Insights: Automatizirani uvidi u trendove i odstupanja iz GA4

Objavljeno: 01.09.2022. | 4 minute čitanja

Google Analytics 4 je moćan alat koji nam omogućava pregled raznih izvješća. Bilo da se radi o analiziranju posjetitelja (tko su oni i kako su došli do nas) ili njihovih interakcija (koje stranice gledaju i koliko dugo se zadržavaju na webu), možemo dobiti uvid u to koliko smo uspješni i gdje postoji prostor za poboljšanje.

 

Ipak, često nije dovoljno samo kvalitetno podesiti prikupljanje podataka jer svi podaci koje skupljamo ne znače puno ukoliko ih ne znamo čitati, ne znamo napraviti nešto sa njima ili ih uopće ne pratimo. Katkad je teško izvući smislene podatke iz velike količine izvještaja, a katkad nismo ni svjesni da neke stvari ne funkcioniraju dok ne prođe puno vremena i napokon pogledamo baš to ključno izvješće!

 

Insights su automatizirani uvidi u bilo kakve nove trendove i odstupanja od očekivanih rezultata. Insights pruža dvije vrste izvješća:

  1. Automatizirana izvješća: GA4 otkriva neobične promjene ili nove trendove u vašim podacima i automatski vas obavještava o tome. Nije potrebno ništa posebno podešavati na GA4 strani
  2. Prilagođena izvješća: ovdje sami stvarate svoje uvjete koji otkrivaju promjene u podacima koji su vam važni. Kada se uvjeti podese i aktiviraju, vidite uvide unutar Insights sekcije, a po želji možete primati upozorenja e-poštom. 

 

Izrada automatiziranih uvida

Kako bi napravili svoje prilagođeno izvješće, potrebno je otići na Home > View all insights > Create. Ukoliko pak imate već postojeće Insightse (već ste ih podešavali), imati ćete i opciju Manage.

 

Automatizirani uvidi

1. Custom Insights

 

Kod izrade Custom Insightsa, imati ćete 2 opcije:

  1. Suggested Custom Insights
  2. Start from scratch

 

Izrada automatiziranih uvida

2. Create Custom Insights

 

Predloženi uvidi pronalaze anomalije u broju dnevnih evenata, korisnika, konverzija i prihoda. Ukoliko broj navedenih elemenata odstupi od očekivane vrijednosti, dobiti ćete obavijest na Home screenu. Ova opcija je nešto što preporučamo uključiti prilikom izrade novog GA4 računa jer ćete dobiti ključne obavijesti o bitnim promjenama koje imaju najveći utjecaj na vaš web i vaše poslovanje.

 

Kod izrade vlastitih uvida, možete podesiti:

  • Evaluation frequency - po satima, danima, tjednima i mjesecima.
  • Segment - svi posjetitelji ili određena grupa korisnika (npr. samo oni koji su došli sa određene kampanje i/ili dodali proizvod u košaricu)
  • Metric - koji podatak će Google analizirati, recimo korisnik, transakcija, engagement rate i sl.
  • Condition - anomalija, veći od, manji od, rast ili pad.
  • Insight name - naziv vašeg uvida
  • Notifications - želite li dobiti uvid i na mail, ili samo prikazati unutar GA4

 

Kako bi izradili svoje uvide, potrebno je imati Analyst ili Editor prava na property levelu.

Jedan od primjera takvog izvješća može biti sljedeći. Recimo da nas zanima mjesečno izvješće (evaluation frequency) vezano isključivo za desktop računala (segment)  za sve posjetitelje (metric) ukoliko je pad prometa veći od 30% u usporedbi sa prošlom godinom (condition). Dodatno želimo izraditi i obavijest na email ukoliko se uvjet ispuni (notification).

 

Primjer automatiziranog izvještaja

3. Custom Insights - primjer

 

Nakon što napravite svoje uvide, GA4 će početi pratiti događanja na vašoj web stranici i obavijestiti vas ako se ispuni bilo koji od navedenih uvjeta. Insights sekcija se osvježava u realnom vremenu i sve što je potrebno je kliknuti na karticu da bi vidjeli više informacija. Nakon svake interakcije sa nekim od vaših Insights kartica, GA4 će prema tome krenuti rangirati vaše interese i prema tome ih prikazivati na početnoj stranici GA4. 

 

Primjer automatiziranog uvida

Na idućoj slici možete vidjeti jedan od konkretnih primjera kako bi takvo izvješće moglo izgledati. Ovdje se radi o anomaliji gdje za tjedni period vidimo pad plaćenih korisnika. Logično, što više podataka imamo prikupljeno, GA4 će moći preciznije odrediti anomalije. Na temelju prijašnjih podataka, predviđeno je da bi trebalo biti između 161 i 806 kupaca, a ispalo ih je samo 108. 

 

S obzirom da je ta brojka manja od očekivane dobili smo automatiziranu obavijest o tome, no pored toga smo dobili i potencijalni uzrok problema. Naime, strojnim učenjem napravljena je i dodatna analiza raznih segmenata korisnika (tvz. Contributing analysis) i uočeno je da je segment plaćenog prometa doveo do samo jedne kupovine.

 

Sada je na vama da provjerite je li to željeno ponašanje (jesmo li namjerno pauzirali plaćene oglase ili je došlo do nekog drugog problema poput povećanja cijene samog klika što je dovelo do manjeg broja dolazaka na web, je li možda došao neki novi veliki konkurent ili imamo problem sa taggiranim linkovima).

 

Izvještaji automatiziranih uvida

4. Custom Insights - report

 

Ukratko, ne morate nužno svakodnevno otvarati GA4 izvješća kako bi ostali u toku sa događajima na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji. Najbitnije stvari koje želite pratiti možete podesiti putem Insightsa i automatizirati izvješća na način da vam bitne informacije dolaze direktno na email. Na taj način možete reagirati na potencijalne probleme puno prije nego da ovisite o vlastitim vještinama “kopanja” podataka.

 

Moguće je izraditi do 50 prilagođenih uvida po GA4 računu (propertyu) tako da bi ta količina automatiziranih izvješća trebala biti dovoljna da podesite najbitnije scenarije. Na koji način ćete vi podesiti svoje automatizirane uvide? 
 

Elena Majer