Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana.gavric@arbona.info
+385 99 774 5084

Content pruning: Povećajte promet brisanjem sadržaja

Objavljeno 11.8.2021 7:00:47
Content pruning: Povećajte promet brisanjem  sadržaja

U slučaju da je vaša stranica puna starog i irelevantnog sadržaja, ona neće biti dobro organski rangirana. Upravo taj stari sadržaj koji nikome više nije relevantan narušava balans i smanjuje ukupnu kvalitetu stranice.

Kako to spriječiti?

Metodom koja se zove content pruning. Content pruning postupak je provođenja revizije sadržaja i uklanjanja, ažuriranja, konsolidacije i/ili preusmjeravanja stranica male vrijednosti na vašoj web lokaciji.

Kako ću znati hoće li to uspjeti?

U veljači, sada već davne 2019. SEO i Web Dev tim HubSpot Bloga odlučio je izbrisati preko 3000 stranica sa HubSpot Bloga.

Ludo, zar ne?

No, kako su i sami rekli - content pruning ne treba smatrati manijakalnim brisanjem sadržaja poput nekoga tko drvo siječe motornom pilom, već obrezivanjem sadržaja u još ljepše bonsai drvce.

Rezultat obrezivanja bonsai drvca rezultirao je gotovo instantnim povećanjem prometa prema web stranici.

Zbog čega je uopće moralo doći do content pruninga?

Ako prilikom kreiranja sadržaja niste obraćali pažnju na ključne riječi, niti na istraživanje istih, onda ste zašli u kanibalizaciju ključnih riječi koja podrazumijeva da na vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se znatno smanjiti šanse za međusobno rangiranje. Kanibalizaciju ključnih riječi riskirate svaki put kad sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim riječima ili izrazima. Kako prepoznati kanibalizam ključnih riječi i kako ga riješiti, saznajte ovdje.

Konkretno, kako napraviti content pruning?

Da ne okolišamo previše, content pruning radi se u dva koraka.
 
  • SEO Audit stranice.
  • Indeksiranje web stranice.

SEO audit je stručni pregled vaše stranice putem profesionalnih SEO alata. Putem ovog procesa trebali biste dobiti uvid u trenutno stanje i dobiti rješenja s kojima možete poboljšati tehnički i sadržajni dio. Potpuna SEO analiza proces je koji traje i do nekoliko dana, ali za vas smo još 2019. pisali o “ubrzanom“ SEO audit postupku.

Pokrili smo teme poput:
 
  • velikih problemi koji vas koče
  • grešaka s jednostavnim rješenjima
  • analize organskog prometa
  • backlinkova
  • analize sadržaja i istraživanja ključnih riječi
  • grešaka s jednostavnim rješenjima
  • analize organskog prometa
  • backlinkova
  • analize sadržaja i istraživanja ključnih riječi

Kako u deset koraka doći do više organskog prometa, saznajte u nastavku.
 
Drugi je korak indeksiranje web stranice.

Kako biste mogli vidjeli kako vaša web stranica izgleda u očima Googlea, potrebno je pokrenuti indeksiranje, odnosno website crawl. Rezultat crawlanja će biti trenutna web struktura i SEO setup.

Na tržištu postoji jako puno alata koji će obaviti posao, a neki od njih su:
  • Screaming Frog
  • Google Search Console
  • Semrush

Lako možete provjeriti indeksira li vas Google uopće, jer - ako ne - uzalud vam trud, svirači.

Sve što morate napraviti je otvoriti Google i upisati: site:vašatočnadomena. Odmah ispod vidljivi su podaci koliko je sadržaja vidljivo, tj. indeksirano.


Želite li točnije podatke trebat će vam Google Search Console u čijem ćete izborniku potražiti Google Index, a onda Index Status.

Između dva velika koraka, ima i nekoliko malenih

 
  • Zavirite u Google Analytics

Čitanje dnevnog, tjednog ili pak godišnjeg izvještaja o organskom prometu svakako će vam pomoći u poslovanju. Zato, pogledate Google Analytics, a osnovni izvještaj možete pronaći ako u Analytics izborniku kliknete Acquisition > Overview > Organic Search. Micanjem starih blogova, stranica proizvoda, najava i slično možete učiniti puno toga za svoj SEO organski ranking.
 
  • Provjerite brzinu učitavanja weba i podstranica

Brzina učitavanja utječe na poziciju na Googleu. Bez obzira na Google, brzina učitavanja je bitna i za korisnika. Korisničko iskustvo se povećava kako se vrijeme učitavanja smanjuje.

Putem Google’s PageSpeed Insights provjerite je li vaš web dovoljno brz.


 
  • Backlink analiza

Backlink je URL neke vaše podstranice koja se svidjela nekom čitatelju pa je odlučio postaviti taj URL na drugi web, chat ili forum. Google, naravno, sve to bilježi u svojoj statistici. Logično, što je više takvih backlinkova, to je i pozicija vaše stranice bolja.

U svakom slučaju, ako redovito ažurirate sadržaj, izbjegavate najčešće SEO greške, pišete blog po SEO smjernicama, ispravno unosite meta naslove i meta opise, onda ne bi trebalo niti doći do ovog koraka.

U slučaju da vam treba stručna pomoć oko content pruninga ili SEO optimizacije općenito, obratite nam se s povjerenjem.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM