Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Realizacija marketing plana web shop prodaje

Objavljeno 16.6.2020 11:54:54
Realizacija marketing plana web shop prodaje
U prošlom blogu bila je riječ upravo o tome kako prilikom pokretanja online poslovanja napraviti uspješan marketing plan. Do ovog trenutka trebali bi jasno razumjeti suptilne nijanse koje definiraju vaše poslovanje.

Ako ste na početku svog online poslovanja, ovo je trenutak kada počinjete postavljati temelje za budući rast, a ako ste već uspostavljeni posao i već dulji period imate web shop prodaju, ovo će ubrzati putanju rasta.

Kako krenuti s realizacijom marketing plana kada je on već jasno napisan i definiran? Otkrijmo:

1. Odredite strategiju prodaje i generiranje potencijalnih kupaca

Ovdje se stvarate. I nažalost, ovdje se zaustavljaju odgovori "jedan način za sve". Danas je beskrajan broj načina na koji možete plasirati svoje poslovanje i to je dobra stvar!

Zamislite grafiku prodajnog lijevka koja pokazuje put kupaca od svijesti do razmatranja, stvaranja interesa i želje za poduzimanjem određene akcije. Sada zamislite da svaka faza tog procesa uključuje bilješke o specifičnim marketinškim strategijama koje ćete koristiti za upućivanje potencijalnih kupaca kroz taj tok.

Na vrhu toka vidjet ćete strategije jačanja svijesti o robnoj marki koje često ne ostvaruju trenutne konverzije - poput objavljivanja organskog društvenog sadržaja ili programskih prikaza oglasa. I pri dnu vidjet ćete oglase Google pretraživačke mreže, Instagram oglase i izravnu komunikaciju putem e-maila.

Ali ne brinite, strategije i taktike koje slijede nakon toga daju pozitivne rezultate.

2. Koristite tehnologiju i softver za izvještavanje

Prije nego što napravite ozbiljan marketinški iskorak morate si postaviti sljedeća pitanja:
  • Je li tehnologija koju trenutno koristim za praćenje učinkovitosti mojih marketinških aktivnosti adekvatna?
  • Može li se koristiti za utvrđivanje KPI-ova kojima želim poboljšati poslovanje?
  • Hoće li to pomoći timu da precizno utvrdi ROI?

Ako je vaš odgovor "ne", morate razmotriti promjenu prije nego što se uvede nova strategija online prodaje. A ako je vaš odgovor "da", to je sjajno!

#1 Google Data Studio je alat koji treba svakako uzeti u obzir u ovoj fazi izvođenja marketing plana. Ogroman broj marketinških kanala i dalje raste i zbog toga alati koje koristite za praćenje tih podataka trebaju biti korisni, učinkoviti i brzi. Automatsko kreiranje izvještaja te lako povezivanje s Google Analyticsom, Search Consoleom, Google Adsom, Facebook-om te ostalim sličnim alatima ovaj alat čine vrijednim dijelom poslovanja.
#2 SEMrush je alat s kojim se mogu identificirati plaćene ključne riječi oglašivača i strategije koje se koriste za konvertiranje kupaca. Dobiveni podaci odličan su početak za bolju optimizaciju vlastitog sadržaja, a time i bolju poziciju na Google tražilici.
#3 Google Search Console je alat uz pomoću kojeg se može vidjeti kako Google vidi i doživljava web stranicu i kako je ona tehnički optimizirana. Daje vrijedne podatke uz pomoću kojih se mogu ispraviti pogreške na web stranici i tako je unaprijediti.

3. Započnite s konverzijama

Preporučujemo da se kampanje prvo razviju kako bi se postigla prodaja i pozitivan zamah poslovanja. Zatim, nakon što se vaš tim osjeća ugodno s početnim rezultatima, nastavite razvijati cijelu svoju strategiju marketinga online prodaje.

4. Testirajte i isprobajte različite mogućnosti

Izdvojite dio svog proračuna za web shop prodaju kako biste testirali nove strategije. Uostalom, nikada nećete znati što djeluje dobro, a što ne dok nešto ne isprobate ili ne testirate.

Ne trošite novac uzalud, ali ovisno o veličini proračuna, pokretanje jednostavnih testnih slučajeva na manjim tržištima može vam pružiti potrebno opravdanje povećanja proračuna, potvrditi prethodne preporuke i / ili otvoriti vrata posve novim prilikama na tržištu.

5. Pročistite i proširite svoju marketinšku strategiju online poslovanja

Sad postaje zabavno! Vidjeli ste pozitivan zamah i spremni ste na više.

Do ovog trenutka ste dobro razumjeli što radi, što treba poboljšati i koje mogućnosti još postoje, te ni u jednom trenutku niste iscrpili sve svoje mogućnosti.

Stoga pročistite i pojačajte početne strategije. Nakon što je kampanja pokazala pozitivan povrat ulaganja, vrijeme je da povećate proračun, ali i iznos! Pored toga, možete se još više kreativno razvijati.

Neke strategije koje treba uzeti u obzir:
  • Zajednička ulaganja i partnerstva - komplementarni brendovi postigli su uspjeh kroz partnerstva. Možete zajednički stvoriti sadržaj koji obje marke izlaže na popisu e-maila drugih članova. Prilike su beskrajne, a kada se brendovi usklade, obje marke imaju koristi.
  • Povećajte prosječnu vrijednost narudžbe - bili ste u potrazi za poticanjem prodaje. Sada pokušajte povećati prosječnu vrijednost narudžbe. Krenite s kodovima za popust kako bi potaknuli veći broj kupovini ili ponudite besplatnu dostavu za narudžbe 50% veće od vaše trenutne prosječne vrijednosti narudžbe.
  • Preporuke - ponudite trenutnim kupcima mogućnost da vas predlože prijateljima i budu nagrađeni za to. To je dobitna taktika. Oni postaju vojska zagovornika robnih marki, dok u isto vrijeme pretražuju vaš katalog proizvoda kako pronaći nove načine za popuste ili akcije.

Nakon primjene ovoga, vrijeme je za iskoristiti puni potencijal koji dolazi s otvaranjem web shopa, odnosno njegovom realizacijom. Koji su preporučeni kanali za korištenje, alati i tehnike online poslovanja - to saznajte u idućem blogu! :)
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge