog oglašavanja kako bi se pomoglo pokretanju prometovanja i svjesnosti u lokalnom području.

Pored toga, ako imate trgovinu ili lokalnu prisutnost, postoje brojne strategije pomoću kojih možete nastaviti rasti. Optimizirajte svoju web lokaciju s ključnim riječima. Obavezno stavite relevantne ključne riječi o gradu u kojem se nalazite, kao i svim gradovima ili regijama koje graniče s njim.

Razvijte specijalizirane odredišne stranice o svom gradu, kreirajte kolekcije proizvoda kojima ćete prepoznati lokalne tvrtke ili trendove ili čak napraviti kampanje za lokalne događaje sa susjednim tvrtkama.

Iako se tvrtke neprekidno kreću sve više i više putem interneta, lokalni marketing i dalje utječe na obilje odluka koje kupci donose. Ako korisnik traži proizvod na mreži, u rezultatima pretraživanja prikazat će se relevantne lokalne trgovine.

#6 Sadržajni (content) marketing

Sadržajni marketing pomalo je jednorog u prostoru online poslovanja.

Kada imate visoko testiran i sveobuhvatan marketinški plan sadržaja, gotovo svaki drugi marketinški kanal paralelno postaje uspješniji. To je zato što je sadržaj najbolje sredstvo za distribuciju vašeg proizvoda među publikom. Kroz postove na blogovima, infografiku i videozapise postižete više kupaca na zajedničkom terenu - Internetu.

Kvaliteta je uvijek bitna, ali sada je jako važno posvetiti pažnju na kontekst i ciljanje. Googleov algoritam pomaže tražilicama da bolje razumiju prirodni jezik u upitima koje postavljaju korisnici. Google prema tome daje prednost detaljnom, točnom i aktualnom sadržaju koji je usklađen s namjerama korisnika.

#7 Marketing utjecaja

Marketing utjecaja je jednostavan.

Potrošači su sve više izloženi reklamama te brendovi uključuju različite strategije kako bi dosegli i privukli kupce. Stoga je cilj brend povezati s "influencerima" - nekime tko ima veliku podršku i vjerodostojnost unutar određenog područja.

Kroz to partnerstvo obje će strane stvarati sadržaj koji je namijenjen podizanju svijesti i pokretanju prodaje. Budući da utjecaj već ima pažnju i povjerenje svog praćenja, oni su vrijedan alat u marketinškim alatima.

#8 Affiliate marketing

Affiliate marketing je proces kada trgovac web shopa plaća proviziju na vanjskoj web stranici za bilo kakvu prodaju generiranu iz njihovog preporučenog prometa. Prodaja se prati putem partnerskih veza, što se može provesti pomoću različitih partnerskih programa.

Jedna velika stvar o affiliate marketingu za trgovce putem web shopa je da plaćate tek nakon što dođe do prodaje. Trgovci također mogu odabrati vlastiti iznos provizije, s tim da je postotak prodajne cijene u rasponu od 5 do 30%.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM