Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako napraviti lokalni SEO za tvrtke bez fizičkih lokacija? (1. dio)

Objavljeno 13.5.2021 8:45:57
Kako napraviti lokalni SEO za tvrtke bez fizičkih lokacija? (1. dio)
“Moja tvrtka vrši lokalne isporuke, ali nemamo fizičku trgovinu. Kako se nositi s takvim upravljanjem, što učiniti?”

“Radim od kuće. Kako bi mi trebao izgledati lokalni SEO?”

"Postoje li savjeti za lokalni SEO za klijente koji virtualno služe svojim kupcima?"


Puno je pitanja poput ovih koji se nameću kod izrade lokalnog SEO-a za tvrtke sa skrivenim ili nepostojećim fizičkim lokacijama. Što je lokalni SEO već smo nekoliko puta ponavljali no sada je pravo pitanje kako raditi lokalni SEO bez fizičke lokacije tvrtke?

Google se neprestano razvija te je lako pogriješiti, previdjeti ažuriranja i propustiti danu priliku.

Sjajna vijest je da postoje lokalne marketinške mogućnosti za gotovo svaku vrstu poslovanja, ali morate znati kojim putem želite ići na temelju načina na koji funkcionira brend kojim se bavite i koji oglašavate.

Kroz blog ćemo pokušati identificirati vaš model zajedno s najboljim mogućnostima koje vam stoje na raspolaganju kako bi bili otkriveni od strane maksimalnog broja lokalnih korisnika i vaših potencijalnih kupaca.

Identificirajte svoj poslovni model:


Ako postavljate pitanja o tome kako napraviti lokalni SEO, velika je vjerojatnost da posao koji oglašavate ulazi u jednu od četiri kategorije:
 

1. Uslužne djelatnosti (Service Area Business - SAB)


Većina kućnih usluga (usluga uređenja okoliša, održavanje kuće, vodoinstalaterski radovi, zidarski radovi, itd.) pripada u ovu kategoriju. Možete imati ili ne imati fizičke adrese koje služe kao sjedište ili uredi, ali presudna značajka vašeg poslovanja je da budete dostupni kupcima u blizini, da se vaša web stranica pojavi u top 3 mjesta na organskim rezultatima tražilice kada Google uoči da korisnici traže uslugu sebi u blizini.
 

2. Poslovanje od kuće


Vaša kućna adresa je vaše fizičko mjesto i možete kupce iz blizine uslužiti u svojoj kući ili otići do obližnjih kupaca da ih uslužite. Možete obavljati i kombinaciju oboje. Značajka vašeg poslovanja je da radite izvan kuće.

Napomena: Ako radite od kuće, ali se nikada ne susrećete licem u lice s kupcima radi isporuke ili ispunjenja bilo koje vrste usluge, onda pripadate u jednu od idućih kategorija koju ćemo vam naglasiti.
 

3. Virtualno poslovanje


Sve transakcije provodite virtualno: putem telefona, računala, dostave i drugih sličnih servisa. Vaša tvrtka može biti web shop ili nuditi digitalne usluge. Također, može i prodavati putem tiskanog kataloga ili nekog sličnog načina. Možda radite s jedne ili više fizičkih adresa i želite privući pažnju kupaca u raznim regijama ili gradovima, ali nijedan kupac nikada ne dolazi na vašu lokaciju. Značajka vašeg poslovanja je da nikada ne komunicirate osobno s kupcima.
 

4. Hibridno poslovanje


Ova je kategorija neka vrsta “ulova” koji pokriva mnoge varijacije.

Jedan od klasičnih primjera je restoran u kojem kupci plaćaju osobno, preuzimanje proizvoda uz naplatu gdje kupci dolaze na lokaciju, ali mogu platiti i putem interneta te dostava gdje kupci plaćaju putem interneta, a dostavna služba dolazi do njihovih kuća ili adrese navedene u dostavi.

Druga varijanta bila bi tvrtka za kućne usluge poput postolara ili bravara gdje korisnici dolaze u fizičku prostoriju, sastanci kod kuće zbog dogovora oko ugradnje materijala za radove na kući ili e-trgovina koja se bavi prodajom sigurnosnih proizvoda.

Još jedan hibrid bio bi model koji sadrži sve odjednom. Imate vlastitu fizičku lokaciju, dostupni ste putem web shopa i imate veliki broj prodaje tiskanih primjera kataloga.

Hibridni poslovni modeli postali su češći 2020. godine zbog pandemije COVID-19 i drugih čimbenika i nema niti jedne značajke koja ih točno definira. Jedinstveni su u činjenici da svi oni traže načine kako povećati vidljivost kupaca na određenom području i u određenoj regiji.

Nikada ne radite ove stvari, bez obzira na vaš poslovni model:

Prije nego što započnemo s popisivanjem lokalnih mogućnosti SEO-a temeljenih na određenom modelu, mora se zaštititi brend koji oglašavate od neželjenih rezultata izbjegavanjem pogrešnih koraka:
  • Ne postavljajte virtualne urede bez osoblja ili poštanske sandučiće u pokušaju lažiranja lokacije vlastite tvrtke radi stvaranja popisa lokalnih tvrtki.
  • Ne postavljajte nizove lokacija preko kuća prijatelja ili članova obitelji u pokušaju da lažirate upravljanje više lokacija.
  • Nemojte postavljati popise za kuće za odmor ili prazna imanja. Možete navesti prodajni ured takvih poduzeća, ali ne i nekretnine koje se iznajmljuju ili prodaju.
  • Nikada se nemojte “tiho” upuštati u kršenje Googleovih smjernica.
  • Budite oprezni oko previše obećavajućih rezultata ili pristajanja na nerealne ciljeve kada se natječete protiv tvrtki koje već imaju postavljene temelje kao i puno veće budžete. Ono što se sa sigurnošću može reći jest da je teško natjecati se za lokalnu vidljivost s brendovima koji već imaju komunikaciju s korisnicima licem u lice, pa krenite u posao s informiranim očekivanjima, umjesto s neostvarivim ciljevima.
Sada prelazimo na strategiju!

Kako napraviti lokalni SEO za tvrtke koje imaju uslužne djelatnosti (Service Area Business - SAB)?


Postoje brojne mogućnosti za tvrtke uslužnih djelatnosti bez fizičkih lokacija. Zapravo, ažuriranja Googleovih smjernica 2020. stvorila su povoljniji scenarij za njih.

Aktivnosti za tvrtke uslužnih djelatnosti podijelit ćemo na 3 dijela:
  • putem lokalnog prometa
  • putem organskog prometa
  • putem plaćenog prometa
 

Lokalni promet:


Vaš put do uspjeha započinje razumijevanjem Googleovih zahtjeva (sadržanih u vodičima: Smjernice za predstavljanje tvrtke na Google-u te u Smjernicama za tvrtke koje pružaju usluge na lokaciji korisnika) specifičnih za uslužne djelatnosti.

Dobro je da se svatko upozna detaljnije sa smjernicama, ali svakako ćemo navesti neke značajnije:
  • “Skrivanje” adrese
Prilikom izrade profila na Google My Business-u svoju adresu dat ćete Google-u. Čak i ako se radi o kućnoj adresi, mjestu skladišta ili drugom objektu koji ne želite da javnost posjeti, vaš profil mora sadržavati neku adresu. Zatim, kako se navodi u Google smjernicama ako ne želite možete od Google-a zatražiti da “skrije” vašu adresu.

Dugo se raspravljalo utječe li skrivanje adrese na rezultate tražilice no bez obzira ima li, popisima sa skrivenim adresa nedostaju oznake na Googleovim mapiranim zaslonima, u usporedbi s poduzećima koji otkrivaju svoje adrese. To je definitivan nedostatak u pogledu vizualnog dojma. Nedostatak objavljene adrese također može utjecati na to vjeruju li kupci da je vaš posao doista lokalno orijentiran, a to bi moglo negativno utjecati na pozive i potencijalne kupce.
  • Postavljanje područja do kojeg ide vaše poslovanje
Stariji GMB profili imali su značajku koja omogućuje da postavite radijus koji prikazuje područje usluge. Međutim, na novim profilima morate unijeti gradove ili poštanske brojeve da biste prikazali gdje je vaša tvrtka i koji dio poslužuje svojom djelatnošću. Možete unijeti do 20 takvih gradova. Granice takvih područja ne bi trebale prelaziti oko dva sata vožnje od mjesta gdje je sjedište tvrtke.

Nijedna studija nikada nije utvrdila da ono što unesete kao područje pružanja usluge na bilo koji način utječe na vaše mjesto na rezultatima pretraživanja. Ako ih odlučite prikazati, to je za informaciju kupcima.

Nekoliko posljednjih stvari koje treba znati:
  • Na vama je hoćete li povezati svoj GMB profil s početnom web stranicom tvrtke ili će korisnike voditi na odredišne stranice ovisno s čim ih želite prvo upoznati. Prva mogućnost mogla bi pružiti poboljšanje na rezultatima pretraživanja zbog početnih stranica koje obično imaju viši autoritet stranice. Druga mogućnost pak može biti bolje korisničko iskustvo za vaše potencijalne kupce.
  • Nemojte propustiti priliku da na svojem GMB profilu postavite izbornik usluga, navodeći tako sve mogućnosti i ponude koje imate u svojem poslovanju.
 

Organski promet:


Ovdje ne čudi da bi se svaka tvrtka u području pružanja usluga trebala truditi imati kvalitetnu web stranicu. Baš poput tradicionalnih tvrtki i vi želite mobilno prihvatljivu, sigurnu web stranicu koja pruža izvrsno korisničko iskustvo, snažnu strukturu internih veza, uvjerljiv sadržaj usmjeren na potrošače i neprestano rastući autoritet domene zasnovan na ulaznim vezama stečenim tijekom vremena. Odnosno, želite što bolje rangirati vlastitu web stranicu za što je moguće više važnih izraza koji se koriste za pretraživanje, a vezani su za vaše poduzeće.

Tamo gdje stvari postaju zbunjujuće u organskom prometu obično se odnosi na koncept odredišnih stranica.

Najbolja praksa za tradicionalne tvrtke je da stvore jedinstvenu odredišnu stranicu za svaku od svojih fizičkih trgovina. Cilj je ovih stranica da budu vidljive određenoj lokalnoj publici sa sadržajem koji je posebno dizajniran za njihove potrebe u vezi s određenim mjestom. Te se stranice mogu dobro rangirati i mogu se koristiti kao URL-ovi odredišne stranice za GMB profile s više lokacija. Tvrtke s više fizičkih ureda također mogu stvoriti ove vrste stranica kao dokaz prisutnosti na određenom području, čak i ako kupci ne dolaze u urede.

Ali veliko je pitanje: što ako tvrtka opslužuje veliko područje izvan svoje fizičke lokacije? Trebaju li se stvoriti odredišne stranice lokacije koje tvrtka opslužuje?

Odgovor je da. Trebali biste razmisliti o izradi odredišnih stranica za područja pružanja usluge ako imate nešto jedinstveno za izložiti u svakom gradu usluge i ako ograničite pokrivenost na razumno zemljopisno područje.

Dvije stvari koje bi se trebale izbjegavati u ovom slučaju su:
  • Stvaranje dupliciranih odredišnih stranica područja pružanja usluge jer zapravo ne postoje jedinstvene značajke usluga ili kupaca povezanih s različitim gradovima.
  • Stvaranje ogromnog broja odredišnih stranica u pokušaju da se poduzeće na jednom mjestu rangira za veliko područje, poput desetak županija ili čak cjelokupne države.

Zauzmite pristup koji za vašeg kupca ima smisla i usredotočite se na sadržaj koji će odgovoriti na njegov upit i zadovoljiti njegove potrebe. Izgradite jaku unutarnju strukturu veza na stranice, pokušajte dobiti nekoliko dobrih ulaznih veza do njih i pratite kako se rangiraju u organskim rezultatima za željene ključne riječi.
 

Plaćeni promet:


Svatko tko upravlja uslužnom djelatnošću zna da jedna od njihovih ključnih, povijesnih bolnih točaka bila je rangirati cijelo područje njihove usluge zbog Googleove pristranosti oko blizine korisnika i poslovanja. Unatoč tome što ima zaseban skup pravila za ovaj način poslovanja, Google i dalje previše postupa s tim modelima poput direktnog susretan prodavača i kupca obično usredotočujući svoje mogućnosti rangiranja na zadano (ali skriveno) mjesto.

Kada vaši lokalni i organski napori ne uspiju ostvariti vidljivost koja vam je potrebna na cijelom području interesa, Google Ads kampanje omogućuju vam da popunite te praznine. Ako se posao koji oglašavate nalazi u kvalificiranoj industriji i na određenom zemljopisnom području, možete prikazivati ​​ove oglase za vrste poslova koje želite obavljati u uslužnom području samo određenom broju korisnika koje prethodno definirate. Također, uslužne djelatnosti svojim Google Ads kampanjama osim veće vidljivosti žele svakako sklopiti više poslova što posljedično predstavlja i veću zaradu.

Cilj je raditi na pretvaranju svakog kupca u ponovljenog kupca. Google oglašavanje ima svoju veliku prednost, a to je što vam omogućuje vidljivosti koju jednostavno ne možete zaraditi na bilo koji drugi način. Ako to stvara pozitivan ROI za brend koji oglašavate, onda je to isplativo ulaganje!

Kako napraviti lokalni SEO za svoje “kućno” poduzeće, a kako za poslovanje koje ima web shop? Odgovore potražite u idućem Arbona blogu.
Želimo vam omogućiti otkrivanje svih važnih čimbenika za vaše poduzeće jer lokalni SEO je sve važnija tema s kojom se treba susretati i na kojoj treba raditi.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM