Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

5 najčešćih pogrešaka u Google Search Console alatu i kako ih riješiti

Objavljeno 24.4.2019 9:30:06
5 najčešćih pogrešaka u Google Search Console alatu i kako ih riješiti
Ako ste marketinški stručnjak, webmaster ili netko tko je odgovoran za rast online prometa na dotičnom web mjestu ili web shopu, Google Search Console je jedan od alata koji se mora pronaći u "vašem džepu". 

Google je broj #1 igrač među tražilicama. Konstantno nas upoznaje s novim alatima za praćenje učinkovitosti web stranica, kao i s njihovim konstantnim ažuriranjima, a što je najbolje - svi su alati besplatni! 

Jedna od najboljih stvari u korištenju Google Search Console alata su Googleove vrijedne povratne informacije po pitanju SEO optimizacije.

Google Search Console može vam reći:
  • koje stranice na vašem web mjestu najbolje funkcioniraju, 
  • koje stranice Google ignorira, kao i 
  • koje se stranice mogu poboljšati.

No što kada ne znate što te pogreške znače i kamoli kako ih riješiti? Ostanite s nama jer ćemo nabrojati najčešće pogreške koje se mogu javiti u Google Search Console alatu i kako ih riješiti :)

Googleovi statusi indeksiranja - što znače?

Google Search Console najčešće pogreške

Izvještaj najviše razine (top-level report) prikazuje status indeksiranja svih stranica koje je Google pokušao pretražiti na vašem web mjestu. Ti će podaci biti grupirani prema statusu i razlogu. 

Postoje četiri opcije:
  • Valid (valjano): stranica je indeksirana
  • Error (pogreška): stranica nije indeksirana
  • Warning ili Valid with Warning (upozorenje ili valjano s upozorenjima): stranica je indeksirana, ali je imala problema
  • Excluded (isključeno): stranica je isključena iz Googleovog indeksiranja.

1. Pogreške poslužitelja (5XX) - Server Error 

Pogreške poslužitelja Google Search Console
Pogreška na razini 5XX označava da nešto nije u redu s poslužiteljem, što Googleu onemogućuje da ispuni zahtjev.

Kada vidite ovu vrstu pogreške, to znači da Googlebot:
  • nije mogao pristupiti URL-u 
  • zahtjev za pristup stranici je istekao ili je
  • vaše web mjesto zauzeto. 
To također može značiti da vaše web mjesto ne može obraditi sve zahtjeve.

Pogreške poslužitelja (5XX) su ona vrsta pogrešaka oko kojih bi se trebali zabrinuti. Ako Googlebot često naiđe na pogreške poslužitelja, to je vrlo jak signal da nešto nije u redu s vašom stranicom i će vam se smanjiti rang unutar SERP-a (rezultata pretraživanja).


Kako ispraviti pogrešku poslužitelja (5XX)?


Koristite URL inspection - Test Live kako bi provjerili može li Googlebot trenutno indeksirati vaše web mjesto. Ako “dohvati kao Google” bez problema vraća sadržaj početne stranice, možete pretpostaviti da Google može ispravno pristupiti vašem web mjestu. 

Bez obzira na to, preporučujemo da kontaktirate IT tim, pružatelja hostinga i vašeg poslužitelja kako bi saznali je bilo ikakvih problema u proteklih nekoliko dana ili ako su se implementirale promjene na stranici koje bi mogle biti razlog 5XX pogreški.

2. Greška u robots.txt datoteci (Robots failure)

Google Search Console - greška u robots.txt datoteci

Prije nego što Googlebot indeksira vaše web mjesto, on pokušava pristupiti robots.txt datoteci. kako bi provjerio postoje li stranice koje ne želite indeksirati. Ako Googlebot ne može doći do te datoteke, Google će odgoditi indeksiranje kako ne bi pogreškom indeksirao URL-ove koje ne želite indeksirati. Zato uvijek trebate provjeriti je li datoteka robots.txt dostupna. Bitno je napomenuti da čak i kada dodate u robots.txt stranice koje ne želite da Google indeksira, Google ih može indeksirati ako pronađe link prema njima s drugih web mjesta.


Kako ispraviti grešku u robots.txt?


Provjerite koje stranice stavljate na listu za neindeksiranje. Ako vam se čini da je sve u redu, a još uvijek dobivate povratne pogreške, upotrijebite alat za provjeru zaglavlja poslužitelja (server header checker tool) kako bi vidjeli vraća li vam vaša datoteka 200 ili 404 pogrešku. 

3. Soft 404 error

Google Search Console - soft 404 pogreška

Soft 404 pogreška pojavljuje se kada se stranica prikazuje kao 200 (pronađena), a trebala bi se prikazivati kao 404 (nije pronađena).

Samo zato što 404 stranica izgleda kao 404 stranica, to ne znači da to zapravo i jest. Dio 404 stranice koji je vidljiv korisnicima je sam sadržaj stranice. Vidljiva poruka bi trebala korisnicima dati do znanja da je stranica koju su tražili nestala, nije pronađena. Često će vlasnici web mjesta na stranici 404 imati koristan popis linkova koje bi korisnici mogli posjetiti ili smiješni odgovor.


Kako ispraviti pogrešku soft 404 errora? 


Za stranice koje više ne postoje:
  • Google preporučuje da kao odgovor na nepostojeće stranice uvijek vraćate 404 (nije pronađena) ili 410 (gone) kod.
  • svaku staru stranicu preusmjerite na relevantnu, povezanu stranicu na vašem web mjestu (301 redirekcije)
  • izbjegnite preusmjeravati velike količine mrtvih stranica na početnu stranicu. 
Za “žive” postojeće web stranice koje ne bi trebale imati soft 404 grešku:
  • provjerite postoji li odgovarajuća količina sadržaja na stranici jer mali sadržaj može pokrenuti 404 grešku.
  • provjerite da se sadržaj na stranici ne pojavljuje na 404 stranici dok poslužuje 200 odzivni kod. 

Soft 404 pogreške su čudne pogreške. Vode do velike konfuzije jer su one hibrid 404 stranica i normalnih stranica, a ono što ih uzrokuje nije uvijek jasno. Osigurajte se da najkritičnije stranice na vašem web mjestu ne bacaju soft 404 pogreške.

4. 404 pogreška (stranica nije pronađena) - 404 error

Stranica nije pronađena
404 pogreška znači da je Googlebot pokušao indeksirati stranicu koja ne postoji na web mjestu. Googlebot pronalazi 404 stranice kada linkovi iz drugih stranica i web mjesta vode na nepostojeću stranicu. 

404 greške su najčešće pogrešno shvaćene pogreške i ne morate odmah zbog njih drhtati od straha. Google čak u svojem vodiču napominje da 404 greške ne utječu na rang vašeg web mjesta na Googleu, pa ih možete zanemariti.

No nemojte ga predoslovno shvatiti. Manje-više je pravilo da ako stranica:
  • ne dobiva važne linkove (poveznice) iz vanjskih izvora
  • ne prima znatnu količinu online prometa
  • nema očiglednu URL adresu koju posjetitelji žele doseći

tada je u redu ostaviti 404 stranicu. 


Kako ispraviti 404 pogrešku? 


Ako važna stranica prikazuje 404 pogrešku, možete:
  • provjerite je li stranica objavljena u CRM-u i da nije spremljena kao skica (draft) ili da nije izbrisana
  • provjerite pojavljuje li se ova greška na www.moja-stranica.hr i moja.stranica.hr kao i u http/https verzijama
  • preusmjerite 404 stranicu na najprikladniju povezanu stranicu (301 redirekcija)

Ukratko, ako je vaša stranica mrtva, ponovno je oživite. Ako ne želite da vaša stranica oživi, preusmjerite je na ispravnu stranicu. 

5. Pristup odbijen (Access Denied) - URL pogreške

Google Search Console - pristup odbijen

Odbijen pristup znači da Googlebot ne može indeksirati stranicu. Za razliku od 404, Googlebot je spriječen indeksirati stranicu. Pogreške kod kojih je odbijen pristup obično blokiraju Googlebot zbog:
  • od korisnika se zahtijPregled straniceeva prijava kako bi vidjeli sadržaj na određenoj URL adresi, stoga je Googlebot blokiran
  • robots.txt blokira Googlebot od pojedinačnih URL-ova, cijelih mapa ili cijele web lokacije
  • vaš davatelj usluge hostinga blokira Googlebot na vašem web mjestu ili poslužitelj zahtijeva od korisnika da se autentificiraju preko proxyja. 
Slično kao sa soft 404 pogreškama i 404 pogreškama, ako su blokirane stranice bitne za indeksiranje, trebate odmah poduzeti mjere.


Kako ispraviti Access Denied pogrešku u Google Search Console? 

 
  • uklonite podatke za prijavu sa stranica za koje želite da ih Google indeksira
  • provjerite datoteku robots.txt kako bi provjerili trebaju li navedene stranice zaista biti blokirane
  • pomoću testera za robots.txt pronađite upozorenja i testirajte pojedinačne URL-ove
  • koristite URL inspection - Test Live alat kako bi vidjeli kako se vaše web mjesto prikazuje Googlebotu

Koliko bi često trebali provjeravati pogreške u Google Search Console alatu?

U idealnom svijetu biste se trebali svakodnevno prijavljivati u Google Search Console kako biste bili sigurni da vaša stranica normalno funkcionira. To može biti monoton zadatak jer je većinu dana sve u redu, no kritične pogreške se mogu dogoditi baš onaj dan kada ste bili previše lijeni provjeriti Google Search Console.

U krajnjem minimumu, trebali biste barem svakih 90 dana provjeriti sve kritične pogreške.

Jedna od najboljih stvari u Googleovoj konzoli za pretraživanje je da tijekom indeksiranja daje detaljne povratne informacije o URL-ovima, za koje ako postoji pogreška možete odmah ispraviti. 

Trebate li pomoć oko SEO optimizacije ili indeksiranja vaše stranice slobodno nam se javite :) 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts