Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana.gavric@arbona.info
+385 99 774 5084

Struktura i snalaženje unutar GA4

Objavljeno 1.8.2022 17:16:03
Struktura i snalaženje unutar GA4
Svaki početak je težak. Bilo da nikad niste koristili Google Analytics, bilo da ste ponekad koristili Universal Analytics (GA3) i tek trebate preći na Google Analytics 4, ovaj članak će vam pomoći da se lakše snađete. Kada se prvi put spojite unutar GA4, čak i ako ste godinama koristili stariju inačicu Google Analyticsa, promjena je jednostavno velika. No, zapravo je sučelje poprilično slično. 

Kako bi vam olakšali snalaženje unutar GA4, podijelili smo sučelje u nekoliko sekcija koje ćemo malo detaljnije raspisati.
 
1. Snalaženje kroz GA4
 
  1. Odabir Google Analytics računa
  2. GA4 tražilica
  3. Glavna navigacija
  4. Izbornik standardnih izvješća
  5. Segmentacija
  6. Vremenski period i dodatne opcije
  7. Detalji izvještaja


1. Odabir Google Analytics računa

Ukoliko imate pristup na više Google Analytics računa, ovdje se na jednostavan način možete kretati kroz njih. Nije bitno radi li se o GA3 ili GA4 računima (točnije tvz. propertyima) jer se svi Google Analytics računi nalaze unutra. Ne samo to, već za svoju adresu sa kojom ste prijavljeni možete pronaći i druge povezane Google alate: Google Tag Manager, Google Optimize, Google Data Studio i Google Surveys. Inače, ako koristite druge alate koji su ovdje navedeni, npr. GTM, i unutar njega ćete imati isti izbornik tako da i kroz druge alate jednostavno možete doći do željenog Google Analytics računa. 
 
2. Odabir računa
 

2. GA4 tražilica

Iako se iz nekog razloga poprilično rijetko koristi, tražilica unutar GA4 je skoro jednako moćna kao Google Search. Postoji nekoliko stvari koje tražilica može učiniti za vas:
  • pronaći direktan odgovor na vaše pitanje (instant odgovor)
  • linkati na relevantnu stranicu unutar GA4 (i za izvješća i administraciju) 
  • pronaći relevantan odgovor unutar dokumentacije
  • prikazati prijašnje upite (radi bržeg dolaska na željeni rezultat)
 
3. GA4 tražilica

 
U svakom slučaju, ako se ikad izgubite i ne možete pronaći odgovor na vaše pitanje, isprobajte tražilicu, možda vam pomogne. 


3. Glavna navigacija

Kada se prijavite u GA4, s lijeve strane nalazi se glavna navigacija. Sva najbitnija izvješća i prilagodbe vašeg GA4 računa mogu se pronaći i podesiti na jednom od tih linkova iz navigacije. Svaku sekciju ćemo detaljnije proći u nastavku ovog članka, ali ukratko ćemo samo dati kratki sažetak svih sekcija.

 

4. Struktura GA4 računa - navigacija



Navigacija se sastoji od sljedećih sekcija:

  • Home - kratki pregled osnovnih kartica
  • Reports - standardna, već pripremljena izvješća
  • Explore - prazna sekcija za istraživanje vlastitih ideja
  • Advertising - pregled atribucije kroz kanale
  • Configure - podešavanje i prilagodbe za reporting
  • Admin - uređivanje postavki GA4 računa

Radi lakše vizualizacije i jasnije interpretacije ovih sekcija, mi ćemo imaginarno restrukturirati ove sekcije na sljedeći način:
  1. GA4 izvješća
    1. Home
    2. Reports
    3. Explore
    4. Advertising
  2. Prilagodba vašeg računa
    1. Configure
    2. Admin
Kao što vidite, unutar GA4 zapravo imamo strukturu koja je podijeljena na administraciju i reporting (izvješća). U sekciji administracije ćemo se baviti uređivanjem postavki kompletnog računa i prilagođavati GA4 prema vašim potrebama. U sekciji reportinga fokusirati ćemo se na sama izvješća i kroz njih ćemo nastojati interpretirati podatke kako bi optimizirali projekte i poboljšali naše online poslovanje.
 

4. Izbornik standardnih izvješća

Standardna izvješća su ono na što smo naviknuli na starom Google Analyticsu (GA3). Način na koji prolazimo kroz izvješća i pronalazimo informacije koje nas zanimaju je jako bitan. Zato je bitno znati kako da uopće dođemo do određenog izvješća koje nas zanima. 
No, naglasak bi ovdje trebao biti na 2 stvari:
  1. Struktura izvješća
  2. Količina izvješća
Kada gledamo samu strukturu, vidimo da je poprilično slična u usporedbi sa GA3. Razlike su skoro pa zanemarive:
  • User (GA4) = Audience (GA3)
  • Acquisition (GA4) = Acquisition (GA3)
  • Engagement (GA4) ~ Behavior (GA3)
  • Monetization (GA4) ~ Conversions (GA3)
5. Izvješća (lijevo GA4, desno GA3)


Vezano za količinu izvješća, njih ima puno manje. Neke stvari koje smo prije imali unutar GA3 više ne postoje (npr. site speed, benchmarks, treemaps, assisted conversions itd.). Također, potreban je ručni proces kako bi došli do nekih stvari koje smo imali unutar GA3 od starta!

Na slici 5. vidimo primjer za Acquisition, odnosno izvore prometa (od kud nam dolaze posjetitelji). Unutar GA4 je ovo izvješće poprilično skraćeno u odnosu na GA3. Unutar GA4 recimo nemamo niti izvještaje drugih Google alata (Google Ads i Search Console). 
 
No, možemo prilagođavati i izrađivati svoja izvješća. Na primjer, Search Console nema svoje izvješće dok ne napravite povezivanje alata. Jednom kada je povezivanje sa SC napravljeno, možete uključiti to izvješće kroz Library.  Više o prilagođavanju izvješća na jednom od idućih blogova.

Veliki broj izvješća koja nisu istaknuta u navigaciji možemo pronaći mijenjanjem primarne dimenzije. Dakle, ta izvješća postoje samo su malo “zakopana” u dubini GA4.

 
6. Promjena primarne dimenzije


5. Segmentacija

Segmenti (comparisons) vam omogućuju izolaciju i analizu dijelova podataka. Segmenti su izrazito moćan način analiziranja jer ne gledate sve podatke, što često zna biti šuma podataka, već uspoređujete ponašanje određenih skupina podataka. Na taj način možete izolirati potencijalne probleme ili mogućnosti za poboljšanja. 

Moguće je kombinirati do 4 segmenta paralelno za svako izvješće.
 
7. Usporedba različitih dijelova podataka 
 

6. Vremenski period i dodatne opcije

Kada god gledamo neko izvješće ili određeni podatak, potrebno ga je smjestiti u neko vremensko razdoblje. Postoje neki predefinirani vremenski periodi, ali uvijek možete podesiti i točan vremenski period koji vas zanima. 

Dodatno, unutar ove sekcije možete podesiti i opciju Compare. S njom možete raditi usporedbu odabranog vremenskog perioda sa istim vremenskim periodom u prošlosti.
 
 
8. Promjena vremenskog perioda


Dodatno, pored odabira vremenskog perioda u kojem želite gledati izvješća, imate još par dodatnih opcija sa te desne, gornje strane:
  • Comparisons - dodatan način kako doći do segmentacije
  • Share - podijelite izvješće kao .pdf, .csv ili link (potreban je pristup GA4 računu)
  • Insights - brzi način kako da dođete do odgovara na neka pitanja 
 

7. Detalji izvještaja

Napokon smo došli i do samih izvještaja, ali ovdje ćemo sada stati. Za čitanje izvješća je bitno razumijevanje nekih osnovnih dimenzija i metrika tako da ćemo taj dio proći uskoro.

Ovo je članak kojemu je fokus bio prikazati kako je strukturiran GA4 izgled. Nadamo se da će vam sada biti lakše snaći se sljedeći put kada se ulogirate u u Google Analytics 4. Svakim novim dolaskom u alat biti će vam sve jasnije gdje se što nalazi.
 
 
 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM