Što nam donosi novi Google Keyword Planner?

Objavljeno: 29.03.2018. | 5 minute čitanja

Stvaranje contenta, AdWords oglasa, optimizacija web stranica za tražilice… sve se vrti oko ključnih riječi. Pa od tuda im i sam naziv - ključne, jer su ključne za skoro svaki dio online poslovanja.

Naravno, nisu sve ključne riječi ključne za vaše online poslovanje. Na primjer, bavite li se prodajom igračaka tada za svoje marketinške kampanje nećete upotrebljavati ključne riječi povezane s građevinskim alatima (osim ako ne želite biti jedan od onih click-baitova i začas završiti u Googleovom otpadnom arhivu). Na webu postoji mnogo alata za istraživanje ključnih riječi. Na primjer, SEMrush, KWFinder, Ahrefs, ISpionage i nama omiljeni, a i u ostatku svijeta najpopularniji - Google Keyword Planner.

Ukratko o Google Keyword Planneru


Već smo mnogo puta pisali o Google Keyword Planneru i istraživanju ključnih riječi, pa ćemo ovdje biti veoma kratki.

Želimo vam tek toliko osvježiti pamćenje (ako je potrebno), pa da ne morate vrludati kroz hrpu naših blogova tražeći objašnjenje što je to točno Keyword Planner.
 
Povezani sadržaj: Istraživanje potencijala tržišta pomoću keyword plannera


Ukratko, Keyword Planner je Googleov alat koji nam daje informacije o svakodnevnim pretraživanjima korisnika. Dio je Google AdWordsa, a pomoću njega možemo doći do ideja za ključne riječi koje će nam pomoći u stvaranju marketinških, content i SEO kampanja.

Uz ideje, možemo pronaći i:
  • Ključne riječi ili izraze povezane s proizvodima ili uslugama,
  • Cijene klikova za ključne riječi te prema njima postaviti proračun,
  • Učestalost pretraživanja ključnih riječi te kako se broj pretraživanja mijenja tijekom vremena,
  • ….
Da bi koristili Keyword Planner morate izraditi Google AdWords račun. U stvari, morate se prijaviti svojom gmail adresom na Google AdWords (besplatno) i unutar njegova sučelja pod karticom “Tools” pronaći Keyword Planner.

Što nam je novog Google pripremio u pogledu Keyword Plannera

Nakon što smo se svi zajedno podsjetili što ovaj simpatičan alat radi, vrijeme je da pričamo o onome što nas sve najviše interesira. Potpuno novo sučelje Keyword Plannera.

Čini se da je Googleova jedna od novogodišnjih odluka bila da sve mijenja. Promijenio je i Google Search Console, AdWords sučelje, a sada i Keyword Planner, što je potpuno logično budući da je Planner dio AdWordsa. Pa što se sve promijenilo?
 
Povezani sadržaj: Nova Google Search Console: 4 novih značajki koje donosi i 3 iznimne implikacije na SEO zajednicu


1. Proces pretraživanja ključnih riječi mnogo je jednostavniji


Proces pretraživanja ključnih riječi mnogo je jednostavniji od trenutne verzije i to se može vidjeti odmah na početnom zaslonu. Trenutna (stara) verzija imala je više opcija i “podopcija”, a novi početni zaslon svodi se samo na dvije opcije:
  1. Pronađite ključne riječi
  2. Mjerni podaci i prognoze za ključne riječi.
Početno sučelje Google Keyword Plannera


Iako se čini da zbog manje opcija imamo i nekvalitetnije rezultate, Google nam je u novom dizajnu dodao nove parametre koji daju detaljnije uvide u ključne riječi.
 

2. Ideje za ključne riječi


Lista, tj. tablica ključnih riječi prikazuje ukupna mjesečna pretraživanja kao što to i stara verzija, no u glavnom grafu se odmah prikazuju i ukupna mjesečna pretraživanja za mobilne uređaje. U staroj verziji su mobilna pretraživanja bila dostupna samo u padajućem izborniku “Search volume trends”

Budući da je Google svjestan kako sve više korisnika pretražuje web putem mobilnih uređaja, ova opcija nije nikako na odmet.

Novi grafovi u Google Keyword Planneru
 

3. Traženje ključnih riječi prema lokaciji i jeziku


Neki će nakon što dobe prve rezultate pogledom krenuti na lijevo i vidjet će ništa. Gdje je nestao prozor u kojem smo tražili ključne riječi prema državi, regiji, gradu i jeziku? Bez brige, Google se nije riješio ovih opcija već ih je preselio na gornji dio sučelja.
 
Sučelje Google Keywords Plannera



Da bi se filtrirale negativne ključne riječi ili ključne riječi koje su otprije definirane u korisnički račun, korisnici moraju kliknuti na ikonu filtra ispod grafikona.
 
Filtriranje negativnih ključnih riječi
 

 

4. Google nam daje nove mjerne podatke


U novoj verziji dostupna su dva nova parametra:
  1. Udio organskog udjela pojavljivanja
  2. Prosječna organska pozicija za ključne riječi
Kako bi vidjeli nove mjerne podatke, AdWords račun mora biti povezan s Google Search Consoleom, a u Google Planneru do mjernih podataka možete doći klikom na ikonu s tri stupića (ispod grafikona) i označiti stupce koje želite vidjeti.

Dva nova parametra u Google Keywords Planneru
 

5. Predviđanje uspjeha marketinških kampanja s obzirom na ključnu riječ i budžet


Kako bi mogli vidjeti potencijalni uspjeh pojedinih marketinških kampanja, prvo morate izabrati ključne riječi koje želite koristiti u promocijama i dodati ih u kampanju.

S lijeve strane sučelja, vidjet ćete dodatne opcije. Kliknite na "Keywords" i vidjet ćete novi grafikon koji na temelju ključnih riječi prikazuje ukupnu procjenu uspjeha, uključujući i maksimalan CPC (Click per Cost - trošak po kliku).

Predivđanje ključnih riječi



Prognoze su automatski postavljene na mjesec dana unaprijed, a vi ih vrlo lako možete izmijeniti u gornjem desnom kutu.

Kliknite na datum i izaberite za koje vremensko razdoblje želite vidjeti rezultate.
 
Google Keyword Planner i postavljanje vremenskog razdoblja
 

6. Statistike prema lokaciji i uređajima koje korisnici koriste - sve na jednom mjestu


Umjesto da se prebacujete iz kartica u kartice, pa iz izbornika na izbornik, duplicirate prozore i dijelite ekrane kako bi usporedili sve podatke, u novom Keyword Planneru pod karticom “Plan overview” (izbornik s lijeve strane sučelja) možete vidjeti sve podatke na jednom mjestu, s time da vrstu mjernih podataka koje želite vidjeti možete prilagoditi sami.

Novi Keyword Planner nas neće izbjeći! A možda je i tako bolje

Iako je Hrvatska jedna od onih zemalja koju je lako promašiti pa uvijek ostane negdje neprimijećena, i nas će Hrvate zateći novi Keyword Planner.

Neke korisnike je već i zatekao.

No zašto čupati kosu od muke i iz protesta još uvijek koristiti staro sučelje? Istina, potrebno je malo se naviknuti, no budimo realni - kada je Google napravio nešto što nije bilo mnogo bolje? Novi Keyword Planner svakako je poboljšanje za online marketing, a i lijepo izgleda :)

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!
Podijeli na:
Elena Majer