Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana.gavric@arbona.info
+385 99 774 5084

Domaći i globalni trendovi pretraživanja putovanja na Google-u: Hrvatska 17. najtraženija svjetska destinacija

Objavljeno 27.7.2022 14:28:40
Domaći i globalni trendovi pretraživanja putovanja na Google-u: Hrvatska 17. najtraženija svjetska destinacija
Kako bismo saznali kako Hrvatska kao destinacija stoji u očima svjetskih, ali i domaćih turista, analizirali smo globalne i lokalne trendove Google pretraživanja pojmova vezanih uz putovanja

Gotovo svako putovanje započinje guglanjem, stoga možemo s velikom sigurnošću pretpostaviti kako gotovo da nema relevantnijeg izvora informacija od trendova pretraživanja na tražilici koju koristi više od 4.3 milijarde korisnika u svijetu. 

Kako se kreće interes Hrvata za putovanja u svijetu te interes stranaca za Hrvatsku? Je li Hrvatska pretraživanija od Brazila, Australije i Indonezije? Koju naciju najviše zanimaju putovanja u Hrvatsku?

Ovo su samo neka od pitanja na koja ćete odgovor pronaći u kratkoj analizi trendova pretraživanja putovanja u nastavku!


Ukupna globalna pretraživanja na Google-u u 2022. vezana uz putovanja u sve svjetske destinacije porasla su za 37,72% u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini. 

Globalna pretraživanja o putovanjima u Hrvatsku porasla su za 47,82% u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini. Pritom je zanimljivo kako je prema podacima Hrvatske Turističke Zajednice u Hrvatskoj u prvih 6 mjeseci 2022. ostvareno 46% više dolazaka u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini, što se gotovo savršeno poklapa sa stopom rasta globalnih pretraživanja Hrvatske kao destinacije. 

Lokalna pretraživanja, odnosno pretraživanja korisnika unutar granica Hrvatske, vezana uz putovanja (u Hrvatskoj i svijetu zbirno) porasla su za velikih 45,89% u odnosu na 2021., dok je broj lokalnih pretraživanja o putovanjima unutar zemlje veći za 26,81%.

Kad je riječ o svjetskim trendovima pretraživanja smještaja u hrvatskim destinacijama, nema velikih iznenađenja. Top tri strancima najzanimljivije hrvatske destinacije su Poreč, Rovinj i Dubrovnik, koji su već dugi niz godina naše najposjećenije destinacije. Ovo također odgovara brojkama HTZ-a, koje pokazuju kako su upravo ovi gradovi ostvarili najveći broj noćenja u prvoj polovici godine. 

Najveći broj pretraživanja pojmova vezanih uz putovanja u Hrvatsku ostvaren je u Njemačkoj, Austriji i Ujedinjenom Kraljevstvu. 

Na globalnoj razini, Pariz, Dubai i London su gradovi koji su ostvarili najbolje rezultate po pitanju broja pretraživanja pojmova vezanih u smještaj unutar destinacija. Najpretraživanija zemlja na svijetu je Španjolska, nakon koje slijede Italija i Sjedinjene Američke Države, dok se Hrvatska pozicionirala kao 17. najpretraživanija destinacija u svijetu*, iznad zemalja poput Brazila, Australije i Indonezije. 

*po pretraživanjima vezanim uz smještaj na međunarodnim putovanjima u periodu od 1.1.2022. do 19.7.2022. 

Analizirali smo i koje su destinacije najzanimljivije hrvatskim korisnicima Google-a. U prvoj polovici godine Hrvati su najviše pretraživali informacije o smještaju unutar Hrvatske, Italije i Slovenije, dok su na razini gradova najpretraživaniji bili smještajni kapaciteti u Zagrebu, Splitu i Rovinju
Kad je riječ o lokalnim trendovima pretraživanja avionskih letova, najviše su nas interesirala zračna putovanja unutar zemlje, ali i letovi u Njemačku i Ujedinjeno Kraljevstvo. Najpretraživanije destinacije letova od strane hrvatskih korisnika bile su Zagreb, Split i Dubrovnik, a u top 10 destinacija pronašle su se i europske metropole kao što su London, Pariz i Amsterdam



Promatrano razdoblje za trendove pretraživanja je od 1.1.2022. do 19.7.2022.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM