Kako i zašto raditi digitalni marketing u doba COVID-19

Objavljeno: 20.03.2020. | 6 minute čitanja

Nova epidemija koronavirusa, poznata kao COVID-19, ozbiljno je utjecala na sve sfere poslovanja, što je dovelo do nepredviđenih kašnjenja i prekida u radu.
S druge strane, zastupljenost online poslovanja je i dalje prisutna, dapače. Sve više stvari se odrađuje preko interneta, što nam govore i sljedeći podaci.

Online prodaja u Italiji bilježi čak +81% rasta prodaje.
Rast prodaje u online trgovini je 3x veći od rasta prodaje u klasičnim trgovinama
Zanimljiv je podatak da čak 40% svih maloprodajnih trgovina u Velikoj Britaniji razmišlja pokrenuti prodaju putem interneta.

Navedeni podaci govore koliko je epidemija utjecala na poslovanje u vrlo kratkom roku, ali i koliko ima prostora za potporu online poslovanju u vidu digitalnog marketinga.
Važno je informiranje kupaca o promjenama i pravovremeno odgovaranje na njihove upite. Kojih sigurno neće biti malo. Kako nam digitalni marketing može u tome pomoći?

#1 SEO optimizacija i COVID-19

SEO optimizacija je kontinuirani proces, koji dugoročno donosi jako dobre rezultate. Ako se prekine ažurnost optimizacije, moguć je pad pozicija na tražilicama, te samim time manja vidljivost weba.
Epidemija coronavirusa je u potpunosti promijenila način rada i dostupnost mnogih poduzeća. 
 



Kako bi sve bitne informacije bile dostupne korisnicima, potrebno je prilagoditi content web stranice. Što to znači? 
Kupce muče mnoga pitanja koja zatim pretražuju na internetu. Pitanja se najčešće odnose na:

  • Da li određeno poduzeće radi
  • Da li su mijenjali radno vrijeme
  • Da li ima dostupne proizvode
  • Da li je moguća dostava
  • Da li su proizvodi sigurni
Kako bi Vaša stranica (i biznis) bila up-to-date i pružala odgovore na tražena pitanja preporučujemo sljedeće korake:

 

1. Ažurirajte Google my Business stranicu

Naročito ako je vaše poslovanje locirano lokalno, prvi korak je ažurirati podatke vezane za promjenu radnog vremena, eventualna privremena zatvaranja i poduzete mjere sigurnosti.
Google my Business također omogućava i kreiranje postova koji se prikazuju vremenski, npr. 7 dana, što je idealan način za obavještavanje kupaca o trenutnoj situaciji.

 

2. Ažurirajte web stranicu

Na web stranici obavezno navedite kako se vaše poslovanje prilagođava ograničenjima zbog COVID-19. Bilo bi dobro izraditi novu landingpage samo u tu svrhu ili novu kategoriju u FAQ kako bi korisnici na jednom mjestu imali sve dostupne podatke. 
Ovaj korak je naročito važan za djelatnosti koje imaju velika ograničenja poslovanja, kao što su ugostiteljski objekti. Ako ste promijenili svoj način poslovanja, recimo više ne poslužujete hranu u restoranu nego isključivo radite dostavu, obavijestite svoje korisnike o tome, te im jasno navedite koje mjere sigurnosti (higijenske mjere) provodite kako bi bili sigurni.

 

3. Nova schema SpecialAnnouncement

Google je objavio i novu schemu SpecialAnnouncement u svrhu komunikacije oko coronavirusa. 

Uz navede stvari koje bi bilo dobro dodati na vašem webu, možda je sada pravo vrijeme za potpunu SEO optimizaciju. Ako imate višak slobodnog vremena zbog nametnutih ograničenja, pogledajte SEO listu za kvalitetnu optimizaciju.


#2 Facebook oglašavanje i COVID-19

Oko 30% korisnika se redovno informira na facebooku vezano za COVID-19 i to svakodnevno ili svakih nekoliko dana. Uzevši u obzir da i veliki broj Hrvata koristi facebook postavlja se pitanje: Kako tu informaciju iskoristiti na najbolji mogući način za Vaše poslovanje?

Facebook oglašavanje

 

1. Facebook post o poduzetim mjerama zaštite

Bez obzira kojom se djelatnosti bavite, naročito ako imate stalni kontakt s kupcima, obavijestite svoje pratitelje što poduzimate po pitanju sigurnosti. 
Vaš post može sadržavati podatke o mjerama koje poduzimate da biste svoje prostore i proizvode učinili sigurnim, kao i svoj pristup za rješavanje upita kupaca u ovom periodu. 
Na primjer, informirajte svoje kupce o provjeri temperature na ulazima u trgovačke centre, mjestima za dezinfekciju ruku i sl.

 

2. Facebook post o promjenama u poslovanju 

Obavijestite pratitelje o svim promjenama u poslovanju, kao što su:
  • promjena radnog vremena
  • produženi rokovi dostave
  • statusi narudžbi
  • kašnjenje materijala, a samim time i proizvodnja
  • smanjenje obujma poslovanja
  • privremeno zatvaranje
Cilj ovog facebook posta je pravovremeno informirati kupce, potaknuti komunikaciju, te steći dodatno povjerenje. Dobro je razmisliti o pitanjima koja će vam se možda postavljati i pripremiti odgovore na ta pitanja, da budu što točniji i relevantniji.

 

3. Pin to top važne obavijesti

Važne obavijesti možete prikvačiti na vrh svoje facebook stranice radi lakše dostupnosti. Svakako je naša preporuka da obavijesti koje su vrlo važne za kupce, npr. da se ugostiteljski objekt privremeno zatvara ili je neki event odgođen, dodatno istaknete i prikvačite na sam vrh stranice.

Tako su najvažnije informacije odmah dostupne i imat ćete manje upita i potrebe za korisničkom podrškom.

 

4. Ažurirajte ‘Delivery speed’

Epidemija utječe i na zatvaranje granica i otežanu isporuku robe, tako da će vjerojatno doći do kašnjenje isporuka ili duljeg roka za isporuku određenog proizvoda.
Ako imate facebook trgovinu (Facebook Shop), bilo bi dobro da se prilagodi Delivery speed prema stvarnim rokovima. Tako će kupci odmah znati o mogućem kašnjenju i duljim rokovima isporuke, te će se zadržati dobro korisničko iskustvo s Vašom trgovinom.

 

5. Facebook aplikacije za automatske poruke

Kako bi olakšali rad korisničkoj podršci i smanjili broj upita, moguće je koristiti alate za automatsko slanje poruka.
Facebookova aplikacije, WhatsApp for Business i Messenger, omogućuju postavljanje automatiziranih odgovora i upravljanje povratnim informacijama. 

 

6. Organiziranje online radionica - Facebook Live

U slučaju da trebate odgoditi ili otkazati bilo koje planirane događaje kao posljedica epidemije, možete razmotriti korištenje alternativnih kanala.
Na primjer, fizičku radionicu možete pretvoriti u internetski webinar, i tako educirati korisnike. Jedna od alternativa je i Facebook Live. Facebook Live omogućuje video streaming u stvarnom vremenu izravno s vaših pametnih telefona.

 

7. Organizirajte prodaju pomoću Facebook Shop

Ako vaše poduzeće ima mogućnost “preseljenja” prodaje online iz klasične trgovine, facebook ima rješenje.
Facebook Shop omogućava poduzećima da pretvore klasični page u online prodavaonicu. Korisnici mogu vidjeti vaš katalog proizvoda i cijene, te obaviti kupovinu na vrlo jednostavan način. Pravila koje vrijede za webshopove, vrijede i za online facebook trgovinu. Važno je da prikazani proizvodi imaju kvalitetne slike, dobre opise i točne cijene.
Ako vam treba pomoć s facebook oglašavanjem u ovim izazovnim vremenima, obratite se za pomoć agenciji čiji je kvalitetan rad nagradio sam Facebook.


#3 Google Ads oglašavanje i COVID-19

Glavna preporuka nadležnih institucija u borbi s epidemijom je smanjiti socijalni kontakt. Kako onda kupcu ponuditi pravi proizvod za njega? Odgovor na pitanje je Google Ads kampanja.

Ako imate web shop ili možete svoju uslugu nuditi online Google Ads omogućava da kupcu ponudite pravi proizvod u pravo vrijeme. Zahvaljujući još uvijek ažurnoj dostavi, kupac će moći kupiti željene proizvode usprkos ograničenjima kretanja.
Ono što je važno kod kreiranja Google Ads kampanje je definirati:
  • Koje proizvode želimo nuditi
  • Gdje ih želimo nuditi (lokacija)
  • Kome ih želimo nuditi (targetiranje)
  • Po kojim ključnim riječima će kupci doći do njih
Uzevši u obzir da se budžeti mogu kontrolirati, te se kampanja neprestano optimizira prema novim izvještajima, zašto ne probati? Možda je baš sad vrijeme za ovu vrstu oglašavanja.
Provjerite koje su prednosti Google Ads oglašavanja i kako to radi Arbona tim.

Digitalni marketing omogućava da budete u stalnoj komunikaciji s kupcima i poslovnim subjektima kojima surađujete. Dio poslovanje može se prebaciti i online, zbog toga je bitno iskoristiti sve prilike koje se nude.

Budite zdravi, poduzmite potrebne mjere opreza i iskoristite potencijale digitalnog oglašavanja!
Podijeli na:
Elena Majer